Het grote medische vragen-topic

Waarom slik je dat? Op zich is pijnstillers slikken niet zo’n probleem op de korte termijn (en daar valt dit nog wel onder), ibuprofen is niet zo best voor je maag, dus dat kan wel problemen geven, maar de reden waarom je zoveel pijnstillers nodig hebt (die je dan denk ik gezien de vraag ook niet van een dokter hebt gekregen?) is misschien wel iets om naar te laten kijken?

Volgens mij waren vrijdag 2 van de verstandskiezen van @Lemongrab getrokken bij de kaakchirurg.

Ja dit idd @Merel. Probeer wel af te bouwen zodra het kan maar lukt nog niet echt. Vroeg me inderdaad af hoe lang dit oke is om te doen.

Als je meer dan een week ook de ibuprofen er echt bij nodig hebt zou ik dan contact opnemen met de kaakchirurg, dat zou ik te lang vinden voor ‘gewoon herstel’.
Ben je duizelig bij opstaan of de hele tijd? Drink je wel goed en gaat eten wel een beetje ondanks de pijn (met dit weer en als je slecht eet zeker 2L water per dag)?

Oke, ik hou het even in de gaten. Als de pijn niet gaat afnemen komende dagen bel ik even op. Niet de hele tijd duizelig, een beetje bij vlagen, soms met opstaan maar ook als ik zit soms periodes ben ik wel een uur ofzo woozy en traag. Eten gaat medium, eet wel minder dan normaal. En ik vrees dat ik ook niet aan de 2L drinken kom. Goeie, ga ik even goed opletten. Dank voor je reacties!

Een tekenbeet is toch mogelijk pas een gevaar als er een rode kring om heen komt?
Ik trok net iets van m’n huid zonder te kijken en het was iets zwarts, nu lijkt er nog iets in mijn nek te zitten maar ik kan niet goed zien of het een deel van een mogelijke teek is, of dat het een moedervlekje is. Zit net op een plek waar ik niet goed kan kijken. Beetje raar verhaal zo. Maar als ik het in de gaten houd en er geen rode kring komt dan is het toch ok?

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ik dacht aan netelroos maar het jeukt niet

Even een cirkel erom heen maken. Mocht er een kring komen, kun je zien hoe klein het plekje eerst was. Ik weet niet of er nog iets in zitten en of het een teek was maar het is altijd heel belangrijk dat je alles eruit haalt. Kun je met een goede lamp eventueel het goed bekijken?

1 like

Ik ben best een hypochonder en weet niet eens of ik wel een teek tussen m’n vingers had zitten net. Voelde iets zitten en heb het eraf gehaald en heb het soort van weggepiekt en later dacht ik hm was dat geen teek.
Kan niet goed zien of het nou een moedervlekje/bultje is of iets van een teek. Het lijkt eerder bruin dan zwart dus denk een moedervlek dan toch. Niet echt iets wat er uit lijkt te steken/ik kan pakken. Echt weer iets voor mij dit.

Kan je geen foto met flits maken van dat plekje? Dat doe ik zelf vaak als ik de plek zelf niet kan zien.

1 like

-weg-

Niet een serieus medische vraag; wanneer het nu 40 graden buiten is, betekent dit dat je dan koorts krijgt als je nu te lang buiten staat?

Ik voel me nu wel koortsig en heb spierpijn uit het niets. :thinking:

Ben geen arts dus niet medisch onderbouwd verder, maar ik denk het wel. Bij oververhitting stijgt je lichaamstemperatuur en heb je dus in feite koorts.

2 likes

Subtiel verschil, koorts is een reactie van je lichaam op iets, waarbij je hypothalamus (in je hersenen) de ‘thermostaat’ hoger zet en je lichaam zichzelf opwarmt. Hyperthermie (wat je oploopt als je te lang buiten staat met dit weer) is een staat waarin de ‘thermostaat’ nog op de juiste stand staat, maar je lichaam de warmte niet kwijt kan.

4 likes

-foto weg-

Iemand een idee wat die grote vlek kan zijn en of ik er iets op mag smeren?

Doet het pijn/jeukt het?

Weet ik niet want het zit op m’n zoontje :joy: Hij krabt er niet aan ofzo

Ziet eruit als warmte uitslag. Zou het even zo laten, als hij niet aan krabt.

Ah toch wel. Ik herkende die kleine vlekjes wel als warmteuitslag maar die grote vlek niet :see_no_evil: