Otalgan werkt ook goed voor volwassenen! Je kunt dit eerst proberen, en mocht het niet overgaan dan naar de Ha. Ik heb er zelf wel goeie ervaringen mee. Sterkte met je oorontsteking!
Oja en het is gewoon te koop bij de drogist!
Wil iemand me gerust stellen
Ik heb onveilige seks gehad met een ONS tijdje terug. Na 23 dagen soa test gedaan en had niets.
Nu blijkt dat een meisje wat hij had vlak voor mij chlamydia heeft en zegt dat het alleen van hem kan komen. Dus dat zou betekenen dat hij het wel heeft. Ik hoef nu niet nog eens te testen toch?
Ik ga echt nooit meer rond sletten ik vind dit zo zenuwslopend.
Normaal moet je 2 weken wachten tot een test betrouwbaar is, en dat heb je gedaan. Lijkt me dat jij je niet druk hoeft te maken als jouw test negatief was?
Hoi allemaal. Ik weet niet of iemand me zou kunnen helpen, maar niet geschoten is altijd mis zeker. Anyway, ik slik nu 2 jaar sertraline (antidepressiva) en laatst bij de tandarts had ik 6 (!) gaatjes terwijl ik altijd minimaal 2 keer per dag stevig mijn tanden poets en heel gezond eet. Mijn tandarts zei dat dat niet heel abnormaal was omdat ik sertraline neem. Na wat onderzoek zag ik dat dit blijkbaar een heel vaak voorkomen neven effect was aangezien een bijwerking een droge mond hebben is (wat ik inderdaad altijd heb sinds ik aan de medicatie zit, drink minstens 3 liter per dag). En een gebrek aan speeksel zorgt dus voor minder bescherming voor de tanden en dus grotere kans op gaatjes.
Nu mijn 2 vragen: iemand die hier ook last van heeft en nog enkele tips heeft tegen een droge mond?
Vraag 2: zijn er nog zo van die rare neveneffecten waar geen enkele dokter je op voorbereidt?
@bloempje Kijk wel naar kunstspeeksel zonder zuur, anders heb je kans dat je volgende keer weer gaatjes hebt Bij mij helpen smint of suikervrije kauwgom ook wel, maar mijn mond is niet heel droog.
Ik slik ook sertraline en heb inderdaad ook vaak een droge mond, nooit bij stilgestaan dat het daar door kon komen. Gelukkig nog geen gaatjes
Edit: heb ook vaak een vieze smaak in mijn mond
Weet iemand welke pijnstillers ik tijdens mijn zwangerschap mag gebruiken? Het is gisteren in mijn rug geschoten en ik heb er echt flink last en pijn van.
Ik las op internet dat paracetamol (max 6x 500 mg per dag) geen kwaad kan. Maar dan lees je even verder toch weer dat het het beste is om pijnstillers helemaal te laten liggen tijdens je zwangerschap…
Ik heb gisteravond voor het slapengaan wel 2x 500 mg paracetamol genomen, maar eigenlijk hielp het niks.
Kan ik gewoon paracetamol gebruiken? En kan iets anders (sterkers) ook, of moet ik het hier bij laten? Ik red het wel zonder, maar ben dan wel verkrampt en beweeg minder (makkelijk), waardoor het denk ik langer duurt voordat het over is.
Edit: voor mijn zwangerschap gebruikte ik meestal 3x per dag pijnstillers en dan 2x 500 mg paracetamol + 1x 500 mg ibuprofen per keer. Dat kan nu dan niet, maar misschien helpt het ter indicatie voor wat ik normaal nodig heb bij rugpijn
Vervelend! Paracetamol mag je gebruiken, NSAID’s (ontstekingsremmers zoals ibuprofen) mag niet en anders alleen in overleg met je verloskundige.
sterkte!
Dankje! Dat is wat ik idd gelezen heb, fijn om bevestiging te hebben!
Oh dankjewel!! Kende ik nog niet, ga ik eens naar kijken
Ik heb niet al te beste tanden (vaak gaatjes), voor mij helpt dit gaatjes voorkomen. Te koop in Duitse apotheken, misschien helpt het bij jou ook.
Is er iemand hier die thuis lichttherapie doet tegen een winterdepressie? Maakt het nog verschil wat voor lamp je daarvoor gebruikt? Ik slik sinds een paar jaar vitamine D en dat heeft een paar winters wel wat geholpen, maar ik merk dat ik nu alweer behoorlijk somber en geprikkeld begin te raken en het is nog niet eens oktober… Andere tips zijn uiteraard ook welkom.
ja had ik nu ook al voorbij zien komen zo een gel, ga ik eens proberen dan! Dankje
Ik heb er een van Litebook en ben er heel blij mee! Die brengt iig ook die 10.000 lux volgens mij.
Is bloed in ontlasting altijd een teken dat je naar de huisarts moet? Ik vraag het maar even hier omdat ik echt enorm opzie tegen huisarts/ ziekenhuisbezoek. Ik weet sinds kort dat mijn moeder ongeneeslijk ziek is en heb dat er natuurlijk liever niet bij. Vanochtend zag ik dus in één keer bloed, niet aan het toiletpapier maar vermengd met ontlasting. Afwachten of het terugkomt of is gaan noodzakelijk ? Ben verder niet ziek, alleen wat kilo’s kwijt maar dat kan natuurlijk ook door alle stress komen.
Ik heb net kokend water over mijn hand gekregen (het ging eroverheen vanuit de waterkoker) het ging vooral over mijn duim. heb gelijk gekoeld onder de kraan. Zodra ik mijn duim onder de kraan weghaal prikt het heel erg. Ik zie geen blaren oid het is alleen rood, is er nog iets anders wat ik kan doen naast koelen?
Het gaat iets beter, mijn duim is knalrood en doet best zeer. Mijn bedoeling was eigenlijk om iets van een zalfje te gaan halen bij Kruidvat. Beter niet doen dus?
Heel erg bedankt voor je reactie:). Zit al de hele dag te twijfelen, het voelt wel wat zwaar om hiervoor heen te gaan omdat het tot nu toe maar één keer is voorgekomen. Misschien dan toch maar even met lood in de schoenen naar de huisarts…