hij had gelezen over eventuele vaatproblemen of stollingstoornissen
Zoals @Krabsalade zegt: je krijgt jeuk gist. Wat bij mij helpt tegen acne is elke dag een shotgaasje bietensap drinken en ik smeer 1 keer per dag met la roche posay effaclar duo + crème. Dit werkt voor mij heel goed. Soms heb ik nog wel is een puistje maar dat is dan echt hormonaal. Ik heb het topic nog niet verder gelezen dus is misschien al benoemd maar zo niet: misschien helpt het bij jou ook
Voel me net iemand die in de fancy zo’n vraag stelt nu, maar slik normaliter de pil niet door en nu heb ik dit wel gedaan voor 5/6? maanden. Nu had ik stopweek en ben helemaal niet ongesteld geweest. Zwanger is 1000% onmogelijk, kan dit kwaad, even een paar weken geen pil slikken of morgen aan een nieuwe strip beginnen?
Ik heb een grote roze vlek in mijn nek die heel schraal aanvoelt en het jeukt ook als een malle. Smeer al bepanthen maar dat lijkt weinig effect te hebben.
Domme vraag maar aan wat merk je (behalve moe zijn) dat je een b12 tekort hebt? Ik zit wel in de risico groep (ik neem sowieso slecht dingen op en vegetariër) maar ben eigenlijk alleen heel moe. En ik heb een naalden fobie dus ik wil pas gaan prikken als ik wat meer “symptomen” heb dan alleen moeheid
Misschien heb je hier wat aan, bij verschijnselen. https://www.thuisarts.nl/vitamine-b12/ik-wil-meer-weten-over-vitamine-b12
3 weken geleden heb ik dus mijn voet gekneusd. Kan er nog steeds niet normaal op lopen, maar dat is normaal (kan 6 weken duren, toch?). Maar na 3 weken zijn mn voeten nog steeds 2 verschillende kleuren. Gekneusde voet is rood, maar mn hele been ook??? Is dat normaal
Haha shit sorry, wat ik hier het beste op kan smeren. Het lijkt niet per se uitslag, vooral heel schraal en jeukend. Misschien iets van purol?
Is het eczeem? Klinkt namelijk wel zo. In dat geval even naar de HA en krijg je waarschijnlijk hydrocortison, dan is het binnen no-time over. Makkelijker te verkrijgen: cetomacrogol creme van de apotheek, is heel fijn!
Dankjewel! Moest wel lachen, ik heb al die klachten namelijk al uit mezelf ook op momenten dat ik zeker geen tekort had Volgens mij is dit gewoon mijn leven nu
Hooooi ik heb ook een vaginavraag!
Ik heb dus nu al twee jaar een spiraal en ik werd na het eerste halfjaar spotten niet meer ongesteld. Nu werd ik vorige maand en nu ook steeds weer ineens een klein beetje ongesteld (met echt rood bloed en krampen en alles). Is dat normaal of kan het ook iets engs zijn zoals een tumor of een cyste?
Oké nu heb een vraagje betreffende mezelf. Ik ben nu een goede twee maanden goed verkouden. Verstopte neus, zere keel en met op zijn tijd pijn in mijn oren. Ik ben twee keer thuis gebleven van werk om eens goed uit te zieken maar blijkbaar als ik me net beter voel en weer ga werken, komt alles weer opzetten.
Ik word een beetje moe van de situatie en constant niezen en snuiten van mijn neus. Ik eet beter en probeer mezelf te voeden met goede vitaminen plus goed uitrusten etc. Is het overdreven om hiermee naar de huisarts te gaan? Ik wil me nu weer eens goed voelen.
Ik heb van de week al een afspraak staan, maar misschien hebben jullie er nog een idee over…
Mijn rechterarm “slaapt” sinds gisteravond. Er is niks geks gebeurd, ben niet op mn arm gaan liggen, geen strak bandje om gehad, het kwam in de loop van de dag opzetten. Het doet geen pijn, het is gewoon heel irritant. Ik voel het vooral bij mn pols, maar ook vingers en onderarm/bovenarm. Heb geen krachtsverlies en ook geen verlies van gevoel oid. Mn arm/hand ziet er ook gewoon hetzelfde uit als aan de andere kant, niet dik, niet rood, niks… Iemand dit ook wel eens gehad of enig idee wat het zou kunnen zijn?
Haaruitval is denk ik ook een veelvoorkomend symptoom bij b12 tekort!
Wat ik me wel eens afvraag sinds ik heb gelezen dat je een paar keer in je leven kanker krijgt maar je lichaam de kankercellen zelf opruimt:
Wanneer een dokter kanker ontdekt, hoe weet hij/zij dan zeker dat dit niet een vorm is die je lichaam zelf op kan ruimen? Of is dat vrijwel onmogelijk bij bepaalde klachten?
Kun je ook voor maar een paar seconden je bewustzijn verliezen? Of duurt dit altijd langer? Op google zag ik steeds “kan enkele minuten tot langer” staan.
Zijn het al je vingers ? Ik heb dit ook een tijdje gehad ( als gevolg van een verkeerde houding) en toen bleek het vanuit mijn schouders/nek te komen. Na fysio en letten op mijn houding is dat verholpen.
Edit: ik weet natuurlijk niet of het hetzelfde was, maar ik had ook het gevoel dat mijn arm/vingers sliepen.
Heeft iemand hier ooit een verstopte talgklier/bultje gehad en ook verwijderd? Ik heb er een op mijn rug en nu het groter wordt en pijn doet wil ik het verwijderen. De huisarts gaf aan dat ik het gewoon in de praktijk kon laten verwijderen, maar twijfel of het niet beter in het ziekenhuis moet.
Heeft iemand dit ooit gehad en wat heb je erna erop gedaan tegen een litteken?
Uit financieel oogpunt zou ik het gewoon bij de huisarts laten doen. Zodra die in het ziekenhuis wordt verwijderd ben je gelijk al je eigen risico kwijt. Als je je eigen risico al opgebruikt hebt maakt het niet zo uit. De procedure is in het ziekenhuis en bij de huisarts exact hetzelfde, alleen in het ziekenhuis dus duurder en moet je er waarschijnlijk langer op wachten.
Ik heb redelijk vaak brandblaren, maar ben geen dokter ofzo haha. Maar wel ervaring dus. Ik doe zelf op een brandblaar vaak een pleister overdag (met wat vettigheid als je pleister aan de huid blijft plakken) en als ik ga slapen, of s’avonds (of overdag) niks doe, dan laat ik het aan de lucht drogen. Dus gewoon echt elke moment even letten op wat je doet en of het misschien handiger is om toch een dagdeel een pleister erover te plakken.