Hoi! Ik heb sinds een aantal dagen jeuk, branderig gevoel en andere uitscheiding uit mijn vagina. Het voelde eerst alsof het mijn plasbuis was maar ik heb gisteravond even met een spiegeltje gekeken en toen zag ik een afwijking tussen mijn schaamlippen vlak naast mijn vagina ingang. Het lijkt op genitale wratten maar wat ik begrepen heb krijg je dat alleen door het HPV-virus? Eerder dit jaar heeft de gyn oa een uitstrijkje laten maken en daar is niks uit gekomen. Dus dan lijkt mij dat ik geen HPV heb en ik kan het in de tussentijd ook niet gekregen hebben omdat ik al 2 jaar een vaste vriend heb. Dus dan zouden het geen genitale wratten kunnen zijn toch?
Nu ben ik op internet iets anders tegengekomen: vulvar vestibular syndroom. Ik heb vaker deze plekjes met pijnklachten maar kreeg dit meestal nadat ik wat ruwere seks had gehad. Nu heb ik een week geen seks gehad en is het zomaar ontstaan.
Mijn vraag is nu; klopt het inderdaad dat ik geen HPV kan hebben en dat het geen genitale wratten zijn? Als het dat vulvar vestibular syndroom is, is hier een behandeling voor en zitten hier meer meiden die dit hebben?
Ik heb veel last gehad van vvs maar het is nu wel rustig. Mocht het echt vvs zijn dan heb ik evt een facebookgroep met ‘lotgenoten’ voor je. Klinkt zo stom maar vvs is best vervelend en zo kan je erover praten met andere meiden
Het hpv bestaat uit heel veel ‘soorten’. Genitale wratten worden door een ander soort hpv veroorzaakt dan het soort waarop je tijdens een uitstrijkje wordt getest.
Over de HPV: er zijn verschillende soorten virussen en verschillende soorten veroorzaken dan ook andere aandoeningen. De hoog-risico varianten kunnen baarmoederhalskanker veroorzaken en de laag-risico varianten genitale wratten. Daarbij is het zo dat heel veel mensen besmet zijn met zo’n laag-risico variant, maar ik geloof dat het maar bij 1 op de 10 personen tot uiting komt - dus genitale wratten. Bij een uitstrijkje wordt getest op afwijkende cellen, niet op aanwezigheid van het virus. Dus een goed uitstrijkje betekent niet dat je geen HPV hebt! (Maar HPV hebben betekent ook niet automatisch genitale wratten.)
ps correct me if I’m wrong ben pas halve dokter
Ah oké, thanks voor de verbetering
Een stukje van mijn grote teen is sinds 3 weken gevoelloos. Als ik erop druk voelt het alsof hij slaapt. Het is ook niet mijn hele teen, alleen de linker bovenhoek. Verder heb ik er ook geen last van in andere tenen of mijn voet.
Online lees ik veel dat er dan waarschijnlijk een zenuw klem zit. Maar is er iets wat ik kan doen om dit te verhelpen, of gaat het vanzelf weer weg?
Heb je toevallig een te krappe schoen aan gehad? Ik had precies hetzelfde nadat ik een week met te kleine regenlaarzen had gelopen op een festival. Dit is uiteindelijk vanzelf over gegaan na een aantal maanden. Zo lang het er niet gek uit gaat zien is er denk ik niks aan de hand. (Maar ik ben geen dokter, dit is eigen ervaring)
Haha nou dit is toevallig wel sinds Lowlands. De schoenen die ik daar aan had waren niet te klein, maar ik heb wel 5 dagen op dezelfde schoenen gelopen. Dus misschien dat het daar dan wel aan lag!
Haha oh toevallig! Zou er wel mee te maken kunnen hebben denk ik! Hopelijk gaat t snel over, want het is gewoon irritant.
Haha ja precies! Het doet ook geen zeer, maar het is gewoon vervelend. Dan wacht ik nog maar even af
Mijn beide oren gaan altijd dichtzitten als ik aan het eten ben. Dit gaat over als ik klaar ben met eten of tussendoor na flink slikken en kauwen maar het is mega irritant. Weet iemand hoe dit kan komen? Heb verder geen probleem met m’n oren ofzo.
Ik heb best vaak als ik van de bank op sta, uit bed stap of vanuit gehurkte positie ga staan, last van orthostatische hypotensie.
Het wordt dan even zwart voor m’n ogen (5 sec ofzo), maar laatste tijd soms ook tintelende armen er bij en het voelt een beetje alsof ik een ballonnetje heb genomen.
Mijn vriend vindt dus echt dat ik hiermee naar de dokter moet gaan, want hij zegt dat het niet normaal is dat het zwart voor mijn ogen wordt. Ik denk dat de huisarts er toch niets aan kan doen en weet dat ik een lage bloeddruk heb (heb een fitbit en mijn rusthartslag is tussen 44-48 slagen per minuut)
Zouden jullie hiervoor toch naar je huisarts gaan?
Ah thanks voor je antwoord toch fijn om te horen dat er inderdaad niet veel aan te doen is en geruststellend dat ik toch niet naar de ha hoef te gaan. Ga je tips eens uitproberen!
Hartslag en bloeddruk haal ik vaker door elkaar, oeps
Ik heb al de hele week last van diarree, het is niet zo waterdun maar meer kleine beetjes en beetje zacht/brokkelig ofzo. Maar het rare is dat ik dit om de 3/4 uurtjes heb dan moet ik steeds naar de wc en dan is het dus een klein beetje diarree. Mijn buik doet dan ook pijn.
Nu heb ik deze week niet goed gegeten en weinig gedronken, kan het daaraan liggen?
Is een hoge onderdruk erg? Mijn onderdruk is altijd rond de 90/100. SOms boven de 100. Bovendruk zit meestal tussen de 135/145. Ook vind ik mijn hartslag best hoog? In rust zit die ook boven de 90.
Ik had 2 dagen geleden ineens (midden) rugpijn s’avonds. Voor zover ik weet heb ik niks geks gedaan de afgelopen tijd om het te veroorzaken. Had er snachts ook goed last van maar de volgende ochtend was het minder. Gisteravond echter weer veel last van en nu heb vandaag de hele dag al rugpijn, buikpijn ter hoogte van m’n maag, en ik ben misselijk en wat opgeblazen. De rugpijn lijkt ook niet echt bewegingsafhankelijk te zijn, lopen/zitten/staan/liggen maakt niks uit.
Normaal ben ik altijd wel van dingen even rustig aankijken maar ik heb net toch even wat gegoogled en ik kreeg allemaal dingen over orgaanontstekingen… Dus nu vraag ik me af of het beter is om het nog een paar dagen aan te kijken of dat het toch verstandig is om morgen even de huisarts te bellen?
Edit: als ik voor een langere periode stilzit of lig wordt het minder, en zodra ik dan ga bewegen wordt het weer erger.
K heb zon vaag arsenaal aan klachten de hele tijd. Vraag me af of ik zon typisch persoontje begin te worden “die altijd wat heeft” of dat er meer aan de hand is. Heb al eens laten bloed prikken en kwam niks uit maar zit gewoon echt niet lekker in m’n vel zo allemaal bleghhehehrgrgrh
Nou ik denk nu dus dat ik een nierziekte heb.
Ik Google altijd m’n symptomen en kon echt nooit wat plausibels vinden.
Nu had k weer wat nieuws erbij en BAM aandoening gevonden en alle rare symptomen verschenen ineens op een rijtje.
Maarja durf nie naar de dokter die vent ziet me weer aankomen. “Zo mevrouw welke ziekte heb je deze maand?”
Ik ben daar ook altijd bang voor maar boeien, het gaat om je gezondheid toch? Of vinden huisartsen dat vervelend? Ik ga liever een keer teveel.
Mijn huisarts is volgens mij altijd wel blij dat ik er ben. Ik zeur nooit en doe nooit moeilijk. Er is nooit wat met me en ben altijd vrolijk. Daarnaast ben ik intelligent en thuis in medische terminologie. Volgens mij wel prettige afwisseling voor hem.
Maar dat heb ik mezelf maar wijsgemaakt om goed te praten dat ik daar de deur plat loop.