Genitale wratjes? Heel veel mensen hebben dit virus en het is dus makkelijk overdraagbaar, bij maar een klein gedeelte komt het ook echt tot uiting.
Ik heb al sinds een week extreem gevoelige tepels en zware borsten. Dit heb ik wel eens vaker maar nooit zo lang.
Ik heb een Mirena spiraal (2,5 jaar) die goed zit. Toch zit ik echt te freaken dat ik zwanger zou zijn, vanwege die borsten. Heb ook wat acne dus dat voegt natuurlijk allemaal toe aan de paniek. Ik weet dat de kans heel klein is maar wil mezelf graag geruststellen door te testen.
Alleen ik ben nooit ongesteld op de Mirena en heb dus geen idee waar ik in mijn cyclus ben (als ik al een cyclus heb), dus ook geen idee wanneer ik moet gaan testen. Moet ik dan echt een maand gaan wachten? Hoe doet men dat in praktijk? (Ga liever niet langs de huisarts voor bloed prikken).
Wauw, dit had ik kunnen plaatsen. Ik ben sinds anderhalf jaar aan dezelfde pil en mijn borsten voelen sinds iets meer dan een week heel zwaar, tens en gevoelig aan. Ik heb zowel gistermiddag als vanochtend een test gedaan die negatief is uitgekomen, maar de gedachte misschien ongewenst zwanger te kunnen zijn blijft toch door mijn hoofd spoken. Normaliter zijn mijn borsten tijdens de stopweek wat gevoeliger, maar deze keer is het vervelende gevoel tijdens mijn tweede week van de pilstrip begonnen. Ik denk dat ik nu even mijn stopweek afwacht en dan nog eens test. Bweh.
Ik ben nu 10 maanden gestopt met de pil en mijn cyclus is een zooitje en mijn huid (mega veel mee-eters) dus ook. Nu ben ik een aantal supplementen aan het slikken om te kijken of dit kan helpen. Baat het niet schaadt het niet, dacht ik. Voor de hormonale balans slik ik dagelijks teunisbloemolie en agnus castus (vitex) en als extraatje voor mijn huid slik ik dus biergist, omdat dat blijkbaar werkt tegen acne. Nu heb ik sinds ongeveer 3 dagen last van jeuk down there, ik zie er niets geks aan maar het jeukt wel met vlagen. Zou dat door die biergist kunnen komen of zijn dat mijn hormonen die (hopelijk) een beetje in balans raken? Ik vind het lastig om er mee te stoppen omdat ik het echt een kans wil geven maar dit is ook geen pretje…
Zijn er mensen die deze klachten (vaginale jeuk) herkennen i.c.m. biergist? Benieuwd!
@Sarie ik verhuis dit naar het grote medische vragen topic. Wat @Krabsalade zegt, goed om even te kijken of er al topics bestaan waar je vraag in thuis past.
Ah, mijn excuses, helemaal goed!
Ik wilde nog even laten weten dat ik inmiddels naar de KNO arts ben geweest doordat je bovenstaande had gestuurd. Ik heb een gehoortest gehad, die bovengemiddeld goed was. Verder is mijn bloed op ijzer, nier -en schildklierwaardes getest, was ook allemaal in orde. En als laatste heb ik ook een ct scan moeten laten maken van de bloedvaten in mijn hoofd, daar was gelukkig ook niks op te vinden. Dus de Kno-arts zei dat het misschien te maken had met dat ik net iets beter hoor. Niks ernstigs zei ze in ieder geval. Het enige wat ik nog zou kunnen laten doen is een ingewikkelde scan van mijn hoofd voor de kleinere vaatjes?! maar met die scan heb je kans op een herseninfarct en de kans dat daar wat uitkomt waar wat aan gedaan moet worden is nihil.
Heel erg bedankt in ieder geval voor je hulp destijds
Ja, ik twijfelde om het nog te zeggen, want wat heb jij er aan in principe. Maar goed haha. Ja ik ben echt super serieus genomen. Ze gaf ook aan dat het niet vaak voorkomt (althans zij had er niet vaak mee te maken gehad) dus daarom wilde ze het helemaal onderzoeken. Wat ik mij eigenlijk nog afvraag (dat ben ik eerder vergeten te vragen) is of dit eigenlijk vergoed word door de verzekering ik neem aan dat dit onder je eigen risico valt toch?
Mijn vriend heeft last van zijn moedervlekken op zijn rug. Ze jeuken heel erg en hij probeert er vanaf te blijven maar de pijn van de jeuk wordt hem soms teveel. Nou heb ik gekeken en een van de moedervlekken is opgezet en de vlek lijkt wel teruggetrokken? Net een puist met een hele grote meeeter erin maar ik weet zeker dat dat een moedervlek was/is. Ik heb al tegen hem gezegd dat hij komende maandag een afspraak moet maken omdat zijn andere moedervlekken in de buurt ook beginnen op te zetten. Kan het wat anders zijn dan de doemscenario’s die ik al in mijn hoofd heb?
Hebben jullie ook weleens tussentijdse bloedingen?
Ik heb de afgelopen 2 maanden vaker dat ik tussen mijn menstruaties door ineens bloed of dat ik bruin bloed heb.
Wanneer is het tijd om naar de ha te gaan? Ik ga allerlei erge dingen verzinnen. Op internet staat dat het vaak ook onschuldig is, maarja, wanneer kan ik dat nou bepalen…
(Ik heb een koperspiraal en afgelopen 2 jaar nooit last van gehad)
Eergisteren kreeg ik aan de buitenkant van mijn wang een bultje. Eerst dacht ik dat het een onderhuids puistje was, maar gedurende de dag werd het steeds groter en begon het ook steeds meer pijn te doen. Inmiddels is het echt een soort onderhuidse bult die richting mijn binnenste ooghoek loopt. Het is een beetje rood, je kan het ook soort van vastpakken. Iemand enig idee wat het kan zijn?? Heb verder geen last van mijn ogen.
Edit: Het is een beetje buisvormig trouwens.
@sarie @Krabsalade Ik heb ooit vlekken op m’n rug gehad wat door een gist zou komen, heb toen ook gevraagd of dat met de biergist die ik slikte te maken kon hebben en of ik daar beter mee kon stoppen. M’n apotheker en huisarts wisten daar beide in eerste instantie het antwoord niet op maar hadden het uitgezocht en zeiden toen dat dat er los van zou staan omdat het een andere type gist was oid, weet niet meer precies, en ik het gewoon kon blijven slikken. Ik was er na een zalfkuurtje voor die vlekken ook gewoon vanaf ondanks dat ik biergist dus bleef slikken, dus leek te kloppen.
Nou is het in het geval van een schimmelinfectie bij je vagina misschien wel anders, dat weet ik niet, maar dacht misschien heb je/jullie hier iets aan.
Ik heb 4-5 maanden terug een soa test gedaan (zelftest via de ha) maar een uitstrijkje niet aan gedacht… wat eng …
Heb het nu twee maanden, het is afgelopen donderdag weer begonnen en als ik mijn menstruatie app bijhoud dan zie ik dat ik toen een ovulatie had.
Toch even ha bellen dan. Ik haat dit soort dingen
@Krabsalade ik wil er even aan toevoegen dat ik dus een paar maanden geleden naar de ha ben geweest met buikklachten, toen een soa test gedaan (ook al was de kans echt bijna 0 dat ik dat zou kunnen hebben, maar toch). ze dacht toen niet aan een uitstrijkje omdat ik nog geen 5 jaar seksueel actief ben (en toen had ik ook geen bloedverlies btw), maar ik word toch een beetje paniekerig nu en nu ben ik dus ook bang omdat ik heb zitten googelen
Ja uitsluiten is absoluut zeker slim om te doen hoor
Thx dat je het ook even in mijn vizier brengt omdat ik het bijna al had uitgesloten in mijn hoofd omdat ik dacht dat je daarvoor langer seksueel actief moet zijn omdat het lang duurt voordat die cellen zich ontwikkelen blabla.
Ik ben gewoon een schijtluis en een paniekerd, ik kan hier helemaaal van in de stress raken like always.
Dankje voor je reacties!
Ik bloed bijna elke maand tussentijds tijdens de ovulatie. Uitstrijkje wees uit dat er niks was. Sowieso wel handig om dingen uit te kunnen sluiten. Met een koperspiraal heb je wel een cyclus toch? Dan kan het goed samenhangen met je cyclus/ovulatie wat je zei.
Al snap ik de zorgen, mijn cyclus ziet er nu raar uit (ik verlies ook een week een beetje bloed voordat ik écht ongesteld ben) en ik haal me ook weer van alles in mijn hoofd mbt baarmoeder(hals)problemen.
Fijn dat je je ervaring deelt, als iemand het herkent voelt het al gauw minder ‘eng’. Heel stom in mijn hoofd haha.
Ja koperspiraal heb ik, indd wel bijna een exacte cyclus…
Ja deze maand was het voor het eerst echt rood bloed, vorige maand was het vooral bruin, leek wel oud bloed ofzo, dus ook zoiets vreemds dan.
Jij dus toen ook wel een uitstrijkje laten doen? Met deze klachten?
Ik weet ook niet of de ha straks zegt ’ wacht nog een maand als dit nu pas de 2e maand is’ Maar aan de andere kant, ik ben daar 4 maanden geleden geweest met wazige buikklachten dus wat dat betreft…
Ik had ook wel eens bloed gehad tijdens/na seks dus een soa test en uitstrijkje werd toen meteen afgenomen. Ik had die bloedingen wel langer dan twee maanden. Als je ook buikpijn hebt, is het niet gek denk ik. En anders zou je zelf misschien nog kunnen wachten tot je ovulatie weer is, dat is dan nog een paar weken toch? Dan heb je wat meer houvast qua ritme wat je tegen de huisarts kunt vertellen.
Gisteren toen ik wakker werd, had ik opeens een kleine blauwe plek onder mijn oog en het is ook een beetje dik. Verder doet het geen pijn en heb ook geen last ervan verder. Mijn vriend heeft nu allemaal dingen op internet opgezocht wat mogelijk is en nu wilt hij dat ik naar de huisarts ga, maar ik vind het nogal overdreven. Zouden jullie hiervoor naar de huisarts gaan?
Als hij denkt aan leukemie ofzo dan zou ik zelf pas bezorgd zijn als ik meerdere onverklaarbare blauwe plekken had en koortsaanvallen en afvallen bv. Niet op basis van een keer een plekje. Misschien heeft hij je wel gestompt in je slaap Of je bent tegen de bedrand gekomen ofzo. Ik zou me geen zorgen maken maar als jij dat wel doet: huisarts.