Het grote medische vragen-topic

Nouja na die spray zei de verpleegkundige dat ik gewoon rustig moest blijven en dat ik niet in paniek hoefde te raken. Ik kon bij het inbrengen van de slang natuurlijk niet praten en mijn gehum ed. maakte geen indruk. Bij elke beweging die ik maakte werd er alleen maar gezegd dat ik stil moest blijven liggen en aangezien de arts op een gegeven moment zei dat hij ging snijden, omdat ie er niet bij kon, durfde ik ook niet meer te bewegen.

Ik heb bij de vervolgafspraak aangegeven dat ze eigenlijk een soort stopteken ofzo zouden moeten hebben. Maar dat vond die man onzin want ze zouden er op dat moment toch niks mee doen…
Ach misschien had ik ook wel gewoon een hork van een arts en was het met een andere arts wel beter verlopen.

Edit: kun je misschien bij je arts je angst voorleggen? Wellicht dat hij/zij dan samen met jou tot een oplossing kan komen zodat je het wel durft?

1 like

Nou ik ben gister naar de HA geweest. Was geen reden om direct zorgen te maken maar moet voor de zekerheid wel even een echo laten maken. Op zich wel fijn want dan weet ik zeker of het iets is of niet!

1 like

Ahh vervelend zeg. Hopelijk stelt dit je een beetje gerust: ik heb voor hetzelfde probleem ook eerst orale (die niet werkte) en daarna vaginale ab gehad die heel goed werkte. Dus ik duim voor je dat dat bij jou ook het geval is!

1 like

Ok hoop het! Dacht dat ik ze vanmiddag meteen kon ophalen maar het moet besteld worden dus stond voor niks bij apotheek en kan het nu pas zaterdag ophalen. :sob:

Ik denk dat ik een vitamine/mineralen(?) tekort heb, omdat mijn nagels nu al een paar maanden horizontale groeven hebben (op alle nagels meerdere groeven). Kan ik gewoon beginnen met multivitamine-pillen te slikken of kan dat ook negatieve gevolgen hebben mocht het geen vitamine tekort zijn?

Tekening van nagel lol

image

Jo hallo ben ik weer

Ik heb dus eczeem over mijn hele benen en ik smeer dat altijd braaf in met cortisoncrème maar ik vraag me af of zoveel smeren wel goed is, dus ik ben er nu maar even mee gestopt. Is er wat anders wat goed kan helpen? Het gaat echt over de hele benen, er zijn meer eczeemplekjes dan ‘gewone huid’.

Oh wel fijn dat het niks uitmaakt qua werkzaamheid!
Ze wilde dus wel meteen kweek doen, maar leek me nogal onzinnig als je alleen differentieert tussen bacterie of schimmel. Tuurlijk weet je het pas zeker dat het echt vaginose is als kweek het laat zien, maar mijn klachten op zich laten het ook wel goed zien (ruiken :p)

1 like

Nope! Draag ook geen nagellak, zit niet aan mijn nagelriemen etc.

1 like

Wat ik van mijn dermatoloog mee kreeg is dat 4 dagen smeren en 3 dagen af het beste is.
Dus even stoppen kan prima!
Je hoeft zo dan niet bang te zijn voor de bijwerkingen zoals dunne huid.

1 like

Heeft iemand ervaring met een osteopaat? Mijn huisarts bood dat aan voor mijn migraine ipv beginnen met beta blokkers. Ben wel bekend met chiropractie en acupunctuur maar vind een osteopaat erg vaag nog.

Een vriendin van me heeft dit ook en bij haar is het een vorm van psoriasis. Als ik dit op zoek zie ik alleen maar veel extremere vormen. Haar duimnagels zien er precies zo uit als jij beschrijft.

Ik ben een paar keer geweest maar mijne was helemaal niet fijn, erg duur en loste niks op, kreeg alleen maar meer last van andere dingen. Het is ook vaag, maar ze gaan uit van het idee dat je hele lijf met elkaar in contact staat en benaderen het dus holistisch. Ik kreeg soortgelijke oefeningen en tips als bij mijn fysio, alleen behandelde zij m’n hele lijf ipv alleen mijn rug die vastzat. Kan heel fijn zijn maar dan moet je wel een goede hebben (en dat had ik dus niet). Dus ik ga zelf niet meer.

Ik ken ook veel mensen die er wel bij gebaat zijn, maar er is dus veel verschil tussen osteopaten omdat het geen beschermd beroep is. Sommigen zijn heel goed, anderen heel slecht. Zou opletten of ze bij het NRO en NVO zijn aangesloten, en of je zorgverzekering een samenwerking met ze heeft.

Had je huisarts er al een voor je in gedachten?

1 like

Aaah wat stom dat het niet hielp! Mijn huisarts zei inderdaad ook al dat er een aantal waren die je een soort van strelen (de zweverige types) en een paar die het wel echt goed doen. Ze had er ook eentje in gedachten maar die vraagt €100 per uur en m’n verzekering dekt €40 per keer. Plus die van haar was ook nog eens ver weg, dus dat gaat niet door.

Ik ben wel benieuwd dus denk dat ik het alsnog wel ga proberen. Heb natuurlijk ook al acupunctuur en chiropractie geprobeerd dus wellicht is dit de goede middenweg! Thanks iig voor je advies :blush:

1 like

Ik heb ook zo’n soort aura (dat tweede wat je noemt). Ik heb dan geen gevoel meer in m’n mond en meestal ook niet in m’n handen. Maar je kreeg geen hoofdpijn erna?

Kan het zo zijn dat een van je oren verstopt zit door oorsmeer? Ik heb hier namelijk ook wel eens last van gehad, bij mij was het verholpen nadat ik mijn oren had laten uitspuiten.

1 like

Het klinkt als migraine. Ik heb dat ook en ik werk dan ook gewoon door als ik een aanval krijg, want wat kan je anders? En met een ibuprofen is het wel te doen. Alleen de aura’s zijn echt vreselijk, want ik kan niet goed lezen dan.

1 like

Ik had even een vraag en ik ben ook benieuwd of mensen dit herkennen of dat ik de enige ben? Wanneer ik ongesteld ben, stopt het altijd na 2 dagen en dan is het 1 tot 2 dagen volledig weg en daarna gaat het weer verder. Dit heb ik eigenlijk sinds ik kinderen heb gekregen, hiervoor had ik daar geen last van (ik weet niet of dit er mee te maken heeft, viel mij gewoon op). Weet iemand of dit “normaal” is en waar dit evt. Mee te maken kan hebben?

Heb ik ook! Altijd blij want dan denk ik ‘yes het is klaar’ maar neeeeeee verrassing toch niet

Het viel me op dat mijn tepelhoven groter zijn geworden. Ik slik al een tijdje de pil door, weet niet of dit invloed kan hebben? Voorheen nooit opgevallen. Voor zo ver ik weet geen kans op zwangerschap. Kan het nog met andere dingen te maken hebben en kan het kwaad?

Ik word niet zo heel vaak verkouden, maar als het dan zover is zet het zo goed als altijd door naar een bijholteontsteking. De meeste mensen om me heen zijn regelmatig ‘normaal’ verkouden en hoor ik eigenlijk nooit over holteontstekingen. Is er een reden dat het bij de ene persoon vaak uitloopt op een ontsteking en bij de ander bijna nooit? Of is dat gewoon stom toeval?

Niet dat ik er perse iets mee denk te kunnen, maar ben gewoon benieuwd