Volgens mij doet herpes echt intens veel pijn
Ik heb r ook echt paar dagen last van gehad. Kon ook niet op die schouder liggen, omdat die spuitplek zo gevoelig bleek. Dus ik denk wel redelijk normale reactie
Even een bartholin expert hier (helaas haha): die joekels zitten niet op de schaamlip dus hoe je dokter daar bij komt? Die zitten echt bij de ingang van de vagina en als die verstopt / geinfecteerd raakt voel je dat meer van binnenin, groeit die bult mega snel en kan je vrijwel niet meer zitten van de pijn. In dat geval moet je niet ‘afwachten’ maar een drain/operatie krijgen.
Herpes geeft blaarvorming en ook veel pijn. Dus als je geen pijn hebt lijkt dat me ook niet het geval. Kan het niet gewoon een puistje/ingegroeide haar zijn? Ik zou gewoon naar de huisarts gaan als je je zorgen maakt en stoppen met googelen!
Ik ben dus al bij de dokter geweest eerder. Toen zei hij op basis van klachten bartolin klier. Zit op mijn binnenste schaamlip, bij de opening inderdaad. Ik ben een hypochonder en heb mezelf wijs gemaakt dat het toch wel herpes is.
@voortaan, een bultje onder de huid. Geen korstje en geen oranje kleur. Wel iets roder dan de rest van de huid. Ben er verder niet ziek van of iets. Alleen een bultje.
@vaatdoek, heb er last van omdat ik echt spanning op die plek voel. Logisch want de huid word uitgereikt. Maar verder geen branderig gevoel of wat dan ook. Wat heb jij er tegen gedaan? Komt het bij jou ook terug?
Nu ik zo typ realiseer ik me dat de herpes klachten dus niet overeen komen. Maar wil toch naar de dokter om te testen. Denk alleen niet dat ie dat gaat doen. Want geen herpesklachten en alleen omdat ik hypochonder ben.
Oh dat kan dan evt wel passen bij een beginnende cyste van bartholin, vooral die spanning erop. De eerste keer 6 jaar geleden was het uiteindelijk zo groot geworden als een ei, ik kon niet meer zitten/lopen dus heb ik een drain laten plaatsen by de gyn. De afgelopen keer was toevallig vorige week, weer dezelfde klachten/grootte, en heb woensdag een operatie gehad om die klier open te klappen. Maar ze worden niet bij iedereen zo groot en gaan soms vanzelf ook weg of ontlasten zichzelf zodat er niks aan gedaan hoef te worden, mits je klachtenvrij bent natuurlijk.
Oh. Wauw. Bij mij was het een tijd terug super klein bultje. En ging weer weg. Nu terug en iets groter en ook langer. Het trok even weg en toen was ie weer aanwezig. Het is kleiner dan een erwtje.
Ok. Ik wil wel geloven dat het geen herpes is. Heb net ook herpes opgezocht bij Google afbeeldingen en zo ziet het er niet uit. Het bultje zit ook precies op dezelfde plek als de vorige keer.
Momenteel voel ik het met afvegen en douchen en durf ik geen seks te hebben. Hoe deed jij het met seks?
Ik zou herpes echt even uit je hoofd zetten, inderdaad!
Bij mij komt die cyste erg snel opzetten: op zaterdag voelde ik em voor het eerst en op dinsdag kon ik al niet meer lopen, op woensdag geopereerd. Dus het is niet alsof je er weken mee kan rondlopen als die zo groot/pijnlijk is. Seks is gewoon niet mogelijk tijdens, na die drain pas na 2 weken seks gehad en nu na deze operatie wacht ik er echt wel een maand mee want vind de wond en hechtingen toch wel echt heftig.
Heeft je huisarts wel gekeken? Want wij kunnen natuurlijk allemaal horror verhalen vertellen maar dat maakt je alleen maar gek.
Ik denk dat ik afwacht. Want wat jij noemt heb ik nu niet. Ik voel het echt alleen als ik het aanraak. Denk dat het te klein is voor een drain. Dus even afwachten en anders alsnog naar de dokter.
Hoop dat jij je gauw beter voelt. Dank voor je advies.
Snap ik, maar zodra je merkt dat het groter wordt en/of meer pijn begint te doen wel even laten checken!
En dank je! Ik voel me weer herboren sinds dat kreng weg is!
Voor dokter viool die de vorige keer m’n hypochonder verhaal over diabetes heeft aangehoord: ben geprikt en heb het niet hahaha. weer niks.
en @Luzarl ik las je (oude) vraag van 1 maand geleden over cortison crème en hoevaak je moet je smeren enzo, maar je kunt niet zomaar het advies van iemand anders (4 dagen op, 3 dagen af) op jou toepassen. je weet niet hoe groot het lichaamsdeel van die ander is, welke sterkte zalf die heeft, wat de klachten zijn etc. Vraag dus aan de dermatoloog of huisarts een smeerschema toegepast op jouw klacht en jouw mediactie. Het komt er met hormoonzalf namelijk wel op aan. op de andere dagen kun je gerust iets anders gebruiken zoals lanettecrème maar dit kan je arts je ook adviseren
Dankjewel! Ik ben al gestopt met smeren. Ik ben één grote eczeemvlek en het helpt toch niks, dus ik smeer nu lekker sudocrem.
Misschien een hele domme vraag maar valt er iets te doen aan een tussentijdse bloeding door de prikpil heen? Het is ook niet pas sinds vandaag ofzo.
Ik heb echt het gevoel dat er liters uit mij komt en het is niet meer leuk, als ik nu naar de wc ga enz kan ik over een uur al doorlekken zo erg is het. Ik heb dit ook nooit zo extreem gehad.
Ik zou iig de huisarts bellen en vragen om overleg. Mogelijk werkt de prikpil niet en bloed je er daardoor doorheen of heb je zwaardere anticonceptie nodig
Je bent heel goed bezig door een afspraak te maken en jezelf te willen helpen!
Ik zal maandag meteen even bellen. Hoop echt dat er iets bestaat om het te laten stoppen ofzo want omg dit is geen leven. Dit kan niet goed zijn haha.
Als ik van mezelf al een lage bloeddruk heb, mag ik dan calcium blokkers gebruiken?
Ligt eraan wat de indicatie is, het zal dan waarschijnlijk onder striktere supervisie opgestart moeten worden, maar als je anders overlijdt aan een ritmestoornis is het kiezen voor de minste van 2 kwaden.
Hahaha ik wil dit jaar naar de huisarts voor iets tegen m’n Raynauds, dus ga niet dood gelukkig
Nou top, dokter denkt dat hij niet werkt. Moet nu ook een zwangerschapstest doen pff haha.
Ik heb zo’n rare migraine aanval, meestal krijg ik oogmigraine/ migraine met aura en dan krijg ik of geen pijn of wel pijn, en in dat laatste geval neem ik een sumatriptan. Ik mag die medicatie pas nemen als de aura voorbij is, maar vandaag zag ik na uuuren nog steeds niks met mijn rechteroog door de extreme vlekken en flitsen ik heb toen toch maar een triptan genomen want ik werd echt gek van de pijn, maar ik vind het wel raar want ik heb die aurafase altijd wel heel erg maar het heeft nog nooit langer dan 2 uur geduurd. Als ik het opzoek staat er ook “de aura fase duurt maximaal een uur”, ja hoor
het begon vanmorgen om 08:30 en ik zie nu nog steeds flitsen
iemand anders die dat ook zo lang heeft?