Het grote medische vragen-topic

Neenee had er een paar!

Maar een paniek aanval kan ook heel erg heftig zijn. Sterkte!

1 like

Omg… hahaha wat krom.

1 like

Ik heb sinds vrijdag behoorlijk last van mijn pols (bovenkant), straalt uit naar mijn wijsvinger en duim. Ik doe kantoorwerk en heb gister voor zover mogelijk m’n werkplek beter afgestemd, dus stoelleuning omhoog zodat mijn elleboog ook ondersteuning krijg. Het wordt alleen maar erger en heb nu met alle bewegingen waarin ik iets vasthoud pijn. Moet ik hiervoor de dokter bellen? Of zijn er dingen/oefeningen die ik zelf kan doen?

Omdat ik veel aan de antibiotica zit, gebruik ik regelmatig probiotica. Ik ben zelf fan van Orthica Original, een probiotica met een groot aantal stammen. Ik heb ook goede ervaringen met Solgar Multi Billion, maar die vond ik te duur.
Waarvoor wil je het gebruiken?

Ben je hypermobiel? Ik heb deze pijnen ook eens om de zoveel tijd en mijn huisarts bestempelde het als het hypermobiliteitssyndroom.

Ik slik een jaar de minipil. Dat is een pil die je constant door moet slikken. Je hebt dus geen stopweken en je wordt niet ongesteld. Gisteravond (dinsdagavond dus) kwam ik erachter dat ik hem maandag vergeten ben. Ik heb geen nieuwe pil genomen, omdat het te lang geleden was. Met een normale pil weet ik hoe het zit qua wanneer je het meest vruchtbaar bent etc, maar hoe zou het hier mee zitten? Ik maak me er best zorgen om. Zou het heel erg zijn nu ik hem een keer vergeten ben? Dit is de allereerste keer ooit dat ik de pil vergeten ben dus ik ben lichtelijk in paniek.

Kort samengevat:
Ik slik de minipil nu een jaar. Een jaar lang dus de pil zonder een stopweek. Een dag vergeten. Wat nu?

Bedankt voor je berichtje:) Dat stelt me nog iets meer gerust, wel vervelend dat het voor jou herkenbaar is. Ik heb wel last van angstklachten en hyperventilatie, maar dit was vele malen heftiger.

Ah ja slim! Het is mijn tweede week van deze strip. Huisarts gebeld en met vriendinnen gesproken. Ben gerust gesteld maar om er zeker van te zijn ga ik toch maar even een testje kopen. Altijd wel een fijn idee gezien ik nooit weet wanneer mijn menstruatie normaal gesproken zou zijn. Dankjewel voor je reactie! Heel fijn

@Krabsalade ik heb vanmiddag mijn implanon vervangen voor een nieuwe. Ben ik gelijk veilig voor een zwangerschap of moet ik de komende tijd nog extra voorbehoedsmiddelen gebruiken?

Ik was zo onder de indruk van het verwijderen van de implanon dat ik het vergeten ben te vragen aan de gynaecoloog.

Over de minipil zegt het Farmacotherapeutisch Kompas: Indien de vrouw meer dan 12 uur te laat is, tevens gedurende de eerstvolgende 7 dagen aanvullend een barrièremiddel gebruiken. Ik weet niet of dat ook overeenkomt met wat je huisarts zei? Een zwangerschapstest is pas vanaf +/- 2 weken na een eventuele bevruchting positief, dus als je mogelijk dinsdag of woensdag bent bevrucht, kun je dat pas 27 november testen.

Je bent meteen veilig!

2 likes

@Merel dankjewel voor je reactie! De huisarts zei dat inderdaad ook. Over de test, dat wist ik niet. Handig om te weten.
Ik kan me haast niet voorstellen dat het zo zou zijn, maar je weet het natuurlijk nooit zeker zonder een test. Nog eventjes wachten dus

Ik weet niet zeker of mijn vraag hier op de juiste plek is, zo nee sorry dan verplaats ik hem als dat kan.
Ik ben sinds begin april (7 maanden geleden dus) gestopt met de pil, en sindsdien heb ik 1 keer een cyclus van 29 dagen gehad, verder alleen maar 40 dagen of meer. Ben vanochtend ongesteld geworden, maar dat was nu 64 dagen nadat ik de vorige keer ongesteld werd. Ook is mijn ongesteldheid extreem veel lichter dan met de pil, ik bloed 1 dag normaal, en dan nog 2 dagen bijna niet, en dan is het weer over.
Ik twijfel al een paar maanden of ik naar de huisarts moet gaan of toch nog een paar maanden moet wachten tot ik echt een jaar van de pil af ben (lees wel eens dat ‘ontpillen’ een half jaar tot een jaar kan duren). Wat is verstandig, huisarts of toch nog even aankijken?

Ik heb altijd super erge last van gespannen rugspieren en heb ook een kantoor baan waarbij ik grotendeels achter de computer zit. Ik merk dat ik dagelijks zo een enorme pijn heb aan mijn rug en hij vast zit vol knopen.

Mijn vader had mij gisteren gemasseerd en de knopen zijn er uit en de meeste spanning ook maaaaar ik heb nu wel pijn heb bij 1 image

En ook bij mijn rechterschouderblad bij het blauwe
image

Iemand tips?

Fysio.
Ik heb o.a. daar ook last en kan ervoor terecht bij de fysio. Daar masseren ze en kraken ze soms.

Duidelijk! Weet ik dat ik aankomend jaar een pakket moet uitkiezen waar meerdere fysio lessen zijn bij inbegrepen

1 like

Ik denk nu al. Je hebt er last van toch? Gewoon gaan.

Maar je kan nooit weten dat het jouw “schuld” is als je niet alle opties laat testen? :thinking:

2 likes

Door het tekort ga ik nu van pil veranderden. Ik had de 30mg en krijg nu 20. Wat voor verschil maakt dat? Wat voor veranderingen kan dat lichamelijk betekenen?

Heb je dat niet met je arts besproken toen je besloot om te veranderen?