Het grote medische vragen-topic

Ik heb sinds anderhalve week vaak last van loze aandrang, dus het gevoel dat ik moet poepen, maar mn darmen zijn al leeg. Met name ‘s avonds maar soms de hele dag.
Ik heb geen bloed of slijm bij mijn ontlasting.
Ik poep elke dag, vooral in de ochtend, en weet dan zeker dat er daarna ook niks meer komt. Mn ontlasting is misschien ietsje zachter dan anders, maar ik heb ook wel beetje last van stress dus misschien dat dat daardoor komt.
Heeft iemand enig idee hoe dit kan? En vooral ook hoe dit weer over kan gaan haha. Als ik Google kom ik gelijk uit op hele erge oorzaken, dus ben een beetje bang.

Heb je er geen last meer van gehad? Anders wel naar de huisarts gaan hoor!

Nee, gek he! Ik heb elke keer goed gekeken hoe het eruit zag, maar de volgende dag (en de rest van de keren) was het weer helemaal normaal. Mocht het nog een keer gebeuren ga ik zeker naar de dokter, ja! Lief dat je het vraagt :slight_smile:

Heeft iemand wel eens last gehad van menstruatieklachten na een vaccinatie (hepatitis a en dtp)? Mijn menstruatie blijft uit en dit is de enige reden die kan bedenken (ben nl niet zwanger). Online kan ik vinden dat dit heel zelden voorkomt maar ik heb dit echt nog nooit gehoord

Bestaat er zoiets als een mini steenpuist? Ik ben bang dat ik een steenpuist in mn nek heb maar hij is echt heel klein. Maar doet pijn, is rood en gebied eromheen doet ook pijn. En wat moet ik ermee, laten zitten?

Ik zou hem even laten zitten. Ik heb ook vaak zulke dingen op mijn rug en nek, en meestal doen ze na een paar dagen minder pijn. en gaan ze dan ook weg.

Met dat je aangeeft dat je wat last hebt van stress, is het zeer waarschijnlijk dat. Gaat dan ook pas over wanneer de stress mindert. Je kan het best in het oog houden, moesten er nog andere klachten bijkomen (zoals je zegt slijm, bloed, erge krampen of iets anders), of het wordt erger, kan je altijd eens de huisarts contacteren.

Ik heb eergisteren een spiraal laten zetten (dat gepaard gaat met veel pijn, zie ander topic). i
Ik bloed amper sindsdien, maar het ruikt wel onfris. Twijfel zelfs beetje of bacteriële vaginose nou binnen paar dagen teruggekeerd kan zijn door deze “ingreep”? (Had 1,5 week terug antibiotica genomen en toen was ik snel van de klachten af). Heeft iemand daar verstand van ?

(Thanks @Riley voor de tip om het hier te plaatsen!)

1 like

Ik heb ook een vraagje. Ik heb soms het gevoel alsof ik een kater heb, terwijl ik geen alcohol drink.
En nou vroeg iemand me laatst “zooooo ben je uitgeweest gister??” omdat ik blijkbaar naar alcohol stonk uit nn mond.
Ik heb dan ook dat ongemakkelijke branderige gevoel in m’n maag en eindeloos honger.
Word ook wakker met een droge tong en mond en heb de hele dag onstilbare honger.
Weet iemand misschien hoe dit kan of heeft iemand het ook?? Het lijkt net of m’n lichaam zelf alcohol aanmaakt ofzo. Het is zo vervelend en schaam me voor de geur. Ben een hele tijd bang dat ik alcoholadem hebt en het voelt ook naar in m’n maag. Ben dan dus ook moe en kan niet tegen harde geluiden enzo…
heb al een afspraak gemaakt bij de dokter maar pas over 2 weken.

Mijn poes stinkt sws sinds ik een spiraal heb.

Ik zat ook aan keto acidose te denken.
Idd lijkt glucosemeten een goede snelle tussenstap voor eventueel verder onderzoek mocht er iets uitkomen

Ja dacht ik zelf ook want ben ook zo moe enzo
Maarja vind ik ook zo overdreven om de huisarts te bellen van ik vind dat ik diabetes heb… als ik het heb kan ik 2 weken erbij nog wel volhouden
En wil geen bloedonderzoek. Eigenlijk.
Shit ben echt een kutpatient.
Wel bedankt voor je antwoord !!

Hoop dat ik gewoon af kan met een vingerprikje.
Heb 1 oktober een afspraak in de ochtend en ga er gewoon nuchter heen!

@yzile Ooh fijn vooruitzicht :’)
En wat betreft je eigen klachten: volg je een dieet?

Een dieet?? Niet dat ik weet. Ik vind dat ik vrij gezond eet. Veel groenten en fruit en volkoren producten en ik snoep ook wel graag chips of popcorn of extra rijk belegd brood of muesli brood bijvoorbeeld. Neem ook extra eiwitten omdat ik veel sport.
Eet geen dierlijke producten en weinig kant en klaar achtige dingen en nooit afhaal of fast food.

Je hebt zo’n dieet waarbij je veel vetten moet eten en weinig koolhydraten en daarvan kun je ook symptomen krijgen die beetje lijken op wat jij hebt (heet ketosis). Maar dat zal het dan niet zijn!

Oh goeie! Maar nee zon dieet volg ik niet. Eet elke dag havermout en savonds altijd eiwit+vezels+groenten dus zit niet zo hoog in vet. Alleen de margarine van het bakken en evt snacks in het weekend

1 like

Ik heb last van hormonale migraine (zelfs met spiraal helaas) en de dag ervoor ben ik dan heeeeeel erg slaperig. Eerst denk je dan nog dat het komt door ~redenen~ maar later begin je een verband te zien.
Nu ben ik bv zo slaperig dat ik naar bed zou kunnen en ik voel langzamerhand mijn hoofd opspelen. Het is weer zover dus.
Maar waarom is die slaperigheid? Weet iemand dat? Een soort shut down of zo?

@littlenumbers

het zal voor iedereen anders zijn maar bij mij ging dat niet goed. Deed heel veel pijn maar wilde toch doorzetten. Tepelhoedjes, lactatiekundige etc. Kwam erop neer dat mijn melkklieren te kort waren of te strak zaten of zoiets. Met als gevolg dat ik op 2 plaatsen een borstontsteking kreeg.
Maar goed, dit was mijn ervaring, met al mijn hele leven teruggetrokken tepels. Bij een ander kan dit vast prima gaan.

1 like