Het grote medische vragen-topic

Nee heb de assistente gebeld en die heeft me nieuw recept gegeven. Ik ben niet echt ergens bang voor, wil alleen weten.

Ik heb bijvoorbeeld als ik de pil niet slik meer kramp en ik krijg allemaal pukkels op mn voorhoofd. Nou vraag ik me af of dit nu ook erger wordt met een laaggedoseerde pi.

Oh dat verbaast me wel, dat dat niet besproken wordt. Ik heb het er wel met de apotheker over gehad maar die bleef vaag dat je er wel wat van kan merken.

@Huismus Het is een nieuwe huisarts en ik liet beetje merken dat ik geen zin had om langs te komen hiervoor ( ben er nog nooit geweest). Ze vroeg of ik de pil al heel lang had en toen ik zei dat ik al 15 jaar ofzo vond ze dat genoeg om een andere voor te schrijven. Heb er dus ook niet naar gevraagd, dat vergat ik.

@Krabsalade Merci!

1 like

Ik ben vrij zeker dat ik iets van een slijmbeursontsteking heb sinds vrijdagnacht. Zeurende pijn, als ik mijn arm zijwaarts of naar voren hef wordt het ineens een hele scherpe pijn en krijg ik hem niet hoger. Ik slik sinds vrijdagnacht Naproxen die ik in huis had vanwege reactieve reuma dat ik een tijd terug had.

Moet ik afwachten en doorgaan met Naproxen, naar de huisarts of naar de fysio?

Ik heb voor mijn seborroisch eczeem ketoconazol shampoo gekregen. Van de dokter moest ik mijn haren wassen met gewone shampoo en daarna de ketoconazol. Conditioner kon ik daarna beter niet gebruiken zei de huisarts. Maar kan ik wel gewoon stylingproducten gebruiken of voorlopig even niet?

Ik heb dat destijds wel gedaan. Je smeert dat ook niet op je haarwortels toch? De ketconazol shampoo werkte er niet minder door oid. (Volgens mij heb ik toen ook gewoon conditioner gebruikt, alleen op de jaarlingen)

1 like

Wat is jullie advies over de griepprik. Ik werk niet in de zorg, maar mijn werkgever biedt de griepprik wel aan.
Er zijn collega’s (die vanwege hun leeftijd in aanmerking komen voor de prik) die aangeven dat ze toch wat last hebben van die prik. Dat ze zich daardoor beetje grieperig voelen.

Zelf ben ik 27, ik weet niet echt of ik ooit echt echt de griep heb gehad of alleen maar lichte verhogen met een verkoudheid.

Wat is jullie advies?
Gewoon nemen, want het maakt toch niks kapot?
Of opletten met wat je in je lichaam laat spuiten?

1 like

Gewoon nemen en bedenken dat je dit niet voor jezelf doet, maar voor anderen. Mensen met een immuunstoornis of inderdaad babies en ouderen.

3 likes

@Desalnietteplus Hoe is het met je knie?

Ik hoor de laatste tijd mijn hartslag best wel suizen achter mijn oor als ik lig? Een beetje piepend suizen en best wel erg. Als ik dan een beetje ruw tegen mijn oor wrijf gaat het weg, maar komt ook soms terug. Kan ik daar iets tegen doen?

1 like

Iemand dé gouden tip tegen een enorm jeukende/droge huid? Met dit weer krab ik mijn onderbenen echt tot bloedens toe open en het ziet eruit als een slagveld. De oude littekens jeuken ook zo erg en die krab ik ook weer open maar ik kan mezelf gewoon niet tegenhouden met krabben. Bodylotionachtige smeerseltjes helpen eigenlijk niks en maken het soms alleen maar erger.

(ik voel me net of ik een vraag instuur in de tinarubriek)

Gr onzekere tweeling

1 like

Dankjewel voor jullie antwoorden. Ik twijfel er inderdaad aan of ik echt een keer de griep heb gehad. Maar ik denk het dan niet :stuck_out_tongue: Alleen gewoon verhoging.
Ik hem dan gewoon halen, hij wordt tenslotte aangeboden en ik kan er gebruik van maken. Als ik daarmee mezelf of iemand in mijn omgeving mee kan helpen vind ik dat helemaal goed.

3 likes

Jaa dat heb ik ook! Hoop dat iemand advies heeft hier tegen!

Als dat de griep is dan heb ik hem misschien ook maar 1 keer gehad. Ik kan toen overal spierpijn en inderdaad onwijs zware benen. Enige wat ik deed was slapen. Naar de wc gaan of douche was al een ramp.

Nu maar hopen dat ze het goede variant influenza hebben gekozen.

1 like

Pfff ik ook echt drama. Ook al die patiënten in isolatie verplegen en toen werd het ook nog eens glad. Waardoor we allemaal collumfracturen kregen en dat op een verloskunde afdeling…
Heb de griepprik wel genomen. Veel collega’s van mij niet en vind dat eigenlijk zo raar… Hun argument is: “ik word nooit ziek!”. Maar wel braaf alle injecties nemen voor hun reis naar het buitenland. Ga dat maar eens als argument gebruiken ;).

2 likes

Ja en een dos-score ipv de apgar ;)! En wel lachen… Een man op een kraamsuite. Ach soms wel leuk om weer even buiten ons eigen eilandje te werken. Was voor mij ook niet lang geleden om met ouderen te werken. Maar sommige collega’s wel tientallen jaren!

2 likes

@Krabsalade Zou jij mij (leerkracht) aanraden om de griepprik te halen? Vorig jaar ook een hele week uit de running geweest door een vreselijke griep. Zelfs nog in het ziekenhuis geweest omdat de huisarts er niet gerust op was.
Ik val niet in de doelgroep maar wil dat echt niet nog een keer. En hoe kom ik überhaupt aan zo’n prik? :flushed:

1 like

Ja ik moet eerlijk zeggen dat ik ook eigenlijk nooit wat heb gelukkig. Alleen mijn eerste jaar voor de klas pikte ik echt alles op en daarna jaren niks. Tot vorig jaar.

Ik denk dat ik er maar gewoon 1 ga halen. Het kan geen kwaad en wie weet ontloop ik zo een vervelend griepje. Bedankt voor je reactie!

2 likes

Nou mensen, ik ben erachter en het is echt te stupide voor woorden :joy:
Ik heb een intolerantie voor nachtschade ( o.a. tomaten en aardappels) en als ik ongesteld ben dan vind ik mezelf heel zielig en eet ik dingen als pizza en friet. Naast de standaard klachten met maag en darm krijg ik na een dag of 3 dus ook last van een vaginale infectie. En de oplossing blijkt dus geen kuurtje te zijn maar gewoon een hooikoortspil erin (oraal, niet vaginaal :wink: ). Heb dit nu een paar keer getest en het is inderdaad met een uurtje of 2 weer weg. Eerder kwam ik er ook al achter dat mijn hoofdpijn een sinushoofdpijn was die ook al met een zo’n pil kon worden gefixt en blijkbaar reageren die weefsels hetzelfde op allergische reacties.

Hier wat meer informatie:

4 likes

Lanette crème misschien? En minstens twee keer per dag smeren.

1 like