Volgens mij is de leeftijd bij eerste en laatste menstruatie van je moeder en oma wel enigszins voorspellend voor hoe het bij jou zal zijn, niet 1-op-1, maar er zit wel iets van overerving in.
In ons laboratorium is alles <10 normaal, dus van een crp van 9 zou ik helemaal niks denken, en er zeker geen verklaring in de hoek van chronische ziekten voor zoeken.
Wow snelle reactie haha, hm zal eens kijken dan! Heb zelf nooit eczeem gehad geloof ik, maar wie weet.
Lijkt ook wel een beetje een schimmel
Ik vind het ook eerder schimmel lijken!
Ben je in contact geweest met dieren? Misschien ringworm (= een schimmel, geen worm)?
Moet het per se een vitaminetekort zijn? Er zijn honderden zo niet duizenden oorzaken van moeheid en vitaminetekorten zijn maar 1 verklaring. Er zijn bepaalde vitaminen die bij bepaalde mensen niet opgenomen worden uit voedsel door missende enzymen in het maag-darmstelsel bijvoorbeeld, waardoor ze ondanks een goed dieet toch een tekort hebben, maar dat is niet het eerste waar je naar op zoek gaat bij moeheid, er zijn heel veel meer waarschijnlijker diagnoses.
Ik ben ooit aan mijn oor geopereerd (tympanoplastiek) bijna 9 jaar geleden (oja en vaak buisjes gehad). Maar heb een beetje last van jet gevoel dat mijn oor vol zit met oorsmeer ofzo (beide kanten). Maar volgens mij mogen ze niet uitspuiten maar het met een soort stofzuigertje doen. Maar om daar helemaal voor naar de kno arts te gaan vind ik ook een beetje onzin en duur ️. Of kan een huisarts dat ook?
Ik lees in het NHG protocol oren uitspuiten dat jouw oor inderdaad niet uitgespoten mag worden vanwege de operatie die je gehad hebt.Een huisarts heeft niet zo’n stofzuigertje met KNO-microscoop, dus denk dat je er toch voor naar de KNO-arts moet gaan.
Jammer maar thanks voor je antwoord :)! Toch maar weer een keertje bellen voor een verwijzing aangezien ik daar al 3 jaar geen patient meer ben.
Oja haha dat is ook een beetje genant als ik daar voor niks zit
Oh, haha, ja, dat eerst maar wel hahah.
Ik ben benieuwd hoeveel huisartsen zo’n stofzuiger hebben, want dat moet in principe toch met zo’n grote KNO-microscoop? Of zijn er manieren dat het ook anders kan? Een KNO-microscoop lijkt me flink prijzig voor een huisarts.
Ah, zo. Als je dat met beleid doet, moet het dan ook wel kunnen, ja. Ik ben blij dat ik het niet hoef te doen, heb nog steeds het idee dat je dan het trommelvlies als een soort servetje in een stofzuiger kan zuigen.
Ik heb er eentje gehad en het deed wel pijn, maar duurde maar een paar seconde. Toen was de foto al gemaakt.
Ik had me voorbereid op het ergste (pijn) en vond het meevallen uiteindelijk. Scheelt ook dat op t moment dat t klaar is het ook meteen geen (bijna geen) pijn meer doet.
Ik denk aan je. Je mag me altijd pb sturen
Eens. Die punctie was echt mega pijnlijk
Ik heb wel vaker last van slikken tijdens eten of drinken en dacht dat dat maagzuur was. Heb alleen afgelopen twee dagen last van diezelfde pijn de hele dag door. Iemand een idee wat het kan zijn?
Waar heb je precies pijn? Ik heb ooit een maagzweer gehad door maagzuur en dat blijft dan ook de hele dag door pijn doen
Bij je maag? Of bedoel je eerder bij je keel?oh ik lees nu dat je pijn hebt bij het slikken, sorry forget it
Ja het zit meer achter mijn borstkas. Bedankt iig!
Aah dat is wel balen
Vooral omdat ik waarschijnlijk weer terug moet naar de orthopeed voor dezelfde klachten
Uhu, met die spier van mijn pols naar mijn duim.
Al dat vet daar is weg als ik mijn spieren daar iets aanspan zie je een dikke deuk joh
Opzich valt het mee. Alleen de huid zelf is erg gevoelig doordat het dunner (kan dat?) is. En het erg strak staat.
Kan erger hoor gezien de foto!
Dat hele witte deel en die rode vlek is het “rest” verschijnsel van die injectie