Het grote medische vragen-topic

Oh goeie! Maar nee zon dieet volg ik niet. Eet elke dag havermout en savonds altijd eiwit+vezels+groenten dus zit niet zo hoog in vet. Alleen de margarine van het bakken en evt snacks in het weekend

1 like

Ik heb last van hormonale migraine (zelfs met spiraal helaas) en de dag ervoor ben ik dan heeeeeel erg slaperig. Eerst denk je dan nog dat het komt door ~redenen~ maar later begin je een verband te zien.
Nu ben ik bv zo slaperig dat ik naar bed zou kunnen en ik voel langzamerhand mijn hoofd opspelen. Het is weer zover dus.
Maar waarom is die slaperigheid? Weet iemand dat? Een soort shut down of zo?

@littlenumbers

het zal voor iedereen anders zijn maar bij mij ging dat niet goed. Deed heel veel pijn maar wilde toch doorzetten. Tepelhoedjes, lactatiekundige etc. Kwam erop neer dat mijn melkklieren te kort waren of te strak zaten of zoiets. Met als gevolg dat ik op 2 plaatsen een borstontsteking kreeg.
Maar goed, dit was mijn ervaring, met al mijn hele leven teruggetrokken tepels. Bij een ander kan dit vast prima gaan.

1 like

Volgens mij komt ketosis door een tekort aan koolhydraten, niet per se door genoeg/te veel vetten! Dus als je geen koolhydraten bij iedere maaltijd eet zou ik toch even uitrekenen hoeveel je binnenkrijgt en of dat het zou kunnen zijn. Maar wel ook gewoon dat bloedonderzoek doen :stuck_out_tongue:

Maar in dat geval is het volgens mij niet erg om in ketose te geraken? Ik weet wel dat ik héél slecht zonder kh kan. Ook al eet ik eindeloos vetten en eiwitten, ik raak nooit vol! Zon ketogeen dieet is ook niet aan mij besteed. Moet echt altijd iets van havermout of wat sneetjes brood hebben om verzadigd te raken.

Ik heb wel eens afscheiding zo hoog zitten en daar nooit zo bij nagedacht, ging er dan eigenlijk vanuit dat m’n onderbroek gewoon wat heen en weer geschoven was?

4 likes

hmm, denk inderdaad dat ze dit in Nederland wat anders aangepakt zouden hebben, als het echt alleen een koortsstuip is geweest en er niks anders meespeelt. Maar ik heb eigenlijk geen advies. Kan me wel voorstellen dat je het liefst gewoon weer naar huis gaat.

@Santeria
Klinkt niet gelijk als iets waar je je zorgen over hoeft te maken. Voel je je verder wel gewoon goed? Niet ziek, koorts, misselijk/overgeven?

In Nederland doen ze met een enkele korte kortsstuip inderdaad niets, maar dingen zijn altijd moeilijk te beoordelen als je niet alle informatie hebt. Hebben ze goede redenen om hem langer te laten blijven? Dus een erg lange koortsstuip of heel vaak? Doorgaans komt een koortsstuip niet nog een keer voor in dezelfde ziekteperiode, meen ik. En een enkele koortsstuip op jonge leeftijd wordt gezien als ‘normaal’, al kunnen ouders er enorm van schrikken. Ik denk dat ik vooral zou willen weten wat precies de reden is dat ze hem zouden willen laten blijven; zijn er complicaties of verdenking op iets onderliggends/anders? Het klinkt vanuit je verhaal niet zo en dan zou ik idd ook naar huis willen.

Verder denk ik dat @HvO wel gelijk heeft, zou wel even goed opletten voordat je in principe ‘tegen medisch advies in’ naar huis gaat.

2 likes

Sorry als de foto’s heel groot zijn, ik weet niet zo goed hoe alles werkt met mijn telefoon!

Maar: ik heb al een paar maanden last van “vervellende” vingers. Ik smeer mijn handen wel goed in enzo… Iemand enig idee wat het kan zijn en wat ik ertegen kan doen?

Doe je iets waarbij je handen veel in contact komen met water of irriterende stoffen? Heb je er verder klachten van? Jeuk oid, of dat het ruw aanvoelt?
Ik ben niet zo goed in huiddingen, maar misschien eens daktarin proberen? Bij ‘vervellen’ denk ik vaak een beetje aan een schimmel.

Heeft het zin om vannacht drie allergiepillen te nemen omdat twee en een niet werken? Of is dat onzin. Het gaat om cetirizine

Mijn moeder had dit ook en die heeft toen een speciaal zalfje van de huisarts gekregen.

1 like

Nee dat niet! Alleen dat het nu wat gevoeliger is omdat het vel er steeds af is. Ik ga eens kijken voor dat zalfje ! En anders naar de huisarts, zoals @flwhrs zegt.

Ik heb 3 maanden geleden mijn pols gekneusd, lang last van gehad maar kan hem nu weer normaal gebruiken, alleen echt zwaardere belasting mijd ik nog omdat ik dan toch merk dat ik weer pijn krijg. Nou heb ik vandaag voor het eerst achter het koffiezetapparaat gestaan op m’n werk en hem wat meer belast dan normaal. Voelde hem een beetje maar niks geks, alleen nu had ik vanavond het gevoel alsof er iets niet helemaal goed zat/moest knakken, dus ik draaide hem een paar keer rond. Had ik blijkbaar niet moeten doen, want nu kan ik m’n hand niet meer naar voren buigen zonder heel veel pijn? Zowel de beweging naar voren (waardoor je hand dus in een hoek op je pols komt te staan, zeg maar) als de beweging terug zijn erg pijnlijk, voel het vooral over de bovenkant van m’n pols en op het stuk wat van m’n duim naar m’n pols loopt, dat was ook de plek waar ik die kneuzing het meest voelde. Zou dit met die kneuzing te maken kunnen hebben of is dit een losstaand ding? En ik heb die beweging wel echt nodig morgen, kan ik hem voor nu beter blijven bewegen of even rust houden?

Wat naar! Ik zou morgen als het nog zo voelt naar de huisarts gaan, nu kun je gewoon niet weten wat er is en wat goed is. Was je drie weken geleden er ook mee naar de dokter gegaan?

Fair, kan sowieso wel even bellen als het nog zo is. Heb eerst een maand rondgelopen met die kneuzing, toen toch maar naar de HA omdat ik last bleef houden. Die heeft me naar het ziekenhuis gestuurd voor een foto omdat ze bang was dat het gebroken was, maar dat was niet zo dus toen was de conclusie kneuzing en proberen niet te veel te belasten

2 likes

Wat vervelend! Misschien door een te oppervlakkige ademhaling. Als je denkt dat je bloeddruk hoog is misschien wel een keer laten checken.

@Dazed Echt rot joh, al zo lang last! Hopelijk is het morgen ineens helemaal over :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Zou een laag Hb/ijzertekort kunnen? Heb ik een poos gehad en toen was ik ook veel/snel duizelig. Volgens mij hebben ze toen bij de HA gewoon een vingerprikje gedaan

1 like

Kan dat er mee te maken hebben, die hoge bloeddruk? Weet datie best hoog was vorig jaar, maar niet schokkend ofzo. Weet niet meer precies, maar niet netjes 120/80. En hartslag dus ook best hoog… (90 in rust).

Die was nooit laag maar wie weet! Bedenk me nu dat m’n laatste vitamine b 12 injectie misschien te lang geleden is, misschien houdt dat verband. Ga morgen eens bellen naar assistente voor datum daarvan want kan het niet terugvinde…

2 likes