Precies dit heb ik pas gehad! Maar dan door de ‘slik’pil heen. Van de dokter moest ik een miskraam uitsluiten en kreeg ik medicatie (zie mijn bericht hierboven). Sterkte!
Ik zou het nog even aankijken, tenzij je uitstraling naar je been hebt? Wellicht dat je de echt zware til activiteiten tijdelijk aan een collega kan overdragen? Heb dit ook eens gehad, na 2 weken echt de provocerende bewegingen te vermijden merkte ik dat het beter ging, niet over was. Dat duurde zeker 6 weken. Spiroflor hielp mij ook!
Ik zag ineens dat ik bij twee vingers wat splinterbloedingen heb, en nu zie ik nog andere mini plekjes bij twee nagels aan mijn andere hand. Helaas heb ik het opgezocht op Google (had ik misschien niet moeten doen) en vraag me nu af of dit iets is om een afspraak voor te maken, of wachten. Mocht iemand dit herkennen. Misschien groeit het gewoon weg en komt het nooit meer terug natuurlijk.
Ik was laatst ook al naar de huisarts voor een gekkig gezwel wat niks was en sta daar altijd eigenlijk binnen twee minuten weer buiten
Ik heb gister onwijze buikgriep gehad (overgeven en elk uur diarree). Heb gister dus ook eigenlijk niks gegeten maar wel goed gedronken en ORS genomen. Vandaag geen last meer gehad van overgeven en diarree, maar nu heb ik amper eetlust en als ik eet, krijg ik enorme krampen in m’n maag daarna (ik denk van de honger). Is hier een logische manier voor om die krampen tegen te gaan? Heb vandaag overigens ook niet veel gegeten, mede hierdoor…
Mijn zoon is vandaag gevallen en heeft een fiks aantal hechtingen in zijn hoofd. Er zit verband om (een tulband) en we hebben een wekadvies. Maar nu ligt hij op die wond in bed? Zou dat kwaad kunnen en zal hij zijn hoofdje draaien of moet ik hem gewoon laten
Oooh thanks!
Oh damn haha. Moet zeggen dat de gewone pil wel meteen werkt, ik was vrijwel meteen van mijn ongesteldheid af.
Ik heb sinds een aantal jaar last van mouches volantes (zwevende floaters in het gezichtsveld). Nu is echter de laatste weken een stuk erger geworden. Ik werk veel achter de computer en merk dat ik dat bijna niet meer volhoud en 's avonds helemaal op ben. Ben vanochtend naar de huisarts geweest en die heeft me doorverwezen naar een optometrist. Meer mensen die hier last van hebben en ook bij een optometrist/oogarts zijn geweest?
Lief dat je de tijd neemt om zoveel te reageren!
Scheelt mij en mijn huisarts weer een afspraak. En het geeft toch wat geruststelling, want heb inderdaad geen andere symptomen.
Dus hoef niet meer te om het uur te denken: oh het zal wel meevallen, doe rustig en kijk het even aan floepsie vs. shit wat zal het zijn voor zoveel dingen een early symptom, even verder google’en.
Gewoon alleen die eerste gedachte aanhouden
Huh? Ik vind van de peuterspeelzaal afhouden een hele rare reactie van je HA. Logisch dat hij daar meer oploopt en tuurlijk laat je hem lekker thuis ten tijde van het ziek zijn, maar helemaal niet meer naar de PSZ als oplossing?
Heeft je HA ook naar zijn longen geluisterd/ oren bekeken? Hier met onze van 2 een keer hetzelfde gehad, bleek een middenoorinfectie en voorhoofdsholte ontsteking. Goed sprayen met zoutoplossing, even rustig aan en na uiteindelijk 5 weken kwakkelen was het over.
Het kan een achterste glasvochtloslating zijn. Bij plotseling vermeerdering, verminderd zicht, of flitsen is een spoedafspraak bij een oogarts al mogelijk. Ik denk dat de optometrist je daar ook naartoe zou verwijzen
Dankjewel. Ja zoiets las ik inderdaad ook op Google. Vandaar dat ik naar de huisarts ben geweest. Heb nu over 3 weken een afspraak bij de optometrist voor een oogonderzoek. Zoals ik het begreep doen ze daar de eerste testen en mocht daar iets uitkomen, dan word ik doorgestuurd naar de oogarts.
Wij hadden dit ook! Maar na een jaar ging het beter en nu ze zeven is, is ze zelden ziek. Advies van mijn HA was juist de psz, dan hebben ze die afweer een beetje opgebouwd tegen de tijd dat ze naar school gaan!
Weet iemand of het normaal is dat je tijdens je zwangerschap je hart veel duidelijker voelt kloppen en ook helemaal in je buik , ter hoogte van je navel( zelfs zo dat je buik meebeweegt)
Ik heb dit al een aantal maanden ( volgens mij sinds het prille begin van mijn zwangerschap)
Ik vraag me af of dit er bij hoort of dat er misschien wat anders aan de hand is…
Jaaa toevallig vandaag vastgelegd op film, je ziet m’n buik bewegen op ritme van m’n hart! Kan geen kwaad denk ik, maar vind ook vreemd haha
Oh en hart klopt harder door betere doorbloeding toch, of heb ik dat verzonnen?
Geen idee of het normaal is maar ik heb het ook!
En wat @Girasol zegt, hart klopt inderdaad sneller/harder doordat je meer bloed aanmaakt
Hier ook! Al sinds 20 weken ofzo (nu bijna 33) incl zelfs hartkloppingen en hoge hartslag af en toe (vooral na het eten) Volgens vk is dit normaal. Idd doordat je ook meer bloed hebt en je hart wat harder moet werken.
Mijn vriend heeft hallux valgus. Hij kan hierdoor niet ver lopen, maar loopt gewoon zelden en heeft er verder weinig last van.
Nu kreeg hij gisteren, terwijl hij op zijn werk zat, ineens veel pijn aan zijn teen. Het voelde alsof hij de hele dag gelopen had, maar hij zat gewoon achter de computer. Toen hij thuis kwam, was de knobbel bij zijn teen ook helemaal rood en warm, dat had hij nooit gehad. Je leek ook een wittig puntje door de roodheid heen te zien.
Na wat zoekwerk leken de klachten heel erg op jicht. Gisteren pijnstillers genomen (ibu+pcm), en het is nu zo goed als weg.
Weet iemand of het verstandig is dat hij dit alsnog met zijn huisarts bespreekt? Of gewoon afwachten of het terugkomt en evt. dan ermee naar de huisarts?
Ik zou dit wel bespreken met de HA. Voor Jicht zijn medicijnen ( ten tijde van acute opvlammingen) en soms moet er ook een leefstijlaanpassing worden gedaan ( er is bijv een relatie met alchohol consumptie, hoeft niet eens overmatig te zijn).
Dankje! Dat idee had ik ook, maar omdat hij er nu (bijna) geen last meer van heeft, leek het me ook wat onzinnig. Is natuurlijk ook niet zeker dat het jicht is / was, maar de klachten kwamen wel volledig overeen.
Ik laat hem maandag gewoon de assistente even bellen om het te bespreken.