het is van elkaar afgeleid. en hebben ongeveer dezelfde werking en wat ik al zei, ik persoonlijk zou vragen naar zoiets aan de dokter en vanuit daaruit kan je verder kijken en dus kijken wat de dokter van het idee vindt. het is een suggestie
klopt helemaal! het is mij persoonlijk nooit gelukt om de natuurlijke balans zelf terug te krijgen dus als zoiets niet lukt zou ik als het zou kunnen een pcr aanvragen om te kijken om welke bacterie het gaat. maar goed ik zet het hier alleen maar neer als soort advies/mening/ suggestie/ soort support
ze geeft toch aan dat ze WEER problemen heeft. en ok, bedankt voor deze uitleg over het protocol (niet sarcastisch)
Mn hand is gebroken. Nu moet ik over 2 weken terug. Hoe beoordelen ze of t nu wel goed is? Maken ze eerst nog een foto en dan t gips eraf of andersom of??
Ik heb een longontsteking, ik heb hier dinsdag een doxycycline kuur voor gekregen. Vrijdag terug bij de huisarts geweest omdat er geen verbetering was. Nu heb ik sinds vrijdag azitromycine kuur gekregen. Ook is er met een wattenstaaf een kweek afgenomen achter in mijn keel.
Nu merk ik nog niet veel verschil en ik heb ook nog steeds koorts. Heeft het dan zin om morgen weer naar de huisarts te gaan? Hoe lang duurt het meestal voor er een uitslag is van een kweek (vrijdag op de post gedaan)?
Bedankt voor je snelle reactie.
Als ik mij morgen niet beter voel ga ik weer bellen.
Ligt eraan wat er gebroken is en hoe lang dat in gips moet. Er wordt niet standaard bij elke gipswissel van alles een foto gemaakt, volgens mij in een groot deel van de gevallen helemaal geen controlefoto’s zelfs.
Thanks voor jr reactie ook viooltjes en merel. Het is inderdaad een terugkerend probleem. Eerst had ik het, toen tijdje afgewacht en dan per dag ongeveer verschilde weer de lucht/afscheiding. Toen was het toch week weer heel erg en heb ik orale ab gekregen. Nu 4 weken later weer dit probleem. Eergisteren was het weer heel erg en vandaag dan weer wat minder (qua lucht, wel veel gekke melkachtige afscheiding). Welke symptomen heb je vooral bij aerobe bacterie overgroei @Krabsalade? Twijfel of ik dat dan heb. Die lucht van de week was echt niet te doen. Door m’n broek heen en alsof je in je broek hebt gepist qua afscheiding.
Heb paar jaar geleden ook eens vaginale ab (clindamycine) gekregen voor dit probleem. Maar volgens mij is orale “sterker” toch?
Heb trouwens net een spiraal laten zetten en die gaat er voorlopig nog niet uit want weet niet hoe ik het anders met anticonceptie moet doen. Condooms zijn ook niet bevorderlijk voor de flora denk ik. Bovendien heb ik dan weer meer last van wondjes etc. Dat heb ik nu ook. Bij gynaecoloog voor geweest die ook een kweek afnam en daar uit bleek bacteriële overgroei. Later had ik weer veel last van wondjes en volgens huisarts kwamen wondjes dan weer door combi schimmel en fragiele huid dus kreeg ik daarvoor een hormooncreme met antischimmelcreme voorgeschreven.
Word gewoon gek van al die klachten in die regio, het houdt maar niet op voor m’n gevoel tussen schimmels, bacteriën en wondjes/pijn. (Oh mochten dokters of meelezers denken aan een soa, daar is onlangs op getest en het is geen gonorroe, chlamydia of trichomonas).
Viooltjes heeft antwoord gegeven wat voor symptomen je hebt als je aerobe overgroei hebt (staat ergens hierboven). Ze zei ong; hélé sterke geur, en huidprobleem aka inflammatie. Ik had zelf wondjes en sterk rottende geur en stinging pijn bij mijn aerobe overgroei
Dit bedoel ik dus. Jouw dokter heeft anti schimmel creme gegeven zonder zeker te weten dat je schimmel hebt. Dit heb ik ook allemaal meegemaakt. daarom sta ik er nu op dat er eerst goed getest moet worden voordat ik iets ervoor neem.
Dit zei @Krabsalade; " Ik spreek niet tegen dat aerobe bacterien niet kunnen overgroeien en problemen kunnen geven, maar dan noem je dat dus geen bacteriele vaginose. Dan is er een aerobe ontsteking (meestal door een E. Coli of een S. Aureus ofzo), maar dat geeft over het algemeen veel ernstigere symptomen (stinkt nog veel erger en geeft veel meer letsel aan de slijmvliezen)"
Het komt ook zeer nauwelijks voor daarom heeft het bij mij ook jaren geduurt totdat er diagnose was daarom word ik er kriegelig van dat ik het gevoel heb dat je het graag zoveel mogelijk wilt uitsluiten ipv het als optie zien en zelfs misschien als je goed naar haar luistert een grote kans is dat ze geen regulier geval is.
Ja dat weet ik. Maar snap je ook dat als vrouwen continu klachten houden er zeer veel vervelend en moedeloos erdoor kunnen voelen? En misschien wel fijn dat er in ieder geval 1 iemand is die meerdere opties aanbied en een andere kant van een verhaal of protocol laat zien. En dus een beetje hoop krijgen als er zoiets als kweken bestaat en dus antwoorden kunnen krijgen of uitsluiten?
Oke, toch ga ik hier nog 1 keer reageren. Ik heb niet voor niets 6 (!) Jaar rond gelopen met iets wat redelijk onschuldig is en makkelijk te behandelen. Al die tijd heb ik verschillende symptonen gehad en verschillende standaard behandelingen. Dat is prima, het is allemaal volgens het boekje gegaan. Totdat ik zelf op onderzoek ben gegaan en naar een andere dokter met dezelfde symptomen/klachten. Die dokter heeft mijn cultuur op speciale kweken gezet en daar is uitgekomen dat ik een “makkelijke” maar nauwelijks voorkomende diagnose heb en daar heb ik uiteindelijk de goede en niet de 1e of 2e lijns medicatie voor gekregen (al is macmirror hier wél verkrijgbaar en inzetbaar) en door deze kennis en ervaringen wil ik graag ook andere ervoor behoeden en/of informeren. Ik heb hier meerdere keren @ellegirltalk over zien posten en een keer gesproken wat alweer een tijdje geleden en ze nu wéér klachten heeft. Bovendien heeft ze ook wondjes wat bij aerobe ontsteking en/of schimmel voorkomt en allebei toentertijd niet op getest is. Wat prima is, het is geen levensbedreigende ziekte en volgens het standaard makkelijk te behandelen. Maar ik denk zelf dat zij het vaker en langer heeft dan nodig en dus naar andere opties gekeken kunnen worden. Even een sneer; ik ben blij dat ik jou niet als huisarts heb want anders had ik er dus nog steeds mee gelopen, aangezien je wel de kennis over aerobe ontsteking weet maar het niet als optie wil nemen want het komt nauwelijks voor. Neem dit laatste niet te serieus want het zit bij mij echt heel hoog doordat ik er zo lang meegelopen + oprecht heel heel veel mentale energie heeft gekost en een fulltime baan die ik moest opgeven doordat ik besloten had een andere dokter te zoeken die me wel serieus neemt en het op kweek legt (pcr) en vaak op bezoek moest komen om het te controleren.
Ik ben vanmiddag best heftig van de trap gevallen op mijn hoofd. Kom net terug van het ziekenhuis en mijn hoofd is gehecht. Thuis kwam ik er erachter dat ik waarschijnlijk in mijn broek heb geplast toen ik viel (ik herinner dat het even licht werd voor mijn ogen toen ik viel, maar 99% dat ik niet buiten bewustzijn was of het was echt maar een paar seconden). Is dit een reden om terug te gaan naar de eerste hulp of wat kan ik het beste doen nu? (Ik woon in het buitenland dus vandaar dat ik het even hier vraag voor ik nogmaals de eerste hulp bel)
Hebben ze daarnaar gevraagd op de eerste hulp? Waar zit die wond precies (in je haar of in je gezicht)? Hebben ze je verder nagekeken (met testjes als handen knijpen, vingers volgen, tong uitsteken, dat soort dingen)?
Is het een spritzje urine in je onderbroek of echt je volledige blaasinhoud tot natte sokken aan toe? Het eerste zou ik niet zo zorgwekkend vinden, in zo’n val maak je gekke bewegingen en dan is iets urine verliezen niet zo gek, maar het tweede zou ik zorgwekkender vinden.
Ben je gevallen uit onhandigheid of weet je niet hoe je op de grond bent terecht gekomen? Je vraagt op de SEH vooral naar urineverlies omdat je wil weten of iemand door een epileptische aanval op de grond is terecht gekomen, maar als jij zeker weet dat je gestruikeld/uitgegleden bent is een epileptische aanval niet de oorzaak geweest.
Thanks voor je antwoord.
Nee ze hebben er niet naar gevraagd, qua testjes hebben ze alleen wat met mijn ogen gedaan (en de dokter zei dat ik er ‘fresh’ uitzag en helder antwoord gaf).
Mijn onderbroek was vrij nat en mijn broek ook wel bij mijn billen. Dus niet zeiknat maar ook niet een druppel haha.
Ik kan mij wel herinneren hoe ik van de trap viel wat was door onhandigheid en herinner ook wel alles van de val denk ik.
Als je je alles kan herinneren is het geen epileptische aanval geweest, en als je vooral op je gezicht bent gevallen (zo ziet dat wondje er wel uit) is de kans op schade in je hersenen héél klein, ik zou me er zelf dan verder niet zo druk om maken, maar als je het zeker wil weten kun je altijd even terugbellen natuurlijk, zij hebben wel een completer plaatje van je situatie.