Het grote medische vragen-topic

Heartmath, zoek maar eens op. Is een apparaatje plus cursus die je helpen ademhaling onder controle te krijgen. Ik ben pas net begonnen dus weet nog niet of het echt gaat helpen, maar collega’s zweren erbij.

1 like

Ik ben nu vier maanden aan de pil na een stop van een jaar en heb de pil al die tijd doorgeslikt.
Nu zit ik aan m’n vijfde pil van de vierde strip en ik heb hele erge doorbraakbloeding. Eerst was het heel donker en beetje brokkelig, maar nu is het soms echt helder bloed.
Moet ik door blijven slikken om het ritme van de pil te volgen of vanaf morgen een stopweek inlassen?

ik zit eraan te denken om botox te nemen in m’n fronsrimpels tussen m’n wenkbrauwen. het zijn er drie :joy: heb laatst ergens gelezen dat het beter is om te beginnen als je nog relatief jong bent (ik ben 26) omdat de rimpels dan nog niet zo diep zijn en het resultaat beter is + dat je later minder hoeft te spuiten omdat de rimpels minder diep geworden zijn. heeft iemand hier ervaring met botox in fronsrimpels? en zo ja, wat is een goede en betrouwbare kliniek om heen te gaan?

2 likes

Als je een pil hebt met allemaal dezelfde pillen in een strip en je hebt telkens doorgeslikt, dan kan je volgens mij gewoon stoppen. Je zit dan eigenlijk al een paar weken in ‘de vierde week’.

2 likes

Ik heb na concerten vaak langdurig een ruis in mijn oren, terwijl ik al jaren altijd oordoppen draag (speciaal voor concerten, Alpine partyplugs pro). Ik ben heel bang dat dit op den duur overgaat tot tinnitus. Wat kan ik nog meer doen om dit te voorkomen? Zouden op maat gemaakte oordoppen het verschil maken, of is dit hoogstens wat comfortabeler maar maakt het qua db-demping niet uit?

Ja dat maakt zeker uit! Mijn audicien noemt die partyplugs ‘schijnveiligheid’. Het doet wel iets natuurlijk, maar sluit nooit je gehoorgang volledig af, wat betekent dat het nog te veel doorlaat. Of je moet ze er zo ver induwen dat ze na een tijdje pijn gaan doen. Op maat gemaakte zijn echt het geld waard!

3 likes

Herken je je in BPPD?

2 likes

Ik heb dit ook met periodes, ik heb ontdekt dat het bij mij heel erg samenhangt met stress. Misschien is dat bij jou ook het geval?

Ben ik ook wel benieuwd naar. Ik ben het ook aan het overwegen voor mn fronsrimpel op mn voorhoofd.

1 like

Is een cyclus van gemiddeld 40 dagen iets om je zorgen over te maken? Ik heb nu al zo’n 2 jaar ‘last’ van een lange en soms onregelmatige cyclus. Meestal zit ik rond de 40 dagen, maar soms ook nog langer. Ook wil de intensiteit en duur van mijn menstruatie nog weleens verschillen.

Heb je nog meer klachten? Ik had ook een tijd zo’n cyclus, en bij mij lag het aan mijn schildklier

@Hatsmetflats Nee, ik voel me verder helemaal goed. Het enige wat ik kan bedenken is dat ik periodes heb gehad waarin mijn gewicht wat lager dan ideaal is geweest, maar niks dramatisch ofzo.

Hoe lang duurt het ongeveer om te stoppen met AD?
En ik gebruik ook een antipsychotica voor het slapen, kan ik dat tegelijkertijd afbouwen?

En ja ik bel maandag de huisarts en ga niet zelf stoppen, wil dit gewoon eigenlijk nu weten :see_no_evil::sweat_smile:

Haha, thanks voor je antwoord. Ik was hier al bang voor ja :joy::joy:

1 like

mijn collega heeft geloof ik ongeveer hetzelfde (gehad). weet natuurlijk niet of het helemaal hetzelfde is, maar uiteindelijk was het bij hem iets met zijn evenwichtsorgaan en die heeft via de huisarts een oefening meegekregen. Hierbij moest hij op bed liggen en op een bepaalde manier naar links en rechts bewegen om zo zijn evenwichtsorgaan te resetten (?). weet absoluut niet of het werkt en wat het precies voor bewegingen maken maar dit heeft uiteindelijk bij hem geholpen.
Weet niet of er hier medici zijn dit die kunnen bevestigen of ontkrachten :joy:

Waarschijnlijk is hier weinig aan te doen, maar misschien herkent iemand het. Ik word dus al een aantal weken bijna elke dag met keelpijn wakker. Of ja, keelpijn is een groot woord, maar het voelt niet helemaal lekker en slikken is irritant. Meestal verdwijnt het dan wel in de loop van de ochtend. Verder heb ik dus niet echt last van verkoudheid oid, en het zet ook niet door, maar het is elke keer dat irritante gevoel. Ik dacht dat het misschien aan m’n omgeving (m’n kamer is best stoffig vrees ik :sweat_smile: ) kon liggen, maar ik was begin van de maand een paar weken bij m’n ouders en daar had ik het ook, terwijl het daar niet zo is.

Slaap je met je mond open?

Ik heb hier ook last van omdat ik met mijn mond open slaap (adem minder goed door mijn neus).
Maar na wat drinken is dat gevoel wel weg bij mij.

Ben je ook moe? Last van je benen?
Nee, ik had die keel toen ik Pfeiffer had maar dan heb je dus ook nog andere symptomen.

Hm niet extreem. Ik ben niet echt vooruit te branden/lusteloos, maar dat is denk ik vooral mentaal (geen fijne woonsituatie/vind mn baan niet leuk/nog wat andere shit). Maar dat gevoel in mn keel krijg ik bijvoorbeeld ook als ik mn kamer grondig opruim en het stof op mn keel slaat. Alleen heb ik dus paar jaar terug al eens een allergietest gedaan (bloed afnemen) en daar kwam niks uit.
Het is ook eigenlijk pas dat ik van de week tegen mn collega hierover klaagde dat zij opmerkte dat ik dit wel heel vaak heb. Maar zou ook niet direct weten wat ik ermee moet. Misschien toch eens grondig schoonmaken en verder vooral gezond eten/goed slapen? :woman_shrugging:t2:

Ik heb geen idee of ik met m’n mond open slaap haha @Sazie @Nox
Heb niet direct het idee dat het verdwijnt door water te drinken maar ga er eens op letten!