Dankjewel voor de tip! Kan ik dit bij de drogist halen?
Pyralvex van de drogist, is natuurlijk, zit iets van rabarber in? Werkt bij mij heel goed
Graag gedaan! Ten aanzien van de warmte: zou je je ook koeler kunnen kleden? Ik slaap alleen in een boxer en een hemdje bijvoorbeeld. Ook omdat ik snel warm ben.
Je telefoon überhaupt niet op je kamer leggen helpt ook. En dan gewoon zo’n ouderwetse wekker aanschaffen!
Ik heb een nieuw bed, dus elke beweging op het matras voel ik. Maar het leek vannacht alsof mijn vriend aan het schokken was, en toen ik.hem wakker maakte was dat per direct over. Kan dat iets van een aanval zijn geweest van iets? Of kom je daar dat meestal niet zo snel uit door een aanraking? Ben echt mega bezorgd, maar ook bang dat hij misschien gewoon aan het krabbelen oid was, waardoor het schokken leek.
Met een aanval ben je dan bang voor epilepsie? Daar ben je niet zomaar uit, daar komen andere dingen bij (tongbeet, incontinentie) en daar ben je daarna ook nog lang suffig van. Nachtelijke epilepsie is (zelfs bij mensen bekend met epilepsie) zeldzaam.
Veel waarschijnlijker is het een droom waarbij de spieren niet 100% zijn uitgeschakeld en hij kleine bewegingen maakt. Je kent vast die filmpjes van slapende honden die dan in hun droom waarschijnlijk rennen en met hun pootjes bewegen, mensen doen ook soms zoiets, een soort ‘slaapwandelen ultra light’.
Misschien is je combinatie van dekbed/matras/deken te warm? En zou sowieso je telefoon je kamer uit gooien of uitzetten of op vliegtuigstand? Ik hou mn telefoon nu wel bij me in bed, omdat ik beter inslaap met radio/luisterboek, maar kijk er verder smachtend nooit op
Dankjewel voor de tip! Ik ga vandaag even langs de drogist
Geen idee, hij heeft het van bol.
Je zou het raam open kunnen zetten en dan oordopjes in doen tegen het geluid van het verkeer?
Ik mag er 3 van 10mg op een dag. En word daar niet suffer van.
Ik heb nedeltran voor de nacht. Daar word ik wel suf van Haha
Het lijkt me niet zo diep, ik zou me er niet druk om maken? Handpalmen helen vaak best snel, grote kans dat je er morgen alleen nog een schrammetje hebt.
Als het uitbreidend rood wordt of gaat kloppen of er komt prut uit of je wordt ziek met koorts of iets dergelijks zou ik er naar laten kijken.
Ja google zegt altijd meteen dat je een tetanusprik moet halen vanwege hygiëne, maar ik denk dan ja die kat likt ook mn gezicht en ik kus zn pootjes dus met de hygiëne zal het wel meevallen
Bedankt voor het uigebreide antwoord! Ik was inderdaad bang voor een acute aanval van epilepsie. Vond het wel al onwaarschijnlijk aangezien hij gelijk wakker werd, dus het zal inderdaad wel een droom geweest zijn. Gelukkig maar, haha. Heb de hele nacht bang tegen hem aan gelegen.
Ik had twee uur geleden zoiets raars. Ik kreeg opeens uit het niets een pijnscheut waardoor mijn oor dichtklapte en begon te piepen. Als iemand ging praten werd de piep nog scheller. Het piepen is nu weer zachter/weg, maar ik maak me toch best zorgen dat het opeens kwam. Is het normaal om opeens zo’n last van een piep in je oren te hebben? Ik had geen harde muziek oid op staan vandaag.
Kan een allergische reactie op muggenbulten lijken? Lijkt me sterk dat ik in het uur dat ik in bed lig 9x in mijn gezicht ben gestoken. Kan ook geen mug vinden maar heb voor het eerst weer een product op mijn gezicht gebruikt. Het zijn van die grote plekken als wanneer ik net door een mug wordt gestoken.
Nurofen is ibuprofen (een pijnstiller), Imodium is loperamide (een diarreeremmer), dat is beide gewoon bij de Kruidvat te koop, dat doet niets tegen virussen of bacteriën.
Voor virussen die buikgriep geven bestaat eigenlijk geen medicijn, de meeste bacteriën die problemen geven behandel je ook niet met antibiotica, bij gezonde mensen is het beleid over het algemeen ondersteunend (dus zorgen dat je vocht aangevuld blijft en eventueel diarreeremmers of middelen tegen misselijkheid geven), van antibiotica raak je meestal van de regen in de drup omdat misselijkheid en diarree de meestvoorkomende bijwerkingen zijn.
Ik zou bij overgeven wel juist geen ibuprofen aanraden, dat kan nogal zwaar zijn voor de maag en misselijkheid juist versterken. Als hij pijn heeft eerder paracetamol, anders gewoon achterwege laten. Tegen misselijkheid/overgeven kan motilium/domperdidon wel helpen. Eventueel pantomed, om het maagzuur in bedwang te houden.
Maar ja, buikgriep is vooral uitzieken, als hij er nog lang last van heeft zou ik wel eens teruggaan naar de dokter, aangezien dat meestal maar een paar dagen duurt.
Ik gebruik voor aften altijd Pyralvex, verkrijgbaar bij de drogist of apotheek zonder recept. Het is een jodiumkleurige vloeistof, dus pas op voor vlekken. In het dopje zit een kaartje waarmee je de aften kunt aanstippen. Dat is in eerste instantie niet fijn, het prikt even, maar daarna verdooft het de aft. Zodra de aft weer gaat prikken, opnieuw aanstippen. Binnen een dag tot 2 dagen is de aft weg. Hoe eerder je begint met aanstippen, hoe eerder onder controle. Maar het belangrijkste is dat het de pijn dempt. Echt een lifesaver! Succes!
Edit: Ik zag op de telefoon niet dat je al antwoord had gehad.
Ik vind meer tips alleen maar fijn! Hij heeft nu aftengel, dit werkt maar tijdelijk momenteel.
Morgen maar weer een rondje drogist en dan zou ik jouw wondermiddel kopen. Klinkt goed! Dankjewel