Het grote medische vragen-topic

Ah dat scheelt. Dankje!

Ik heb even iets heel raars en ik snap er niks van!

Ik had een parfum besteld wat ik al eerder had en het rook anders dan ik gewend ben. Ik pakte het oude flesje erbij en opeens rook dat ook anders dan ik gewend ben. Toen pakte ik allerlei andere parfums en ze ruiken allemaal vreemd.
Ik snap er helemaal niks van. Met de parfums is niks aan de hand, maar de geur wordt opeens anders in m’n hersens geregistreerd? Of wat is dit? Dinsdag heb ik nog m’n parfum op gehad en toen rook het heerlijk en nu ruik ik een hele andere geur:/ Vind dit echt bizar.

Ik heb al jaren lang pijn in mijn nek, rug, heupen etc. Ben al bij een chiropractor en een mensendieck geweest (maar de oorzaak wordt niet aangepakt. Het is puur beetje los masseren en doen). Ook heb ik bij de dokter dus al 3x bloed laten prikken voor reuma, maar al 3x niets.
De dokter zei bij de laatste keer ook van tsja er is niets uit de bloedtest gekomen, je moet er maar mee leven.
Omdat het steeds erger wordt en dan vooral in mijn heupen en ik daardoor gewoon niet kan slapen of normaal een tijdje kan zitten, wil ik toch weer naar de dokter (als ik genoeg lef heb verzameld lol). Maar dan zou ik dit keer graag om een doorverwijzing vragen voor extra onderzoek. Heeft iemand een idee naar wat voor doorverwijzing ik dan moet vragen? Toch een reumatoloog?
Ik heb vooral het idee dat ik zelf met mijn vervolgstappen moet komen omdat ik anders weet dat ik voor de 100ste keer met niets naar huis gestuurd wordt…

Ik heb dat ook wel eens en vind het altijd heel eng, maar volgens mij is het je brein dat je voor de gek houdt of misschien een kleine verkoudheid? Bij mij is het de volgende dag altijd weer normaal :joy: en aan hoe meer dingen je gaat ruiken hoe meer dingen gek ruiken hoe banger ik word altijd

Ja, dit! Haha, ik schrok me ook dood omdat alles anders ruikt. Als ik google kom ik uit op zwangerschap, maar dat ben ik niet:p
Ik heb ook een boos mailtje gestuurd naar de parfumwinkel, omdat ik dacht dat ik opgelicht was😶

1 like

Ik ben verkouden en heb telkens steken rondom mijn neus enzo en gewoon pijn aan mn holtes denk ik. Zou een pijnstiller hierbij helpen? Ik ga vanavond uit eten en wil daar niet zo snotzy en onfit zitten

Ah wel een goeie tip, thanks! Ik moet nog even 2 uurtjes doorbijten op werk en dan loop ik naar een drogist haha

Het is geen hele grote kwakzalverij, hoor, ik heb veel en langdurig antibiotica gehad, en het hielp mij wel. Er is een lijst met klinisch bewezen antibiotica (https://www.tno.nl/nl/over-tno/nieuws/2018/8/nationale-gids-van-klinisch-bewezen-probiotica-bij-antibioticagebruik/)
Verder is het ook een kwestie van proberen wat voor jou werkt. Het duurde bij mij een potje of 4, voor ik er een te pakken had, die mij goed deed. (Orthiflor Original). Goed innemen, op lege maag, helpt ook erg goed om het zo snel mogelijk in je darmen te krijgen. Het is geen geneesmiddel, maar het ondersteunde mij. Tijdens heftige kuren kreeg ik geen of minder diarree en na kuren zorgde het voor rust in mijn darmen.

1 like

Stomen kan ook wel wat verlichting geven!

2 likes

Ik heb vooral veel last van de pijn en druk. Heb ook veel migraine gehad deze week, dat werkt ongetwijfeld ook mee

Als het zo erg is kan je misschien beter naar de huisarts gaan. Ze hebben dan lotions of shampoo’s met hormoonzalf erin om het rustiger te krijgen.

Weet je ook waar het vandaan komt? Is het alleen bij de aanzet of ook op andere plekken?

Ik heb het idee dat mijn wenkbrauwen uitvallen. Niet perse mijn haren (ook wel een beetje), maar vooral echt mijn wenkbrauwen. Is dit normaal?

Haha ja maar als je al verschillende dingen hebt geprobeerd zal ik gewoon gaan. Dan gaat het vaak ook mega snel over. Dan heb je spijt dat je niet eerder bent gegaan.

1 like

Ik zou gewoon naar de huisarts gaan hoor! Wie weet wordt het anders ook nog wel groter ofzo

1 like

Floradix druppels!

1 like

Floradix inderdaad, of roosvicee ferro (maar dat moet wel consequent) en sowieso veel spinazie, stroop en ander ijzerrijk voedsel

Ik gooi overal een handje spinazie doorheen (smoothies, pastasaus, salades), je proeft het vaak niet per se maar zo krijg je wel lekker makkelijk veel ijzer en andere goede vitamines binnen :slight_smile:

Calcium vermindert overigens de ijzer-opname en vitamine c bevordert hem, dus je kan het beste (extra) ijzer innemen met een stuk fruit of bijvoorbeeld een rode paprika, en juist niet met zuivelproducten.

1 like

Mijn vriend heeft mij een beetje paranoïde gemaakt. Ik heb al zo lang ik mij kan herinneren dit bultje (zie foto) en nu vraagt mijn vriend ineens of ik er wel eens naar heb laten kijken. Antwood is nee en nu ga ik erover piekeren haha😓 Hebben jullie enig idee? Ik ga deze week denk ik wel even langs de huisarts sowieso. Het zit dus in mijn haargrens in de buurt van mijn oor. Het is geen glad bolletje oid, voelt een beetje zachter.

foto

Kan dat er zo lang zitten?! Haha

Ohh als ik google op fibroom lijkt dat inderdaad wel heel erg op elkaar! Bedankt voor je antwoorden in ieder geval! :blush: