[spoilerx]This text will be blurred[/spoiler]
Dit kopiëren en de x weghalen
[spoilerx]This text will be blurred[/spoiler]
Dit kopiëren en de x weghalen
Held! Thanks
Ik heb dus vanaf kleins af aan last van mijn neus, ben altijd verkouden etc. Mijn tussenschotje staat helemaal scheef, maar als ik in mijn neus schijn zie ik dus dit :
En aan de ene kant denk ik van, het is een neus poliep. Maar de hypochonder in mij denkt aan iets heel ernstigs. De huisarts assistent neemt me niet altijd serieus, en ik loop al voor vitamine b12 en pychische klachten bij de HA, dus durf dit er niet erbij te betrekken. Iemand die bovenstaande dingen in mijn neus herkent?
Edit : Dat glimding is een stuk neuspiercing, geen snotje
Ik zie niet wat je bedoeld?
Waarom ga je niet naar de dokter als je je zorgen maakt?
Ik zie het ook niet zo goed, is dit je linker of je rechterneusgat (ik vermoed rechts)?
Kun je je met deze twee plaatjes samen een beeld vormen van hoe de binnenkant van je neus eruit ‘hoort’ te zien? Het is geen lange lege gang, maar de neusschelpen (die hangende flapjes op de plaatjes) hangen vanaf de zijkant naar het midden toe naar binnen, en tussen die schelpen en het neustussenschot zit geen zeeën van ruimte. Als je neustussenschot heel scheef is kan het zijn dat er aan 1 kant nog minder ruimte is dan normaal en de andere kant wat ruimer is.
Het is moeilijk om met deze foto te zie of er iets scheef of afwijkend aan is, maar als je veel neuspassageklachten hebt kan de huisarts daar makkelijk even naar kijken en misschien is het allemaal wel op te lossen met een beetje neusspray bijvoorbeeld.
Achter in mijn neus zitten 2 verdikkingen, wat aan de andere kant niet zit.
Omdat de assistente mij nooit serieus neemt, en ik al voor verschillende klachten bij de HA loop. Voel me dan ook snel te veel oid.
Bedankt voor de uitleg! Het is inderdaad rechts. Mijn neusschot wijkt af naar links, maar in dat neusgat ziet alles er “rustig” uit. Althans, als een lege gang. Omdat de binnenkant er rechts zo anders uit ziet (waarschijnlijk dan de genoemde neusschelpen/flapjes) die ik zie, was ik bang dat het iets ernstigs zou zijn.
Misschien omdat het een naar gevoel kan zijn als je voor het eerst iets in je vagina krijgt? Zo’n eendenbek voelt überhaupt al niet zo prettig aan.
Ik snap sowieso niet waarom men niet altijd begint met de kleine eendenbek.
Ik ben bevallen maar mijn uitstrijkje was een drama met bloed omdat de assistente zo aan het klooien was.
Uiteindelijk huisarts erbij die de kleine eendenbek pakte. Beter!
Het is voor hun dan iets lastiger zei ze.
Maar volgende keer de direct de kleine voor mij!
Prutsers
Ik heb er nu ook een thuis liggen!
Nog even inlezen
Lief dat je meedenkt, alleen die optie is er hier (uk) niet. Mijn vraag/twijfel kwam vooral voort uit dat het rivm zegt dat de kans op hpv heel erg klein is in mijn geval en ze alleen op hpv testen. Als het geen zin heeft dan ga ik liever niet, maarja heel erg kleine kans tov van wat, wat is anders de kans op hpv? Dat zorgt voor mijn twijfel, ook in combinatie met dat ze in Nederland pas vanaf 30 testen en ik nu 24 ben.
Ik heb ook die thuisgestuurd gedaan. Was echt supermakkelijk allemaal
Kan het kwaad dat ik antibiotica gewoon heb genomen ipv laten oplossen in water? (Doxycycline 200mg) Heb er helemaal over heen gelezen.
Nee kan geen kwaad. Wel even een flink glas water na drinken.
Ik heb last van een vaginale schimmelinfectie die elke maand vlak na mijn ongesteldheid terugkomt sinds een maand of 5. Ik breng dan steeds zo’n eitje in en dan is het weer weg. Maar wel goed om even langs de dokter te gaan om een kweekje af te nemen, dat adviseerden ze mij ook. Morgen heb ik een afspraak, toen ik de afspraak maakte had ik zo’n eitje gebruikt maar de infectie was na 3 dagen nog niet weg, (normaliter de volgende dag al wel) inmiddels wel. Dus nu kan er denk ik geen kweekje gemaakt worden.
Is het verstandiger wanneer ik mijn afspraak van morgen verplaats naar het moment waarop ik waarschijnlijk weer een schimmelinfectie hebt, over ik denk 3 weken?
Misschien een late reactie, maar ik snap je helemaal. Heb er ook 3-4 keer in het jaar last van. Vooral die stank is inderdaad vervelend. Wat bij mij goed helpt, is met een wattenstaafje met desinfecteermiddel (ik doe het in een potje pure alcohol van Kruidvat) 4-5 keer per dag mn navel goed schoonmaken en desinfecteren en ook geen broeken dragen waarvan de knoop precies op je navel valt en die strak zijn (zoals high waist jeans). Ik merk echt als ik meerdere dagen achter elkaar strakke broeken draag die een knoop hebben en precies op de navel vallen, en dan vooral als je zit, het bij mij ontzettend gaat ontsteken. Het desinfecteren helpt ook ontzettend bij de jeuk. Wel trouwens goed afdrogen in je navel na het desinfecteren met een schone handdoek (ik gebruik vaak het puntje), anders gaat het weer broeien.
Ik heb dat laatst ook gehad. Ik ben gewoon naar de dokter geweest, dan weten ze er in ieder geval van. Ik kreeg toen een pil nee, voor de volgende keer.
Vervelend he? Heeft die pil je geholpen?
Ik twijfel omdat ze ook graag een uitstrijkje wilden maken om andere zaken uit te sluiten. Maar ik weet dat het gewoon een schimmelinfectie is en het is ook geen soa, want we vrijen met condoom omdat ik nog geen fijn alternatief voor de pil heb gevonden.
Ja, ik vond het echt heel naar. Die pil was echt fijn, de bedoeling was om de infectie 1 keer goed aan te pakken, omdat andere dingen blijkbaar niet volledig werkten. Het is nu 3 maanden geleden en ik heb nog nergens last van
Ah dat is goed om te horen! Denk dat ik de afspraak toch maar laat staan voor morgen. Bedankt voor je reactie!