Buhh het is echt kut maar ja
Ja dat is zo. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik nooit eerder naar de ha ben gegaan voor mijn in mijn keel want het is altijd vanzelf over gegaan. Het alleen zo irritant dat ik er misschien nu maar eens wat mee moet doen
Ja dat had mijn nichtje ook, zij mocht pas op voor een operatie als ze 3x in korte tijd bij de ha was geweest met ontstoken amandelen
Amandelen verwijderen bij een volwassene is een best grote ingreep, zoals al gezegd met een vrij lange herstelperiode en grotere risico’s, het is een operatie waaraan mensen doodgaan, heel iets anders dan bij kinderen. Om daarvoor te kiezen moet het dus ook best ernstig gesteld zijn met je keelontstekingen, 2x per jaar wat ongemak is niet genoeg, je moet 3x in een half jaar of 4x in een jaar keelontsteking hebben met echt ziek zijn, koorts, in bed liggen, etc. Als je dat niet hebt verbetert een operatie je kwaliteit van leven ook niet, want milde keelontstekingen blijf je ook daarna soms hebben.
Je kunt het er met je huisarts over hebben, die stuurt je dan eventueel door naar een kno-arts en die zal uiteindelijk de operatie plannen, maar als je dat per se dit jaar nog wil zou ik wel via je verzekeraar informeren naar wachttijden in de ziekenhuizen in jouw buurt.
Nou nu is het me wel duidelijk dat het dit jaar niet meer zal gaan gebeuren, aangezien ik niet meeegaveel last heb en ik nog niet eerder hiervoor bij de ha ben geweest.
Lekker dom en ik durf het bijna niet te typen maar als ik ab krijg (geen idee hoor) ga ik dat toch echt pas zondag innemen want zaterdag wil ik nog naar het strand en s avonds op stap.
Blijkbaar is het dus lang niet erg genoeg voor een ok, anders had ik wel meteen de ab willen nemen hahahah
Ongeveer een jaar geleden heb ik een injectie met kenacorte gekregen in mijn hand na een aanhoudende blessure / overbelasting.
Nu is 1 van de bijwerkingen dat mijn huid is verkleurd. Dat zou na ongeveer een jaar wegtrekken.
Alleen de plek blijft even groot en de verkleuring is behoorlijk zichtbaar.
Is dit een gevalletje dikke pech en blijft dit zichtbaar of duurt het gewoon lang met wegtrekken?
Maar als je gewoon kan stappen is het toch geen heftige ontsteking waarbij je antibiotica nodig hebt? Dan kan je beter de komende nachten even goed slapen en vitamines eten.
Precies, dat denk ik dus ook
Het klinkt alsof het bij jou wel echt de moeite waard was, de kans op complicaties is alsnog klein, maar wel veel groter dan bij een kind, dus je moet goed de voor- en de nadelen tegen elkaar afwegen.
Naar de KFC
Ik heb een vriend en hij heeft een nieuwe relatie met iemand die besmet is met hiv.
Deze persoon slikt een medicijn wat het virus inactief maakt?
Is het virus dan nog overdraagbaar aan iemand anders waarbij het dan wel actief wordt of is dat niet mogelijk?
Heb deze vraag ook al aan die vriend zelf gesteld uit bezorgdheid maar hij zegt dat hij denkt dat het niet overdraagbaar is.
Ik vind dat je dit soort dingen zeker moet weten.
Volgens mij is het altijd overdraagbaar?
Edit; blijkbaar is het wel veilig https://www.soaaids.nl/nl/informatie-voor/diversiteit/goed-leven-met-hiv/hiv-de-behandeling-en-medicijnen
Het virus wordt niet inactief gemaakt, maar de deling wordt geremd. De virale load wordt daardoor lager en de kans op besmetting kan dalen tot nagenoeg 0%. Maar dit is dus bij adequate medicatieinname en een virale load die onmeetbaar is.
De huidige adviezen en richtlijnen zeggen bij een monogame relatie, adequaat medicatiegebruik en viral load die onmeetbaar is de kans op overdracht verwaarloosbaar is.
Hij slikt zn medicijn iedere dag maar van monogamie is geen sprake .
Van de 20 kreeg ik doorbraakbloedingen! Heb daar met de 30 geen last van.
Nee , ik ook niet maar het doet mijn vriend niet zo veel. Hij doet net alsof zn Vriend vitamine tabletjes slikt.
Ja, als ik het dan ook blijk te hebben … tja… dan is het al te laat he.
Dat stoort me enorm maar is mijn probleem .
Thanks voor de antwoorden
Ik heb een zere iris. Voelt alsof er een haartje in mijn oog zit of een gesprongen ader. Het is geen van beide. Heb het alleen als ik in bed lig, voelt ook een klein beetje als vermoeide prikkende ogen. Ik zie zelf niks zitten, het bovenste randje van mijn iris in een oog doet zeer als ik erover heenga met mijn vinger. Ik draag soms lenzen (6x per maand ongeveer) verder een bril. Overdag heb ik geen last. Neig toch naar afspraak maken met de huisarts tenzij iemand hier weet of het wellicht onschuldig is? Verder geen verminderd zicht ofzo…
Het doet me niet direct aan iets denken, je kan een verzorgende oogdruppel proberen (ogentroost van de drogist bijv) dit weekend, als het daarmee niet beter wordt kun je maandag met de huisarts overleggen, lijkt me niet iets voor de spoedpost in het weekend, tenzij er ineens pus uit je oog komt of je zicht anders wordt of dat soort gekke dingen.
Thanks! Het is nu weer over, ik denk toch vermoeidheid gerelateerd ofzo…