Het grote medische vragen-topic

Oh hm nee herken het niet als inspannings netelroos. En ook niet als die gist. Geen idee :grimacing: Misschien dokter als je er veel last van hebt?

1 like

Ja ik ga denk ik wel als die plekjes lang blijven zitten, maar echt last heb ik er gelukkig niet van. :blush:

Oke, dank je wel! Haha :grin:

Ja! Ik heb zelfde middel ook gebruikt om te slapen. En begon met 25 en uiteindelijk 100… opstaan werd een steeds groter probleem door die hogere doseringen. Heb het uiteindelijk afgebouwd omdat ik er vanaf wilde.

1 like

Als je een paar weken geen lenzen hebt gedragen moet je het dan weer opbouwen net zoals wanneer je voor het allereerst lenzen ging proberen? Dus eerst 4 uur, de volgende dag 6 etc. Google heeft geen antwoord op deze vraag.

Nee hoor, ik draag wel vaker lang geen lenzen, en dan weer veel wel. Gaat prima.

Ik heb drie weken geleden hele erge keelpijn(/ontsteking) gehad, inclusief witte punten op mijn amandelen etc. Toen flink alles gebruikt wat ik kon bedenken (trachitol, paracetamol/aspirine, keelsnoepjes, honing, ijs, veel drinken), omdat ik een festival had dat weekend. Werkte aardig, eerste dag van het festival nog wel last gehad maar daarna was het eigenlijk wel over.
Nu heb ik sinds 1,5 week last van opgezette klieren. Vooral aan de voorkant van m’n hals voel ik duidelijk twee opgezette klieren en daarnaast heb ik aan de rechterkant ook wat knobbeltjes in m’n nek (ter hoogte van m’n oor). De dokterassistente zei een halve week geleden dat ik het aan moet blijven kijken zolang ik geen koorts heb en de keelpijn niet terug komt omdat m’n klieren waarschijnlijk druk bezig zijn met het opruimen van een infectie oid maar hoe lang moet ik af blijven wachten…? Gaat nu wel erg lang duren.

Ik merk dat ik veel vocht vasthoud. Werken homeopathische middelen hier tegen? Ik ben altijd een beetje sceptisch met dit soort dingen maar ik sta er uiteraard wel voor open als het goed werkt :blush:

Naar mijn idee blijft het hetzelfde of wordt het misschien iets minder. Ik kijk het nog even aan dan, bedankt voor je reactie!

1 like

Ik heb vanaf ik jong was altijd krampen bij mijn anus tijdens menstruatie Af en toe een pijn scheut, maar dat was het dan wel. Afgelopen maanden is het heel heftig tijdens elke menstruatie en spring ik soms zelfs op van de pijn. Het is echt niet uit te houden, en het lijkt echt alsof er met een priem in me reet gestoken is. Iemand hier ervaring mee? Het is echt verschrikkelijk pijnlijk. Ontspannen lukt ook niet altijd, want ik verkramp meestal gelijk

@Canvastas @Negativ ik herken dit ook. Heb dit ook ooit gevraagd geloof ik op egf maar weet niet meer wat het antwoord was of dat iemand had gereageerd.
Echt verschrikkelijk! Weet wel dat meerderen het herkenden :confounded:

1 like

Fijn om het zeker te weten! Thanks!

Ohh ja hier heb ik ook altijd heel erg last van, echt verschrikkelijk.

1 like

Ik heb geloof ik een vaginale schimmel. Het jeukt/brandt en had in m’n ondergoed witte brokkelige afscheiding.
Kan ik dit een paar dagen aankijken dat het vanzelf overgaat? (Had al gezocht in dit topic en las dat het bij iemand vanzelf was overgegaan, maar weet niet in welk stadium diegene was:p).
Hoe lang aankijken? En moet ik per se naar de huisarts of kan ik ook zonder medische blik zo’n canesten ei kopen?

Ik ben naar de huisarts gegaan en kreeg toen een capsule en zalf mee. Maar ik denk dat Canesten wel een soort vergelijkbaar merk is. Het kan denk ik geen kwaad maar als je echt heel erg last hiervan hebt, dan kun je misschien wel beter naar de huisarts (bellen).

1 like

Je kan zo’n ei bij de apotheek kopen zonder recept. En ze hebben het tegenwoordig ook bij kruidvat

1 like

Huh ik had die dingen echt veel groter verwacht!

Ik zag het inderdaad! Voelt alleen zo gek om zo’n medicijn zonder recept in m’n doos te stoppen. Misschien moet ik het meer als paracetamol zien.

Ik slik sinds vrijdag de max. doseringen paracetamol en ibuprofen op een dag, merk sinds maandag dat ik steeds vaker duizelig ben (weer helpt ook niet mee natuurlijk). Kan dit kwaad of kan ik gewoon door blijven slikken zolang als nodig?

Ik heb zelf het idee dat die van de huisarts beter werken. Vaak krijg je ze al na een telefoontje omdat de klachten heel typisch zijn. Als ze je toch willen zien en je hebt daar geen zin in dan bied dat canesten gyno wel uitkomst!

1 like