Een beetje een combinatie van, zou ik zeggen. Ik krijg zo’n plek als ik hem te strak heb. Heb al maaaaanden zo’n metalen bandje om nu, heb hem eigenlijk nooit af en hier ook geen last van. Even afdoen en tot rust laten komen!
Hm. Klinkt voorzichtig genoeg eigenlijk! Ik heb nu ook 4 weken mn fitbit en ben ook bang voor huidirritatie. Ik laat m meestal de hele nacht af, slaap toch slecht dus dat hoef ik niet terug te zien in een schema
Ik heb mijn fitbit al een jaar elke dag om, behalve als ik douche en hem oplaad en ik heb gelukkig nog nooit last gehad. Zou in principe in een “normale” situatie ook niet moeten gebeuren, toch.
Ik heb precies hetzelfde gehad van dat bandje wat er standaard bijzat, gemaakt van een soort siliconen (denk ik). Heb sinds 2 weken een nieuw bandje - van metaal - en nu is het gelukkig een heel stuk afgenomen. Maar was bij mij inderdaad ook echt zo erg dat de huid eronder helemaal kapot van ging en heel dun nog maar herstelde.
Maar mijn huid is nog steeds wel een beetje dun haha
Ik zou dus zeker aanraden om een ander bandje te kopen en in de tussentijd deze af en toe gewoon af te doen
Van welk materiaal is je bandje? Je zou er allergisch voor kunnen zijn.
Ik heb nu een random bandje van Ali besteld. Denk ik gemaakt van iets metaalachtigs maar dat weet ik niet. Maar het helpt me wel dat hij met een magneetsluiting vastzit want met de originele had ik vaak dat de een te los was en de andere net te strak waarmee je je huid natuurlijk ook niet echt een plezier mee doet haha.
Ik kan dus nooit bepalen of ik een vette of juist indringende creme moet gebruiken. Nu ook weer: mijn hielen zijn nogal droog en pinnlijk, het lijkt erop dat er kloven kunnen gaan ontstaan. Moet ik het nu dan nog juist goed vet houden of juist insmeren met zinkzalf?
Nou zinkzalf werkt een beetje indrogend, dus ik zou er zelf iets vets op doen!
Lijkt een beetje op een mucoid cyste! Maar dat komt vaker voor bij oudere mensen met wat slijtage bande gewrichten (https://plastischchirurgen.com/behandelingen/hand-pols-chirurgie/hand/mucoid-cyste/)
Het kan als het dat is in principe geen kwaad. Maar goed, een diagnose via internet is geen garantie Je kunt er, zeker als je er last van hebt even langs je huisarts mee gaan.
afblijven
Mijn nr 1 tactiek met piercings: LITFA (leave it the fuck alone). Maar wat je ook kan doen is een kompresje maken van kamillethee (kamillethee zetten, af laten koelen en dan met een wattenbolletje of schrijfje even een paar minuten tegen je oor en dan rustig afspoelen). Succes!
Kijken of het met echt gouden oorbellen ook nog geïrriteerd is; misschien ligt het aan het materiaal.
Hmm ik heb gisteren hooikoorts/allergietabletten bij de etos gehaald en die lijken wel te werken. Dus denk dat het toch een of andere allergie is… Of kun je dat niet zo concluderen haha. Kan altijd placebo zijn natuurlijk. Weet niet in hoeverre je een allergie in een paar jaar ontwikkelt en/of hoe betrouwbaar zo’n bloedtest is voor hooikoorts/stofallergie.
Ik ben al 4 weken lang om de zoveel dagen ziek. Telken andere dingen. Keelpijn, diarree en algehele malaise. Ik zie dit als allemaal losstaande dingen en niet als 1 ziektebeeld. Mijn moeder zei ja je weerstand bla bla. Je moet een vitamine kuurtje doen. Ik dacht zelf dat dit onzin was… of zou dit wel helpen? Ze bedoeld overigens davitamon of supradyn tabletjes
Hoe heet een moedervlek die zelf aan het weggaan is? Ik heb er 1 en een arts die dat zag zei toen tegen zijn assistent ‘hey kijk interessant een …’. En vervolgens aan mij uitlegde dat dat goed was omdat ik dan blijkbaar cellen maakte tegen huidkanker oid en ik vond het wel interessant en wilde er meer over opzoeken maar heb die term niet onthouden en kan het niet vinden.
Heb je wel eens last van zuurbranden? Dit kan ookkomen door zuurbranden 's nachts! Dit uit zich dan in keelpijn in de ochtend.
Heb sinds een week last van een soort spierpijn in mijn rechterbeen. Het begint bovenaan mijn bil en loopt door tot mijn enkel. Lopen en liggen gaat prima, maar zitten is echt drama want na een uurtje gaat m’n onderbeen en voet tintelen. Als ik google kom ik op Ischias en dat is volgens mij niks ernstigs. Vraag me af of het zin heeft om hiervoor naar de dokter te gaan. Ga wel over 2,5 week op vakantie en moet dan 5 uur vliegen en daar zie ik nu best wel tegenop.
Iemand die dit herkent?
Ik heb dit ook gehad! Je zou naar de fysio kunnen gaan ermee, ik heb er dry needling voor gehad en dat heeft een beetje geholpen. Wat bij mij het meest heeft geholpen is het trainen van mijn bil- en beenspieren, dus echt spieren opbouwen. Verder kan je ook wat bilstretches proberen of een foamroller (zo’n rol van rubberachtig spul met een soort zachte grote spikes erop) en dan het pijnlijke punt daaroverheen rollen.
edit: had even over je vakantieplannen heengelezen, ik weet niet of je echt op korte termijn iets kan verbeteren! Maar misschien kan je met stretchen wel wat pijn verlichten.
Ik heb sinds zaterdagavond koorts en heb echt een griep te pakken, zweten, rillingen, hoesten, verkouden, spierpijn. Sinds gisteren hou ik ook geen eten meer binnen, ik eet iets en een uur later ligt het in de wc (diarree).
Ook slaap ik bijna niet. Ik voel me dus echt super super beroerd, mensen in mijn omgeving zeggen ga naar de huisarts, maar ik heb zelf niet het idee dat hij hier veel aan kan doen, wilde het toch even bij de forum dokters checken, omdat ik ook niet heel eigenwijs wil overkomen.
Iemand verder nog tips?
Geen dokter maar wel advies.
Genoeg blijven drinken. Evt iets van heldere bouillon voor wat smaak en zouten.
Voorkom in ieder geval dat je uitdroogt, het is warm en je verliest meer vocht dan dat je denkt nu door de warmte