Het grote medische vragen-topic

Hoe slaap je? Op je rug vooral? Want dan is de kans wel groter dat je mond open gaat tijdens het slapen. Op je zij is dit wat minder.

Altijd op m’n zij eigenlijk dus denk dat dat t dan waarschijnlijk niet is

Ik heb een klein, raar iets aan m’n vinger. Er zit een kleine zwelling naast een gewricht. Doet een beetje pijn en de vinger is wat stijf. Verder totaal geen klachten… Moet ik hiermee langs de huisarts? Ben toevallig kortgeleden ook al gegaan voor iets onzinnigs (ingescheurde teennagel waar niets aan gedaan kon worden :face_with_hand_over_mouth:).

Misschien handig om een foto erbij te plaatsen? Ik heb verder geen idee, maar als hij pijn blijft doen en stijf blijft zou ik sowieso wel naar de huisarts gaan.

Samenvatting

Wijsvinger, zijkant voorste gewricht

Hahah hou je daarmee je telefoon vast? Of een pen? Ik heb ook zoiets, is eelt bij mij

1 like

Nee, volgens mij raakt die plek niets aan normaal!
Maar ik hoop dat het ook eelt is dan.
Edit: hmm die vinger moet wel het meest buigen als ik met mijn linkerhand mijn mobiel vasthoud. Wat een gênant probleem zou dat zijn :sweat_smile:

Wanneer “moet” je naar de dokter met een wondje die ontstoken is? Heb met scheren de achterkant van mijn been/enkel eraf geschraapt. Gisteravond had ik een dikke enkel van het vocht en er komt pus uit. Foto in spoiler, vrij smerig.

Samenvatting

Thanks, heb het even aangepast! Zal het nog even aankijken, het is al een aantal dagen zo. Ga het straks uitspoelen!

Doe je hem ook wel eens af? In hun eigen gebruiksaanwijzing zeggen ze dat je m ook regelmatig af moet doen. Sowieso goed oppassen met vocht/zweet, dat gaat onder zo’n bandje heel snel broeien.

1 like

Een beetje een combinatie van, zou ik zeggen. Ik krijg zo’n plek als ik hem te strak heb. Heb al maaaaanden zo’n metalen bandje om nu, heb hem eigenlijk nooit af en hier ook geen last van. Even afdoen en tot rust laten komen!

1 like

Hm. Klinkt voorzichtig genoeg eigenlijk! Ik heb nu ook 4 weken mn fitbit en ben ook bang voor huidirritatie. Ik laat m meestal de hele nacht af, slaap toch slecht dus dat hoef ik niet terug te zien in een schema :sweat_smile:

Ik heb mijn fitbit al een jaar elke dag om, behalve als ik douche en hem oplaad en ik heb gelukkig nog nooit last gehad. Zou in principe in een “normale” situatie ook niet moeten gebeuren, toch.

2 likes

Ik heb precies hetzelfde gehad van dat bandje wat er standaard bijzat, gemaakt van een soort siliconen (denk ik). Heb sinds 2 weken een nieuw bandje - van metaal - en nu is het gelukkig een heel stuk afgenomen. Maar was bij mij inderdaad ook echt zo erg dat de huid eronder helemaal kapot van ging en heel dun nog maar herstelde.

Maar mijn huid is nog steeds wel een beetje dun haha

Samenvatting

Ik zou dus zeker aanraden om een ander bandje te kopen en in de tussentijd deze af en toe gewoon af te doen

Van welk materiaal is je bandje? Je zou er allergisch voor kunnen zijn.

Ik heb nu een random bandje van Ali besteld. Denk ik gemaakt van iets metaalachtigs maar dat weet ik niet. Maar het helpt me wel dat hij met een magneetsluiting vastzit want met de originele had ik vaak dat de een te los was en de andere net te strak waarmee je je huid natuurlijk ook niet echt een plezier mee doet haha.

1 like

Ik kan dus nooit bepalen of ik een vette of juist indringende creme moet gebruiken. Nu ook weer: mijn hielen zijn nogal droog en pinnlijk, het lijkt erop dat er kloven kunnen gaan ontstaan. Moet ik het nu dan nog juist goed vet houden of juist insmeren met zinkzalf?

Nou zinkzalf werkt een beetje indrogend, dus ik zou er zelf iets vets op doen!

1 like

Lijkt een beetje op een mucoid cyste! Maar dat komt vaker voor bij oudere mensen met wat slijtage bande gewrichten (https://plastischchirurgen.com/behandelingen/hand-pols-chirurgie/hand/mucoid-cyste/)

Het kan als het dat is in principe geen kwaad. Maar goed, een diagnose via internet is geen garantie :stuck_out_tongue: Je kunt er, zeker als je er last van hebt even langs je huisarts mee gaan.

1 like

afblijven

2 likes