Het grote medische vragen-topic

Hmm nee dat denk ik niet, maar ik ben wel met gezichtsverzorging begonnen die mijn huid gevoeliger maakt voor de zon.

Gister heb ik seks gehad met iemand die nogal groot geschapen is. Gister bloedde ik een beetje, maar vandaag is het echt full on, alsof ik ongesteld ben. Ik heb vaker seks met hem gehad en toen was er niks aan de hand. Ik had gister ook geen pijn ofzo. De laatste tijd heb ik sowieso dat m’n menstruatie te laat is, en in 2 delen. Vaak zit er zo een week tussen. Maar ik weet nu dus niet zo goed wat dit is. Ik heb voor de rest geen klachten. Ik heb wel een koperspiraal, kan het daardoor komen?

Oke, ik ben een beetje in paniek. Even in spoiler, want het is misschien een beetje vies.

Samenvatting

Ik ging net naar het toilet voor een grote boodschap. Toen ik achterom keek was mijn ontlasting bijna volledig roodkleurig (ik denk van bloed?). Verder heb ik geen buikpijn, maar ik voelde me vandaag niet zo heel lekker (licht misselijk, maar niks ernstigs). Is dit iets ernstigs? Ik voel me verder prima, maar ik schrok echt van hoe het eruit zag…

Als er echt bloed in je ontlasting zit js het vaak zwart inplaats van rood. Kan het zijn dat je iets met intensieve kleur hebt gegeten of toevallig last heb van aambeien of een wondje?

Nee, het was echt rood ‘vers’ bloed. Ik heb even zitten denken maar ik kan me niet herinneren dat ik iets roods heb gegeten wat kleur af kan geven, zoals bieten oid. Misschien is het inderdaad een wondje, maar het was niet een spoor van bloed, maar het leek helemaal doordrenkt te zijn in bloed.

Had je bloed op wc papier? Ik denk niet dat je zo veel bloed bij je ontlasting kan hebben zonder pijn te hebben

Ja bij het afvegen zat er wel wat bloed op het papier. Verder niet in mijn ondergoed voor zover ik kan zien. En ik heb vanochtend (rond een uur of 10) heel even buikpijn gehad, een kwartiertje ongeveer. Dacht dat dat kwam omdat mn broek te strak zat :joy:

Bloed bij het afvegen betekent voor zover ik weet dat het niet IN je ontlasting zat, en het dus waarschijnlijk op niks ernstigs duidt - waarschijnlijk heb je een wondje, een aambei ofzo. Ik zou een paar dagen op je ontlasting blijven letten, maar sowieso niet in paniek schieten. :slight_smile:

1 like

Oke, thanks allen. Het is vast gewoon een wondje inderdaad. Ik kan nu in ieder geval gerust slapen zonder bang te zijn dat ik dood bloed vannacht haha :woman_facepalming:t4:

Ik heb een open blaar op mijn hiel en het is zo irritant. Ik had er een blaarpleister op gedaan, maar daar zat vanochtend zoveel vocht onder dat het door de druk heel veel pijn deed. Nu heb ik hem eraf gehaald, maar wat nu? Laten drogen en straks weer een blaarpleister erop? Of moet die erop als de blaar nog nat is?

Pin me er niet op vast, maar volgens mij mag niemand je dwingen om een bepaalde behandeling of therapie te doen, tenzij het een gedwongen opname is en dat komt niet zo heel vaak voor.

Even een toevoeging nav. dit artikel: https://ontslag.nl/nieuws/moet-een-werknemer-het-advies-van-een-bedrijfsarts-opvolgen/

Je mag jouw herstel niet vertragen en wel moeten kunnen aantonen dat je op andere manier(en) werkt aan je herstel.

3 likes

Wow met dat watten in je hoofd heb je echt beschreven wat ik al zolang voel maar niet kon beschrijven. Altijd de dag na migraine, voelt alsof ik er dan niet helemaal bij ben.

3 likes

Ik heb dit ook af en toe, de eerste keer ben ik ervoor naar de huisarts geweest en was het een scheurtje in mijn anus, het kan veroorzaakt worden door harde ontlasting. Veel drinken, genoeg vezels en ik kreeg toen ook een zalfje mee om het soepel te houden, maar daar kreeg ik weer een schimmelinfectie van… Het gaat bij mij in elk geval altijd vanzelf over!

1 like

Misschien helpt het om te koelen? Of zulke blauwe plekken zalf erop te doen?

1 like

een vriendin van mij is eergisteren van de trap gevallen en ook mega pijn aan haar onderrug en billen en ze is toch naar de huisarts gegaan waar bleek dat ze haar stuit gekneusd heeft, au
misschien kun je de ha-assistente bellen voor pijnstillingtips?

1 like

Je kan er sowieso ibuprofen bijnemen, en elke zes uur 1000mg paracetamol.

1 like

Ik heb sinds het begin van mijn puberteit af en toe last van mijn maagstreek. Ik heb dit 1x in de 2/3 maanden en heb dan geen eetlust, pijn onder m’n borstbeen en voornamelijk rechts bij mijn ribben. In de laatste 2 jaar komt het niet vaker voor maar de pijn is wel veel heftiger en straalt ook helemaal rechts uit naar ribben en rug. Ik dacht eerst altijd dat het stress gerelateerd was en meestal is het na 1 nacht (slecht) slapen wel over. Kan het ook niet matchen met iets wat ik gegeten heb oid. Ik wil er best mee naar de dokter maar vaak is het de dag erna wel over. Begin me nu toch wel een beetje zorgen te maken of het niet erger is dan ik denk. Iemand tips/dezelfde klachten?

Heb je er ooit iets voor gebruikt qua medicatie? Je kan iets tegen maagzuur (gaviscon/gastilox oid) proberen om te kijken of het echt van je maag komt, je galblaas zit daar rechts ook nog, het zou nog iets met galstenen te maken kunnen hebben?

Ik zal als ik jou was even een afspraak maken bij een fysio gericht op kaakklachten. Dit heeft mij heel erg geholpen. Oefeningen zijn gek uit te leggen maar de fysio helpt echt.

1 like

Heb je ook wel eens geprobeerd om met een bitje in te slapen? Zo’n soort boksbitje. Bij mij kwam het hele erg door stress. Daarom hield ik mijn kaken heel stijf op elkaar snachts, waardoor ik overdag veel pijn had. Heb er 3 weken me geslapen en daarna was het over.