Het grote medische vragen-topic

De kans op verkoudheid is 3% lager dan bij mensen die geen extra vitamine C slikken, het is een heel minimaal verschil. Aan de andere kant is vitamine C niet duur en is de kans op bijwerkingen heel klein (sommige mensen krijgen van hoge dosissen diarree), dus je kunt voor jezelf uitproberen of het je bevalt.

2 likes

Ik heb rugpijn. Ontstaan door verkeerde houding op werk. Chiropractor of fysio?

1 like

Ik quote weer iemand per ongeluk
Jezus hoe dan

ik heb een beetje dezelfde klachten als jij
tenminste…

ik heb nu ongeveer 5 jaar chornische infecties (candida or bacterie, zelfs ureaplasma een keer gehad) en opeens sinds vorige week ook small ‘‘cuts’’ erbij gekregen… niet echt jeukend, of perse pijnlijk en het is beetje wit maar niet zoals LS zou ik zo zeggen… het geneest ook gewoon normaal en je ziet er niks meer van.

Ook heb ik herpes maar dat ziet er anders uit dan de scheurtjes die er opeens ook bij zijn gekomen vorige week… en inderdaad niet op mn slijmvlies, wel echt op mn vel zeg maar (moeilijk uit te leggen en vrij tmi :wink: ) maar goed… ook geen diagnose nog ervoor als ie er wel is. het lijkt inderdaad allemaal niet wat dat rijtje aandoeningen zegt van bijv de vulvapoli. Ik pm je wel als ik opnieuw naar de gyn o.i.d. ga. ik moet er wel bij zeggen ik heb die cuts vorige week gekregen toen ik ziek was, ongesteld moest worden/was en ook gardnella infectie daar… (BV)

Ahh klinkt ook als een groot vraagteken (en heel irritant) voor jou ja. Beperkt het jou erg?
Heb je voor die chronische infecties wel eens een dieet uitgeprobeerd? Het zou kunnen helpen, lees ik op internet dan.
Laat maar weten! Zal jou ook wel berichten als ik meer weet!

@Krabsalade @Hectometer thanks voor jullie reactie!
Mocht nav mandarijnen slijmplug vanochtend al langs bij de huisarts.
Aangezien mijn moeder darmziekte heeft, mag ik toch nog in de laatste maand van het jaar mijn eigen risico opmaken bij de MDL arts :open_mouth:

1 like

@Krabsalade
Hierbij nog de foto’s van het Toscaanse landschap in de wachtzaal bij mijn huisarts:

in spoiler want misschien herkenbaar

9 likes

Mijn ervaring met een chiropractor is dan weer beter dan een fysiotherapeut.
Mijn Chiro werkt volgens de SOT methode. Het zijn geen krakers.

Dit is hun website. Staat goed uitgelegd wat chiropractor doet. https://www.chiropractiecastricum.nl

Toen mijn dochter geboren was heb ik na twee weken bezoek aan huis gehad van mijn Chiro. Zonder te zeggen kon hij voelen dat ze met haar arm naar voren geboren was. Ik ben al jaren fan.

Ik heb regelmatig weer een ongemakkelijk tikkend gevoel rechts onder/tegen mijn ribben? Alleen rechts en een echte tik, alsof er iets tegen m’n rib aantikt. Enig idee wat het kan zijn?

1 like

België, sorry. Denk dat ze in NL niet zo’n wansmaak hebben

4 likes

Haha jeetje lijkt wel een slecht italiaans restaurant. :see_no_evil:

7 likes

Misschien een domme vraag, maar kun je met een spiraal ook doorbraakbloedingen hebben?
Mn cyclus is nooit helemaal netjes, maar heb nu al 2x dat ik op een onlogisch moment weer bloed. Heb overigens ook wel weer van die ongesteldheidskramp nu. Maar ik was dus minder dan 2 weken geleden nog ongesteld :weary:

1 like

Ja ik neig nu ook meer naar een chiropractor omdat ik het idee heb dat ik vast zit ofzo. En hoop dat ik me daarna weer soepel en herboren voel. Maar moet even wachten tot volgend jaar want het zit niet in mn pakket. Dus tot volgend jaar maar even fysio proberen.

oh ew wat eng. Raar idee dat er gasbellen in me knappen, of mn hart tegen mn ribben aantikt. Maar yolo ik leef nog enzo, bedankt voor het antwoord!

Ik hem soms echt continu slijm dat ik achter in mijn keel voel druppelen van mijn neus af. Ik zit dan ook echt aan 1 stuk door te slikken om er maar vanaf te zijn, maar het is echt heel vervelend en heb ook geen idee waar het door komt.

Goeie keus! Succes hoop dat het snel beter wordt

Hormoon!

Ik heb morgenochtend weer een afspraak bij de huisarts maar weet nou niet of het echt zin heeft. Heb al 5 weken last van een nare hoest en andere griepverschijnselen. Vorige week geweest maar toen kon ie niet echt wat horen. Heb wel codeinetabletten voorgeschreven gekregen maar die zorgen er alleen voor dat de symptomen iets minder zijn. Heb het vermoeden dat het toch echt iets ergers is wat over het hoofd gezien wordt (longontsteking? Kinkhoest?) maar wil ook niet de hypochonder uithangen. Aargh lastig! Toch maar gaan morgen?

eventjes een update, heb een doorverwijzing gehad voor een echo van m’n onderbeen. Daar kwam niets bijzonders uit, enkel dat die bult een andere kleur had dan de rest. De dokter zei grijs maar voor mij was heel die echo grijs dus idk. Moest het niet weggaan of gaan groeien moet ik het nog eens laten checken

2 likes

Oh thanks, het leek me al niet heel erg, maar dan ga ik daar ook verder niemand mee lastig vallen haha

1 like