Ik vind die sneer van je echt niet nodig. Ik kan en mag niet invullen maar de reden waarom je bij mij frustraties oproept is je communicatie. Het is heel naar dat je hier last van hebt gehad en goed bedoeld maar je schrijft een heel lang epistel om je gelijk te behalen. Het gaat niet om goed of niet goed, we hebben in Nederland gewoon (wetenschappelijke) richtlijnen en protocollen waar de gezondheidszorg zich aan houdt. En soms duurt het langer voordat de oplossing er is. Gelukkig heb je de oplossing gevonden maar je sneer is echt niet nodig. We moeten blij zijn met @Krabsalade en @Merel.
Oke thanks, dit stelt heel erg gerust! Net even teruggebeld en zij zeiden dat het wss ook mee viel. Thanks!
Helemaal gelijk in. En over een jaar zal ik er misschien anders op reageren maar ik heb m’n emoties op het moment niet de baas want het heeft écht een stuk van mn leven gekost. En ik vind ook dat ik gewoon gelijk heb, maar @Krabsalade tegelijkertijd ook.
Ja echt hè.
Ahh @Krabsalade , niks van aantrekken! Een onnodige sneer, ook al zitten de emoties hoog dit is nergens voor nodig geweest. Vind dat je heel geduldig en veel uitleg hebt gegeven, een top huisarts!
Ik vind het echt heel jammer en verdrietig dat mensen die hier in hun vrije tijd de tijd en moeite nemen om allemaal vragen te beantwoorden op zo’n manier worden aangesproken en aangevallen. Ik snap dat het een hele vervelende ervaring voor je is geweest, maar dat geeft je niet het recht om op zo’n toon berichten te sturen naar mensen die hier jaren voor gestudeerd hebben en hier vanuit hun goedheid mensen proberen te helpen. Je bent (volgens mij) geen arts, dus ik vind het ook vrij gewaagd dat je op basis van enkel jouw ervaring dergelijke berichten schrijft. Het is ongetwijfeld goed bedoeld, maar de toon is echt verkeerd.
Ik snap niet wat je hier mee probeert te bereiken. Je hebt zelf zo te zien ook door dat je uit emotie reageert en daardoor onnodig lullig bent. Je weet dus dat je iets beter niet kan zeggen, maar tóch zeg je het. Doe gewoon niet. Vinden dat jij ook gelijk hebt is iets totaal anders dan tegen iemand die op haar werk én daarnaast in haar vrije tijd op een forum keihard haar best doet om mensen te helpen, zeggen dat ze een slechte huisarts is. Dat is geen kwestie van wel/geen gelijk hebben, dat is gewoon ronduit onaardig (en niet waar). Niet oké dit.
Ik probeer van het goede van de mens uit te gaan en ga er vanuit dat de initiële intentie was om iemand hier advies te geven… bij de berichten daarna weet ik het idd ook niet. De sneer richting viooltjes was idd geenszins goedbedoeld.
Voor zover ik je vanuit hier ken vind ik je een superbetrokken dokter.
En ik vind her echt lief dat je hier altijd advies geeft @Merel ook.
Wilde ik even zeggen <3
Welke onderzoeken doen artsen bij vermoeden van galstenen?
Ik heb meerdere keren pijnaanvallen gehad die qua symptomen sterk lijken op galstenen, maar ik ben panisch dat ze dat willen onderzoeken dmv een slang met camera in mijn maag. Ik beval nog liever opnieuw dan dat ik een slang moet doorslikken.
Volgens mij had @Chesirecat laatst onderzoeken daarvoo gehad, dacht ik? Wellicht kan zij je wat meer info geven. Kan mij voorstellen zo’n slang doorslikken heel akelig is!
Ik sta alsnog achter mijn reacties. Als ik ook maar 1 iemand kan helpen ben ik al heel blij. En ik vind dit topic ook geweldig en hoe @Krabsalade op alles reageert. ik leg alles uit hoe het voor mij is en ik geef ook aan dat @Krabsalade gelijk heeft en mijn reacties enigszins emotioneel zijn. Daar mag je vinden wat je wilt maar mijn intentie was alleen maar dat ik @ellegirltalk support wilde geven en wat minder reguliere handvaten te geveb indien nodig en of ik nou arts ben of niet, ik heb het wél meegemaakt en dingen ontdekt wat ook mogelijk kan zijn.
Wow, er wordt duidelijk benoemd dat die reactie echt gemeen ervaren wordt en je reageert nog met ik sta achter alles?
Ik hoop dat je aan zelfreflectie gaat doen…
Ik zeg niet dat ze een slechte huisarts is, totaal niet. Ik zeg alleen dat ik blij dat ik niet met mijn klachten bij haar hoefde te dealen.
Superlief, dank je! Sterkte morgen!
Het begint over het algemeen met een echo om te zien of je überhaupt galstenen hebt (als je klachten daar ook volgens je huisarts echt bij passen). Als je die hebt en ze zijn op dat moment niet problematisch (de galblaas is niet ontstoken, er zit geen galsteen vast in de galgang) kun je doorgestuurd worden naar de chirurg om op termijn je galblaas te laten verwijderen. Als er een galsteen vastzit in de galgang naar je darm toe, kan de MDL-arts daar wat aan doen, dat gaat dan wel met een slang ‘inslikken’, maar daarvoor kun je wel een roesje krijgen.
Stop.
Oeps reageerde per ongeluk op jou. Foutje. Sterkte, die pijnaanvallen zijn vreselijk volgens mij.
Ah oké.
Die pijn is niet fijn nee. Het raarste vind ik nog de enorme bewegingsdrang. Heen en weer bewegen met je romp ‘helpt’ op de één of andere manier.
Ik voel me nu op een rare manier betrokken bij deze gebeurtenis en de mensen die aansluiten wordt alleen maar groter.
Anyway, ik ben blij met de input en ben blij dat mensen met professionele kennis en ervaring als ‘patiënt’ mij wat willen vertellen. Verder niet nodig om hard aan te vallen.
Ik had wel nog een vraagje nav die ‘natuurlijke’ maandverbanden enzo (of dokters dat nou ook echt aanraden/of dat wetenschappelijk gezien beter is voor de vaginale flora) Maar ik durf het nu amper meer :’) (oja en je kunt denken; probeer het gewoon. maar heb serieus net een jaarvoorraad aan libresse ingeslagen, was in de aanbieding :’))