Het grote medische vragen-topic

Ik zou zonder het forum waarschijnlijk niet gebeld hebben. Ik ben nogal van ‘gaat wel over’ en ik ben dan bang dat ik me aanstel en een arts/ambulance weg hou van iemand die het ‘echt nodig heeft’.
Maar de reactie van de assistente aan de telefoon liet me wel inzien dat het toch wel nodig was, ook al bleek het achteraf wel mee te vallen en was het niet iets om me acuut mee te nemen.

De huisarts vond t ten eerste vreemd dat ik een spoedafspraak bij haar gekregen had ipv mijn eigenste. Maar goed. Urine staat op kweek (of ja niet op kweek maar iets anders, voor 24) want zag wel troebel maar niet direct een blaasontsteking. Ze heeft geen inwendig onderzoek gedaan, maar gaf aan dat t ovulatiepijn en bloeding zou kunnen zijn maar vond t wel vreemd dat t zoveel pijn doet (continu zeurend en stekend bij gaan zitten en lopen). Bij het onderzoeken van mijn buik kwam ze bij mijn darmen en daar deed t echt veel zeer. Dus ze zei dat t theoretisch gezien ook nog een blindedarmontsteking kan zijn. Darmen waren rustig, maar lagen niet stil. Ze gaf eerlijk toe dat ze t niet wist. Als de pijn vanavond erger zou worden moest ik de hap bellen. T lijkt erger maar heb veel gelopen… Moet morgen dus terug en als daar niets uit komt dan zei ze dat ik mss een onderzoek moet qua darmen en/of gynaecologisch… alleen ben ik vergeten te vragen of dat dan op korte termijn moet of wat? Want tot die tijd heb ik echt pijn… dat is toch vreemd als ok dan lang moet wachten?

Misschien een gekke vraag (beetje late to the party). Hoe ben jij erachter gekomen dat je het syndroom van Tietze hebt? En welke klachten heb jij voornamelijk? Heb je pijnmedicatie/ hoe ga je hiermee om?

Nog niet :rofl:. Het was geen blaasontsteking, blinde darmontsteking, buitenbaarmoederlijke zwangerschap oid. Urine was schoon, niet zwanger en ontstekingswaarden waren er ook niet. Kortom: de heftige dingen zijn uitgesloten. Ze denkt alsnog een ovulatiebloeding met ovulatiepijn. Ik ga morgen voor een echo

1 like

Weet iemand misschien of je blaren pleister ook over een open blaar mag plakken? Ik heb op beiden hielen een open blaar die is gaan bloeden, en ik heb alleen blarenpleisters bij me. Ik moet nog 4 dagen vrij veel lopen en heb geen andere schoenen bij me. Ik zag op internet verschillende verhalen (dat het wel kon, mits schone wond; dat het absoluut niet mag). Ik kan ook wel normale pleisters kopen, maar dan moet ik weer een stuk lopen, wat dus pijn doet.

Ik doe het wel altijd. Alleen dan wel zolang erop laten zitten tot het geheeld is, anders is het naar met eraf trekken.

1 like

ik heb as we speak blarenpleisters op m’n open blaren. Kan echt niet normaal rondlopen anders. Op m’n doosje pleisters stond er ook dat het niet op een geïnfecteerde wond mag, maar als het gewoon schoon is denk ik dat het geen kwaad kan.

1 like

Kun je het benauwd (of benauwd gevoel) krijgen, doordat je te veel gegeten hebt?
Rare, misschien ook wel domme, vraag misschien…

Ik heb dit wel eens in elk geval. Dan zit voor mijn gevoel mijn maag etc. zo vol dat ik gewoon niet lekker kan ademhalen en dus een beetje oppervlakkig ga ademen = benauwd gevoel krijgen.

Edit: oh ik zie dat je vraag al even geleden gesteld is. Hopelijk is het benauwde gevoel al weg inmiddels. :blush:

2 likes

Thanks! Was vanmorgen minder gelukkig, had t inmiddels ook al met mn fysio besproken.

1 like

Ik doe het wel, maar maak het van te voren altijd wel even schoon (ff onder de douche afspoelen)

Ik heb af en toe na mijn lunch dat mijn hartslag ineens hoog is en dan ben ik ook wat benauwd. Ik koppel het ook aan (te veel) eten. Het gaat bij mij na een half uur/uur weer over, maar wat het nou precies is…geen idee! Wat zei je fysio er van?

1 like

Hoe is het nou met je? Heb je er deze week nog last van gehad en ben je al bij de cardioloog geweest?

Dat het te maken heeft met het vocht wat overal zit (buik, borst, arm) en dat dat weg aan het gaan is. Daardoor krijgen mn longen opeens ruimte en word ik benauwd.
Ze heeft ook overlegd met mn huisarts en die denkt hetzelfde.

Ik ben een maand geleden onhandig gevallen. Mijn grote teen klapte soort van dubbel en was paars, en het bovenste gedeelte van mijn voet… zeg maar dat gedeelte onder de grote teen en die ernaast was helemaal dik. De eerste 3 dagen kon ik amper lopen.

Inmiddels amper last meer, alleen met schoenen en veel lopen. Vooral de bovenkant van mijn voet is af en toe pijnlijk, en die is nog een klein beetje gezwollen. Alleen kan ik mijn grote teen niet meer buigen. Dat doet geen pijn.
Ik ging er vanuit dat ik het gewoon gekneusd heb, maar is het normaal dat ik mijn teen niet meer kan buigen? :worried:

Ik had al een tijdje last van mijn ribben en toen kwam er vrij snel uit bij de huisarts dat het dat moest zijn, omdat ik aan alle symptomen voldeed. Ik heb vooral na inspanning of als ik moe ben last van mijn ribben, bij mij wisselt het nogal van welke kant ik last heb, soms van beide kanten tegelijk. Als ik medicijnen ervoor neem, zijn dit meestal standaard pijnstilling die je bij de drogist kan halen, vooral naproxen werkt voor mij en als ik dat niet heb ibrupofen. Maar ik probeer het meestal eerst iets te verwarmen, bijvoorbeeld met een kruik of deken. Je mag me altijd een pm sturen als je nog vragen hebt!

1 like

Ik heb een wondje op mijn borst wat telkens open blijft gaan als ik me bijvoorbeeld douche, beha er langs schuurt en ook als ik een pleister er op plak wanneer deze er dus af gaat. Lijkt nu ook te ontsteken. Wat kan ik hier tegen doen om het sneller te laten genezen?

Lief dat je het vraagt! Ik heb me deze week heel moe gevoelt en nog een beetje druk op mn borst gehad, maar niet meer zo heftig als vorige week. Ik heb via de huisarts een afspraak gemaakt in het ziekenhuis, maar wacht nog op de uitnodiging daarvan.

1 like

Sportbeha of zachte beha dragen?

Ik ben echt een beetje bang. Ik heb al de hele dag + afgelopen nacht stekende pijn aan de rechterkant van m’n onderbuik, ben kotsmisselijk en bewegen doet pijn. M’n darmen zijn van slag en ik voel me echt ziek. Vanmiddag ging het iets beter maar ik kan nu opnieuw geen beweging maken zonder pijn. Dacht aan ovulatie pijn, maar dat hoort geloof ik aardig snel weg te gaan. Dit houdt nu al zo’n 24 uur aan… Iemand die dit heeft gehad of herkent?