Klinkt als een ontstoken wimperhaarzakje!
Ik ben echt een bleekscheet, maar heb afgelopen maand nu twee keer meegemaakt dat ik rond mijn jukbeenderen/wang een grote rood/paarse vlek kreeg. Ik heb het als het dit weer is, en het verdwijnt zo’n 2 uur nadat het opkomt. Ben echt bang dat dit misschien iets met mijn hart te maken kan hebben. Heb al bloed geprikt maar daar komt alleen vitamine D uit. Zal ik terug gaan? of herkennen meer mensen dit en is het niet ernstig?
Ik heb gisteren echt wat bizars meegemaakt bij de tandarts.
Hij ging mn kies afslijpen ter voorbereiding van een kroon. Nou ken je wel dat elke keer als ie zn klauwen even uit je mond heeft je snel even ontspant en slikt. Voelt het gewoon oprecht alsof ik een shot sambucca in mn keel heb liggen. Ik denk, zal wel horen, en hij gaat verder. 20min en 5 keer slikken later stik ik er bijna in en doet mn hele mond gigantische pijn van het branderige gevoel, dus wij gaan op onderzoek uit. Blijkt dat de verkeerde jerrycan is aangesloten en hij denkt met water te werken, maar ondertussen al 20minuten mij 70% alcohol laat wegwerken!
Ik was serieus goed tipsy en heb denk ik ongeveer 1,5 à 2 goede shotjes van dat spul binnen gekregen.
Wat last van mn maag, maar verder niks.
Nu word ik net wakker met naast mn kies (waar ze het meest aan het spoelen waren) mn hele wang verschrompeld aan de binnenkant van de …brandblaren? Het is best pijnlijk ook.
Moet ik hiermee naar een dokter? Kan dat door de alcohol komen of zal het gewoon per ongeluk beschadigd zijn van het slijpen?
Ik kan online niet vinden dat je blaren kan krijgen van 70% alcohol, dus ik weet het niet zo goed.
Jeetje, dat is wel echt een hele vervelende fout . Ik weet niet of alcohol kan zorgen voor bloedblaren, maar bij veel gebruik (en ik denk dan ook voor minder gebruik, maar heel hoog %) tast het wel je mondslijmvlies aan. Dus misschien dat dat het is. Of je daar mee naar de huisarts moet, durf ik zo niet te zeggen.
Eerlijk gezegd vind ik dit wel een grove fout. Ik geloof dat er in alcohol keto 70% geen methanol zit (wat wel gevaarlijk is voor de gezondheid). Het kan inderdaad wel je slijmvies irriteren, dus ook je maag. Je kunt in elk geval even de assistente van je huisarts bellen, zij kan het overleggen met de arts.
Bel de tandarts. Je huisarts heeft echt weinig verstand van wat tandartsen allemaal doen en kan er niet achter komen wat je tandarts gister gedaan heeft, terwijl je tandarts precies weet wat hij gedaan heeft en waarschijnlijk ook wat de oplossing is.
Hij wist ook niet zo goed wat ie ermee aan moest, normaal gebruikt hij geen alcohol in iemand z’n mond.
Maar goed, geïrriteerd slijmvlies kan toch niemand wat aan doen, kan er moeilijk een zalfje op smeren. Ik zit het wel uit, zal wel vanzelf overgaan als het gewoon geïrriteerd is.
Ik vind dat niet nodig bij een menselijke fout waar hij zich echt kapot voor schaamde.
Normaal is het aangesloten op de leidingen, maar dat was kapot en kwam de monteur ook voor binnen toen ik net klaar was. Ze hadden bij wijze van improvisatie de jerrycan die normaal gebruikt wordt voor alcohol om de instrumenten mee door te spoelen de afgelopen dagen gevuld gehad met water en dat ging prima. Alleen was nu de assistente vergeten na de alcohol weer het water op te hangen.
Dat kan gewoon gebeuren, in mijn ogen.
Er bestaat wel verdovende gel voor in je mond, dus daar zou ik wel je huis- of tandarts voor raadplegen als je daar behoefte aan hebt.
Ik zou eerlijk gezegd wel bij je tandarts nagaan of hier een follow up voor is intern. In ziekenhuizen worden fouten ongeacht van schuldvraag altijd gemeld om er van te kunnen leren en eventueel protocollen aan te passen. Want nu is het redelijk goed gegaan, hoewel ik irritatie van je slijmvliezen niet niks zou noemen, maar de volgende keer ligt er misschien een klein kind in de stoel of iemand die medicatie slikt die niet samengaat met alcohol of een alcoholintolerantie heeft.
Waarom twijfel je daaraan?
Mijn vader zat ver onder de ondergrens en kreeg ook geen injecties
Ik ben verpleegkundige. Nog nooit opmerkingen over m’n helix /oorbellen. Als je op de OK staat doe ik altijd die muts eroverheen zie je niks van.
@Howth, je kunt toch ook eerst beginnen met de pillen en als dat niet werkt doorgaan met de injecties?
Injecties zijn ook geen pretje hoor, en als dat niet nodig is, dan is dat alleen maar fijn!
Ik ben altijd best heftig ongesteld, ook met veel slijm enzo (sorry als dit te TMI is). Ik kan soms echt maar een uur met maandverband + tampon en dan lek ik er al doorheen. Ik wil graag een spiraal laten zetten maar misschien dit bij de gynaecoloog laten doen want ik ben soms bang dat er iets mis is in mijn baarmoeder ofzo. Is dit een goede reden om gewoon voor te leggen aan de huisarts? Of zie ik spoken?
Ik denk misschien dat een bezoek aan de gynaecoloog om de oorzaak van die hevige menstruatie te onderzoeken geen kwaad kan, of een spiraal dan de juiste oplossing is hangt van de uitkomst daarvan af.
ugh ik vind dit een hele stomme vraag, maar heb er zo’n last van
ik heb al 2 weken enorme hoofdpijn, begint elke dag erger te worden rond een uur of 3 totdat ik ga slapen. Ik heb een kantoorbaan, niets veranderd in mijn voeding, slapen kan beter maar ook niets echt veranderd. Ik drink genoeg water, heb wel stress in m’n werk maar niet meer dan normaal. Ik heb eergisteren m’n scherm en telefoon aangepast zodat ze na 4 uur s middags wat gedimder zijn (geen blauw licht).
ik heb voor na m’n vakantie een afspraak met de dokter gemaakt, maar vraag me af of ik zelf nog iets kan doen/testen wat het zou kunnen zijn?
heb je een bril?
ik heb ook erge hoofdpijn als mijn sterkte niet goed meer is.
nee heb ik niet, ik heb een aantal jaar terug een test gedaan en had toen goed zicht, geen bril nodig. maar misschien is dat weer veranderd?
Je kan altijd voor de zekerheid even langs de opticien gaan om het te laten meten.
kan inderdaad geen kwaad om te testen, een aantal jaar kan snel gaan.