Het grote medische vragen-topic

je moet even kijken, want die van H&B die je poste heeft 500 mg per pil, er zijn ook pillen met 200 mg (de website zegt niet van welke dosering je moet uitgaan). Ik slik meestal 3x 500 mg pillen per dag voor ongeveer 4 dagen als ik last heb, anders 1x 500 mg per dag als onderhoud.

Thanks! Ik ga dit ook een beetje aanhouden en dan kijken of t wegtrekt.
Ik snap blaasontsteking ook niet zo goed, want soms gaat het weg en soms heb je antibiotica nodig, maar in welke gevallen dan?? Ik neem liever geen antibiotica, maar als het echt moet dan moet t. Met mijn nierbekkenontsteking had ik niet eens veel last, was gewoon irritant met plassen (net als nu), maar kan niet inschatten wanneer het omslaat.

Ik gebruik deze:
afbeelding
Deze hebben 500mg per pil. Het is inderdaad nogal veel maar ik heb er verder geen klachten of iets van gekregen. Maar omdat het zoveel is durf ik het niet zo goed bij iedereen aan te raden haha.

Ik vind blaasontsteking ook zo vaag! Ik heb zelfs periodes wel klachten gehad maar er was niks te vinden in mijn urine. Dokter gaf aan dat mijn blaas zwaar geïrriteerd is door alle ontstekingen in het verleden. Maar ontzettend verwarrend dus. Ik hoop dat je er goed vanaf komt dit keer!

1 like

Blaasontstekingen zijn zo kut. Al gaat het nu al even goed bij mij, inderdaad elke dag een cranberry d mannose tablet en ik drink nu ook belachelijk veel. Echt 3 tot 3,5 liter per dag sinds 3 weken, moet wel elk uur plassen en s nachts kan ik er ook 4 keer uit, maar nog nergens last van gehad :partying_face:

Ben ik weer met een vage vraag. Ik ben nu al een aantal dagen misselijk en heb geen idee waardoor het komt. Niet kotsmisselijk maar gewoon net een beetje niet lekker erdoor. Iemand enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken?

1 like

Ik hoest mijzelf al nachten lang wakker. Probeer wel wat hoger te liggen met mijn hoofd. Dat helpt enigszins. Is er nog iets dat ik kan doen? Ben zo moe en zou heel graag willen slapen ‘s nachts.

Codeine pillen vragen aan de huisarts?

1 like

Nou kan het altijd proberen! Na een week amper slapen ben ik tot alles in staat :grimacing:

@Krekel Helaas kan ik daar heel slecht tegen. Reageer ik niet goed op.

1 like

Bummer! Whisky voor het slapen gaan helpt wellicht ook :slight_smile:

1 like

Ook even een bak met water op je slaapkamer zetten, voor de luchtvochtigheid!

1 like

Bij mij werkten deze altijd goed!

Zijn er vast ook van huismerk maar deze had m’n moeder altijd in huis 🤷

1 like

Jagermeister in de vriezer leggen en dan een shotglaasje daarvan drinken voordat je naar bed gaat, werkt perfect!

1 like

Ja, dat moeten ze kunnen bestellen.
Reken wel op heel duur. Misschien dat je het ziekenhuis nog kan bellen als je tekort komt.

1 like

Ik heb sinds twee dagen een pijnlijk gezwollen oog. Ik heb geen jeuk en ook geen pus en het zit ook niet dichtgeplakt ofzo. Heeft iemand tips om de zwelling te verminderen? Ik gebruik al verzachtende oogzalf en druppels.

Foto’s

Je kan ook bij Kruidvat deze eilandpleisters kopen, die zijn misschien niet medical-grade steriel, maar als de wond al dicht zit en het alleen om beschermen gaat is dat geen probleem.

Hoeveel heb je er meegekregen? Zo’n douchepleister mag een paar dagen blijven zitten.

Ik heb een rare klacht maar goed, de laatste tijd heb ik best vaak last van kokhalzen. En ik moet dan niet overgeven, het is ook vaak als ik opsta en dan heb ik nog niks gegeten, maar alleen kokhalzen. Als ik bijvoorbeeld op de bank zit is er niks aan de hand, maar dan sta ik op en dan ga ik weer. Het is ook wel eens als ik moet hoesten of gapen dat dat uitmondt tot kokhalzen. Ik heb gelezen dat het om stress kan gaan en dat heb ik op zich niet, ik maak wel hele lange dagen maar geen drukke. Ik weet niet of het iets gevaarlijks is ofzo? Ik heb het al een paar jaar, maar in fases en nu is wel een ‘heftige’ fase. Heb verder geen klachten, ben niet misselijk, heb normale eetlust

1 like

Heeft iemand ervaring met de behandeling van chronische blepharitis?
Ik reinig mijn oogleden dagelijks, ik draag nauwelijks meer oogmake-up en ik wrijf niet in m’n ogen bij jeuk (arrrgh). Weet niet zo goed wat ik nog kan doen… De laatste tijd is het wekelijks raak en het is best belemmerend bij bijv. computerwerk.

Ik heb zelf dit opgelopen van een stel laarsjes die dramatisch zaten in het begin: https://www.hierhebikpijn.nl/aandoening/108/haglundse-exostose#top.

Wellicht dit?

Hmm oke! Bij mij doet het nu ook geen pijn meer, ook niet in die schoenen. Ik vind het alleen echt niet mooi, maar ja…

Is het ook geen eeltvorming?