Het grote medische vragen-topic

Mijn nr 1 tactiek met piercings: LITFA (leave it the fuck alone). Maar wat je ook kan doen is een kompresje maken van kamillethee (kamillethee zetten, af laten koelen en dan met een wattenbolletje of schrijfje even een paar minuten tegen je oor en dan rustig afspoelen). Succes!

Kijken of het met echt gouden oorbellen ook nog geïrriteerd is; misschien ligt het aan het materiaal.

Hmm ik heb gisteren hooikoorts/allergietabletten bij de etos gehaald en die lijken wel te werken. Dus denk dat het toch een of andere allergie is… Of kun je dat niet zo concluderen haha. Kan altijd placebo zijn natuurlijk. Weet niet in hoeverre je een allergie in een paar jaar ontwikkelt en/of hoe betrouwbaar zo’n bloedtest is voor hooikoorts/stofallergie.

Ik ben al 4 weken lang om de zoveel dagen ziek. Telken andere dingen. Keelpijn, diarree en algehele malaise. Ik zie dit als allemaal losstaande dingen en niet als 1 ziektebeeld. Mijn moeder zei ja je weerstand bla bla. Je moet een vitamine kuurtje doen. Ik dacht zelf dat dit onzin was… of zou dit wel helpen? Ze bedoeld overigens davitamon of supradyn tabletjes

Hoe heet een moedervlek die zelf aan het weggaan is? Ik heb er 1 en een arts die dat zag zei toen tegen zijn assistent ‘hey kijk interessant een …’. En vervolgens aan mij uitlegde dat dat goed was omdat ik dan blijkbaar cellen maakte tegen huidkanker oid en ik vond het wel interessant en wilde er meer over opzoeken maar heb die term niet onthouden en kan het niet vinden.

Heb je wel eens last van zuurbranden? Dit kan ookkomen door zuurbranden 's nachts! Dit uit zich dan in keelpijn in de ochtend.

Heb sinds een week last van een soort spierpijn in mijn rechterbeen. Het begint bovenaan mijn bil en loopt door tot mijn enkel. Lopen en liggen gaat prima, maar zitten is echt drama want na een uurtje gaat m’n onderbeen en voet tintelen. Als ik google kom ik op Ischias en dat is volgens mij niks ernstigs. Vraag me af of het zin heeft om hiervoor naar de dokter te gaan. Ga wel over 2,5 week op vakantie en moet dan 5 uur vliegen en daar zie ik nu best wel tegenop. :face_with_raised_eyebrow:

Iemand die dit herkent?

Ik heb dit ook een tijd gehad maar het is vanzelf overgegaan :woman_shrugging:t2: Echt geen idee hoe het kwam.

Ik heb dit ook gehad! Je zou naar de fysio kunnen gaan ermee, ik heb er dry needling voor gehad en dat heeft een beetje geholpen. Wat bij mij het meest heeft geholpen is het trainen van mijn bil- en beenspieren, dus echt spieren opbouwen. Verder kan je ook wat bilstretches proberen of een foamroller (zo’n rol van rubberachtig spul met een soort zachte grote spikes erop) en dan het pijnlijke punt daaroverheen rollen.

edit: had even over je vakantieplannen heengelezen, ik weet niet of je echt op korte termijn iets kan verbeteren! Maar misschien kan je met stretchen wel wat pijn verlichten.

Ik heb sinds zaterdagavond koorts en heb echt een griep te pakken, zweten, rillingen, hoesten, verkouden, spierpijn. Sinds gisteren hou ik ook geen eten meer binnen, ik eet iets en een uur later ligt het in de wc (diarree).
Ook slaap ik bijna niet. Ik voel me dus echt super super beroerd, mensen in mijn omgeving zeggen ga naar de huisarts, maar ik heb zelf niet het idee dat hij hier veel aan kan doen, wilde het toch even bij de forum dokters checken, omdat ik ook niet heel eigenwijs wil overkomen.
Iemand verder nog tips?

Geen dokter maar wel advies.
Genoeg blijven drinken. Evt iets van heldere bouillon voor wat smaak en zouten.
Voorkom in ieder geval dat je uitdroogt, het is warm en je verliest meer vocht dan dat je denkt nu door de warmte

1 like

Ah ja echt irritant is het he! Dat je je best belabberd voelt maar ook niet echt ziek en het zet niet door… Nou ja hoop maar dat het snel overgaat.

1 like

Thanks voor je reactie en tips. Hoelang heeft het bij jou geduurd? Ik heb vanmorgen stretchoefeningen gedaan en na elk uur zitten (kantoorbaan) een klein rondje gelopen en ik merkte dat ik er minder last van had. Heb op youtube ook wat oefeningen gevonden en deze ga ik maar trouw elke dag doen. Morgen ook maar even kijken voor zo’n roller.

Fijn dat dat stretchen al wat hielp! Bij mij kwam het de eerste keer door mijn zwangerschap (en dus zwaartepunt dat veranderde), toen was het gelijk na de bevalling over. Paar jaar later kreeg ik het weer toen ik een nieuwe baan kreeg en de hele dag moest staan en lopen, dus had ook weer een aanwijsbare reden. Heb er toen maar zo’n 2 maanden last van gehad. Is er misschien bij jou ook iets is veranderd waardoor de klachten zijn ontstaan?

Volgens mij heb ik een combinatie van beginnende menstruatie pijn en ben ik ook nog blaasontsteking aan het krijgen. Heeft iemand hier tips om van blaasontsteking af te komen? Heb nog geen huisarts in mijn eigen woonplaats en werk begint morgen weer en moet anders 1,5 uur reizen naar de huisarts :sob:

Heel veel water drinken en heel veel plassen. Eventueel voedingssupplementen met vitamine c, cranberry en d-mannose. Heb zelf altijd die van lucovitaal, weet niet of het placebo is maar als ik die bruistabletten drink gaat het altijd sneller voorbij. Succes!

Heb je de laatste tijd veel op slippers/platte schoenen zonder voetbed gelopen?

Heb meteen even twee vitamine bruistabletten gedronken en heeeel veel water nog. Ga even op zoek naar die van luctovitaal!

@Tessa @carrotcake loop de laatste weken inderdaad wel veel op slippers en sandaaltjes. Verder geen veranderingen. M’n moeder zei dat ik vroeger onder behandeling van de fysio ben geweest voor beenlengteverschil maar het zou toch gek zijn dat ik er dan op mijn 26e weer ineens last van krijg? Het tintelende/doffe gevoel in mijn voet en been lijkt in ieder geval al minder te worden door het stretchen dus daar ben ik blij mee.

Ik heb al een week lang last van jeuk op m’n rug en sinds enkele dagen zit er ook een vreemde rode plek. Het aanraken doet best wel pijn en het wordt ook steeds erger. Heb echt geeeen idee wat t is¿?