Mailen mag eigenlijk niet eens echt meer.
Oh, echt? En via zo’n beveiligde “lijn” dan? Mijn HA doet dat nog!
Dat weet ik eigenlijk niet. Ik weet alleen dat mijn leidinggevende pas gezegd heeft dat recepten en overzichten niet meer via de mail mochten vanwege de avg.
Ik heb het net even nagevraagd bij een studie vriendin. Cardioloog in België, maar zij mailt ook alles. Via een beveiligd platform. Zelfde als ik. Ook met apotheken, andere artsen etc. Dus echt een verschil België en Nederland. Daar wordt faxen als onveilig gezien.
Ik dacht echt dat dat universeel was. Was echt verbaasd. Heb er nooit over nagedacht dat het anders kon zijn.
Een wrat is wat harder. Dus voel je hem ook of zie alleen wat? Denk dat het gewoon een moedervlekje is hoor!
Jullie hebben dus nog een papieren dossier?
Bij ons is op papier alleen van voor 2000, de rest is digitaal bijgewerkt.
Dus het papier is eigenlijk bijna nooit meer nodig.
Via adobe kun je pagina’s uit het pdf halen. Misschien een idee?
@Santeria dat is een beetje regiogebonden. De apotheek kan niet altijd alles binnen halen via lsp maar meestal alleen binnen de eigen regio. Makkelijkste is inderdaad je arts een recept laten sturen naar de apotheek of evt naar jezelf en dat je t even uitprint.
Ik heb al een paar weken lang een heel pijnlijk plekje naast mijn oog/wenkbrauw. Er is niets aan te zien, niet rood, dik, enz. Maar als ik eroverheen wrijf doet het suuuuper veel pijn. Ook als ik slaap voelt het pijnlijk als ik erop lig. Het rare is; als ik erover heen wrijf van onder naar boven, doet het super veel pijn. Als ik van boven naar onder wrijf doet het bijna geen pijn?! Haha heel vaag dit, maar vind 't te vaag/klein om mee naar de huisarts te gaan… Ik dacht zelf aan een ingegroeid (wenkbrauw)haartje ofzo, maar dan zou er wel een x een bultje moeten komen toch?
Ik werk niet in een apotheek, maar herhaalrecepten zijn niet oneindig geldig, ik geloof iets van een half jaar of een jaar?
Is een zelfafnametest voor HPV absoluut even veilig als een uitstrijkje van de HA? Ik ben opgeroepen maar ik durf echt niet. En nu kreeg ik een brief dat ik ook een zelfafname kon doen, dat zou echt ideaal zijn.
Zelfde vraag
Ik was net aan het lopen en ineens kreeg ik mega pijn in mn rechter hak!
Ik zette opnieuw een stap maar deed echt enorm pijn.
Toen ben ik gaan hinken naar de bank en daar zit ik nu uur met mn voet omhoog en dacht ga weer ff proberen en doet nog steeds pijn.
Het voelt alsof mn hak breekt als ik er op sta .
Enig idee wat dit is?
Ik sport niet dus is geen blessure
Ja het wordt als alternatief geboden idd, wilde alleen even zeker weten of dat wel een zelfde soort test is. Niet dat ze alsnog zeggen dat het beter is om naar HA te gaan.
Ik weet van mezelf dat ik het echt heel heel heel erg arelaxt vind om met m’n benen wijd bij de HA te moeten, of bij wie dan ook in zo’n setting. Ik ga dat kosten wat het kost uit de weg. Dus dan is zo’n thuistest ideaal, dus zal hem bestellen.
Hielspoor? Hoef je niet per se voor te hardlopen ofzo, je kan ook een blessure krijgen zonder te sporten.
Die noemt GSK toch een evohaler? Of werkt die nog weer anders?
Airomir is een merknaam van salbutamol, en de autohaler is dan het apparaat waar het inzit. Volgens mij kun je seretide ook wel in zo’n apparaat krijgen, maar dan is het een andere fabrikant, dus heet het apparaat weer net anders. Misschien met je apotheek even overleggen wat ze kunnen leveren?
Je hebt seretide wel in een diskus of wil je die niet?
Ik heb zo’n paarde seretide discus gehad. Dus het bestaat wel!