@SpeedOfSound @Sparkles @LoisLane
Ik ben inderdaad al eens bij de arts geweest en die heeft ook gezegd dat ik veel te jong was op dat moment om te opereren, het moest dus inderdaad ook ‘erger’ worden. De steunzooltjes halen inderdaad niet zo veel uit, aangezien het in periodes toch weer verslechterd 
Ik heb eigenlijk juist heel veel pijn in de zomer? Omdat ik dan ook last heb van vocht vasthouden in de voeten. Dus dan voelt het alsof er nog meer druk op staat. Ik denk wel dat ik terug naar de huisarts ga gaan over 1,5 week als ik vakantie heb. Ben nu 4 jaar er niet meer terug voor geweest dus het zal tegenover de vorige keer wel veel verschil zijn.
De hallux valgus zit trouwens niet in de familie bij mij, aan beide kanten niet. Dus het is niet erfelijk maar ik denk vooral bij mij ontstaan door. Ik ben bang van mijn eigen voeten omdat het akelig aanvoelt, en ik vind het naar dat mijn lichaam zo’n ‘defect’ toont. Het doet pijn, het irriteert, het beperkt mij al jaren lang in mijn leven dat ik ze zelf echt gewoon verafschuw?
Ik ben ook wel bang voor een operatie, maar het zou ook een enorme opluchting zijn denk ik? Bang dat het herstel tegen valt, dat het terug groeit, bang voor de vele pijn en de ongemakken. Maar zoals het er nu uitziet denk ik dat het 't wel zal moeten.