Het grote medische vragen-topic

Ja dat weet ik. Maar snap je ook dat als vrouwen continu klachten houden er zeer veel vervelend en moedeloos erdoor kunnen voelen? En misschien wel fijn dat er in ieder geval 1 iemand is die meerdere opties aanbied en een andere kant van een verhaal of protocol laat zien. En dus een beetje hoop krijgen als er zoiets als kweken bestaat en dus antwoorden kunnen krijgen of uitsluiten?

Respect voor je geduld @Krabsalade

10 likes

Thanks @Krabsalade!

1 like

Oke, toch ga ik hier nog 1 keer reageren. Ik heb niet voor niets 6 (!) Jaar rond gelopen met iets wat redelijk onschuldig is en makkelijk te behandelen. Al die tijd heb ik verschillende symptonen gehad en verschillende standaard behandelingen. Dat is prima, het is allemaal volgens het boekje gegaan. Totdat ik zelf op onderzoek ben gegaan en naar een andere dokter met dezelfde symptomen/klachten. Die dokter heeft mijn cultuur op speciale kweken gezet en daar is uitgekomen dat ik een “makkelijke” maar nauwelijks voorkomende diagnose heb en daar heb ik uiteindelijk de goede en niet de 1e of 2e lijns medicatie voor gekregen (al is macmirror hier wél verkrijgbaar en inzetbaar) en door deze kennis en ervaringen wil ik graag ook andere ervoor behoeden en/of informeren. Ik heb hier meerdere keren @ellegirltalk over zien posten en een keer gesproken wat alweer een tijdje geleden en ze nu wéér klachten heeft. Bovendien heeft ze ook wondjes wat bij aerobe ontsteking en/of schimmel voorkomt en allebei toentertijd niet op getest is. Wat prima is, het is geen levensbedreigende ziekte en volgens het standaard makkelijk te behandelen. Maar ik denk zelf dat zij het vaker en langer heeft dan nodig en dus naar andere opties gekeken kunnen worden. Even een sneer; ik ben blij dat ik jou niet als huisarts heb want anders had ik er dus nog steeds mee gelopen, aangezien je wel de kennis over aerobe ontsteking weet maar het niet als optie wil nemen want het komt nauwelijks voor. Neem dit laatste niet te serieus want het zit bij mij echt heel hoog doordat ik er zo lang meegelopen + oprecht heel heel veel mentale energie heeft gekost en een fulltime baan die ik moest opgeven doordat ik besloten had een andere dokter te zoeken die me wel serieus neemt en het op kweek legt (pcr) en vaak op bezoek moest komen om het te controleren.

1 like

Ik ben vanmiddag best heftig van de trap gevallen op mijn hoofd. Kom net terug van het ziekenhuis en mijn hoofd is gehecht. Thuis kwam ik er erachter dat ik waarschijnlijk in mijn broek heb geplast toen ik viel (ik herinner dat het even licht werd voor mijn ogen toen ik viel, maar 99% dat ik niet buiten bewustzijn was of het was echt maar een paar seconden). Is dit een reden om terug te gaan naar de eerste hulp of wat kan ik het beste doen nu? (Ik woon in het buitenland dus vandaar dat ik het even hier vraag voor ik nogmaals de eerste hulp bel)

Hebben ze daarnaar gevraagd op de eerste hulp? Waar zit die wond precies (in je haar of in je gezicht)? Hebben ze je verder nagekeken (met testjes als handen knijpen, vingers volgen, tong uitsteken, dat soort dingen)?
Is het een spritzje urine in je onderbroek of echt je volledige blaasinhoud tot natte sokken aan toe? Het eerste zou ik niet zo zorgwekkend vinden, in zo’n val maak je gekke bewegingen en dan is iets urine verliezen niet zo gek, maar het tweede zou ik zorgwekkender vinden.
Ben je gevallen uit onhandigheid of weet je niet hoe je op de grond bent terecht gekomen? Je vraagt op de SEH vooral naar urineverlies omdat je wil weten of iemand door een epileptische aanval op de grond is terecht gekomen, maar als jij zeker weet dat je gestruikeld/uitgegleden bent is een epileptische aanval niet de oorzaak geweest.

Thanks voor je antwoord.
Nee ze hebben er niet naar gevraagd, qua testjes hebben ze alleen wat met mijn ogen gedaan (en de dokter zei dat ik er ‘fresh’ uitzag en helder antwoord gaf).
Mijn onderbroek was vrij nat en mijn broek ook wel bij mijn billen. Dus niet zeiknat maar ook niet een druppel haha.
Ik kan mij wel herinneren hoe ik van de trap viel wat was door onhandigheid en herinner ook wel alles van de val denk ik.

Als je je alles kan herinneren is het geen epileptische aanval geweest, en als je vooral op je gezicht bent gevallen (zo ziet dat wondje er wel uit) is de kans op schade in je hersenen héél klein, ik zou me er zelf dan verder niet zo druk om maken, maar als je het zeker wil weten kun je altijd even terugbellen natuurlijk, zij hebben wel een completer plaatje van je situatie.

2 likes

Ik vind die sneer van je echt niet nodig. Ik kan en mag niet invullen maar de reden waarom je bij mij frustraties oproept is je communicatie. Het is heel naar dat je hier last van hebt gehad en goed bedoeld maar je schrijft een heel lang epistel om je gelijk te behalen. Het gaat niet om goed of niet goed, we hebben in Nederland gewoon (wetenschappelijke) richtlijnen en protocollen waar de gezondheidszorg zich aan houdt. En soms duurt het langer voordat de oplossing er is. Gelukkig heb je de oplossing gevonden maar je sneer is echt niet nodig. We moeten blij zijn met @Krabsalade en @Merel.

40 likes

Oke thanks, dit stelt heel erg gerust! Net even teruggebeld en zij zeiden dat het wss ook mee viel. Thanks!

1 like

Helemaal gelijk in. En over een jaar zal ik er misschien anders op reageren maar ik heb m’n emoties op het moment niet de baas want het heeft écht een stuk van mn leven gekost. En ik vind ook dat ik gewoon gelijk heb, maar @Krabsalade tegelijkertijd ook.

1 like

Ja echt hè.

6 likes

Ahh @Krabsalade , niks van aantrekken! Een onnodige sneer, ook al zitten de emoties hoog dit is nergens voor nodig geweest. Vind dat je heel geduldig en veel uitleg hebt gegeven, een top huisarts!

4 likes

Ik vind het echt heel jammer en verdrietig dat mensen die hier in hun vrije tijd de tijd en moeite nemen om allemaal vragen te beantwoorden op zo’n manier worden aangesproken en aangevallen. Ik snap dat het een hele vervelende ervaring voor je is geweest, maar dat geeft je niet het recht om op zo’n toon berichten te sturen naar mensen die hier jaren voor gestudeerd hebben en hier vanuit hun goedheid mensen proberen te helpen. Je bent (volgens mij) geen arts, dus ik vind het ook vrij gewaagd dat je op basis van enkel jouw ervaring dergelijke berichten schrijft. Het is ongetwijfeld goed bedoeld, maar de toon is echt verkeerd.

35 likes

Ik snap niet wat je hier mee probeert te bereiken. Je hebt zelf zo te zien ook door dat je uit emotie reageert en daardoor onnodig lullig bent. Je weet dus dat je iets beter niet kan zeggen, maar tóch zeg je het. Doe gewoon niet. Vinden dat jij ook gelijk hebt is iets totaal anders dan tegen iemand die op haar werk én daarnaast in haar vrije tijd op een forum keihard haar best doet om mensen te helpen, zeggen dat ze een slechte huisarts is. Dat is geen kwestie van wel/geen gelijk hebben, dat is gewoon ronduit onaardig (en niet waar). Niet oké dit.

17 likes

Ik probeer van het goede van de mens uit te gaan en ga er vanuit dat de initiële intentie was om iemand hier advies te geven…:innocent: bij de berichten daarna weet ik het idd ook niet. De sneer richting viooltjes was idd geenszins goedbedoeld.

3 likes

Voor zover ik je vanuit hier ken vind ik je een superbetrokken dokter.
En ik vind her echt lief dat je hier altijd advies geeft @Merel ook.

Wilde ik even zeggen <3

20 likes

Welke onderzoeken doen artsen bij vermoeden van galstenen?
Ik heb meerdere keren pijnaanvallen gehad die qua symptomen sterk lijken op galstenen, maar ik ben panisch dat ze dat willen onderzoeken dmv een slang met camera in mijn maag. Ik beval nog liever opnieuw dan dat ik een slang moet doorslikken.

Volgens mij had @Chesirecat laatst onderzoeken daarvoo gehad, dacht ik? Wellicht kan zij je wat meer info geven. Kan mij voorstellen zo’n slang doorslikken heel akelig is!

1 like

Ik sta alsnog achter mijn reacties. Als ik ook maar 1 iemand kan helpen ben ik al heel blij. En ik vind dit topic ook geweldig en hoe @Krabsalade op alles reageert. ik leg alles uit hoe het voor mij is en ik geef ook aan dat @Krabsalade gelijk heeft en mijn reacties enigszins emotioneel zijn. Daar mag je vinden wat je wilt maar mijn intentie was alleen maar dat ik @ellegirltalk support wilde geven en wat minder reguliere handvaten te geveb indien nodig en of ik nou arts ben of niet, ik heb het wél meegemaakt en dingen ontdekt wat ook mogelijk kan zijn.

1 like