Het grote medische vragen-topic

Blinde darm misschien?

1 like

Misschien voor de hand liggende vraag, maar heb je je blinde darm nog?

2 likes

@Rozecoupeschaar Ja daar dacht ik ook aan… en de klachten die ik heb komen inderdaad overeen met wat internet zegt… Maar ik wil zo graag dat het niet zo is en het idee maakt me heel bang.

@punaise Ja die heb ik nog…

Naar de spoeddienst gaan! Als het dat is ben je er best zo snel mogelijk bij, te laat kunnen heftige complicaties zijn…

1 like

Het niet nog even aankijken en morgen evt naar de arts? Ben bang dat het toch niks is en dat het toch wél ovulatie pijn is en dan voelt het zo stom. Dankjewel voor je reactie…

Ik zou even de HAP bellen als ik jou was. Dan kunnen zij met jou bepalen wat slim is en dan mocht het ‘niks’ zijn dan hoef jij je niet schuldig te voelen. Wat sowieso niet hoeft uiteraard!

3 likes

Dat kan ik niet voor je beslissen of inschatten, maar vind de HAP bellen (wat @FrozenFlame zegt) sowieso een goed idee. Als het op je gezondheid aankomt beter te voorzichtig dan te laks. In ieder geval zeker geen pijnstilling nemen, dat je het merkt als het erger wordt.

1 like

Wat @FrozenFlame zegt, gewoon even naar de HAP bellen! Die zijn er juist voor dit soort zaken. Jij kent je eigen lichaam het beste en ik denk dat een speciaal hiervoor getrainde triagist je beter kan helpen dan een stel vreemden op een internetforum. In het beste geval is het inderdaad je ovulatie en heb je een kwartiertje de telefoonlijn bezet gehouden, maar in het slechtste geval is er echt iets aan de hand. In het geval van een vermoedelijke appendicitis zullen ze je liever een keertje te vaak dan te weinig zien want dat kan onbehandeld een hele nare wending nemen…

Sterkte! Laat je ons even weten hoe het gegaan is?

1 like

@FrozenFlame @Mimosa @Dombo
Gisteravond toch even de HAP gebeld en kwam er waarschijnlijk toch op neer dat het hele heftige ovulatie pijn was omdat ik een bepaalde beweging nog wel kon maken zonder door de grond te gaan van de pijn. Als het vandaag nog aan zou houden of erger zou worden, moest ik gelijk terugbellen. Het lijkt er op dat de hevige pijn, nu ik net wakker ben, weg is. Thank god. Heb me lang niet zo ziek en slecht gevoeld en die pijn heb ik ook echt nog nooit meegemaakt. Opgelucht dat het weg is nu… Hopelijk blijft het weg, maar daar ga ik wel van uit. Sorry voor m’n paniekerige post gisteren en oprecht dankjewel voor jullie snelle en helpende berichtjes :heart:

15 likes

Goed dat je nog gebeld hebt! :blush: en wat fijn dat die hevige pijn nu weg lijkt te zijn! Hopelijk ga je dit niet iedere ovulatie meemaken :woozy_face:

1 like

Ik heb al sinds gistermiddag enorm pijnlijken steken tussen m’n ribbenkast onderin in het midden. Te laag voor m’n longen en te hoog voor m’n maag. Heb verder geen last van boeren, misselijkheid, maagzuur of iets. Ook tijdens het eten voelt het niet gek. Maar die steken zijn zooo pijnlijk en zijn er ook om de paar minuten. Ik merk nu ook wat druk op de longen en wat benauwdheid. Omdat het nu toch al anderhalve dag aanhoudt, vraag ik me af of ik de huisarts(enpost) moet bellen? Iemand die dit herkent?

Ik zou even de huisarts bellen als je nu nog steeds last hebt. Geeft jou hopelijk ook meer rust.
Zeker als je daardoor iets minder goed adem kan halen.

1 like

Ik ben 3,5 week geleden gevallen, en heb me toen opgevangen met m’n hand/pols. Pols deed toen goed zeer, en bij bewegen (ook van m’n duim) trok er een pijnscheut door m’n hele arm. Pols is wel dik geworden maar er was geen zichtbare bloeduitstorting. De zwelling was na een aantal dagen weg en verder ziet het er normaal uit, niet scheef of iets. De eerste dagen heb ik er flink last van gehad en hem zoveel mogelijk ontzien, daarna voorzichtig weer gaan gebruiken maar daarmee begon ik ook weer meer last te krijgen. Ik heb hem nu twee weken telkens in een rekverband als ik hem moet gebruiken, en probeer hem wel te gebruiken maar niet te zwaar te belasten. Nu begin ik sinds een paar dagen weer meer last te krijgen, met een vrij zeurende pijn waar ik nu ook pijnstilling voor heb ingenomen. Ik ging steeds uit van een verstuiking/kneuzing, maar nu zei iemand tegen me dat het ook wel eens gebroken kon zijn. Ik had er zelf niet aan gedacht omdat dat naar mijn idee nog meer pijn zou moeten doen, maar volgens die persoon viel dat wel mee. Hoe waarschijnlijk is dit, en zou ik er iets mee moeten/kunnen als het daadwerkelijk zo is? Omdat het dus al bijna een maand geleden is vraag ik me af hoeveel zin het heeft om nu nog naar de dokter te gaan, ook omdat ik niks scheef zie staan wat recht gezet zou kunnen worden.

Je hand/pols bestaat uit allerlei hele kleine botjes die met hele kleine peesjes aan elkaar zitten en als je daar iets in breekt/scheurt/uit de kom maakt kun je daar heel lang (de rest van je leven) last van houden. Ik zou het wel even laten bekijken, je zal nu waarschijnlijk geen gips ofzo meer krijgen, maar als er iets echt scheef aan het vastgroeien is kan een operatie wel nodig zijn om te voorkomen dat al die gewrichtjes daar verslijten.

Aha, goed om te weten. Dan ga ik morgen toch de huisarts maar even bellen. Dankjewel!

Heel raar maar ik heb zeg maar een bloedvat of ader of iets wat eindigt midden in mijn handpalm. Het lijkt alsof het naar buiten wilde groeien maar niet verder kwam. Anyway, dat plekje doet zeer. Zouden ze zoiets dicht of weg kunnen branden?

Blijkbaar heb ik een allergische reactie gehad op de pleisters die ik heb gebruikt. Hele huid waar het op heeft gezeten is rood en schraal. Heb nu telkens een katoenen zakdoek er op en dat helpt volgens mij wel

1 like

Ik gooi ‘m er nog maar even als een reminder in. Is alweer even geleden.

2 likes

Ik slik nu meer dan 2 jaar quetiapine om te slapen, 50mg. Kan het zijn dat ik nu zo aan deze dosis gewend ben dat het niet meer zo goed werkt? De laatste 2 maanden slaap ik steeds slechter en word ik een paar keer per nacht wakker terwijl ik hiervoor echt als een blok in slaap viel en helemaal niet wakker werd. Wil sowieso even met mijn huisarts overleggen als het niet beter wordt maar ben wel benieuwd.

Ik heb in het verleden ook antidepressiva in een lage dosering als slaapmedicatie gehad, en ik moest om die reden om de 8/9 maanden een week of 2 medicijnstop doen, meestal planden we dit zo als ik vakantie had. Weet niet of het echt zo werkt of niet, maar ik vond het altijd wel ‘werkzamer’ voelen na de stop.

1 like