Het grote medische vragen-topic

Kun je nog gewoon rechtop lopen ?

Ik weet niet hoe erg je klachten zijn, maar ik heb extreme pijn gehad en kon echt niet meer rechtop lopen en had toen heel veel dorst. Moest naar het ziekenhuis en had een alvleesklier ontsteking. Maar zoals jij het nu beschrijft klinkt het nog niet zo heftig.

Jeejte dat klinkt wel werg idd! Heb je er nog veel last van of helemaal weg? ik kan alles nog wel inderdaad. Het is echt zo’n zeurende/krampende/stekende pijn. Merk het vooral als ik aan het ‘chillen’ ben (voor de tv, in bed) en niet als ik druk bezig ben.

De pijn zit idd op de plek van de Alvleesklier! En in sommige symptomen van alvleesklierontsteking kan ik mij wel vinden. Hmm, ik wacht het nog wel even af en anders toch maar weer naar de HA. Kan niet echt wat anders denk ik.

ah thanks voor je reply! Zodra ik die symptomen krijg zal ik zeker weer even bij de HA aankloppen :wink: heb de HA gisteren gesproken dus als het volgende week nog niet over is bel ik idd weer even.

1 like

Ik heb al maanden last van mijn pijn boven in mijn rug (tussen mijn schouderbladen), soms erger dan andere keren. Op dit moment heb ik het alweer een paar dagen dat het flink aanwezig is. Ze hebben een tijdje terug wel ontdekt dat ik hypermobiel ben… Kan het hiermee te maken hebben? Ik wil ook niet steeds de dokter bellen maar dit begint wel erg vervelend te worden. :confounded:

Afspraak maken bij de fysio misschien?

1 like

Ik heb een best grote bult op de wreef van mn voet. Herkent iemand dit? Ik ga maandag sws de huisarts bellen want kan bijna geen schoen meer aan. Hoop dat de foto een beetje duidelijk is :grimacing:

Geen idee, hoe ziet het eruit als je je teen niet omhoog trekt? Doet het pijn? Ik denk dat het beeld vertekent doordat je je teen omhoog houdt waardoor de pees aanspant. Maar gekke bult idd… zomaar ineens?

• geen arts/of enige medische opleiding, wel interesse en leuk dingen te leren -

Als k mn teen omlaag die is de bult ongeveer de helft minder maar wel duidelijk zichtbaar. En het doet alleen pijn als ik het aanraak of schoenen aanheb. En hij zit er nu denk ik 3 weken en word wel steeds groter. Heb een filmpje erbij gedaan, verwijder die wss later wel :grimacing: vind het zo bizar en grappig om te zien

Voelt het warm aan en is het rood? Het zou een abces kunnen zijn, ik zou er als ik jou was niet teveel aan zitten en inderdaad de huisarts even bellen maandag!

Nee het is niet warm of rood geukkig!

Ik weet dat het niet goed is maar ik heb gegoogled en kwam uit bij tarsal boss. En die symptomen kloppen wel. Heb voorderest geen andere schoenen en activiteiten gedaan. Maar zal maandag idd de dokter bellen en niet zelf voor dokter gaan spelen🙈

Oké, ik heb dus ontstoken keelamandelen. Begon onschuldig beetje keelpijn werke koortsig maar voelde me steeds zieker worden. Huisarts (via telefoon dus hij heeft me niet onderzocht) heeft een kuurtje voorgeschreven. Maar het lijkt erger te worden. Koortsaanvallen, Mijn amandelen zijn opgezwollen en vol met pus, zo ook als ik dieper mijn keel in kijk. Hoest me de longen iit het lijf en voel nu ook op meerdere plekken in mijn mond ontstekingen, ook zitten mijn lippen opeeens vol met blaasjes en aften. Bleh is er iets wat ik kan doen deze pijn te verzachten?

Paracetamol 4x per dag 1000mg, ijswater drinken, ijsjes eten, dynexan (vrij verkrijgbaar) op je aften smeren voor het eten, eventueel ibuprofen/naproxen/diclofenac volgens de bijsluiter bijslikken.

1 like

Iemand goede tips tegen netelroos? Heb de eerste “aanval” 2 januari gehad en dat meteen met een enorm opgezwollen oog en lip en daarna nog 2x met ook overal rode plekken en bulten en toen heeft de huisarts het ook gezien dus heb nu koelzalf en antihistamine en moet dat 2 weken slikken en dan een week niet om te kijken hoe het dan gaat. Maar ik merk nu dat als ik dat pilletje een uur later dan normaal inneem, het meteen op komt zetten en ik binnen een half uur helemaal onder zit.
Kan moeilijk elke dag m’n wekker om 07:00 zetten :tired_face: nou ja kan wel natuurlijk maar ik werk onregelmatig dus dat komt nogal slecht uit.
Iemand tips ofzo of ervaringen?

Ik liet net een anticonceptiepil door het putje in de wasbak vallen. Door dat gezeik met die pil was dit zo’n ‘vervangende pil’ strip, mijn reservestrip was nog wel de goede zeg maar (die toen lange tijd niet leverbaar was). Ik heb daar een pil uit gehaald en ingenomen. Ik hoop dat iemand hier iets van snapt haha. Mijn vraag: kan dat kwaad? Er zit volgens mij zelfde dosering in. Of moet ik nu tijdelijk even met condoom seks hebben?

Ik heb 2x netelroos gekregen door een allergische reactie. Ik kreeg van de dokter gewone antihistamine die volgens mij ook bij de winkel te koop is en daar kwam het doorheen zetten. Toen kreeg ik een sterkere antihistamine die beter en langer per pil leek te werken. Misschien is dat een idee? Verder heel weinig tips. Aloe Vera hielp enigszins tegen de jeuk omdat het lekker koel was maar ik vond het echt verschrikkelijk. Sterkte ermee de komende tijd!

Ik heb nu Desloratadine gehad en het helpt indd wel maar ja niet lang genoeg.

Had jammer. Dan denk dat je toch de komende week echt op exacte tijden de pillen moet nemen als het daarmee wel gewoon wegblijft.

Je ogen zelf of je oogleden?
Misschien ‘te veel’ beeldscherm, irriterende stoffen (mascara). Heb je het altijd of alleen in de winter? Ik merk dat met droge verwarming lucht ik in de winter veel meer last heb van mijn ogen. Ik heb zo’n spray die je op je oogleden kan sprayen, is ook wel eens op de reclame (eigenlijk vooe hooikoorts volgens mij) en dat helpt wel!

Haha speaking about the devil. Ik heb een gevoeligheid reactie gekregen op de hepatitis A vaccinatie die ik vanmorgen heb gekregen. Mijn allergische reacties op antibiotica begonnen in elk geval exact hetzelfde. Ik heb net cetirizine genomen.
Ik denk dat als het blijft bij wat jeuk en tintelingen dat ik dan geen dokter hoef te bellen?