Je kan ook de aangedane speekselklier masseren richting het puntje van je tong, dan masseer je de troep eruit.
Van welk merk is het? Echt van Etos zelf? En hoe heet het?
Deze zijn ook zuur (heb alleen de groene geprobeerd) en zijn lekker klein en zacht dus makkelijk te kauwen. Ik koop ze bij de Ah maar volgens mij op meer plekken verkrijgbaar. De Jamin verkoopt ook Toxic Waste snoepjes en die zijn ook goed zuur, vooral de langwerpige moam-achtige snoeprepen (ook zacht).
ja jammer genoeg wel!
een mucocele? heb je dit advies van de huisarts?
mijn dochter heeft dit twee keer gehad, mijn vader ook en kregen dit advies van de huisarts. maar het ging niet weg.
je kunt ook naar de tandarts die heeft meer verstand van monden. deze zei ook dat ze niet vanzelf weggaan(als je ze twee weken hebt)
dus beiden zijn in het ziekenhuis geopereerd. door de kaakchirurg. (mond kaak en aangezicht chirurg heet dat tegenwoordig) die maken een klein sneetje en halen de speekselklier eruit.
dus misschien ook even de tandarts bellen? die mogen ook doorverwijzen.
mijn vader beet er snel op, en het mag echt niet zomaar open gaan.
Die ken ik niet maar zal eens speuren in de supermarkt. Thanks iedereen voor de zure snoeptips (ik hou niet van snoep haha wat een grap). En @Madam-Mikmak nee het is geen cyste. Het zit in mn wang maar is verstopt/ontstoken.
Zit mn wang steeds te masseren in de hoop dat het helpt… wat een stom iets is dit zeg!
Dus geen plekje met onderhuids opgehoopt speeksel? Ok my bad!
Ah ik heb dit nu en moet morgen naar de dermatoloog om hem weg te laten snijden. Hadden je vader en dochter er na de ingreep nog veel last van qua pijn en eten enzo?
Ik heb gelezen dat jij eerder een spiraaltje had en dat die afgestoten is toch? Het zou misschien kunnen komen door het wisselen van anticonceptie, van pil naar spiraal en vervolgens weer naar de pil. Hormonen kunnen hier invloed op hebben, net als je menstruele cyclus. Als je verder geen klachten hebt als jeuk, nare geur etc. zou ik het even aankijken. Ik denk dat het vanzelf weer over gaat!
Nee geen last van pijn! Mijn dochter heeft zelfs geen pijnstilling nodig gehad. Het is wel irritant de hechtingen en dat je wat voorzichtig moet zijn.
Ik zal morgen even een foto maken van het potje. Het is inderdaad van etos zelf en dan moet je de ‘b12 1000ug hooggedoseerd’ hebben. Er zitten 120 tabletjes in. Ik slik er elke dag 1 en zijn soort platte paracetamollen als grootte. Ik zweer er echt bij en ken ook andere mensen in mijn omgeving met dezelfde situatie, die nu ook geen injecties meer hoeven.
Ik zit er al een hele tijd mee maar durf niet zo goed naar de huisarts te gaan. Sinds een paar maanden heb ik bultjes tussen mn vagina en anus. Het jeukt niet en heb er geen last van verder maar omdat ik deze tot een paar maanden geleden niet had vraag ik me toch wel af of het iets kan zijn. Toevallig iemand die dit herkent of iets dergelijks?
Genitale wratjes? Heel veel mensen hebben dit virus en het is dus makkelijk overdraagbaar, bij maar een klein gedeelte komt het ook echt tot uiting.
Ik heb al sinds een week extreem gevoelige tepels en zware borsten. Dit heb ik wel eens vaker maar nooit zo lang.
Ik heb een Mirena spiraal (2,5 jaar) die goed zit. Toch zit ik echt te freaken dat ik zwanger zou zijn, vanwege die borsten. Heb ook wat acne dus dat voegt natuurlijk allemaal toe aan de paniek. Ik weet dat de kans heel klein is maar wil mezelf graag geruststellen door te testen.
Alleen ik ben nooit ongesteld op de Mirena en heb dus geen idee waar ik in mijn cyclus ben (als ik al een cyclus heb), dus ook geen idee wanneer ik moet gaan testen. Moet ik dan echt een maand gaan wachten? Hoe doet men dat in praktijk? (Ga liever niet langs de huisarts voor bloed prikken).
Wauw, dit had ik kunnen plaatsen. Ik ben sinds anderhalf jaar aan dezelfde pil en mijn borsten voelen sinds iets meer dan een week heel zwaar, tens en gevoelig aan. Ik heb zowel gistermiddag als vanochtend een test gedaan die negatief is uitgekomen, maar de gedachte misschien ongewenst zwanger te kunnen zijn blijft toch door mijn hoofd spoken. Normaliter zijn mijn borsten tijdens de stopweek wat gevoeliger, maar deze keer is het vervelende gevoel tijdens mijn tweede week van de pilstrip begonnen. Ik denk dat ik nu even mijn stopweek afwacht en dan nog eens test. Bweh.
Ik ben nu 10 maanden gestopt met de pil en mijn cyclus is een zooitje en mijn huid (mega veel mee-eters) dus ook. Nu ben ik een aantal supplementen aan het slikken om te kijken of dit kan helpen. Baat het niet schaadt het niet, dacht ik. Voor de hormonale balans slik ik dagelijks teunisbloemolie en agnus castus (vitex) en als extraatje voor mijn huid slik ik dus biergist, omdat dat blijkbaar werkt tegen acne. Nu heb ik sinds ongeveer 3 dagen last van jeuk down there, ik zie er niets geks aan maar het jeukt wel met vlagen. Zou dat door die biergist kunnen komen of zijn dat mijn hormonen die (hopelijk) een beetje in balans raken? Ik vind het lastig om er mee te stoppen omdat ik het echt een kans wil geven maar dit is ook geen pretje…
Zijn er mensen die deze klachten (vaginale jeuk) herkennen i.c.m. biergist? Benieuwd!
Ah, mijn excuses, helemaal goed!
Ik wilde nog even laten weten dat ik inmiddels naar de KNO arts ben geweest doordat je bovenstaande had gestuurd. Ik heb een gehoortest gehad, die bovengemiddeld goed was. Verder is mijn bloed op ijzer, nier -en schildklierwaardes getest, was ook allemaal in orde. En als laatste heb ik ook een ct scan moeten laten maken van de bloedvaten in mijn hoofd, daar was gelukkig ook niks op te vinden. Dus de Kno-arts zei dat het misschien te maken had met dat ik net iets beter hoor. Niks ernstigs zei ze in ieder geval. Het enige wat ik nog zou kunnen laten doen is een ingewikkelde scan van mijn hoofd voor de kleinere vaatjes?! maar met die scan heb je kans op een herseninfarct en de kans dat daar wat uitkomt waar wat aan gedaan moet worden is nihil.
Heel erg bedankt in ieder geval voor je hulp destijds
Ja, ik twijfelde om het nog te zeggen, want wat heb jij er aan in principe. Maar goed haha. Ja ik ben echt super serieus genomen. Ze gaf ook aan dat het niet vaak voorkomt (althans zij had er niet vaak mee te maken gehad) dus daarom wilde ze het helemaal onderzoeken. Wat ik mij eigenlijk nog afvraag (dat ben ik eerder vergeten te vragen) is of dit eigenlijk vergoed word door de verzekering ik neem aan dat dit onder je eigen risico valt toch?