Ik vraag het vooraf meteen.
Kan ik tussendoor plassen???
Thanks y’all!!!
Ik ben aan t bijlezen dus miss is er al op je gereageerd, maar ik herken mezelf heel erg in jouw hele verhaal. Veel urinewegproblrmen - 2x nierbekken (incl zhuis). Mirena er uit laten halen, daarna nog wel heel sterk ruikende urine een jaar lang maar zonder verder klachten. Overigens zeiden ha en uroloog dat t niet door mirena kon komen. Mn huisarts was me ook een beetje zat volgens mij en kwam met een verhaal dat het tussen Mn oren zat (?). Blijven doordrammen dat ik urine op kweek wou hebben, probeerde ze me ook nog van af te brengen door te zeggen dat ik dat allemaal zelf moest betalen etc. Lang verhaal kort, zat wel wat, een of andere aparte ab gekregen en nooit meer last gehad. Ik ben absoluut geen arts, maar wil alleen maar zeggen dat je echt voor jezelf moet blijven opkomen bij sommige artsen (helaas :())
Hee,
Wat fijn dat je nog op me reageert en vooral dat jij zelf van de klachten bent afgekomen (je hoort ook dingen over een constant blaaspijnsyndroom en dat is echt mijn nachtmerrie).
Mijn Mirena is er nu ongeveer een maand uit en het gaat langzamerhand beter. Volgens mij heb ik na de laatste AB een schimmel opgelopen. Ik heb twee keer een anti schimmel tablet gehad waardoor het een heel stuk verlicht is, maar nog is m’n blaas/ plassen niet compleet lastenvrij.
Nu heb ik het vorige week toch op kweek laten zetten en nu kwam eruit dat er in mijn urine een bacterie zit die normaal in je luchtwegen infecties veroorzaakt. De assistente denkt dat het een foutieve kweek is dus ik moet Maandag terugbellen nadat zij het lab heeft gesproken, maar het zou wel verklaren waarom er nooit wat werd gevonden met de dipstrip en waarom vorige AB niet hielpen.
Ben het met je eens trouwens dat je soms goed voor jezelf moet opkomen; heb het gevoel dat mijn huisarts me inderdaad ook zat is. Maar ik denk maar zo; ik loop constant met de klachten en hij heeft maar 30 minuten last van me dus ja.
Hopelijk weet ik binnenkort meer en kunnen ze het voor altijd oplossen, loop nu 3 maanden met constant klachten dat is wel irritant.
Ik had dit ook als ik bij m’n ouders in bad was geweest. Denk inderdaad dat je vagina een beetje ontregeld is van de zeep (normaal moet je daar niet met zeep wassen).
Ik deed zelf vaak wat sudocreme of billenzalf erop dat verlichtte de boel wel wat.
Op zich is een verkoudheid niet zo alarmerend. Je zou multivitaminen proberen te slikken om te kijken of het verbeterd. Slaap je genoeg en eet je gezond?
Als het langer aanhoudt zou je een allergietest kunnen doen. Ik was als kind het hele jaar door verkouden maar het bleek dat ik allergisch was voor huismijt, waardoor mn neusslijm continu geirriteerd was. Toen een anti-allergie neusspray gekregen en daar ging het uiteindelijk wel mee over.
Bij de lidl hebben ze antihistamine (?) pilletjes tegen hooikoorts en allergieen. Ze zijn volgens mij niet schadelijk dus je zou ook kunnen proberen om die 2 keer daags te nemen voor een paar weken en kijken of het verbeterd.
Ik ben niet aan de pil maar gebruik wel gewoon condooms, ben nu al 3 maanden(!) niet ongesteld geweest maar ook niet zwanger (heb al 100 tests gedaan). Maar dit voelt echt niet chill… iemand geruststellende woorden?
Ja bruisballen maken je bad enorm basisch terwijl je down under area alleen goed functioneert wanneer het een zure ph heeft. Ik heb bijna nooit een blaasontsteking en toen ik (niet nadacht en) een vakantie om de dag met zo een bal in bad ging had ik er weer een. Nog steeds last?
Stress? Ondergewicht? PCOS (al is dit niet zo gerustellend)?
Ik ben een keer met mn domme hoofd in bad gaan zitten op een laag badzout die nog niet was opgelost. Toen ook niet geschakeld en alleen gedacht “achja lost zo wel op”. Dag erna ook branderig gevoel aan mn vagina. Is wel vanzelf over gegaan geloof ik. De boel maar even de boel laten zodat de ph zich kan herstellen.
Ikzelf heb van die cranberry tabletten (kruidvat huismerk voedingssupplement) die ik dan drie keer per dag neem + veel drinken. Als het dan na een paar dagen niet over is ga ik naar de huisarts.
Hmm geen ondergewicht, beetje stress maar das altijd wel en kan erger, ben idd bang voor PCOS ofzo
Water koken, laten afkoelen en dan in een eierdopje doen. Eierdopje over oog leggen, hoofd achterover doen en je oog proberen open te houden. Zo spoel je het met steriel water.
Is even een gek gevoel maar het hielp mij altijd wel!
Hahaha het is me als kind altijd verteld maar na je berichtje kan ik inderdaad hier weinigs steriel aan vinden, oeps.
Het heeft mij wel altijd geholpen maar misschien is niks doen dan beter!
Het is niet steriel, maar spoelen met gekookt water is wel goed om de irritatie te verminderen.
Mij werd het juist afgeraden door de oogarts om (alle soorten) water te gebruiken zonder het vooraf te koken.
Het was ook een arts uit jaar 0
Dat doet ook onwijs pijn haha. Jarennnnn terug, was een jaar of 17-18, bleef ik onverwachts bij iemand slapen want de laatste trein gemist en had geen lenzendoosje of niks bij. Toen in eierdopjes met water gedaan… Nou, m’n ogen brandden uit m’n kop toen ik ze 's ochtends weer in probeerde te doen Niet normaal haha.
Ik heb ook nog eens zachte geluk gehad blijkbaar haha. Althans… Hoop niet dat dat zoveel jaar later alsnog effect kan gaan hebben
Heb ze toen na een aantal x proberen in te doen/houden wat echt veel te pijnlijk was ook uitgelaten. Weet nog dat ik op Rotterdam station (nogal een eind van huis) rondliep zonder fatsoenlijk te kunnen zien, laat staan treininformatie te kunnen lezen, op zoek naar m’n trein Schoot niet op die terugreis. Eerst ook nog wel braaf een tussenstop op school gemaakt om naar een belangrijk college + een werkgroep te gaan, maar dat werkte natuurlijk ook niet zonder lenzen of bril haha. Dus maar gauw naar huis toen. Gelukkig wist ik op dat station wel de weg en welk perron ik moest hebben
Ik heb per ongeluk Mn tampon 20 uur laten zitten; ja TMI; maar ik bloedde helemaal niet meer. Maar ik ben altijd super panisch geweest voor die tamponziekte en nu dus super erg. Wat moet ik doen? ik heb nu geen koorts ofzo, maar moet ik dan monitoren of is het al te laat voor mij?