Het grote medische vragen-topic

Overigens had ik toen een ovarium cyste. Ik heb een hele regelmatige cyclus verder dus ik denk niet dat dat er iets mee te maken heeft.

Ik heb als ik savonds in bed, in het donker, op mijn zij lig en op mijn telefoon aan het kijken ben (met één oog eigenlijk want andere oog ligt meer ‘in’ het kussen), ik een zwarte waas over mijn oog waarmee ik kijk krijg als ik mijn telefoon weg leg. Deze trekt dan langzaam weg maar soms moet ik bijvoorbeeld uit bed om naar het toilet te gaan en dan heb ik echt even verminderd zicht (door zwarte waas). Na ong een minuut is het weg. Ik vermoed dat het door mijn beeldschermpje van mijn telefoon komt en dat ik één oog dichtknijp… als ik Google heb ik scheurtjes in mijn netvlies (of heb je dan een chronisch donker ‘gordijn’?) en ga ik dood (grapje). Moet ik toch maar even naar de huisarts :thinking: ik twijfel omdat het zo specifiek altijd is als ik zo heb gelegen en het wel weer weg trekt.

1 like

+1!! Ik ben wel eens helemaal in paniek geraakt daardoor, maar weet nu gelukkig dat het niks ernstigs is, toch blijft het naar haha.

1 like

Haha dat heeft inderdaad gewoon met het licht te maken, supernormaal. Al is het beste medische advies allicht ‘niet op de gsm voor het slapen gaan’ :sweat_smile:

1 like

Is het raar als ik de huisarts bel om mijn blaren te behandelen? Ik heb op 1 voet 5 blaren onder mijn tenen en kan er amper op lopen.

Ik heb sinds gisteren antibiotica (nitrofurantoine) voor een blaasontsteking. De pijn tijdens het plassen is gelukkig al een stuk minder alleen heb ik nu wel last van behoorlijk bloedverlies. Het staat niet in de bijwerkingen. Kan dit kwaad?

Hier heb ik een “trucje” voor :joy: Als ik het licht aandoe op de badkamer, doe ik 1 oog dicht. Als ik klaar ben en het licht uit doe, doe ik dat ene oog weer open en het andere oog dicht. Zo went dat ene oog niet aan het licht en kan die alsnog zien in t donker. (Ja suf maar er zaten een tijdje dikke spinnen op de badkamer omdat daar vaak n raampje open is en nu durf ik niet te plassen in het donker).

7 likes

Dit is precies waarom piraten ooglapjes hebben! (Oké niet het gedeelte over spinnen). Maar is zo slim!

4 likes

Haha thanks jongens voor de antwoorden!! Toch wel een beetje opgelucht dat ik niet de enige ben die dit heeft haha.

2 likes

Ik weet even niet meer wie ik mag taggen.

De angst voor een camera je keel in voor een endo echo en of ercp.
Ik heb mijn onderzoek de 2e keer onder narcose gehad. (Eerste keer was roesje met zeer slechte ervaring). Onder narcose of diepe slaap vond ik het wel goed te doen.

We dag erna keelpijn e.d. Maar dat hoort erbij.

Ja eens… zoiets is zonder narcose echt k…

Ik heb een ercp gehad, met roesje. Ik denk oprecht dat ik nog nooit iets vervelenders (op medisch gebied)
heb meegemaakt. En die arts maar zeggen dat je met een roesje niet zo veel voelt en dat je het naderhand vergeet.

Echt als de mogelijkheid er is om het onder narcose te doen, doe het!

Ik kan me trouwens voorstellen dat dit rot overkomt als je nog zo’n onderzoek moet, maar ik had graag ervaringen, hoe negatief ook, van mensen gehoord. Want als iemand mij van te voren had verteld dat het zo verschrikkelijk zou zijn had ik het niet gedaan.

Ik had te veel adrenaline, daardoor werkte het roesje blijkbaar niet. Ben niet medisch, dus verbeter mij vooral!

Ik had ook gevraagd wat ik zou voelen. En toen wezen ze naar een andere patiënt. En die sliep. Dus ik zei al ja euh die slaapt dan weet ik nog niet hoe hij zich voelt.

Oké ik was wel echt volledig in paniek toen ik naar dat onderzoek toe moest.

Ik vind dat wel zorgverwekkend. Ik zou even je huisarts bellen om te overleggen! Beterschap!

1 like

Ik heb er geen verstand van maar dat klinkt best logisch.
Ik moet ook zeggen dat ik het idee heb dat ze het een beetje bagatelliseren. Net wat jij zegt, doen alsof iedereen maar gewoon (naderhand) slaapt.
Bij mij zeiden ze dat het een beetje onprettig kon voelen.

Ik was vooraf ook zeer gespannen maar tijdens dat onderzoek raakte ik ook wel echt in paniek. Eigenlijk al op het moment dat ze die verdovende spray in mijn mond spoten.

Ik word er al weer naar van als ik er aan terug denk.

Maargoed genoeg erover. Misschien dat iemand anders het helemaal niet als vervelend heeft ervaren.

1 like

Ik heb dit onderzoek gehad zonder roesje of verdoving of narcose. Ja, het is vervelend, maar het is ook zo voorbij. Het is vervelend, maar het is ook wel weer te doen.
Edit: dit is mijn ervaring, niet om andere mensen hun ervaring tekort te doen, maar om toch ook even gerust te stellen.

2 likes

Bloedverlies bij je urine of vaginaal? Bloed bij je urine is niet zo heel vreemd bij een blaasontsteking, en het lijkt door de verdunning met urine vaak ook meer dan het echt is. Vaginaal bloedverlies zou er eigenlijk niks mee te maken moeten hebben.

Rook je? Hidradenitis hoeft op zich niet altijd met pus aan de buitenkant gepaard te gaan, het kan ook alleen bulten zijn met een ontsteking ergens diep in de huid. Het klinkt wel een beetje als hidradenitis.
Stoppen met roken, afvallen (als je overgewicht hebt), niet-schurend ondergoed dragen, dat zijn een beetje de dingen die je zelf kunt ondernemen. Er zijn andere dingen die je kunt doen (antibiotica, injecties, operaties, heftige medicatie om je immuunsysteem te dempen), maar allemaal niet heel aantrekkelijk om te doen als het niet zo ernstig/vaak is.

2 likes

Dat denk ik ook niet hoor.
Is alleen maar goed om te lezen dat het ook mee kan vallen.

Nee dat denk ik niet. Voor mij dekt jouw voorbeeld, hoe ik het had kunnen zeggen, de lading totaal niet.
Ik heb daar 50 minuten liggen afzien en ik zou het nooit meer (zonder narcose) doen.
Ik ben geen pieperd, heb helaas meer dan genoeg onderzoeken en behandelingen gehad maar ik vond dit gewoon echt verschrikkelijk.

Nogmaals, er werd mij verteld dat het niet zo erg was en ik er weinig van zou voelen, daar ben ik van uit gegaan. Maar ik voelde gewoon alles, ik voelde precies waar hij sneed en ervaarde het onderzoek zeer bewust. En ja dan heb ik het gevoel dat zo’n arts het bagatelliseert. En door te stellen dat ik “iets moet minderen” in het delen van mijn ervaring doe jij precies hetzelfde. Ik moet mijn verhaal matigen omdat jij anders niet kan zeggen dat je het niet zo negatief hebt ervaren? Dat slaat toch nergens op?

1 like

Nee, het is precies zoals ik in een eerder bericht aangaf, ik had het fijn gevonden als ik ook negatieve ervaringen had gehoord. Dan had ik me daarop kunnen voorbereiden, dan had ik bijvoorbeeld kunnen overleggen over narcose. Maargoed ik kan me anderzijds ook wel vinden in wat jij zegt. Dat het misschien angstiger maakt dan nodig.

Ik lees nu je edit, mijn berichten kunnen misschien een beetje ongenuanceerd over komen, al is dat niet mijn bedoeling. Daarom probeer ik ook wel om steeds duidelijk te maken dat het mijn ervaring is en dat het niets af doet aan de (positieve) ervaringen van anderen.

Ik wil mijn berichten gerust weghalen als iemand er een vervelend gevoel door krijgt ?

Ik ben dus net bij de dokter geweest maar ze had nog nooit over een ontsteking door streptokokken ofzo daar gehoord icm met mijn klachten. En op kweek zou ze alleen kijken naar vaginose en schimmel dus leek me ook niks verder verduidelijken.
Vorige keer had ik orale ab en dacht van vaginale werkt krachtiger (niet uitgesproken) en dokter zei zelf van vorige keer oraal dan proberen we nu vaginaal maar lees nu hierboven dat oraal beter werkt en deze dokter zei van niet en nu heb ik zo’n baal gevoel. 7 dagen achter elkaar zo’n pil inbrengen en dan maar hopen dat het werkt. :sob: Heb er geen fijn gevoel aan over gehouden, maar juist onrustig en onzeker en ik haat dat gevoel.