Het grote medische vragen-topic

Is er een kans dat je zwanger zou kunnen zijn?

Mijn gedachten zijn: pfeiffer, vitamine d tekort en/of vitamine b12 tekort. Misschien heb je hier iets aan?

1 like

Ben je stoned?

1 like

Ik heb heel vaak het idee dat ik moet plassen ook al ben ik 5 min daarvoor gegaan. Ik plas dan ook altijd nog een beetje. Ik lig nu in bed en ben in 20 min tijd al 2 keer opgestaan omdat ik moest plassen en nu voelt het weer alsof ik moet plassen. Ik heb nooit pijn bij het plassen of buikpijn oid. Wat kan dit zijn

:no_mouth:

1 like

https://www.thuisarts.nl/urine-incontinentie/ik-ga-blaastrainingen-doen misschien heb je hier iets aan? Lijkt, voor een leek als ik, op een overactieve blaas.

Zijn het niet gewoon ontstoken ogen? Heeeel goed je handen wassen en verder gewoon uitzitten denk ik. Ik doe altijd watje in gekookt water (afkoelen) en dat op de ogen deppen. Volgens mij is dat ondertussen achterhaald maar ik vind het wel prettig aanvoelen en dan haal je meteen wat slijm/pus weg.

Heel herkenbaar dit

Heeft er iemand wel eens een onderzoek bij de KNO arts gehad, waarmee ze met een slangetje in je neus gaan om vervolgens achter je trommelvlies te kunnen kijken? Ik heb het morgen, vanwege ingetrokken trommelvlies + pulserend oorsuis, en ik vind het best spannend. Want ik heb geen idee wat ik kan verwachten.

Ah dankje ! :blush: Nee, had ook niet verwacht dat het confortabel aan zou voelen haha. Is (en hoe als je dat wilt zeggen) het bij jou uiteindelijk opgelost?

Ik heb er als coassist nooit problemen mee gehad. Uitdoen op de OK, maar op poli en zaal maakte het niet uit en zag ik ook genoeg artsen ermee rondlopen.

1 like

Oh haha ja ik heb ook al een aantal keer neusspray op recept van de huisarts gekregen. Ben benieuwd! Dankjewel! :blush:

Ik heb ik de puberteit een cyste gehad op een eierstok. Die is er samen met eileider toen uitgehaald. Inmiddels proberen mijn vriend en ik een half jaar zwanger te worden. Ik gebruik ovulatietesten en heb elke 16e dag van de cyclus een donkerder streepje (geen even dikke streep als de teststreep zoals de bijsluiter een positieve test aanduidt).

Nu is mijn vraag: ben ik te ongeduldig omdat ik onzeker ben over die overgebleven eierstok, of kan ik met dit verhaal plus het feit dat ik nog niet zwamger ben naar de huisarts gaan? Ik voel me elke keer zo klote als ik toch ongesteld word. Ik ben 31, heb een regelmatige cyclus. Aan de ene kant voel ik me een enorme aansteller, aan de andere kant ben ik gewoon echt bang dat er iets is. Ben na die cyste een keer op controle geweest en daarna nooit meer bij een gynaecoloog geweest.

Heel oud bericht geciteerd, maar komt het ooit nog goed als een kalknagel een beetje van de teen loslaat? Zijn hier goede cremes oid voor? Ik durf het allemaal niet te googlen want die afbeeldingen die dan tevoorschijn komen vind ik zó goor

Oh dat heb ik soms als ik griep heb gehad. Last van mijn evenwichtsorgaan. Super kut. Alles draait en daardoor overgeven. Voel ik me nog zieker dan met die griep. Kun je volgens mij niets aan doen. Ik probeer dan maar een houding te zoeken waarin ik dat draaierige minder voel en te slapen in de hoop dat het daarna iets minder is. Gaat vanzelf over.

Dit wil ik ook weten! Heb een aantal storende in m’n hals en op m’n bovenarm. Weg ermee! Maar ik durf niet goed

Ik vind het er uit zien als een bloeduitstorting, misschien onbewust gestoten? Is wel een gekke plek maar anders zou ik het niet weten!

Of een puntbloedinkje? Kan 100.000 oorzaken hebben, Google maar niet :sweat_smile:

2 likes

Wol-vet (van het schaap) schijnt goed te zijn, heb geen merknaam maar misschien kan je het op internet vinden. Flink insmeren en katoenen handschoenen aan doen.
Verder werkt bij mij Calmurid crème.

1 like

Ik werd vanochtend wakker met een gezwollen ooglid aan één kant. Ik heb dit nog nooit eerder gehad. Het is best wel gevoelig als ik het aanraak en ik voel het ook de hele tijd zitten. Ik hoopte dat het in de loop van de dag een beetje weg zou trekken, maar ik loop er nog steeds bij als droopy. Iemand enig idee wat dit kan zijn en wat ik er tegen kan doen? Mijn oog is verder niet ontstoken o.i.d.

Ontstoken ooglid kan ook i.p.v. een ontstoken oog. Met 2 dagen moet het wel weggetrokken zijn.