Het grote medische vragen-topic

weet iemand of je gescheurde enkelbanden kunt zien op een röntgenfoto? Of zien ze alleen of er iets gebroken is?

Misschien een domme vraag maar ik kijk ‘helden van hier: in de lucht’

Ze hebben het daar vaak over ‘iemand in slaap brengen’ bijv omdat transport anders teveel pijn doet, maar brengen ze diegene in slaap of in een soort coma? Want het lijkt alsof ze al die mensen ook intuberen en beademen maar als je ‘gewoon slaapt’ adem je wel zelf…
Excuus als dit heel erg dom is :zipper_mouth_face:

O dat klinkt best logisch idd, haha ik gelijk met m’n heftige ‘coma’. Thanks. Dat verklaart wel wat.

2 likes

Oei, hoe is het nu?

Ik ben vanmiddag flink van m’n fiets gevallen (of werd er overheen gekatapulteerd, eigenlijk). Knie en heup doen flink zeer, warm en dik en alles. Ik had geen ijs bij de hand en ben nu bijna thuis, dus ik zat even te googlen of koelen een aantal uur later nog zinvol is. Maar nu kom ik van alles tegen dat je juist niet moet koelen en iedereen zegt weer wat anders, en nu twijfel ik wat ik het beste kan doen. Net als bewegen trouwens, de een zegt rusten en de ander zegt juist bewegen zodat het niet stijf wordt. Ik ga overmorgen naar Disney en zou het wel leuk vinden als ik daar normaal kan lopen. Heeft iemand een helder inzicht?

Ik ben een paar maanden geleden ook flink hard (met 23km p/u) van mijn fiets gevallen op mijn knieën. Ze waren ook dik en heet en het blauw is nog steeds niet helemaal weg. Ik heb niet gekoeld, maar wel geregeld mijn benen omhoog gehouden zodat het vocht weg kon trekken. Maar ik kon in ieder geval een paar dagen heel moeilijk lopen, op zij in bed liggen deed pijn en ik kon een paar maanden niet op één knie steunen. Hoop dat het bij jou minder erg is. Sterkte!

1 like

Ah wat rot, en wat heeft dat lang geduurd! Ik bereid me dan maar voor op het ergste in ieder geval :see_no_evil: omhoog is wel een goed idee ja, dankjewel!

1 like

Ik heb veel knieblessures gehad en wat voor mij werkte was inderdaad knie hoger dan hart zodat het vocht terug kan lopen, en in fases van 10 min koelen als het dik is. Zoveel mogelijk rust houden maar niet gaan forceren, dus wel normaal in huis rondlopen als dat gaat. Het gaat morgen waarschijnlijk nog meer beurs aanvoelen maar hopelijk gaat lopen wel pijnvrij! Ik zou doen wat goed voelt op het moment. Hopelijk kan je gewoon rondlopen op Disney en anders moet iemand je maar voort duwen aan het einde van de dag haha. Goed naar je lichaam luisteren en als het na het weekend niet minder is kan je evt je dokter bezoeken. Ik ben overigens geen dokter maar dit is wat altijd voor mij heeft gewerkt, misschien heeft iemand anders gerichter advies.

Ah wat vervelend dat je zoveel blessures hebt gehad! Ik zit inderdaad met m’n been omhoog nu en het is best dik, zit echt een ei op, dus
ik ga maar even de erwtjes uit de vriezer halen dan :sweat_smile: En dan hopen dat het dit weekend lukt, de mensen waarmee ik ga zijn heel lief dus die duwen me vast me alle liefde voort als het moet :joy: Dankjewel voor je advies!

1 like

Kan het zijn dat wanneer je 0 groenten eet whatsoever en je hebt diabetes, dat daardoor je diabetes niet goed in te stellen is en je suikers heel erg wisselen? Ik heb namelijk een vriendin die dit heeft maar echt totaal geen groenten eet, alhoewel ze dus wel beweert dit te doen en gezond te leven. Erger me hier echt groen en geel aan omdat ze dus wel steeds komt klagen dat ze zich zo slecht voelt door die wisselende suikerwaardes. Ze heeft trouwens niet type 1 of 2 maar een of andere speciale variant.

Ik ben geen dokter maar lees dit toevallig. Maar ik zou gewoon even naar de huisarts bellen met precies deze vraag? Dan kunnen hun beslissen of het nodig is om te komen of dat je nog even moet afwachten.

Ik heb al een paar dagen last linksonder m’n rib en links achter bij m’n rug. Heb ook de hele tijd dorst en moet vervolgens vet vaak plassen. Ben al bij de HA geweest en die zegt ‘gaat wel over’. Iemand anders die dit ook heeft (gehad) en nog tips om de vervelende pijn te minderen (afgezien van pijnstillers)? Het voelt echt alsof m’n nier water nodig heeft en drink m’n ongeluk, maar het schijnt niet te helpen :thinking:

Ik zou zeker eventjes bellen. Heeft ze ook andere klachten erbij zoals diarree of overgeven?

Kun je nog gewoon rechtop lopen ?

Ik weet niet hoe erg je klachten zijn, maar ik heb extreme pijn gehad en kon echt niet meer rechtop lopen en had toen heel veel dorst. Moest naar het ziekenhuis en had een alvleesklier ontsteking. Maar zoals jij het nu beschrijft klinkt het nog niet zo heftig.

Jeejte dat klinkt wel werg idd! Heb je er nog veel last van of helemaal weg? ik kan alles nog wel inderdaad. Het is echt zo’n zeurende/krampende/stekende pijn. Merk het vooral als ik aan het ‘chillen’ ben (voor de tv, in bed) en niet als ik druk bezig ben.

De pijn zit idd op de plek van de Alvleesklier! En in sommige symptomen van alvleesklierontsteking kan ik mij wel vinden. Hmm, ik wacht het nog wel even af en anders toch maar weer naar de HA. Kan niet echt wat anders denk ik.

ah thanks voor je reply! Zodra ik die symptomen krijg zal ik zeker weer even bij de HA aankloppen :wink: heb de HA gisteren gesproken dus als het volgende week nog niet over is bel ik idd weer even.

1 like

Ik heb al maanden last van mijn pijn boven in mijn rug (tussen mijn schouderbladen), soms erger dan andere keren. Op dit moment heb ik het alweer een paar dagen dat het flink aanwezig is. Ze hebben een tijdje terug wel ontdekt dat ik hypermobiel ben… Kan het hiermee te maken hebben? Ik wil ook niet steeds de dokter bellen maar dit begint wel erg vervelend te worden. :confounded:

Afspraak maken bij de fysio misschien?

1 like

Ik heb een best grote bult op de wreef van mn voet. Herkent iemand dit? Ik ga maandag sws de huisarts bellen want kan bijna geen schoen meer aan. Hoop dat de foto een beetje duidelijk is :grimacing:

Geen idee, hoe ziet het eruit als je je teen niet omhoog trekt? Doet het pijn? Ik denk dat het beeld vertekent doordat je je teen omhoog houdt waardoor de pees aanspant. Maar gekke bult idd… zomaar ineens?

• geen arts/of enige medische opleiding, wel interesse en leuk dingen te leren -