Het grote medische vragen-topic

Aaah wat stom dat het niet hielp! Mijn huisarts zei inderdaad ook al dat er een aantal waren die je een soort van strelen (de zweverige types) en een paar die het wel echt goed doen. Ze had er ook eentje in gedachten maar die vraagt €100 per uur en m’n verzekering dekt €40 per keer. Plus die van haar was ook nog eens ver weg, dus dat gaat niet door.

Ik ben wel benieuwd dus denk dat ik het alsnog wel ga proberen. Heb natuurlijk ook al acupunctuur en chiropractie geprobeerd dus wellicht is dit de goede middenweg! Thanks iig voor je advies :blush:

1 like

Ik heb ook zo’n soort aura (dat tweede wat je noemt). Ik heb dan geen gevoel meer in m’n mond en meestal ook niet in m’n handen. Maar je kreeg geen hoofdpijn erna?

Kan het zo zijn dat een van je oren verstopt zit door oorsmeer? Ik heb hier namelijk ook wel eens last van gehad, bij mij was het verholpen nadat ik mijn oren had laten uitspuiten.

1 like

Het klinkt als migraine. Ik heb dat ook en ik werk dan ook gewoon door als ik een aanval krijg, want wat kan je anders? En met een ibuprofen is het wel te doen. Alleen de aura’s zijn echt vreselijk, want ik kan niet goed lezen dan.

1 like

Ik had even een vraag en ik ben ook benieuwd of mensen dit herkennen of dat ik de enige ben? Wanneer ik ongesteld ben, stopt het altijd na 2 dagen en dan is het 1 tot 2 dagen volledig weg en daarna gaat het weer verder. Dit heb ik eigenlijk sinds ik kinderen heb gekregen, hiervoor had ik daar geen last van (ik weet niet of dit er mee te maken heeft, viel mij gewoon op). Weet iemand of dit “normaal” is en waar dit evt. Mee te maken kan hebben?

Heb ik ook! Altijd blij want dan denk ik ‘yes het is klaar’ maar neeeeeee verrassing toch niet

Het viel me op dat mijn tepelhoven groter zijn geworden. Ik slik al een tijdje de pil door, weet niet of dit invloed kan hebben? Voorheen nooit opgevallen. Voor zo ver ik weet geen kans op zwangerschap. Kan het nog met andere dingen te maken hebben en kan het kwaad?

Ik word niet zo heel vaak verkouden, maar als het dan zover is zet het zo goed als altijd door naar een bijholteontsteking. De meeste mensen om me heen zijn regelmatig ‘normaal’ verkouden en hoor ik eigenlijk nooit over holteontstekingen. Is er een reden dat het bij de ene persoon vaak uitloopt op een ontsteking en bij de ander bijna nooit? Of is dat gewoon stom toeval?

Niet dat ik er perse iets mee denk te kunnen, maar ben gewoon benieuwd

Door je neus vaak en hard te snuiten kan het wel oplopen naar je bijholtes. Om een ontsteking daar te voorkomen is je neus ophalen beter maarja wie wil een lopende neus.

1 like

Hmm ik heb eigenlijk nooit zakdoekjes bij me, haal mijn neus dus zeker in het begin van een verkoudheid juist op in plaats van dat ik hem snuit… Inmiddels ben ik wel volop aan het snuiten maar daar ben ik eigenlijk pas mee begonnen toen het doorzette naar die ontsteking. Heeft het dan ook nog invloed op de duur ervan of maakt dat niet meer uit?

Mijn menstruatie is sinds kort heel onregelmatig. Eind mei ben ik gestopt met borstvoeding geven (na 10 maanden), half juni ongesteld geworden. Precies een maand later weer ongesteld. Toen pas na 6 weken weer, maar ik dacht dat dat van drukte/stress kwam. En nu na 7,5 week nog niks. Vorig weekend had ik een aantal dagen gevoelige borsten, erge rugpijn en krampen. Moest een pijnstiller nemen omdat ik er niet van kon slapen, dus ik dacht, nu zal het wel komen. Maar niks.

Normaal heb/had ik altijd minder last, niet zo heftig als deze keer, en meestal ook geen pijnlijke borsten. Voor de zwangerschap was mijn cyclus altijd tussen de 25-29 dagen.

Ik ben wel benieuwd of iemand dit herkent, en of dit normaal is. Ik wacht verder gewoon af, maak me geen ernstige zorgen ofzo, maar vind het wel vreemd en een beetje irritant.

Ik heb een uitnodiging gekregen voor een uitstrijkje (de startleeftijd is hier blijkbaar rond de 25). Mijn vraag is nu, ik ben nog maagd en heb die hpv vaccinaties gehad, heeft het dan wel nut? Want als het daardoor geen nut heeft, dan ga ik liever niet. (Nut is misschien niet het juiste woord, de test effectief is bedoel ik meer.)

Dit staat op de site van het RIVM.

1. Ik ben nog maagd. Kan ik wel een uitstrijkje laten maken?

Als u nog nooit seksueel contact heeft gehad, is er weinig kans op een HPV-infectie. De kans op een voorstadium of baarmoederhalskanker is dan erg klein. Als u toch een uitstrijkje wilt laten maken, vertel dan aan de assistente dat u nog maagd bent. Zij kan daar rekening mee houden door een kleinere ‘eendenbek’ te gebruiken

1 like

Dit heb ik sinds een paar maanden ook, echt heel verwarrend! Dan denk ik dat mijn ongesteldheid begonnen is, en dan houdt het na anderhalve dag / twee dagen op om ongeveer drie dagen later weer verder te gaan. Ook geen idee waar het aan ligt (heb geen kinderen trouwens)

Ik meen me te kunnen herinneren een keer iets gelezen te hebben over ‘kopie wonden’ oid in een onderzoek mbt decubitus. En nu wilde ik daar weer iets over opzoeken maar nu vind ik er niks meer over en lijkt de term niet eens te bestaan? Zegt het iemand iets of heb ik dit gedroomd

Heb je wat meer informatie want dit zegt me nu weinig.

1 like

Het ging in dit geval om decubitus wonden bij de bil(naad) en dan zouden er wonden kunnen onstaan doordat de billen tegen elkaar aangedrukt worden of schuiven; je krijgt dan twee wonden op gelijke hoogte op de linker en rechter bil. Iets in die trant was het geloof ik

Oeh, ik ben te lang uit dat soort wonden. Hopelijk leest iemand mee met meer kennis. Of in het zorg topic?

Ik heb dus een ontstoken navel. Pus, stank, wondjes, geïrriteerd, rood. En ik schaam me er enorm voor, vooral door de stank. Kan ik iets hier aan doen, behalve heeeel goed schoon/droog houden? Online staat wel van ga naar je huisarts, maar ik heb hele nare ervaringen met mijn huisarts dus ik wacht tot na de kerst dat ik me bij een andere huisarts kan inschrijven.

1 like

Wat is de logica achter een kleine eendenbek gebruiken eigenlijk? Het is toch niet zo dat je vagina permanent oprekt als je seks hebt gehad? Of wel? Of is het meer psychisch / ter geruststelling?