Ik betwijfel of de huisarts het zou bekijken als jij typische klachten van een schimmelinfectie vertelt tijdens het consult (jeuk, branderig gevoel, witte brokkelige afscheiding). Als de behandeling niet werkt kun je verder kijken.
Vrij specifieke vraag maar ik vroeg het me ineens af: wegens slechte uitstrijkjes is er al een aantal keer een biopsie gedaan waarbij dus weefsel van de baarmoedermond (? als ik het goed zeg) weggehaald wordt. Er is een kans dat ik dit over een tijdje weer moet laten doen, maar ik heb de vorige keren als zo pijnlijk en ongemakkelijk ervaren dat ik me afvraag of zoiets ook onder verdoving gedaan kan worden. Op internet lees ik dat het alleen bij een lisexcisie gedaan wordt, maar zou het ook kunnen/mogen bij een iets minder heftige ingreep?
Ik ben geen gynaecoloog, maar naar mijn weten wordt dit eigenlijk niet gedaan. Een biopsie is even vervelend, maar duurt in principe maar kort. En het verdoven van de baarmoedermond kan op zich ook pijnlijk zijn want dat gaat ook met prikjes, dus dan schiet je er per saldo niet zoveel mee op.
Ik heb een verwijzing naar de gynaecoloog omdat ik last heb van een terugkerende bacteriële vaginose, maar ik vraag me af of ik daar weer opnieuw uitstrijkjes moet laten maken, of dat de gynaecoloog de uitslagen van de uitstrijkjes van de huisarts kan gebruiken, weet iemand dit? Heb namelijk niet zoveel zin om hier veel geld aan kwijt te zijn als de uitslag toch al bekend is (soa test en kweek)
Ik ben geen arts, maar ik heb precies hetzelfde op dit moment en wel een beetje ervaring met dit soort situaties. Je kan voorzichtig op de bovenkant van de teen drukken (dus de botjes als ze recht op elkaar staan meer op elkaar drukken); als dit ondraaglijk is, is het gebroken en moet je wel naar de huisarts. Anders vooral rust nemen, been af en toe omhoog leggen, prettige schoenen zonder hak dragen, thuis op blote voeten/met sokken lopen zodat je teen niet verdrukt wordt. Beterschap!
Is 3,5 - 4 liter water drinken per dag gevaarlijk?
Ik heb in november een implanon laten plaatsen, een week nadat ie geplaatst was heb ik ongeveer een week last gehad van bloedverlies. Toen heb ik tot de kerst niet meer gebloed. Sinds eerste kerstdag tot nu heb ik ongeveer elke dag last van bloedverlies de enige dag wat erger dan de andere dag. Ik weet dat dit een bijwerking kan zijn van de implanon maar hoe lang moet ik hier mee blijven rondlopen/afwachten voordat ik naar de dokter moet? Ik heb het idee dat als ik geplast heb er meer bloed op het wc papier zit dan dat er door de dag heen in mijn maandverband zit (sorry voor de info).
Een vriendin van mij had/heeft dit altijd bij haar eerste en tweede implanon. Het is gewoon een onding. Voor sommige mensen werkt het wel.
Toen mijn grote teen gekneusd was deed het echt een week pijn, wel precies hoe je beschrijft
Hm oke, ja ik voel mij niet anders ofzo. Het is alleen irritant dat bloed qua maandverband steeds verder merk ik er niks van haha.
Aan je derde teen doen we (gebroken of niet) niet zoveel, zolang hij er nog recht op staat. Je kunt een dakpanpleister aanleggen bij jezelf, verder stevige schoenen dragen en proberen niet te stoten, meer valt er niet aan te doen.
Aaah en dan reageer ik nu zo laat, sorry! Ik zou het morgen even aankijken, het kan best pijn doen (ik liep ook een dag flink mank te wandelen) en anders voor de zekerheid even de huisarts bellen. Aan de andere kant kunnen ze een teen ook lastig spalken, dus als hij gewoon recht staat is rust alsnog de beste remedie geloof ik!
Ik lees dit toevallig… Ik heb hem een half jaar gehad en ben zo’n beetje al die tijd ongesteld geweest. Herkenbaar wel dus. Was voor mij de reden om hem te laten verwijderen na zes maanden.
Als ik m’n tenen naar mij toe buig doet dit in m’n wreef zeer… iemand enig idee? 
Ik heb wel eens bij de ehbo gezeten omdat ik dacht dat het blindedarmontsteking was… Duurt bij mij altijd een dag 
Mijn vriend maakt zich een beetje zorgen om deze plekjes op zijn huid. Hij heeft er nu 4 voor zo ver ik gezien heb: 3 op zijn armen en 1 in zijn nek. We zijn net in nieuw-zeeland geweest dus ik vraag me af of het door de zon komt ofzo. Kan misschien ook gewoon eczeem zijn? Ik weet het niet…
ik doe de foto’s maar even in een spoiler
Ringworm?
Ik heb de laatste tijd steeds soort van puistjes/talg bultjes/ rode plekjes op mijn borsten. (Ik denk talg bultjes, want heel soms kan ik het niet laten om te knijpen en dan komt er zo’n piepklein wit sliertje uit
) Het zit op beide borsten, maar niet op mijn tepels/tepelhof. Na een weekje of iets trekt het weer weg.
Ik voel mij echt een kneus, maar is dit normaal? Of moet ik hiermee naar de huisarts. Verder voel ik geen veranderingen in mijn borst of iets.
Doet een huisarts allergietesten of moet je dan eerst doorverwezen worden? Ik heb al een paar weken 2-3 nachten per week dat ik maar een par uur kan slapen omdat ik zo last van mijn buik heb (buikpijn, rommelen, opgeblazen, diarree). Ik durf nu gewoon haast niks meer te eten omdat ik dan al denk ojee het zal toch niet weer misgaan. En nu ook nog een grote blaar in mijn mond 
Sinds een paar dagen slik ik een supplement en sindsdien heb ik maagpijn. Nu slik ik het supplement in de ochtend en heb ik de avond nog pijn, kan dat door een supplement? Of is dit toeval? Want het lijkt me zo raar dat ik in de avond er nog pijn door heb…