Ik heb dit ook gehad een tijdje na het zetten van een koperspiraal…
Het was soms zelfs een beetje groenig. ik heb toen voor van alles laten checken maar alles was ok. Na een paar weken was het over en nooit meer teruggekomen
Is het in bepaalde situaties/bij bewegingen of zomaar random? Tussendoor helemaal geen klachten?
Ik quote even mezelf:
Kort antwoord: nee
Hmm ik heb ook eens een keloide litteken laten weghalen met kenacort, en die huid is paarsig geworden. Vrees dat het ook niet meer weggaat dan?
Ik heb ineens een soort van eczeem op mijn voet. Op mijn enkel en bovenop mijn voet zitten twee rode, wat ruwe plekken. Die bovenop jeukt vooral maar die aan de zijkant is echt geïrriteerd en doet voornamelijk pijn. Ik heb ongeveer een maand geleden antibiotica gehad voor blaasontsteking. Kan het daar nog een bijwerking van zijn of had ik dat dan eerder moeten krijgen? Heb hier echt nog nooit last van gehad en smeer nu calendulan in de hoop dat het daardoor weg gaat…
Zijn er hier mensen die een hallux valgus hebben of in hun omgeving hier mee te maken hebben gehad of er gewoon verstand van hebben?
Het is bij mij zeer vroeg al vastgesteld, rond mijn 12e. Ik draag zooltjes en heb ook een enorme platvoet en hele brede voeten. De laatste tijd is het echt nog veel erger geworden en ik voel nu in mijn rechtervoet echt nog een ‘scherp’ randje bovenop de enorme bult die ik heb van het uitstekend gewricht. Ik ben echt bang van mijn eigen voeten en het maakt me ook enorm verdrietig dat ik zo angstig kan zijn van mijn eigen lichaamsdeel.
Kan iemand mij ervaringen vertellen? Behandelingen, operaties, medische hulpstukjes?
Voetjes ter illustratie die er nog beter uitzien
Ik heb dat ook aan twee voeten, en mijn moeder en oma ook. Ik kreeg aan een voet veel last van mn gewricht, daarom is het geopereerd. Vond de operatie erg tegenvallen, redelijk veel pijn en het duurde lang voordat ik weer normaal kon lopen. Nu staat mn teen weer heel erg scheef, alleen de knobbel is wat minder groot. Naast opereren heb ik zooltjes gehad, maar die hielpen niet echt. Heb nu ook een tussenstukje voor tussen mn grote teen en mn ‘wijs teen’ (hoe heet die???), maar dat haalt ook niet veel uit. Zorgt er wel voor dat mn andere tenen wat platter blijven, want mijn grote teen gaat onder mn andere tenen door.
Denk dat je naast operatie en evt wat hulpstukjes via de podoloog of orthopeed er niet zo veel aan kan doen. Waarom ben je er bang van?
@SpeedOfSound @Sparkles @LoisLane
Ik ben inderdaad al eens bij de arts geweest en die heeft ook gezegd dat ik veel te jong was op dat moment om te opereren, het moest dus inderdaad ook ‘erger’ worden. De steunzooltjes halen inderdaad niet zo veel uit, aangezien het in periodes toch weer verslechterd
Ik heb eigenlijk juist heel veel pijn in de zomer? Omdat ik dan ook last heb van vocht vasthouden in de voeten. Dus dan voelt het alsof er nog meer druk op staat. Ik denk wel dat ik terug naar de huisarts ga gaan over 1,5 week als ik vakantie heb. Ben nu 4 jaar er niet meer terug voor geweest dus het zal tegenover de vorige keer wel veel verschil zijn.
De hallux valgus zit trouwens niet in de familie bij mij, aan beide kanten niet. Dus het is niet erfelijk maar ik denk vooral bij mij ontstaan door. Ik ben bang van mijn eigen voeten omdat het akelig aanvoelt, en ik vind het naar dat mijn lichaam zo’n ‘defect’ toont. Het doet pijn, het irriteert, het beperkt mij al jaren lang in mijn leven dat ik ze zelf echt gewoon verafschuw?
Ik ben ook wel bang voor een operatie, maar het zou ook een enorme opluchting zijn denk ik? Bang dat het herstel tegen valt, dat het terug groeit, bang voor de vele pijn en de ongemakken. Maar zoals het er nu uitziet denk ik dat het 't wel zal moeten.
Gordelroos is een heractivatie van het waterpokkenvirus in je lichaam, het is dus besmettelijk voor mensen die nog geen waterpokken gehad hebben, dat is een zeer minimaal deel van de volwassen populatie.
Ik zou er zinkzalf op smeren, oude lange sokken eroverheen (die je weg kan gooien, want die vlekken van de zinkzalf krijg je er niet echt meer uit) en ik zou denk ik niet thuisblijven, tenzij het qua pijn niet gaat.
Ik vond gordelroos zooooo kut. Wil weer huilon als ik er aan denk. Alleen al als er een stokje stof zachtjes overheen viel brr…
Oké in dat geval ga ik het morgen of dinsdagochtend eerst laten checken bij de huisarts om te bepalen wat het is!
Dankjullie!!
Ik heb de laatste tijd steeds vaker het gevoel dat ik een beetje duizelig ben. Of ja, het is niet echt duizelig, maar een vaag gevoel… draaierig/misselijk/licht gevoel, maar niet dat ik het idee heb dat ik ga flauwvallen. Het is ook niet zoals ik voorheen vaker had, dat het is als ik te snel opgestaan ben, of 's ochtends onder de warme douche, maar het is echt de hele dag door eigenlijk.
Ik voel me verder niet uitgeput/oververmoeid, het is echt alleen dat gevoel. Nu eet ik dus een aantal maanden al geen vlees meer, ik weet niet in hoeverre zoiets invloed kan hebben op mijn hb/ijzergehalte oid. (Voorheen was m’n hb altijd rond de 9 bij de bloedbank, dus had geen laag hb). Daarnaast weet ik dat ik een lage bloeddruk heb, maar geen idee of daar een link mee zou kunnen zijn, dat heb ik namelijk al langer en voorheen had ik geen last van deze duizeligheid.
Iemand die hier iets zinnigs over te zeggen heeft?
Ik ben geen expert maar heb hetzelfde. Bleek uiteindelijk dat ik een behoorlijk lage bloeddruk had. Moest drop en zoethoutthee gaan eten, en of het nou een placeboeffect is of niet, heb wel het idee dat het werkt.
Oja ik kwam hier voor een tweetal vragen waarvan ik er 1 alweer kwijt ben.
Ik heb dus ‘last’ van mannelijke overbeharing, sinds de puberteit al maar het wordt steeds erger. Het zit op heel veel plekken, behalve mijn gezicht (een klein snorretje en bij m’n kaaklijn veel donshaar maar dat zie je niet) en het zijn hele lange, dikke haren. En wat nog erger is, als ik het epileer dan is het binnen een paar dagen weer teruggegroeid.
Nu vroeg ik me dus af:
- Hoe groot is de kans dat het PCOS is? Ik ben niet aan de pil maar heb al bijna 2 jaar een cyclus van exact 35 dagen. Heb het nooit veilig gedaan met mijn vriend, maar ben nog nooit zwanger geraakt. (geen omgs aub ik ga binnenkort aan de pil als ik het kan betalen)
- Wat kan het anders zijn?
- Is er een oplossing voor, behalve laseren?
Ik kan niet zeggen hoe groot de kans is dat je PCOS hebt, maar ik heb PCOS en had ook veel last van overbeharing. Ik heb zwart haar en had wél last van beharing in mijn gezicht, wat ik met IPL heb laten behandelen. Voor mij heeft dat heel goed gewerkt. Ik slik sinds 14 maanden een pil met antiandrogene werking (zoals de Diane) en mijn overige beharing is daardoor een heel stuk minder geworden, vooral in de afgelopen 6 maanden.
Als je er de mogelijkheid tot hebt zou ik als ik jou was wel echt naar de dokter gaan, als je denkt PCOS te hebben. Omdat het een syndroom is kunnen de symptomen erg verschillend zijn en daarmee ook de eventuele gevolgen. Ik heb zelf bijvoorbeeld altijd een regelmatig cyclus van 28-29 dagen gehad, maar ging naar de dokter omdat ik last had van een onzuivere huid en overbeharing en ontdekte d.m.v. een inwendige echo dat mijn eierstokken heel veel kleine cystes hadden en d.m.v. een bloedonderzoek dat ik insulineresistentie had (zonder dat ik last had van overgewicht). Mijn eetpatroon veranderen en uiteindelijk ook de pil slikken zijn voor mijn gezondheid belangrijke veranderingen geweest die ik anders waarschijnlijk niet had gemaakt.
Ik citeer mezelf even. Heb contact met de huisarts gehad en heb al direct een doorverwijzing naar de podoloog gekregen, waar ik hopelijk volgende week terecht kan. Het is alleen nog maar meer pijn gaan doen dus ik hoop op het beste.
Ik heb nu voor de derde keer in ± 6 weken ontstoken nagelriemen (denk ik in ieder geval) aan drie vingers aan mijn linkerhand. Mijn vingertoppen zwellen op en het wordt rood en het jeukt. Er komt geen pus oid uit. Na een tijdje valt mijn huid er af en nu zijn die vingertoppen ook verkleurd (roder) en de huid is heel erg rimpelig daar. Aan een vinger aan mijn andere hand heb ik nu een harde bult aan de zijkant bij mijn vingertop, weet niet of dit er mee te maken kan hebben. Moet ik hiervoor naar de huisarts? Het doet niet echt pijn.
Ik heb vandaag wel een hele tijd buiten in de kou moeten wachten, dus het zou best kunnen! Ik wacht wel tot het vanzelf weer weggaat. Thanks!
Ik heb dit ook soms! Dan valt al het omgevingsgeluid weg en hoor ik een piep en het geluid van de zee. Ik dacht er van de week nog aan om het hier te vragen want toen had ik het 3x op een dag. Dus ik lees even mee
Ik ben geen dokter (!) maar wou toch even wat dingen opperen. Kan het niet een vitaminetekort zijn? Ik weet niet of je uitgebreider geprikt bent of dat ze die bloedarmoede met een vingerprik hebben uitgesloten, maar als het nog niet gedaan is zou ik de HA vragen of je eens bloed kan laten prikken. Verder heb ik zelf zowel Pfeiffer als cytomegalie gehad, bij allebei heftige vermoeidheidsklachten. Ik had er wel ook koorts bij maar ik weet niet of dat een ‘vereiste’ is eigenlijk. Ook iets om voor te leggen aan de HA misschien? En wat betreft die slaapapneu, kan je niet een keer een geluidsopname op je telefoon aanzetten 's nachts om er achter te komen of je snurkt?