Het grote medische vragen-topic

Ik vind dat wel zorgverwekkend. Ik zou even je huisarts bellen om te overleggen! Beterschap!

1 like

Ik heb er geen verstand van maar dat klinkt best logisch.
Ik moet ook zeggen dat ik het idee heb dat ze het een beetje bagatelliseren. Net wat jij zegt, doen alsof iedereen maar gewoon (naderhand) slaapt.
Bij mij zeiden ze dat het een beetje onprettig kon voelen.

Ik was vooraf ook zeer gespannen maar tijdens dat onderzoek raakte ik ook wel echt in paniek. Eigenlijk al op het moment dat ze die verdovende spray in mijn mond spoten.

Ik word er al weer naar van als ik er aan terug denk.

Maargoed genoeg erover. Misschien dat iemand anders het helemaal niet als vervelend heeft ervaren.

1 like

Ik heb dit onderzoek gehad zonder roesje of verdoving of narcose. Ja, het is vervelend, maar het is ook zo voorbij. Het is vervelend, maar het is ook wel weer te doen.
Edit: dit is mijn ervaring, niet om andere mensen hun ervaring tekort te doen, maar om toch ook even gerust te stellen.

2 likes

Bloedverlies bij je urine of vaginaal? Bloed bij je urine is niet zo heel vreemd bij een blaasontsteking, en het lijkt door de verdunning met urine vaak ook meer dan het echt is. Vaginaal bloedverlies zou er eigenlijk niks mee te maken moeten hebben.

Rook je? Hidradenitis hoeft op zich niet altijd met pus aan de buitenkant gepaard te gaan, het kan ook alleen bulten zijn met een ontsteking ergens diep in de huid. Het klinkt wel een beetje als hidradenitis.
Stoppen met roken, afvallen (als je overgewicht hebt), niet-schurend ondergoed dragen, dat zijn een beetje de dingen die je zelf kunt ondernemen. Er zijn andere dingen die je kunt doen (antibiotica, injecties, operaties, heftige medicatie om je immuunsysteem te dempen), maar allemaal niet heel aantrekkelijk om te doen als het niet zo ernstig/vaak is.

2 likes

Dat denk ik ook niet hoor.
Is alleen maar goed om te lezen dat het ook mee kan vallen.

Nee dat denk ik niet. Voor mij dekt jouw voorbeeld, hoe ik het had kunnen zeggen, de lading totaal niet.
Ik heb daar 50 minuten liggen afzien en ik zou het nooit meer (zonder narcose) doen.
Ik ben geen pieperd, heb helaas meer dan genoeg onderzoeken en behandelingen gehad maar ik vond dit gewoon echt verschrikkelijk.

Nogmaals, er werd mij verteld dat het niet zo erg was en ik er weinig van zou voelen, daar ben ik van uit gegaan. Maar ik voelde gewoon alles, ik voelde precies waar hij sneed en ervaarde het onderzoek zeer bewust. En ja dan heb ik het gevoel dat zo’n arts het bagatelliseert. En door te stellen dat ik “iets moet minderen” in het delen van mijn ervaring doe jij precies hetzelfde. Ik moet mijn verhaal matigen omdat jij anders niet kan zeggen dat je het niet zo negatief hebt ervaren? Dat slaat toch nergens op?

1 like

Nee, het is precies zoals ik in een eerder bericht aangaf, ik had het fijn gevonden als ik ook negatieve ervaringen had gehoord. Dan had ik me daarop kunnen voorbereiden, dan had ik bijvoorbeeld kunnen overleggen over narcose. Maargoed ik kan me anderzijds ook wel vinden in wat jij zegt. Dat het misschien angstiger maakt dan nodig.

Ik lees nu je edit, mijn berichten kunnen misschien een beetje ongenuanceerd over komen, al is dat niet mijn bedoeling. Daarom probeer ik ook wel om steeds duidelijk te maken dat het mijn ervaring is en dat het niets af doet aan de (positieve) ervaringen van anderen.

Ik wil mijn berichten gerust weghalen als iemand er een vervelend gevoel door krijgt ?

Ik ben dus net bij de dokter geweest maar ze had nog nooit over een ontsteking door streptokokken ofzo daar gehoord icm met mijn klachten. En op kweek zou ze alleen kijken naar vaginose en schimmel dus leek me ook niks verder verduidelijken.
Vorige keer had ik orale ab en dacht van vaginale werkt krachtiger (niet uitgesproken) en dokter zei zelf van vorige keer oraal dan proberen we nu vaginaal maar lees nu hierboven dat oraal beter werkt en deze dokter zei van niet en nu heb ik zo’n baal gevoel. 7 dagen achter elkaar zo’n pil inbrengen en dan maar hopen dat het werkt. :sob: Heb er geen fijn gevoel aan over gehouden, maar juist onrustig en onzeker en ik haat dat gevoel.

Nouja na die spray zei de verpleegkundige dat ik gewoon rustig moest blijven en dat ik niet in paniek hoefde te raken. Ik kon bij het inbrengen van de slang natuurlijk niet praten en mijn gehum ed. maakte geen indruk. Bij elke beweging die ik maakte werd er alleen maar gezegd dat ik stil moest blijven liggen en aangezien de arts op een gegeven moment zei dat hij ging snijden, omdat ie er niet bij kon, durfde ik ook niet meer te bewegen.

Ik heb bij de vervolgafspraak aangegeven dat ze eigenlijk een soort stopteken ofzo zouden moeten hebben. Maar dat vond die man onzin want ze zouden er op dat moment toch niks mee doen…
Ach misschien had ik ook wel gewoon een hork van een arts en was het met een andere arts wel beter verlopen.

Edit: kun je misschien bij je arts je angst voorleggen? Wellicht dat hij/zij dan samen met jou tot een oplossing kan komen zodat je het wel durft?

1 like

Nou ik ben gister naar de HA geweest. Was geen reden om direct zorgen te maken maar moet voor de zekerheid wel even een echo laten maken. Op zich wel fijn want dan weet ik zeker of het iets is of niet!

1 like

Ahh vervelend zeg. Hopelijk stelt dit je een beetje gerust: ik heb voor hetzelfde probleem ook eerst orale (die niet werkte) en daarna vaginale ab gehad die heel goed werkte. Dus ik duim voor je dat dat bij jou ook het geval is!

1 like

Ok hoop het! Dacht dat ik ze vanmiddag meteen kon ophalen maar het moet besteld worden dus stond voor niks bij apotheek en kan het nu pas zaterdag ophalen. :sob:

Ik denk dat ik een vitamine/mineralen(?) tekort heb, omdat mijn nagels nu al een paar maanden horizontale groeven hebben (op alle nagels meerdere groeven). Kan ik gewoon beginnen met multivitamine-pillen te slikken of kan dat ook negatieve gevolgen hebben mocht het geen vitamine tekort zijn?

Tekening van nagel lol

image

Jo hallo ben ik weer

Ik heb dus eczeem over mijn hele benen en ik smeer dat altijd braaf in met cortisoncrème maar ik vraag me af of zoveel smeren wel goed is, dus ik ben er nu maar even mee gestopt. Is er wat anders wat goed kan helpen? Het gaat echt over de hele benen, er zijn meer eczeemplekjes dan ‘gewone huid’.

Oh wel fijn dat het niks uitmaakt qua werkzaamheid!
Ze wilde dus wel meteen kweek doen, maar leek me nogal onzinnig als je alleen differentieert tussen bacterie of schimmel. Tuurlijk weet je het pas zeker dat het echt vaginose is als kweek het laat zien, maar mijn klachten op zich laten het ook wel goed zien (ruiken :p)

1 like

Nope! Draag ook geen nagellak, zit niet aan mijn nagelriemen etc.

1 like

Wat ik van mijn dermatoloog mee kreeg is dat 4 dagen smeren en 3 dagen af het beste is.
Dus even stoppen kan prima!
Je hoeft zo dan niet bang te zijn voor de bijwerkingen zoals dunne huid.

1 like

Heeft iemand ervaring met een osteopaat? Mijn huisarts bood dat aan voor mijn migraine ipv beginnen met beta blokkers. Ben wel bekend met chiropractie en acupunctuur maar vind een osteopaat erg vaag nog.

Een vriendin van me heeft dit ook en bij haar is het een vorm van psoriasis. Als ik dit op zoek zie ik alleen maar veel extremere vormen. Haar duimnagels zien er precies zo uit als jij beschrijft.

Ik ben een paar keer geweest maar mijne was helemaal niet fijn, erg duur en loste niks op, kreeg alleen maar meer last van andere dingen. Het is ook vaag, maar ze gaan uit van het idee dat je hele lijf met elkaar in contact staat en benaderen het dus holistisch. Ik kreeg soortgelijke oefeningen en tips als bij mijn fysio, alleen behandelde zij m’n hele lijf ipv alleen mijn rug die vastzat. Kan heel fijn zijn maar dan moet je wel een goede hebben (en dat had ik dus niet). Dus ik ga zelf niet meer.

Ik ken ook veel mensen die er wel bij gebaat zijn, maar er is dus veel verschil tussen osteopaten omdat het geen beschermd beroep is. Sommigen zijn heel goed, anderen heel slecht. Zou opletten of ze bij het NRO en NVO zijn aangesloten, en of je zorgverzekering een samenwerking met ze heeft.

Had je huisarts er al een voor je in gedachten?

1 like