Ik ben net naar de wc gegaan om dit te checken he, maar ik kan er geen ontdekken
Opzich kan je het wel voelen toch? Bij een mee eter voel je echt een ‘gangetje’ erachter.
Whahahahahhaha
Hahaha ik heb ook gekeken, ik heb er ook eentje!
Ik ben al 6 weken verkouden, de ene week minder heftig dan de ander, maar is niet helemaal over geweest. Blijf voornamelijk erg veel hoesten. Is echt zo’n hoest die helemaal uit mijn longen komt, maar die niet vast lijkt te zitten. Heeft iemand een idee wat ik er aan kan doen? Of toch binnenkort even langs de huisarts?
Word namelijk echt helemaal gek van het gehoest en gesnotter
Ja klopt qua plek. Stom dat ik daar nog niettttt aangedacht heb. Dank je wel.
In de bijsluiter van mijn antibiotica staat dat de orale anticonceptie niet kan werken gedurende het gebruik van de antibiotica. Maar na deze antibioticakuur van 5 dagen ben ik de hele verdere strip van de pil toch niet meer beschermd?
Het gaat om de microgynon en de furabid
De huidige richtlijnen zeggen dat er eigenlijk geen interacties zijn tussen antibiotica en anticonceptie, behalve een aantal hele specifieke middelen die je niet zomaar krijgt voorgeschreven (voor tbc bijv).
Bij furabid is er geen direct effect op de hormoonconcentraties in je bloed. Als je van de antibiotica gaat braken of diarree krijgt wordt je pil natuurlijk niet goed opgenomen en moet je andere maatregelen treffen, maar dat is niet anders dan bij braken/diarree om een andere reden.
Dank je wel voor je snelle antwoord.
Ik vond het vooral ook heel gek dat er in de papieren die ik meekreeg van de apotheek helemaal niets werd genoemd over verminderde werking van de pil. Toen dacht ik: dat kan nooit. Daarna ging ik de bijsluiter lezen en stond deze vage zin er in.
Jij zou dus zeggen dat mijn pil na deze kuur gewoon weer normaal beschermd?
Ik zeg dat er helemaal geen interactie is, dus tenzij je je pil uitbraakt of binnen een paar uur na inname hevige diarree krijgt, is je pil gewoon werkzaam zoals normaal, gedurende en na de antibioticakuur.
Dat hele ‘tijdens een kuurtje werkt je pil niet’ is achterhaald, je apotheek heeft dus gelijk dat ze er niks over in de papieren zetten.
Je moet een recept hebben, en of een andere apotheek dan jouw herhaalrecept bij je eigen apotheek in kan zien durf ik niet te zeggen. Misschien kun je je huisarts bellen om een recept te faxen naar de apotheek bij je ouders?
Je moet je apotheek of huisarts vragen of ze het recept naar die apotheek kunnen faxen. Dan kan je een strip mee krijgen.
Oh, wow. Zijn er nog artsen die faxen?
Oh, wat middeleeuws.
Mailen is toch veel discreter.
Doet mijn HA iig wel. Ik mail zelf eigenlijk ook alleen nog maar.
Alleen maar, mail kan onderschept worden blijkbaar, wij mailen onderling alleen geanonimiseerd, maar als je dan mailt met een ander ziekenhuis schiet dat natuurlijk niet op.
Laatst was ons naburende ziekenhuis een dag dicht, toen stond de fax roodgloeiend met alle brieven en gegevens die we van hen nodig hadden omdat al hun patiënten ineens bij ons kwamen.
Als je toestemming hebt gegeven voor het LSP zou het volgens mij wel moeten kunnen, maar of dat dan genoeg is weet ik niet.
Maar een fax kan toch ook rondslingeren of door iemand “opgehaald” worden?
Denk dat idd voor beide iets te zeggen is.
Maar een mail kan ook onderschept worden van buitenaf en dat is bij een fax wel moeilijk/niet mogelijk volgens mij. Veel rechtbanken en advocaten faxen ook bijna alles nog.
In principe zou een faxapparaat in een ziekenhuis niet onbeheerd mogen zijn. Daar zit dan een secretaresse naast, of hij staat in een afgesloten ruimte, er komt niet zomaar een fax op de gang uit een apparaat rollen waar iedereen hem af kan pakken.
Ja, ik realiseer me nu dat ik eigenlijk niet mail met buitenstaanders zoals jullie. Ik werk binnen de Belgische overheid en alles gaat via de beveiligde interne mail. Toen in nog “ in het genezende” was, 10 jaar geleden, faxten we ook alles. Maar ik dacht dat dat nu achterhaald is. Mijn HA mailt ook alles. Twijdel alleen hoe hij communiceert met mijn Belgische prof.