Het grote medische vragen-topic

Ik heb sinds een week een knobbeltje onder m’n oksel. Hoe lang moet ik dit aanzien voordat ik ermee naar de huisarts kan?

Was vorige week verkouden en dacht dat het misschien daarmee te maken had, maar voel me nu weer prima.

Bij een knobbeltje in je oksel denk ik meteen aan een ingegroeide haar die is beginnen ontsteken. Kan het dat zijn?

Denk het niet, het voelt wel meer onderhuids dan dat

1 like

Gewoon naar de huisarts gaan. Niet fucken met knobbeltjes.

7 likes

Ik heb een periode nogal weinig gegeten door omstandigheden waardoor ik nu merk dat ik echt moet vechten om een gewone portie binnen te krijgen. Hoe kan ik mijn maag weer sneller laten groeien en wennen aan genoeg eten? Ik dacht al aan zachte, makkelijk eetbare dingen als bananenshakes, pindakaas, Griekse yoghurt, havermout, …

Ik heb twee maanden geleden mijn spiraaltje laten verwijderen en heb ineens veel last van migraine. Dat had ik voorheen sporadisch (6 keer per jaar), nu sinds verwijdering al 6x in twee maanden. Is het verstandig even te wachten en te kijken tot mijn lichaam weer een balans heeft gevonden? Heeft het überhaupt te maken met hormonen/spiraal? Is een iets wat ik zelf kan doen? Of moet ik naar de HA en om pillen vragen?

Beetje ranzige post hoor:

Is dit gewoon een prikkelbare darm of wtf is er loos?
Uit het tmi topic van gisteren: “Mijn buik doet hele dag al raar (luid pruttelen, aandrang, meerdere keren gepoept). Zonet had ik slijm bij mijn ontlasting. Had dat nog nooit gezien en schrok er een beetje van zelfs. Net soort gekke spuug joh.” (Was beetje gekke kleur poep, wit/geel achtig)
Vannacht dus ook hele tijd rommelen en pruttelen. En vandaag ook. Collega zei er zelfs wat van. Was nogal ongemakkelijk, darmen die steeds te keer gingen. Voelt wel alsof er veel lucht in zit (moest windjes inhouden) maar als ik op de wc zit komt er niet meteen wat, terwijl het wel lijkt alsof er iets met veel kracht uit moet komen :see_no_evil:
Ik heb last van m’n baarmoeder laatste dagen ook weer meer (heb het al af met aan door onlangs spiraal zetten). Moet denk ik ongesteld worden.
Heb laatste dagen niks anders gegeten dan normaal.

Is het gewoon een geïrriteerde darm of moet ik hier iets mee? Heb wel vaker last van m’n darmen bij stress, maar echt nooit in deze mate.

Het is precies wat ik met PDS bijna continu heb (pruttelende buik, slijm, vreemde kleur poep, veel lucht), maar als dit bij jou niet iets is wat vaker voorkomt zou ik wel even naar de huisarts gaan om het te laten checken.

1 like

Ja kan gewoon hoor!

1 like

Ik heb al een tijdje een bultje. Het zit tussen de opening van mijn vagina en anus. Ik ontdekte het vier weken geleden en dacht dat het vanzelf weg zou gaan, maar het zit er nog en is eigenlijk niet veranderd. Soms lijkt het iets kleiner, maar de dag erna is het weer zoals het was. Het voelt zacht aan, alsof er wat huid over is. Ik kan het niet strak trekken, dat het dan verdwijnt. Ik kan het heel moeilijk zien met een spiegeltje, maar de kleur is volgens mij gewoon als de huid erom heen. Ik ben zwanger en dacht dat het daar misschien mee te maken heeft, maar kan daar ook niks over vinden. Ik vroeg me af of ik ermee naar de huisarts zou moeten, maar heb er eigenlijk geen klachten van. Heeft iemand een idee?

Met oog op je bevalling zou ik het zeker even laten checken. Anders vraag je het even bij de volgende controle bij vk sowieso? Misschien horen ze het wel vaker.

Hier zoveel nekpijn dat ik echt niks kan zonder vreselijke pijnscheuten. Kon vannacht geen houding vinden die wat verlichtte dus echt een klote nacht gehad. Net een kwartier om me aan te kleden en zelfs eten en drinken gaat niet zonder pijn. Straalt door tot in mn schouder en arm :persevere:

Iemand tips die wat verlichtend werken? Ik kan niet tegen ibuprofen dus dat kan ook niet. En die warmte pleisters zijn reteduur en of ze effect hebben?

En ja ik moet echt naar de fysio met mn pijntjes maar wil nuuuu iets wat verlicht (behalve alcohol haha)

Ja ik zat eraan te denken om in bad te gaan maar ik denk niet dat ik uberhaubt in die houding kom en me dan kan ontspannen zonder pijn. Maar een kruik is een goed idee! Mn maag kan niet over ibuprofen en overgeven met nekpijn is niet zo’n topidee :joy: En dan toch maar zo’n pleister halen want moet straks werken godver

Ze hebben bij de action ook van die warmtepleisters. Die warm worden door actieve kool. Kost geen drol en blijven heel lang warm.
Liggen meestal bij de sportafdeling

1 like

Oh wat een goede tips!! Dank!

Dit is geweldig! :joy:

13 likes

Hahaha heel comfortabel

1 like

Ze hebben bij de action ook nek-kruiken die je kan ombinden, super chill! Hem de mijne begin dit jaar al gekocht maar zag vorige week toevallig dat ze ze weer verkopen! (is iets comfortabeler dan dit ook haha)

2 likes

Ah fuck kom er net vandaan! Weet je nog welke ‘afdeling’? Wat een uitkomst :scream:

Toen ik 'm destijds kocht zag ik ze toevallig op een kop staan (wist daarvoor niet eens van het bestaan en was meer benieuwd wat het was) maar nu geloof ik bij de lenzenvloeistof en vitamines etc. Onderin het schap! En zit in een doos itt de gewone kruiken.

1 like

Ja, dat ga ik idd even doen volgende week bij controle.
Iemand ander had nog gereageerd (maar die reactie is weer weg) over marisken ofzo. Dat kende ik niet, maar lijkt qua omschrijving wel te kloppen. Ik kijk het nog even aan en heb het er volgende week bij de verloskundige nog even over.