Hoe oud is zoon? Is hij er ook benauwd bij?
Dit lijkt een beetje het medicatie-pakketje voor allergisch astma. Ik zou niet direct met alledrie beginnen als je helemaal niet zeker weet of hij astma heeft.
Salbutamol is een kortwerkende luchtwegverwijder, als hij daarmee minder benauwd wordt ondersteunt dat een eventuele diagnose astma, is redelijk onschuldig. Desloratidine is een anti-allergiemiddel, als hij daarop goed reageert zegt dat je iets over of er een allergie aan ten grondslag ligt, ook een redelijk onschuldig middel (kan wel sufheid geven). Pulmicort geef je als je eigenlijk al zeker weet dat het astma is (of bijv als hij goed reageert op salbutamol en dat meer dan 3x per week nodig heeft), om de spasticiteit van z’n luchtwegen te dempen, zou ik niet direct mee beginnen als de eerste 2 niks uithalen.
En ik denk dan dat hij redelijk jong is gezien de vernevelmachine? Puffers zijn voor kleine kinderen vaak te moeilijk om goed te inhaleren (voor bejaarden net zo goed trouwens), maar wij geven dan vaak wel eerst een gewone puffer met voorzetkamer, dit is niet beter of slechter, maar wel onhandiger (zo’n apparaat neem je niet ff makkelijk mee naar school/sport/de dierentuin/etc).