Het grote medische vragen-topic

Jeetje !
Dan heel goed dat je langs bent gegaan. Sterkte.

1 like

Sinds een aantal maanden is mijn menstruatiepijn best wel veranderd. Ik had eerst altijd pijn in het midden van m’n buik en nu een stuk lager, alsof ik echt specifiek m’n baarmoeder voel? Ik slik al sinds m’n 13e de pil (ben nu 21) vanwege heftige pijn elke maand en ben een aantal jaar geleden gewisseld (naar de Zoely) omdat ik weer meer pijn begon te krijgen en dagen school miste etc. Ging heel lang goed maar nu dus dit en ik vind deze pijn nog naarder dan wat ik eerst had. Is dit een aanleiding om eens langs de ha te gaan of niet iets om me druk over te maken?

Weet iemand wat dit is? Er “groeit” wat onder mijn nagel, het lijkt op vuil maar krijg het niet weggehaald. Ziet er zo onverzorgd uit.

Ziet eruit alsof je gewoon aan het vervellen bent

Ik bedacht net dat deze vraag mss beter hier past (hoewel niet echt medisch) dan in het WJEKW, dus verplaats hem even.

Ik heb hulp nodig van mijn mede-koortslipslachtoffers. Ik heb er al zo lang geen meer gehad dat ik niet meer weet wat ik ook alweer deed.
De blaasjes zijn ingedroogd en ik zit nu opgescheept met korstjes. Waarmee kan ik die het beste vet houden? De enige opties die ik in huis heb zijn vaseline en echinaforce creme van A. Vogel (deze)

Ja ik heb er een daar.

Ik heb naar mijn weten een eczeem plek op mijn pols. Heb de crème (emovate, type 2) gekregen die ik meestal krijg gekregen toen ik ervoor belde. Nu is het wat minder dik maar niet kleiner geworden en soms is het vuriger.
Iemand een idee? Moet ik langer smeren, bellen voor een type 3 crème of kan het iets anders zijn?

Ik heb soms zelfs mee eters daar, wtf.
Maar ook een moedervlek, vrij groot zelfs.

Ik ben net naar de wc gegaan om dit te checken he, maar ik kan er geen ontdekken :joy:

1 like

Opzich kan je het wel voelen toch? Bij een mee eter voel je echt een ‘gangetje’ erachter.

Whahahahahhaha :joy::joy::joy:

1 like

Hahaha ik heb ook gekeken, ik heb er ook eentje!

1 like

Ik ben al 6 weken verkouden, de ene week minder heftig dan de ander, maar is niet helemaal over geweest. Blijf voornamelijk erg veel hoesten. Is echt zo’n hoest die helemaal uit mijn longen komt, maar die niet vast lijkt te zitten. Heeft iemand een idee wat ik er aan kan doen? Of toch binnenkort even langs de huisarts?
Word namelijk echt helemaal gek van het gehoest en gesnotter

Ja klopt qua plek. Stom dat ik daar nog niettttt aangedacht heb. Dank je wel.

1 like

In de bijsluiter van mijn antibiotica staat dat de orale anticonceptie niet kan werken gedurende het gebruik van de antibiotica. Maar na deze antibioticakuur van 5 dagen ben ik de hele verdere strip van de pil toch niet meer beschermd?
Het gaat om de microgynon en de furabid

De huidige richtlijnen zeggen dat er eigenlijk geen interacties zijn tussen antibiotica en anticonceptie, behalve een aantal hele specifieke middelen die je niet zomaar krijgt voorgeschreven (voor tbc bijv).
Bij furabid is er geen direct effect op de hormoonconcentraties in je bloed. Als je van de antibiotica gaat braken of diarree krijgt wordt je pil natuurlijk niet goed opgenomen en moet je andere maatregelen treffen, maar dat is niet anders dan bij braken/diarree om een andere reden.

1 like

Dank je wel voor je snelle antwoord.
Ik vond het vooral ook heel gek dat er in de papieren die ik meekreeg van de apotheek helemaal niets werd genoemd over verminderde werking van de pil. Toen dacht ik: dat kan nooit. Daarna ging ik de bijsluiter lezen en stond deze vage zin er in.

Jij zou dus zeggen dat mijn pil na deze kuur gewoon weer normaal beschermd?

Ik zeg dat er helemaal geen interactie is, dus tenzij je je pil uitbraakt of binnen een paar uur na inname hevige diarree krijgt, is je pil gewoon werkzaam zoals normaal, gedurende en na de antibioticakuur.

Dat hele ‘tijdens een kuurtje werkt je pil niet’ is achterhaald, je apotheek heeft dus gelijk dat ze er niks over in de papieren zetten.

4 likes

Je moet een recept hebben, en of een andere apotheek dan jouw herhaalrecept bij je eigen apotheek in kan zien durf ik niet te zeggen. Misschien kun je je huisarts bellen om een recept te faxen naar de apotheek bij je ouders?

1 like

Je moet je apotheek of huisarts vragen of ze het recept naar die apotheek kunnen faxen. Dan kan je een strip mee krijgen.

1 like