Ik zou maandag even je huisarts bellen, je kunt kinkhoest testen met een kweek uit je neus/keelholte, als je het hebt is dat een reden om je hele gezin te behandelen om te voorkomen dat iemand je baby besmet na de geboorte. Als het toch een gewone hoest blijkt te zijn ben je gerustgesteld.
Misschien lichen sclerosus (google niet op afbeeldingen, die laten echt de meest extreme gevallen zien…)? Ik heb dat zelf ook, dokters dachten 4 jaar lang dat het schimmelinfectie was. Maar een symptoom van LS is dus wondjes en littekens.
Ik had gisteravond een rommelende buik, geen diarree/buikpijn/gekke dingen gegeten…
Vertrouwde niet of het een scheet was of toch stiekem een drolletje dus ben naar toilet gegaan, en toen kwam er gewoon een slijmprop uit, formaat mandarijn? Verder niets, geen drol, geen bloed… Gewone echt een slijmplug…(Sorry ook beetje TMI maar benieuwd)
Hier dacht ik ook aan!
Ik herken eigenlijk al je symptomen bij mezelf.
Heb zelf ook lichen sclerose.
Dierlijke eiwitten kunnen ervoor zorgen dat je scheten meer gaan stinken dan normaal!
Hier staat er wat over. Bij het onderdeel ‘zwavelrijk voedsel en eiwitten’
Yes toch maar gedaan! Morgenochtend huisarts!
Ik zou er eentje laten aanmeten ja, kan veel helpen!
Ja, verklevingen en duidelijk littekenweefsel. Maar in het begin dat ik het had was het dus ook slechts een witte waas, jeuk en wondjes (van het krabben in m’n slaap), vandaar dat ze de verkeerde diagnoses gaven… Sommige ziekenhuizen hebben een speciale vulvapoli waar gynaecologen samenwerken met dermatologen, zijn weten er vaak wat meer van af! Ik hoop dat je snel wat duidelijkheid krijgt en dat het ‘slechts’ een schimmelinfectie is!
Kan zeker helpen! Wellicht is een podo-therapeut dat de beste optie. Hij kijkt echt naar de stand van je lichaam.
Een pedoloog keek alleen naar mijn voetafdruk en hoe ik loop, maar nu bij de therapeut zijn met simpele zooltjes veel klachten verminderd. Die zag dat ik een te kort been had.
Er wordt iemand heel rijk van, verder is er geen nut. Er is een heel klein preventief effect van grote hoeveelheden vitamine C op verkoudheden, maar eigenlijk alleen bij mensen die hevige arbeid in extreme kou verrichten, en als je eenmaal verkouden bent heeft de vitamine C geen enkele toegevoegde waarde meer.
De kans op verkoudheid is 3% lager dan bij mensen die geen extra vitamine C slikken, het is een heel minimaal verschil. Aan de andere kant is vitamine C niet duur en is de kans op bijwerkingen heel klein (sommige mensen krijgen van hoge dosissen diarree), dus je kunt voor jezelf uitproberen of het je bevalt.
Ik heb rugpijn. Ontstaan door verkeerde houding op werk. Chiropractor of fysio?
Ik quote weer iemand per ongeluk
Jezus hoe dan
ik heb een beetje dezelfde klachten als jij
tenminste…
ik heb nu ongeveer 5 jaar chornische infecties (candida or bacterie, zelfs ureaplasma een keer gehad) en opeens sinds vorige week ook small ‘‘cuts’’ erbij gekregen… niet echt jeukend, of perse pijnlijk en het is beetje wit maar niet zoals LS zou ik zo zeggen… het geneest ook gewoon normaal en je ziet er niks meer van.
Ook heb ik herpes maar dat ziet er anders uit dan de scheurtjes die er opeens ook bij zijn gekomen vorige week… en inderdaad niet op mn slijmvlies, wel echt op mn vel zeg maar (moeilijk uit te leggen en vrij tmi ) maar goed… ook geen diagnose nog ervoor als ie er wel is. het lijkt inderdaad allemaal niet wat dat rijtje aandoeningen zegt van bijv de vulvapoli. Ik pm je wel als ik opnieuw naar de gyn o.i.d. ga. ik moet er wel bij zeggen ik heb die cuts vorige week gekregen toen ik ziek was, ongesteld moest worden/was en ook gardnella infectie daar… (BV)
Ahh klinkt ook als een groot vraagteken (en heel irritant) voor jou ja. Beperkt het jou erg?
Heb je voor die chronische infecties wel eens een dieet uitgeprobeerd? Het zou kunnen helpen, lees ik op internet dan.
Laat maar weten! Zal jou ook wel berichten als ik meer weet!
@Krabsalade @Hectometer thanks voor jullie reactie!
Mocht nav mandarijnen slijmplug vanochtend al langs bij de huisarts.
Aangezien mijn moeder darmziekte heeft, mag ik toch nog in de laatste maand van het jaar mijn eigen risico opmaken bij de MDL arts
@Krabsalade
Hierbij nog de foto’s van het Toscaanse landschap in de wachtzaal bij mijn huisarts:
Mijn ervaring met een chiropractor is dan weer beter dan een fysiotherapeut.
Mijn Chiro werkt volgens de SOT methode. Het zijn geen krakers.
Dit is hun website. Staat goed uitgelegd wat chiropractor doet. https://www.chiropractiecastricum.nl
Toen mijn dochter geboren was heb ik na twee weken bezoek aan huis gehad van mijn Chiro. Zonder te zeggen kon hij voelen dat ze met haar arm naar voren geboren was. Ik ben al jaren fan.
Ik heb regelmatig weer een ongemakkelijk tikkend gevoel rechts onder/tegen mijn ribben? Alleen rechts en een echte tik, alsof er iets tegen m’n rib aantikt. Enig idee wat het kan zijn?
België, sorry. Denk dat ze in NL niet zo’n wansmaak hebben