Ik krijg het meestal van fel licht, of bijvoorbeeld een computerscherm in een donkere kamer, dus het kan best door de zon zijn “uitgelokt”.
Ogen dichtdoen helpt bij mij ook het beste, dan heb ik er ook het minste last van en gaat het volgens mij iets sneller over,
Als je heel veel spuugt kun je misschien ook beter om zetpillen vragen.
Ik was bij mijn zwangerschappen ook zo ziek, en als ik een pilletje nam kwam het er 5 minuten later weer uit.
En trek op tijd aan de bel als het over een paar weken niet beter gaat.
Enne gefeliciteerd met je zwangerschap!
@Merel @SayMyName @Karl_Lagerfeld
Thanks voor het antwoorden! Helemaal helder.
(Overigens word ik er vooralsnog alleen maar foggy en duizelig van, misselijkheid is nog niet weg)
Dankje!!
Het overgeven valt gelukkig nu wel mee. Alleen in de ochtend en vandaag - even afkloppen - zelfs nog helemaal niet. Het is vooral de misselijkheid en extreme vermoeidheid. Gisterochtend me ziek gemeld en naar huis gegaan van werk en vandaag ook maar even een dag in bed. Heb ook heel weinig gegeten de laatste week dus maar proberen wat meer te eten om een beetje m’n energie terug te krijgen.
Ik heb geen glazen bol en ik weet niet wat de huisarts met jou besproken heeft, dus ik kan dat natuurlijk niet weten, maar ik weet wel dat vitamines vaak wat langer duren om te bepalen dan andere bloedwaarden, en dat huisartsen vaak liever zelf even met je praten als er aan de uitslagen een vervolg vast zit bijv (medicijnen of een verwijzing oid), maar wat dat zou kunnen zijn is voor mij als buitenstaander totaal giswerk.
Zonder spugen is het ook al vervelend genoeg.
Inderdaad goed blijven eten, ook al heb je geen honger. Beterschap!
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Heb het over mijn beide armen, en gedeeltelijk op m’n schouders. Het jeukt maar niet super erg. Dacht zelf een allergische reactie ofzo maar heb niets nieuws gebruikt/gegeten.
Ik heb dat ook!
MAar ook in men gezicht. Dus vb. Buiten geweest in koud weer en daarna als ik binnenkom wordt men gezicht helemaal rood en zwelt het wat (voelt Dan warm en jeukerig). Als ik weer gewoon ben aan de temperatuur is het weer weg. Met sporten wordt ik ook zo snel rood. Wel wat vervelend soms …
Ik heb een ontzettend ingescheurde mondhoek. Dacht eerst dat het een koortslip was maar nu zit er echt een ‘kloof’. Wat kan ik nu het beste doen? Dokter is echt de laatste optie want ik zit in het buitenland op dit moment en zou niet eens weten hoe ik hier aan een Engels sprekende huisarts kan komen…
Zit het er nog? Ik heb dit ook best vaak maar het trekt meestal snel weg
Ja het zit er nog, al lijkt het wel wat minder dan gister. Hopelijk is het bij mij ook snel weg.
Dankjewel! Ik ga eventjes op zoek. Heb je wel een fijne vakantie gehad?
houd het wel goed schoon! niet met vieze vingers eraan bijv. ik heb dat eens gehad en dat is toen een bacteriële infectie geworden dus moest toen wel met een speciale crème smeren en dat wil jij nu niet natuurlijk (bovendien zag het er heel lelijk uit)
Als je bij je huisarts een soa test doet, word je dan op alle mogelijke soa’s getest?
En is het bij GGD anoniem en bij de huisarts niet?
Ik heb elke dag last van floaters/mouches volantes (van die zwevende dingen in je blik). Ik heb dat al wel mijn hele leven, maar tot nu toe was het eigenlijk altijd maar soms en voor een korte periode. Nu is het echter al een paar maanden denk ik en het is irritant. Het is altijd maar één floater en ik kan nog wel gewoon heel goed zien, maar er zit dus wel een groot deel van de dag iets “in de weg” als ik kijk.
Ik heb wel op thuisarts gekeken, maar daar werd ik niet veel wijzer van. Want daar staat iets over het veranderen van glasvocht bij het ouder worden, maar ik ben pas in de 30. En iets over lichtflitsen, en ik zie soms wel een lichtpuntje, maar dat zou ik geen flits noemen.
Ik heb eigenlijk het idee dat dit pas gekomen is sinds ik last heb van oogmigraines, nu een paar jaar. Ik heb maar heel zelden een oogmigraine, soms een half jaar niets en dan een paar keer in een week.
Gaan die floaters vanzelf weer weg of blijft dit voortaan zo?
Ik geloof dat ze standaard chlamydia/gonorroe doen, omdat die het meest voorkomen en als je die niet hebt, is het risico op de rest heel klein. Maar als jij per se op HIV oid getest wil worden kun je dat je met je huisarts bespreken en is dat wel mogelijk.
Wat bedoel je precies met je vraag over anoniem testen? Bij de GGD hangt er een anoniem nummertje aan je kweekstaafje, bij de huisarts hangt je naam eraan, maar beide manieren lijkt me redelijk ‘anoniem’, ben je bang dat iemand er achter komt?
Hoe kan ik mijn bloeddruk omhoog krijgen? Ik ben er net achter dat hij laag is en dat ik daarom snel duizelig en licht in mijn hoofd ben. De HA zei vooral dat het goed was, beter dan te hoog en dat snap ik. Maar duizelig zijn is irritant.
@dombo @Merel bedankt voor jullie reactie. Ik heb niet eerder een soa test gedaan, wil het liefst gewoon op alles getest worden. Maar ben niet perse bang dat iemand erachter komt, vind het alleen rot als ik bij de ggd zit en een bekende tegen kom. Ga dan toch liever naar m’n huisarts.
Ik heb zaterdag mijn voet dubbel geklapt en nu zit ik beetje te googlen (niet doen, i know), maar ben er niet zo gerust op. Er zit een bloeduitstorting, een rare ‘knobbel’ en het is beurs en kan mijn voet en tenen niet (goed) bewegen. Kan er alleen wel mee lopen/ strompelen. Dus ik denk gekneusd?
Wil alleen gewoon zsm gaan hardlopen; iemand ervaring met een kneuzing in je voet en hoe lang het duurt?
Ik heb ook een hele poos last gehad van lage bloeddruk, is uiteindelijk vanzelf overgegaan. Maar wat je kan doen om hem meer structureel omhoog te krijgen weet ik niet, maar ik had altijd zoute dropjes en/of dextro bij me voor als ik duizelig werd en dat hielp wel goed!