Nee kan geen kwaad. Deze wordt veel voorgeschreven bij eczeem. Is een klasse 2 dus het ligt eraan wat je normaal gebruikt (gaat tot klasse 4) of deze wat sterker of minder sterk werkt.
Cutivate zalf! Thanks!
Ik ben twee weken overgestapt van de microgynon 30 naar de microgynon 20. Ik had helaas geen keuze omdat de 30 niet leverbaar was dus de huisarts kwam met de 20 als alternatief. Nu voel ik me psychisch erg slecht, mijn tepels doen ontzettend pijn, heb last van hoofdpijnen en soms last van misselijkheid. Zijn dit de bijwerkingen van die nieuwe pil? Ergens zou ik dat raar vinden want deze pil is “lichter” dan mijn oude toch? En hoelang kunnen deze bijwerkingen aanhouden?
Vorige week woensdag ben ik aangereden en kon daarna niet meer op mn linkervoet staan. Ambulancebroeder zei dat hij niks zag en zei lachend “je stelt je aan”… Later op de dag toch naar de huisarts gegaan, omdat het dikker werd. Daar zei ze dat het gescheurde enkelbanden waren. Nu zijn we 6 dagen verder en ik kan nog steeds niet op mn voet staan. Ook is de enkel nog dik. Blijven koelen, oefeningen doen en op krukken lopen of toch terug naar de huisarts? Ben niet iemand die snel naar de huisarts gaat…
112 bellen, hopen dat het dezelfde broeder is en dan kan hij je naar de huisarts tillen
Ja, soms zou ik willen dat hij wist dat ik al 4 dagen thuiszit en niet kan werken ivm mn enkel mja
Heeft iemand wel eens een mammografie gehad? Ik heb hem woensdag en ik ben serieus bang… Zowel voor de pijn als voor de uitslag. Ik heb namelijk al aantal weken last van m’n linkerborst. Ben bij de huisarts geweest en zij voelde geen knobbel of iets dergelijks, maar voor de zekerheid toch maar even een mammografie laten maken. Zie er zo tegen op
Weet iemand of je zomaar een afspraak kan maken bij de huisarts om je oren uit te laten spuiten?
Heb geen specifieke aanleiding, geen pijn ofzo, maar wel het idee dat ik slechter hoor haha en lijkt me sowieso wel een keer fijn om helemaal schone oren te hebben.
Ja, die onzekerheid vind ik echt vreselijk.
Ik dacht ook aan mastopathie, aangezien het 4 dagen voor m’n menstruatie het ergst is, maar sinds deze maand doet m’n borst dus gewoon de hele tijd zeer? Er komt ook borstkanker in m’n familie voor, dus vandaar de extra zorgen.
Heb jij er nog steeds veel last van?
Ik had gelezen dat je een half uur voor de mammografie 2 paracetamol kunt nemen in de hoop dat het iets minder pijnlijk is, maar geen idee of dat helpt…
Ik heb er ook een gehad en het is inderdaad pijnlijk maar wel te doen. Ik heb meer pijn wanneer ik ongesteld ben.
Maar ik vond de punctie erger, hoewel dat waarschijnlijk vooral in mijn hoofd zat. Vond het gewoon een naar idee dat ze een stukje weefsel uit je lichaam schieten. (oke dit klinkt alsof het er met een explosie uitkomt maar het is een soort naald die een stukje weefsel in die naald schiet, volgens mij)
Maar het is zo voorbij hoor! Veel succes, ik hoop dat je een goede uitslag krijgt!
Ja hoor, dat kan de assistente voor je doen en kan je een afspraak voor maken. Wel van tevoren druppelen met olie, zodat de oorsmeer die er zit zachter gemaakt wordt en makkelijker weg te spoelen is.
Voortzetting van de discussie Het grote medische vragen-topic:
Kan wel, al noemen de meeste mensen die ik zie het geen megapijn, is het inmiddels wat opgeknapt?
Ik denk dat dit best bijwerkingen kunnen zijn, met een nieuwe pil (want dat is dit voor jou eigenlijk) moet je lichaam een nieuwe ‘balans’ vinden, ik kan me voorstellen dat daar bijwerkingen van komen. Het kan ook zijn dat deze pil te ‘licht’ is voor jou en je klachten van je eigen hormonen komen.
Kan je er echt helemaal niet op staan? Ik zou misschien toch even opnieuw contact opnemen met je huisarts, misschien kun je een foto laten maken, dan weet je ook zeker of het ‘alleen’ je enkelbanden zijn of niet. Van een goeie verzwikking of kneuzing kun je alsnog ook nog wel een week of 6 veel last hebben.
Je kunt een afspraak maken bij de assistente, die kijkt dan even of er wat uit te spuiten valt, tenzij je bekend bent met trommelvliesproblemen, dan kan het niet zomaar.
Bedankt voor je reactie! Hoelang kunnen die bijwerkingen duren, weet jij dat?
Moeilijk te voorspellen, als je start met een nieuwe pil zeggen ze dat je het 3 maanden de tijd moet geven omdat dan het gros van de bijwerkingen voorbij is, maar soms heb je daarna alsnog onoverkomelijke bijwerkingen waardoor je moet overstappen.
Beetje tmi dit. Maar ik heb de laatste tijd last van roze afscheiding. Ben niet zwanger, en heb 2 maanden geleden nog een uitstrijkje gehad, en alles was in orde. Heb ong een jaar een koperspiraal, en ben 30 jaar oud haha. Moet ik hiermee naar de huisarts?
Als jij je er zorgen om maakt dan kun je naar de huisarts gaan. Die kan eventueel je zorgen wegnemen of kijken wat er is.
FInimal is paracetamol + coffeïne. Dat slik ik zelf ook weleens maar niet als ik daarna wil gaan slapen! Ik heb best wel vaak erge hoofdpijn (minstens 1x per week) en ik neem altijd 2x 500mg paracetamol en als dat na een uur niet werkt neem ik vaak naproxennatrium (aleve feminax) en dat werkt dan vaak wel. Sterkte!
Nog een keertje dankjewel! Ik hoop dat het dan iets korter gaat duren dan de 3 maanden. Want als ik me zo moet voelen 3 maanden dan heb ik er niet zoveel zin in!
Alleen druppelen met olie als je zeker weet dat je geen gat oid in je trommelvlies hebt.
Kan eczeem zijn