Het grote medische vragen-topic

Zelfde vraag

1 like

Ik was net aan het lopen en ineens kreeg ik mega pijn in mn rechter hak!
Ik zette opnieuw een stap maar deed echt enorm pijn.
Toen ben ik gaan hinken naar de bank en daar zit ik nu uur met mn voet omhoog en dacht ga weer ff proberen en doet nog steeds pijn.

Het voelt alsof mn hak breekt als ik er op sta .

Enig idee wat dit is?
Ik sport niet dus is geen blessure

Ja het wordt als alternatief geboden idd, wilde alleen even zeker weten of dat wel een zelfde soort test is. Niet dat ze alsnog zeggen dat het beter is om naar HA te gaan.

Ik weet van mezelf dat ik het echt heel heel heel erg arelaxt vind om met m’n benen wijd bij de HA te moeten, of bij wie dan ook in zo’n setting. Ik ga dat kosten wat het kost uit de weg. Dus dan is zo’n thuistest ideaal, dus zal hem bestellen.

3 likes

Hielspoor? Hoef je niet per se voor te hardlopen ofzo, je kan ook een blessure krijgen zonder te sporten.

Die noemt GSK toch een evohaler? Of werkt die nog weer anders?

Airomir is een merknaam van salbutamol, en de autohaler is dan het apparaat waar het inzit. Volgens mij kun je seretide ook wel in zo’n apparaat krijgen, maar dan is het een andere fabrikant, dus heet het apparaat weer net anders. Misschien met je apotheek even overleggen wat ze kunnen leveren?

Je hebt seretide wel in een diskus of wil je die niet?

1 like

Ik heb zo’n paarde seretide discus gehad. Dus het bestaat wel!

Ik heb al een tijdje last van periodes waarin m’n eerste 3 tenen aan beide voeten compleet gevoelloos zijn. Ik ben vanochtend wel voor langere tijd buiten geweest en het was wel fris maar had goede sokken en schoenen aan. Gisterenavond tijdens het sporten had ik er bijvoorbeeld ook last van.
Mijn tenen voelen wel wat kouder dan de rest van de voet maar niet echt noemenswaardig. Verder zijn ze ietsjes geler dan de andere 2 tenen
Ik las online al wat dingen over Reynaud’s syndroom maar daarbij duren de aanvallen max ±15 minuten dus in mijn geval (nu al 2+ uur) lijkt het me niet dat het dat is.
Ik ben inmiddels al ongeveer een uur m’n voeten aan het warmen maar voel geen verschil in gevoeligheid.

Ik heb Reynaud en het duurt inderdaad vaak niet zo lang, alhoewel het bij mijn tenen wel veel langer kan duren dan bij mijn vingers. Masseren helpt bij mij, tegelijk met opwarmen, zodat het bloed weer goed gaat stromen. Te strakke schoenen kunnen een aanleiding zijn. Ik heb met sporten een tijdje net iets te kleine schoenen aangehad en dan kreeg ik het ook.

Waarom ga je niet naar de fysio? Dat zou ik eerder doen met dat soort (pijn)klachten.

Oh wacht, je hebt het over de HAP. Als ik bijna dood zou gaan van de pijn zou ik gaan, maar eigenlijk zou ik gewoon maandag naar de fysio of eigen huisarts gaan.

Weet iemand hoe ze om gaan met extreme angstige patienten bij een gastroscopie? De huisarts adviseerd deze omdat ik al bijna 1,5 jaar maagklachten heb ondanks medicatie. Ben zo bang om het te ondergaan dat ik vermoed dat een roesje me zelfs niet helpt.

Ik had hem met narcose. Dat was voor mij de oplossing

Maar waarom heb je je huisarts vandaag dan niet meer gebeld als de pijn zoals je noemt bijna ondraaglijk is? Ook toen je dat hier postte had je dat dan toch eerst kunnen doen ipv de hap overwegen? En gebruik je al voldoende paracetamol?

Vandaag naar het ziekenhuis geweest omdat m’n amandelen eruit moeten. Heb de anesthesist, apothekers assistent, opname verpleegkundige en nog iemand( geen idee wat haar functie is) gezien. Ze vroegen of ik medicijnen slik, en ik zei elke keer nee, maar ik bedenk me nu dat ik 1 keer per maand Flucanazol Accord slik. Had ik dit moeten melden? Ik neem hem nu sowieso niet meer in, lijkt me beter.

En dan nu een domme vraag maar ik ga hem toch stellen :joy: Had ik moeten melden dat ik fillers en Botox gebruik?

1 like

Je kunt de hap bellen en dan kan de assistente n.a.v. je verhaal wel bepalen of het slim is om langs te komen!

Edit: ik dacht dat ik in wjekw zat en vond het al opvallend dat er zoveel medische posts na elkaar kwamen :’)

Thanks voor je antwoord zoiets kan me wellicht helpen! Ga ermee naar de huisarts om het aan te kaarten

1 like

Wij zijn bezig met zwanger worden. Ik heb nu al een paar dagen achter elkaar een knetterpositieve ovulatietest. Kan zo’n test ook betekenen dat je gewoon zwanger bent? Morgen ga ik sowieso een test halen. Heb een paar rommelige cycli gehad en heb nu al een paar weken enorm last van mn borsten. Google geeft geen uitsluitsel.

1 like

Kuuuutttt. De pijn in m’n ribben was bijna weg, nu knuffelde m’n broer me een beetje hardhandig en nu voelde ik t gewoon kraken. Kan niet zonder pijn rechtop zitten, arm bewegen gaat niet boven m’n schouder. Ik ga kapot. Toch maar even dokter naar laten kijken? Kan dit ook brozer zijn door bv zwangerschap?

1 like

Omdat ik ontzettend veel last heb van angstgevoelens gebruik ik oxazepam 10mg overdag om nog een beetje te functioneren. Voor afleiding wil ik graag naar een vriendin toe, 15 km verderop. Maar las overal dat je er 16 uur niet mee mag autorijden. Klopt dat? En heeft het echf zoveel invloed?

1 like