Door je neus vaak en hard te snuiten kan het wel oplopen naar je bijholtes. Om een ontsteking daar te voorkomen is je neus ophalen beter maarja wie wil een lopende neus.
Hmm ik heb eigenlijk nooit zakdoekjes bij me, haal mijn neus dus zeker in het begin van een verkoudheid juist op in plaats van dat ik hem snuit… Inmiddels ben ik wel volop aan het snuiten maar daar ben ik eigenlijk pas mee begonnen toen het doorzette naar die ontsteking. Heeft het dan ook nog invloed op de duur ervan of maakt dat niet meer uit?
Mijn menstruatie is sinds kort heel onregelmatig. Eind mei ben ik gestopt met borstvoeding geven (na 10 maanden), half juni ongesteld geworden. Precies een maand later weer ongesteld. Toen pas na 6 weken weer, maar ik dacht dat dat van drukte/stress kwam. En nu na 7,5 week nog niks. Vorig weekend had ik een aantal dagen gevoelige borsten, erge rugpijn en krampen. Moest een pijnstiller nemen omdat ik er niet van kon slapen, dus ik dacht, nu zal het wel komen. Maar niks.
Normaal heb/had ik altijd minder last, niet zo heftig als deze keer, en meestal ook geen pijnlijke borsten. Voor de zwangerschap was mijn cyclus altijd tussen de 25-29 dagen.
Ik ben wel benieuwd of iemand dit herkent, en of dit normaal is. Ik wacht verder gewoon af, maak me geen ernstige zorgen ofzo, maar vind het wel vreemd en een beetje irritant.
Ik heb een uitnodiging gekregen voor een uitstrijkje (de startleeftijd is hier blijkbaar rond de 25). Mijn vraag is nu, ik ben nog maagd en heb die hpv vaccinaties gehad, heeft het dan wel nut? Want als het daardoor geen nut heeft, dan ga ik liever niet. (Nut is misschien niet het juiste woord, de test effectief is bedoel ik meer.)
Dit staat op de site van het RIVM.
- Ik ben nog maagd. Kan ik wel een uitstrijkje laten maken?
Als u nog nooit seksueel contact heeft gehad, is er weinig kans op een HPV-infectie. De kans op een voorstadium of baarmoederhalskanker is dan erg klein. Als u toch een uitstrijkje wilt laten maken, vertel dan aan de assistente dat u nog maagd bent. Zij kan daar rekening mee houden door een kleinere ‘eendenbek’ te gebruiken
Dit heb ik sinds een paar maanden ook, echt heel verwarrend! Dan denk ik dat mijn ongesteldheid begonnen is, en dan houdt het na anderhalve dag / twee dagen op om ongeveer drie dagen later weer verder te gaan. Ook geen idee waar het aan ligt (heb geen kinderen trouwens)
Ik meen me te kunnen herinneren een keer iets gelezen te hebben over ‘kopie wonden’ oid in een onderzoek mbt decubitus. En nu wilde ik daar weer iets over opzoeken maar nu vind ik er niks meer over en lijkt de term niet eens te bestaan? Zegt het iemand iets of heb ik dit gedroomd
Heb je wat meer informatie want dit zegt me nu weinig.
Het ging in dit geval om decubitus wonden bij de bil(naad) en dan zouden er wonden kunnen onstaan doordat de billen tegen elkaar aangedrukt worden of schuiven; je krijgt dan twee wonden op gelijke hoogte op de linker en rechter bil. Iets in die trant was het geloof ik
Oeh, ik ben te lang uit dat soort wonden. Hopelijk leest iemand mee met meer kennis. Of in het zorg topic?
Ik heb dus een ontstoken navel. Pus, stank, wondjes, geïrriteerd, rood. En ik schaam me er enorm voor, vooral door de stank. Kan ik iets hier aan doen, behalve heeeel goed schoon/droog houden? Online staat wel van ga naar je huisarts, maar ik heb hele nare ervaringen met mijn huisarts dus ik wacht tot na de kerst dat ik me bij een andere huisarts kan inschrijven.
Wat is de logica achter een kleine eendenbek gebruiken eigenlijk? Het is toch niet zo dat je vagina permanent oprekt als je seks hebt gehad? Of wel? Of is het meer psychisch / ter geruststelling?
Een religieuze kwestie denk ik.
Heb je wel eens een schimmel gehad? Je zou die crème kunnen gebruiken, maar wel voorzichtig. Maar heel veel meer verder denk ik niet. Ik heb soms ook stinkend vocht uit mn navel, is naar inderdaad
Hm bedoel je dat het ‘maagdenvlies’ dan niet zou breken? Dat kan al al “breken” tijdens het fietsen of als je een tampon gebruikt toch, zou een kleinere eendenbek echt het verschil maken?
Geen idee. Maar er zullen vast vrouwen zijn die dat een prettiger idee vinden. Voor het geval dat.
Ja, dus dan toch meer ter geruststelling en niet om een lichamelijke of medische reden. Goed dat ze daar rekening mee houden
(Ik heb eigenlijk ook die ondertitel nodig dat ik “ “ niet als sarcastisch maar gewoon als vriendelijke glimlach bedoel haha
)
Ja heb nog wel schimmelcreme in huis, heb die er net op/in gesmeerd, hoop dat dat wat gaat helpen. Oh wat haaaaaat ik diepliggende navels.
You’re welcome
Hoe blur ik iets? Ik heb eem foto van de binnenkant van mijn neus waar ik me echt zorgen om maar, maar ik krijg niks geblurd of in een spoiler
Ik zie ook nergens een tandwieltje staan ofzo