Het grote medische vragen-topic

Sorry als de foto’s heel groot zijn, ik weet niet zo goed hoe alles werkt met mijn telefoon!

Maar: ik heb al een paar maanden last van “vervellende” vingers. Ik smeer mijn handen wel goed in enzo… Iemand enig idee wat het kan zijn en wat ik ertegen kan doen?

Doe je iets waarbij je handen veel in contact komen met water of irriterende stoffen? Heb je er verder klachten van? Jeuk oid, of dat het ruw aanvoelt?
Ik ben niet zo goed in huiddingen, maar misschien eens daktarin proberen? Bij ‘vervellen’ denk ik vaak een beetje aan een schimmel.

Heeft het zin om vannacht drie allergiepillen te nemen omdat twee en een niet werken? Of is dat onzin. Het gaat om cetirizine

Mijn moeder had dit ook en die heeft toen een speciaal zalfje van de huisarts gekregen.

1 like

Nee dat niet! Alleen dat het nu wat gevoeliger is omdat het vel er steeds af is. Ik ga eens kijken voor dat zalfje ! En anders naar de huisarts, zoals @flwhrs zegt.

Ik heb 3 maanden geleden mijn pols gekneusd, lang last van gehad maar kan hem nu weer normaal gebruiken, alleen echt zwaardere belasting mijd ik nog omdat ik dan toch merk dat ik weer pijn krijg. Nou heb ik vandaag voor het eerst achter het koffiezetapparaat gestaan op m’n werk en hem wat meer belast dan normaal. Voelde hem een beetje maar niks geks, alleen nu had ik vanavond het gevoel alsof er iets niet helemaal goed zat/moest knakken, dus ik draaide hem een paar keer rond. Had ik blijkbaar niet moeten doen, want nu kan ik m’n hand niet meer naar voren buigen zonder heel veel pijn? Zowel de beweging naar voren (waardoor je hand dus in een hoek op je pols komt te staan, zeg maar) als de beweging terug zijn erg pijnlijk, voel het vooral over de bovenkant van m’n pols en op het stuk wat van m’n duim naar m’n pols loopt, dat was ook de plek waar ik die kneuzing het meest voelde. Zou dit met die kneuzing te maken kunnen hebben of is dit een losstaand ding? En ik heb die beweging wel echt nodig morgen, kan ik hem voor nu beter blijven bewegen of even rust houden?

Wat naar! Ik zou morgen als het nog zo voelt naar de huisarts gaan, nu kun je gewoon niet weten wat er is en wat goed is. Was je drie weken geleden er ook mee naar de dokter gegaan?

Fair, kan sowieso wel even bellen als het nog zo is. Heb eerst een maand rondgelopen met die kneuzing, toen toch maar naar de HA omdat ik last bleef houden. Die heeft me naar het ziekenhuis gestuurd voor een foto omdat ze bang was dat het gebroken was, maar dat was niet zo dus toen was de conclusie kneuzing en proberen niet te veel te belasten

2 likes

Wat vervelend! Misschien door een te oppervlakkige ademhaling. Als je denkt dat je bloeddruk hoog is misschien wel een keer laten checken.

@Dazed Echt rot joh, al zo lang last! Hopelijk is het morgen ineens helemaal over :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Zou een laag Hb/ijzertekort kunnen? Heb ik een poos gehad en toen was ik ook veel/snel duizelig. Volgens mij hebben ze toen bij de HA gewoon een vingerprikje gedaan

1 like

Kan dat er mee te maken hebben, die hoge bloeddruk? Weet datie best hoog was vorig jaar, maar niet schokkend ofzo. Weet niet meer precies, maar niet netjes 120/80. En hartslag dus ook best hoog… (90 in rust).

Die was nooit laag maar wie weet! Bedenk me nu dat m’n laatste vitamine b 12 injectie misschien te lang geleden is, misschien houdt dat verband. Ga morgen eens bellen naar assistente voor datum daarvan want kan het niet terugvinde…

2 likes

Weet ik niet. Kan wel een heel onrustig gevoel geven waar je dan misschien te oppervlakkig van gaat ademhalen. Op mijn werk was een keer een cliënt die te oppervlakkig ademhaalde (door constante stress en angsten, beetje hyperventileren light was het) en die had ook op random momenten dat ze ineens duizelig werd, daar dacht ik aan toen ik je post las.
Een hoge bloeddruk is niet gezond, dus zou dat wel laten checken. En het duizelig zijn is toch ook heel vervelend, dus zou wel echt eens naar huisarts gaan er mee!

Ik weet niet of je dat al doet, maar je kunt cetirizine ook om de 8 uur innemen om een goede spiegel op te bouwen.
En iets sterkers voor de nacht. Ik heb dan nedeltran

Laatst ging het ergens op het forum over pilletjes die je kon slikken als je buikkrampen kreeg van producten met veel zuivel (?) erin. Dus denk aan spaghetti carbonara, dingen met kookroom etc. Welke pilletjes waren dit? Dacht dat ik een screenshot had genomen maar kan hem niet vinden…

Bedoel je lactase pilletjes? Die kun je bij de drogist/apotheek kopen. Zijn er van huismerken en A-merken. Disolact is een a-merk wat redelijk bekend is bijvoorbeeld.

@Joejoejoe @HvO Ja die bedoelde ik! Thanks :blush:

Nou ik neem nu steeds meerdere pillen, 's ochtends en 's avonds en meestal 's middags ook nog. Heb de huisarts al gecontacteerd maar nog niks gehoord.

Dat zou ik inderdaad eerst met je arts bespreken voordat je weer extra neemt

Ik heb nu al voor de tweede keer deze hele vervelende week kramp onder mijn tong. Het rechte flubbertje aan de aanhechting (wtf hahaha) staat echt helemaal strak. Ik voel het ook tot het einde van mijn kaak. Ik word er helemaal gestoord van en vraag me af of dit een ontsteking o.i.d. kan zijn. Eten gaat gewoon moeilijk en pijnlijk zo.

1 like