Het grote medische vragen-topic

Ja kan gewoon hoor!

1 like

Ik heb al een tijdje een bultje. Het zit tussen de opening van mijn vagina en anus. Ik ontdekte het vier weken geleden en dacht dat het vanzelf weg zou gaan, maar het zit er nog en is eigenlijk niet veranderd. Soms lijkt het iets kleiner, maar de dag erna is het weer zoals het was. Het voelt zacht aan, alsof er wat huid over is. Ik kan het niet strak trekken, dat het dan verdwijnt. Ik kan het heel moeilijk zien met een spiegeltje, maar de kleur is volgens mij gewoon als de huid erom heen. Ik ben zwanger en dacht dat het daar misschien mee te maken heeft, maar kan daar ook niks over vinden. Ik vroeg me af of ik ermee naar de huisarts zou moeten, maar heb er eigenlijk geen klachten van. Heeft iemand een idee?

Met oog op je bevalling zou ik het zeker even laten checken. Anders vraag je het even bij de volgende controle bij vk sowieso? Misschien horen ze het wel vaker.

Hier zoveel nekpijn dat ik echt niks kan zonder vreselijke pijnscheuten. Kon vannacht geen houding vinden die wat verlichtte dus echt een klote nacht gehad. Net een kwartier om me aan te kleden en zelfs eten en drinken gaat niet zonder pijn. Straalt door tot in mn schouder en arm :persevere:

Iemand tips die wat verlichtend werken? Ik kan niet tegen ibuprofen dus dat kan ook niet. En die warmte pleisters zijn reteduur en of ze effect hebben?

En ja ik moet echt naar de fysio met mn pijntjes maar wil nuuuu iets wat verlicht (behalve alcohol haha)

Ja ik zat eraan te denken om in bad te gaan maar ik denk niet dat ik uberhaubt in die houding kom en me dan kan ontspannen zonder pijn. Maar een kruik is een goed idee! Mn maag kan niet over ibuprofen en overgeven met nekpijn is niet zo’n topidee :joy: En dan toch maar zo’n pleister halen want moet straks werken godver

Ze hebben bij de action ook van die warmtepleisters. Die warm worden door actieve kool. Kost geen drol en blijven heel lang warm.
Liggen meestal bij de sportafdeling

1 like

Oh wat een goede tips!! Dank!

Dit is geweldig! :joy:

13 likes

Hahaha heel comfortabel

1 like

Ze hebben bij de action ook nek-kruiken die je kan ombinden, super chill! Hem de mijne begin dit jaar al gekocht maar zag vorige week toevallig dat ze ze weer verkopen! (is iets comfortabeler dan dit ook haha)

2 likes

Ah fuck kom er net vandaan! Weet je nog welke ‘afdeling’? Wat een uitkomst :scream:

Toen ik 'm destijds kocht zag ik ze toevallig op een kop staan (wist daarvoor niet eens van het bestaan en was meer benieuwd wat het was) maar nu geloof ik bij de lenzenvloeistof en vitamines etc. Onderin het schap! En zit in een doos itt de gewone kruiken.

1 like

Ja, dat ga ik idd even doen volgende week bij controle.
Iemand ander had nog gereageerd (maar die reactie is weer weg) over marisken ofzo. Dat kende ik niet, maar lijkt qua omschrijving wel te kloppen. Ik kijk het nog even aan en heb het er volgende week bij de verloskundige nog even over.

Voor als je het onder controle hebt: Maandverband zonder chemische producten gebruiken? Van Yoni of Sanature? Of wasbaar maandverband?

1 like

Zou dat echt zoveel uitmaken? Weet iemand dat uit ervaring? Wil er best meer geld/moeite aan besteden maar ben dan wel benieuwd of problemen dan minder vaak zullen voorkomen.

Yoni en sanature zijn niet veel duurder dan always of libresse, dat kan je altijd proberen. Wasbaar is wel veel duurder, ong 5/6 euro per maandverbandje

2 likes

Ik heb geen vaginose, maar wel een gevoelige huid, en ik merkte dat ik halverwege mijn ongesteldheid altijd schrale lippen kreeg. En toen ik ineens opgezette huid kreeg, ben ik overgestapt. En dat bevalt me heel goed (ik hou niet van tampons, maar daar geldt hetzelfde voor, ik reageer er beter op als ze zonder chemicalien zijn).
Sanature valt trouwens best mee qua prijs en beide merken zijn met kortingen te koop bij de drogisterijen.

2 likes

Scheelt echt! Kreeg ook altijd last van gewoon maandverband.
Ik gebruik Gentledays. Kun je online bestellen en ze versturen snel.

3 likes

Ja scheelt echt! Ik had op een gegeven moment na elke ongesteldheid een schimmelinfectie. Na het gebruiken van yoni tampons nooit meer gehad. Yoni producten worden niet gebleekt zoals bij andere merken. Volgens mij was @Miep42 voorvechter op egf hiervan haha.

2 likes

Tja, is heel moeilijk. Het enige wat bij mij werkt zijn toch de sterkere pijnstillers, tramadol of oxycodon. Ik heb het heel heftig en daarbij chronisch maar toen dit laatste nog niet het geval was, was tramadol echt wel een tijdelijke oplossing. En warmtepleisters of een kruik geeft soms ook verlichting.

1 like

Voor echte zenuwpijn hebben opiaten (tramadol of oxycodon etc) heel weinig effect, dan moet je meer richting de anti-epileptica als lyrica/gabapentine of de antidepressiva als amitriptyline/nortriptyline, maar dat zijn allemaal geen dingen waar je zomaar even mee start.
Het ligt ook aan de oorzaak van de pijn. Soms is er een mechanische oorzaak (een zenuw die in de knel zit) en dan kan de oorzaak weggenomen om de pijn te verminderen.

3 likes