Het grote medische vragen-topic

Als het ‘vers’ rood bloed is niet per se. Dan is het meestal een scheurtje of een aambei. Als het oud bloed is wat echt vermengd is met je ontlastig, zeker bellen! Heb ik Viooltjes volgens mij hierboven ook eens zien posten.

6 likes

Hmm het was dus wel helderrood, maar ook vermengd met de ontlasting. Vandaag nog een keer geweest maar toen was er niks aan de hand. Toch maar even de huisarts bellen vrees ik. Misschien kunnen ze zeggen of het wel/niet nodig is om te komen.

Ik heb op de bovenkant van mijn beide handen een uitstekende harde bobbel van bot, is dat normaal?
Zie deze prachtige foto

leuke foto van mijn hand met bobbel

De persoon naast me in het vliegtuig sprak me er op aan en die had dat nog nooooit gezien :thumbsup: oke dan (waarom zit ik altijd naast gekkies) maar nu ben ik hier dus helemaal mee bezig en als ik het google kom ik op ganglion uit maar dat is het duidelijk niet, het is echt bot :face_with_monocle:

haha heb ik ook, maar iets minder prominent, is vgm gewoon normaal

1 like

@instantramen @voortaan haha bedankt, fijn om te weten dat ik niet de enige mutant ben :ok_hand:t2:

@Reflect Nee ik kan me niet voorstellen dat ik mijn handen overbelast :thinking: ik heb die bulten ook al zo lang als ik het me kan herinneren, ze zijn niet recent ontstaan in ieder geval. Ik vind een ganglion er op google ook heel anders uitzien dan wat ik heb, maar dat kan ook omdat daar vaak de meest extreme gevallen op te zien zijn haha

1 like

Nee ik heb die bulten aan beide handen, en beide zien er hetzelfde uit. Nouja het zal wel ik heb er geen last van en ga lekker verder leven met mijn bultige handen :crazy_face: ik merk het wel als ze ooit verdwijnen haha

1 like

Je hebt al veel antwoorden gehad zie ik, maar ik voel op die plek ook een bult/bot onder mijn huid! Bij mij zie je hem alleen minder goed, want ik heb wat dikkere handen. :sweat_smile: Dus ik zou je er geen zorgen om te maken hoor.

1 like

heb nu de gel gehaald van Biotene en gebruik ook de dry mouth spray van Boots eigen merk (ik woon in Engeland maar denk dat je zulke sprays ook bij je apotheek in Nederland kan kopen). Ik gebruik het pas een dag dus weet niet of het veel zal helpen maar fingers crossed!

2 likes

Ik heb een beginnende blaasontsteking en heb al twee keer nierbekkenontsteking gehad. Is er iets wat ik nu kan doen om t tegen te gaan? Ik drink al heel veel en ga vaak plassen, maar zijn er nog meer tips? Las dat cranberry nu niet heel veel zin meer heeft. Ik ben zo bang dat t straks weer door naar m’n nieren gaat:(

Ik heb ook om de haverklap blaasontsteking, ik gebruik D-mannose oa te koop bij h.olland & b.arett, dat helpt vooral preventief en ook als het net begint, maar het is wellicht slimmer naar de ha te gaan en antibiotica te vragen!

1 like

Ik slik capsules van het Krui.d. vat en die hielpen me uitstekend. Kan je ook preventief slikken (na de onsteking, 1 x per dag).

2 likes

Weet je welke dit zijn?

1 like

Deze?

Ben niet thuis. Zal het vanavond even doorgeven.

1 like

Yes!

1 like

@SpeedOfSound @bloempje Ik heb vanmiddag deze gehaald bij de etos. Ze hadden ook tandpasta en mondwater. Ik vind het allemaal maar duur spul dus ik ga eerst deze proberen

1 like

D-mannose is ook het enige dat bij mij helpt om het weg te drinken! Ik volg dan de kuur van deze website:
https://www.dokterdokter.nl/gezond-leven/algemeen/d-mannose-blaasontsteking/item71059

Is een beetje heftig qua hoeveelheid en ik weet niet of ik het anderen moet aanraden maar het helpt wel bij mij. Voorheen ging ik altijd naar de dokter voor een antibioticakuurtje omdat cranberry niet helpt maar uiteindelijk maak je veel kapot. De dokter zei ook dat je extra vatbaar bent na een recente blaasontsteking omdat de bacteriën zich kunnen nestelen in het littekenweefsel of beschadiging in de blaas. Na je laatste ervaring is het misschien wel fijn om d-mannose op onderhoud te slikken?

Edit: maar na 2x nierbekkenontsteking beter het zekere voor het onzekere nemen en urine inleveren!

Ongevraagd advies

Welke ‘vorm’ cranberry gebruikte je? Ik was laatst bij de gynaecoloog en zij zei dat de pillen etc. allemaal niet werken, maar dat pure cranberrysap wel zou moeten werken? (100 ml per dag wanneer je er last van hebt raadde zij aan)

Ik vind gezoete cranberrysap al niet te hachelen laat staan pure haha. Naast dat het moeilijk te vinden is in winkels wordt overal juist beweerd dat pillen beter werken dan sap want geconcentreerder? Daarnaast vind ik 100ml wel erg mager bij een beginnende ontsteking? Niet dat ik er tegen ben, aanzuren is natuurlijk goed tegen de bacterie. Maar ik heb er persoonlijk nooit een ontsteking mee tegen kunnen gaan.

Neem jij ook die van de Holland en Barrett waar ik hierboven een foto van heb genomen? Die website schrijft best een heftige kuur voor inderdaad! Weet niet of die wel bedoeld is voor die pillen die ik heb?
Op de verpakking staat 2 pillen en dit lees ik op die website:

“Wanneer je plots last hebt van blaasontstekingsklachten kun je direct vijf d-mannose capsules innemen met wat water, sap of thee. Neem na een uur nog vijf capsules, daarna elke drie à vier uur vijf capsules. Houd dit aan tot dag vier.”