Gelukkig gaat libresse niet over de datum hahaha dus het valt altijd te proberen! Het heeft mij wel echt geholpen
Als niet-arts zou ik denken dat het weinig uitmaakt, omdat je maandverband niet in contact met je vagina komt, maar je vulva. Daarnaast zou ik denken dat die producten aan strikte eisen moeten voldoen, maar goed who am I
Nee? Leek me best duidelijk. Ik zei mensen. Waarom moet je er over doorgaan?
@Broodrooster Ja deze specifiek van libresse vind ik ook fijn. Die heeft een soort “katoenachtige” bovenkant en niet zo plastic als andere die ik eerder gebruikte. Die jeukten dan veel erger en plakten.
Hoi @ellegirltalk, niet om de discussie weer op te laaien. Maar een ervaring te delen…
Ik heb een laar jaar terug steeds gepingpongd, tussen schimmel en bacteriele vaginose. Uiteindelijk allemaal wondjes tot diep van binnen en gore geur.
De gynaecoloog adviseerde om per direct met hormonale anticonceptie te stoppen en 2/3 maanden geen seks te hebben. En ik kreeg er géén medicatie bij. Was geen pretje, maar het heeft zich uiteindelijk op natuurlijke wijze hersteld.
Toen ik een jaar later weer de pil nam, had ik direct weer schimmels.
Nu al ruim 7 jaar hormoonloos en nooit meer ergens last van gehad.
Geen idee hoe of je er iets aan hebt, maar misschien het bespreken waard met jouw arts?
Dank voor je reactie!
Ik heb een ijzerspiraal en slik al jaar of 5 geen hormonale anticonceptie meer dus daar ligt het probleem denk ik niet bij mij, qua kunstmatige hormonale beïnvloeding. En geen seks hmm ja, ook een goede manier van anticonceptie wel haha. Maar zie dat niet echt voor me. En in tijden van geen seks (half jaar, paar maanden etc) heb ik ook last van wondjes gehad, en ook eens zo’n episode van vieze geur. Wordt wel erger in tijden met seks, maar niet dat dat alles bepaalt!
Ik wil het oprecht ook echt niet meer oplaaien, alleen als het kan even met je meedenken. is het een optie om een condoom te gebruiken, bijv “Skyn”? En aureus wat je hierboven zei die je wellicht herkende is een aerobic bacterie inderdaad… heb je al bijv een klein beetje op internet gekeken en echt alleen de wetenschappelijk onderbouwde sites…? Ik wil echt echt niks meer oplaaien en sites is al helemaal geen goede tip maar toch heeft het mij wel geholpen om die aerobe symptonen te herkennen… Dit is als ervaring, geen diagnose uitdelen en/of bevel…
Oh en een beetje gekeken naar invloed van een ijzerspiraal? Ik zelf heb hem eruit gehaald, ook een ijzerspiraal en het heeft enorm geholpen maar alleen voor 50 procent, niet de gehele oplossing. Ik wilde het alleen echt niet laten zitten ivm eventuele reservoir in het spiraal. Wil je niet “gewoon” naar een gyn? Misschien een andere? Je hoeft niet te antwoorden trouwens, het is ok.
Het zal hier ongetwijfeld wel eens besproken zijn maar ik kan het niet echt vinden.
Wanneer ik ongesteld ben heb ik 1 tot 2 dagen behoorlijk erge menstruatiepijn (naar wc gaan doet bijvoorbeeld echt veel pijn of wanneer lucht zich verplaatst in mijn buik richting anus dan krijg ik een soort steken in mijn anus ?! )
Die dagen kan ik ook niet op de bank ploffen want dan krijg ik diezelfde steken in mijn baarmoeder alsof je te diep seks hebt (sorry ik weet niets anders te bedenken dat het gevoel beschrijft haha). Ik moet dan echt rustig gaan zitten en het liefst niet rechtop maar een beetje schuin (een zwemband zou het beste werken maar dat is natuurlijk een beetje weird om iedere maand op een zwembad achter je pc te gaan zitten).
Ik gebruik geen anticonceptie en ik heb al eens een gyn onderzoek gehad (dat was voor iets anders) en daar zag alles er toen goed uit, ik was toen wel pas net gestopt met anticonceptie.
Mijn vraag is…is dit normaal? Zoveel pijn dat je echt minstens een dag bijna niet normaal kan lopen van de pijn? Is anticonceptie echt de enige oplossing hiervoor (van mijn huisarts krijg ik die tip) ? Wat kan de oorzaak zijn?
Ik herken dit wel, niet altijd maar eens in de zoveel tijd heb ik ook zo’n heftige steken ja. Niet echt een bericht om je te helpen, maar meer herkenning .
Bedankt voor de tip! Ik had eerst altijd AH eigen merk want die waren van katoen, maar ze zijn nu veranderd en hebben een plastic laagje of iets.
Deze zien er een stuk prettiger uit!
Ja het is echt fijne kwaliteit!
Ik heb sinds anderhalf/twee weken heel erg veel last van mijn linkerborst en dan met name aan de zijkant. Het voelt echt alsof het een beetje beurs is of zoals een blauwe plek voelt. Ik dacht eerst dat het misschien kon komen door de beugel van mijn BH omdat dat ik daar een paar uur mee op mijn zij op de bank heb liggen slapen. Zocht er verder niks achter, maar de pijn zelf ging/gaat niet weg. Nu was ik eergisteren aan het douchen en mezelf aan het inzepen en voelde ik dat die pijn er nog steeds zit. Ik heb toen echt even goed gevoeld aan mijn hele borst en nu heb ik echt een hele grote knobbel IN mijn borst zelf ontdekt. Als ik er op duw voel je duidelijk een soort ‘klont’ en ik kan het met mijn vingers heen en weer bewegen. Het doet ook best veel pijn als ik op die knobbel zelf druk. Ook merk ik dat de knobbel heel hard is en wat bobbelig aanvoelt. Heb het vergeleken met mijn rechterborst en daar heb ik geen pijn en zit er geen knobbel zoals deze.
Enig idee of dit gewoon een ontstoken melkklier kan zijn? Ik heb al een afspraak gemaakt bij de huisarts maar die had komende woensdag pas tijd. Ik ben zelf vrij nuchter in dit soort dingen, maar maak me nu toch wel een klein beetje zorgen…
Bedankt alvast!
lekker gedetailleerde ongesteldheidvraag
Ik las laatst dat wanneer je bij je menstruatie regelmatig last hebt van stolsels groter dan een 5 cent munt, je hiervoor bij de huisarts moet zijn. Is dit omdat mensen dit vervelend vinden of omdat het een achterliggende reden kan hebben? Ik ben aan de pil, en vrijwel mijn hele stopweek gaat via (grotere) stolsels. Ik heb niet het idee dat mijn menstruatie verder heftig is, ik heb daarnaast namelijk weinig bloedverlies en geen extreme pijnen ofzo. Stolsels komen er meestal uit op de wc dus heb er ook niet echt last van, wat dat betreft dus geen reden om naar de huisarts te gaan voor mij.
Ik had dit ook eens gelezen. Hier (vast geen betrouwbare bron haha) staat het bijvoorbeeld dat je bij veel/grote stolsels het kan laten onderzoeken. Op thuisarts kan ik er niks over vinden.
Op die site kwam ik het ook tegen haha en las het op wat andere (waarschijnlijk net zo betrouwbare ) sites. Zag ook veel mensen die zeiden dat het door de overgang kwam, maar ik ben begin 20 dus vandaar de vraag.
Bedankt voor je snelle antwoord! Heb in principe geen last er van dus fijn om te weten dat het niet erg is
Dit klinkt echt als een nachtmerrie.
Wow niet normaal! 4 jaar continu gewoon en dan denken dat het erbij hoort ofzo. Wat vreselijk.
@Li5anne en @Krabsalade oke super bedankt voor jullie reactie! Dat stelt me toch wel gerust hoor! Ik laat er woensdag even goed naar kijken door de HA en laat wel even weten wat zij ervan zegt uiteindelijk.
Nee toen had ik niet zoveel pijn (ook wel buikpijn hoor maar niet op deze manier). Endometriose hebben ze toen ook op gecontroleerd geloof ik, want dat heb ik toen nog gevraagd. Lastig ja, vooral omdat mijn huisarts alleen anticonceptie als oplossing geeft