Het grote medische vragen-topic

Hm weet niet of het medisch is of meer iets voor een fysio. Ik heb sinds een tijdje een spiertje in mn voet dat soms gek doet. Als ik mn enkel (die bobbel aan de buitenkant) aanraak , dan reageert dat spiertje soortvan spastisch? Lijkt spier richting mn kleine teen te zijn. Aan de andere kant (andere voet) gebeurt er niks als ik mn enkel aanraak. Zou hier iets aan te doen zijn of is het een kwestie van wachten tot het vanzelf weer overgaat :rolleyes: het is super irritant namelijk

Ik heb net een harde bult op de zijkant van m’n onderbeen ontdekt. Er zat al een tijdje een pijnlijke blauwe plek maar ik dacht dat het door te stoten kwam. Nu voel ik er aan en zit er dus een dikke bult onder, die ook pijn doet als ik erop druk. De huid is niet warm en ik heb geen pijn bij het lopen. Verder geen trombose in de familie, ik rook niet, …

Ik ga maandag sowieso naar de huisarts (er is niet eerder een plekje vrij) maar ik ben best bang dat het trombose of iets anders ergs is.

1 like

@Krabsalade ik hoop het toch niet :o
Herken dit wel van eerder (heb toen ook met jou keer daar over gepbd 2 jaar terug ofzo). Wondjes die vooral tijdens seks pijn deden en tijdens fietsen. Gynaecoloog kon geen oorzaak vinden maar zei dat het mogelijk samenhing met schimmelinfecties ook doordat m’n huid een beetje littekenweefsel (vaag wit) liet zien ofzo?
Nu dacht ik zelf aan een schimmelinfectie omdat ik het idee heb dat die hele bacteriekolonie al in de war was.
Maar morgen écht de huisarts dan maar bellen. En nu googlen op herpes. :confused:

Edit: Ben vrij zeker dat het geen herpes is. Wondjes zien er echt anders uit. Zijn meer lange sneetjes/kloofjes dan echt ronde blaasachtige wondjes zoals herpes eruit ziet (volgens Google).
Ook omdat ik dit dus van eerder herken en het toen geen herpes was (of iig niet geconstateerd door huisarts of gynaecoloog). Lijkt gewoon of mijn huid daar heel dun en fragiel is en niet veel kan hebben.

2 likes

Nee heb ik niet! Slik ook geen pi. Was niet met zeep, gebruik geen speciale producten, let op katoen ondergoed etc.

Ik werk op een hogeschool en aan onze kant zou het heel veel werk als wij op het woord van iedere student alles moeten geloven ivm met alle uitzonderingen/extra voorzieningen van studenten, zoals @Janniebeton zegt. Niet dat ik jouw kant niet begrijp, want ik denk dat jij er net zoveel last van hebt zoals wij als zo’n verklaring dus wel echt nodig is de school accepteert die niet.

Wat bij ons wel scheelt is dat er heel veel via de decaan gaat bij dit soort dingen. Wij weten dan alleen wat voor extra voorziening de student nodig heeft voor tentamens maar niet waarom. Wij kunnen daar ook niet bij, dat is echt een hele aparte beveiligde omgeving.

Maar alsnog een hoop gedoe voor iedereen.

@Annie ik vind het wel gek dat dit bij jullie door iemand geregeld wordt die toetsvoorzieningen regelt. Zoals hierboven gezegd bij ons wordt dit geregeld door de decaan die dan alleen in het systeem zet wat een student nodig heeft. Verder is het toch niemands zaak waarom jij apart wil zitten denk ik dan.

1 like

Ben ik het helemaal mee eens!

1 like

En tampons? Ik heb er geen last meer van sinds ik yoni tampons gebruik.

Misschien kun je even op youtube een video erover opzoeken, ik geloof dat Hannah Witton een hele fijne en informatieve video over die cup heeft gemaakt!

1 like

@Krabsalade Mag ik jou misschien een pb sturen over het verhaal van gisteren betreft verklaring van de psycholoog? Ik wil het verhaal liever niet openbaar hier neerzetten, maar ik heb even advies nodig.

1 like

Hoe weet ik of ik kinkhoest heb of een gewone hoest? De klachten kunnen 3-4 mnd aanhouden, maar zo lang kan en wil ik niet wachten omdat ik momenteel 35 weken zwanger ben.

Vorig weekend 24 uur verhoging gehad, daarna keelpijn met milde verkoudheidsklachten en nu een droge prikkelhoest.

Heeft het zin om me alsnog te laten vaccineren? Niet voor mezelf, omdat het wss te laat is, maar zodat de baby vóór de geboorte de antistoffen al binnenkrijgt/aanmaakt?

Ik zou maandag even je huisarts bellen, je kunt kinkhoest testen met een kweek uit je neus/keelholte, als je het hebt is dat een reden om je hele gezin te behandelen om te voorkomen dat iemand je baby besmet na de geboorte. Als het toch een gewone hoest blijkt te zijn ben je gerustgesteld.

2 likes

Misschien lichen sclerosus (google niet op afbeeldingen, die laten echt de meest extreme gevallen zien…)? Ik heb dat zelf ook, dokters dachten 4 jaar lang dat het schimmelinfectie was. Maar een symptoom van LS is dus wondjes en littekens.

2 likes

Ik had gisteravond een rommelende buik, geen diarree/buikpijn/gekke dingen gegeten…
Vertrouwde niet of het een scheet was of toch stiekem een drolletje dus ben naar toilet gegaan, en toen kwam er gewoon een slijmprop uit, formaat mandarijn? Verder niets, geen drol, geen bloed… Gewone echt een slijmplug…(Sorry ook beetje TMI maar benieuwd)

2 likes

Hier dacht ik ook aan!
Ik herken eigenlijk al je symptomen bij mezelf.
Heb zelf ook lichen sclerose.

1 like

Dierlijke eiwitten kunnen ervoor zorgen dat je scheten meer gaan stinken dan normaal!

Hier staat er wat over. Bij het onderdeel ‘zwavelrijk voedsel en eiwitten’

2 likes

Yes toch maar gedaan! Morgenochtend huisarts!

Ik zou er eentje laten aanmeten ja, kan veel helpen!

Ja, verklevingen en duidelijk littekenweefsel. Maar in het begin dat ik het had was het dus ook slechts een witte waas, jeuk en wondjes (van het krabben in m’n slaap), vandaar dat ze de verkeerde diagnoses gaven… Sommige ziekenhuizen hebben een speciale vulvapoli waar gynaecologen samenwerken met dermatologen, zijn weten er vaak wat meer van af! Ik hoop dat je snel wat duidelijkheid krijgt en dat het ‘slechts’ een schimmelinfectie is!

2 likes

Kan zeker helpen! Wellicht is een podo-therapeut dat de beste optie. Hij kijkt echt naar de stand van je lichaam.
Een pedoloog keek alleen naar mijn voetafdruk en hoe ik loop, maar nu bij de therapeut zijn met simpele zooltjes veel klachten verminderd. Die zag dat ik een te kort been had.

2 likes

Er wordt iemand heel rijk van, verder is er geen nut. Er is een heel klein preventief effect van grote hoeveelheden vitamine C op verkoudheden, maar eigenlijk alleen bij mensen die hevige arbeid in extreme kou verrichten, en als je eenmaal verkouden bent heeft de vitamine C geen enkele toegevoegde waarde meer.

3 likes