@Madam-Mikmak @DoornRoosje thanks voor de tips!! Ik heb ook nog wat tips vanuit de zwangerschaps topics gekregen. Ik ga lekker smeren iig komende week.
Ik ben in het najaar/voorjaar zo vaak verkouden/ziekje/ziekzwakenmisselijk en het is irritant want het beïnvloedt behoorlijk mijn dag. Heb meerdere keren per jaar verhoging en ben nog vaker snotterig en heb overal spierpijn en ben ‘gewoon niet lekker’.
Ik probeer goed te slapen, gezond te eten, extra vitamines te nemen en te bewegen, maar ik ben zo vatbaar. Is er iemand in mijn omgeving echt overduidelijk ziek dan is de kans groot dat ik het overneem en ik vind dat zo vervelend omdat ik elke keer als iemand zit te snotteren denk ‘shit ik moet eigenlijk echt afstand houden, als ik maar niet ziek word’. (Ik weet dat mensen ook/vooral besmettelijk zijn als er nog geen symptomen zijn hoor, maar toch). Ook als ik me al niet zo top voel weet ik dat een nacht slechte slaap funest is wat me juist nog gestresster/vatbaar maakt.
Die lage weerstand; is dat gewoon een kwestie van accepteren? Of zou er ook echt iets goed mis kunnen zijn waar ik of de dokter iets aan kan doen?
Ik weet niet wat voor pijn het is, maar het kan misschien een maagzweer zijn. Als je reflux hebt klinkt dat ook niet heel niet-aannemelijk. Misschien wachten tot na het weekend, en dan overwegen naar de dokter te gaan?
Ik gebruik nu een jaar CBD olie voor mijn fibro. En mijn vader ook voor zijn artrose.
Enneh niet meer verkouden geeeest. Ze kunnen hier nog zo snotteren maar ik heb alleen een klein beetje last.
Mijn vader kan er ook zo om lachen. Dat mijn moeder snotverkouden is en hij niet!
Denk dat CBD dus best wat doen met je weerstand ook.
Heb jij je bloedwaardes wel eens laten testen bijv. Vitamine D, ijzer, b12?
Ik nam vaak ieder hoestje van iedereen over om er daarna weken mee rond te lopen, maar sinds ik extra vitamine d neem in de winter heb ik nergens meer last van. (even afkloppen)
Ik krijg vitb12 injecties. Nooit op vitd en ijzer geprikt, maar ik zou vit d en ijzer consequenter in moeten nemen, al zit het wel in m’n multi bruistabletten dus dacht ergens dat dat genoeg zou zijn. Heeft dat laten prikken nog veel nut, als ik gewoon zelf tabletjes consequent kan innemen?
Dank voor de tip.
Hm sta daar toch wat sceptisch tegenover omdat het niet wetenschappelijk is bewezen dat het helpt en ik dan niet zo goed weet wat ik tot mij neem… ben daar niet zo’n fan van.
Oh de onderzoeken schieten als paddenstoelen de grond uit.
Leiden heeft het onderzocht voor fibro.
THC is het meer pijnstillend maar met CBD werkt het het beste.
Dat is waar ik het voor gebruik. De rest is een fijne bijkomstigheid Haha
Maar ik snap je wel hoor. Ik had het anders ook niet zomaar gaan gebruiken.
Wat biedt verlichting tegen hoofdpijn, aangezien pijnstillers niet echt werken op het moment. Heb al koud washandje geprobeerd
Hoofdhuid, nek en overgang van nek naar hoofd masseren.
Bij mij helpt de Prikkel ook nog wel eens.
En gebruik je alleen paracetamol? Mij helpt diclofenac beter als het erge hoofdpijn is.
Combi van paracetamol en ibu! Thanks voor de tips!
Weet iemand hoe het kan komen als je opeens last hebt dat je knie een soort ‘naar achter’ schiet met een pijnscheut tot gevolg? Het voelt alsof ik dan te ver doorbuig (onbewust, hrt schiet erin) en dan er een soort doorzak.
Ik ben een week geleden een soort door mijn knie gezakt op de trap, niet veel last meer van gehad, maar wordt nu steeds erger en vaker…
Dit kan oa gebeuren als je hypermobiel bent of als de spieren rond je knie beschadigd of zwak zijn. Als het erger wordt zou ik een afspraak maken bij de fysio, voordat je de boel echt hevig beschadigt.
Ik zit tegen het hypermobiele aan (bij sommige gewrichten ver doorbuigen, andere weer niet… zij (=fysio, bij eerdere behandeling voor iets anders) noemde het ‘laks’?)
Ik kijk even hoe het gaat en anders bel ik idd de fysio! Thanks!
Ik heb dat ook! Ik ga daardoor heel snel door mijn enkels, maar een knie is wat dat betreft wat vervelender omdat die echt goed de verkeerde kant op kan doorschieten. Als je je spieren rondom dat gewricht versterkt kun je dat (als het goed is) enigszins voorkomen.
Dat had ik idd ook… dat is wel minder geworden bij mij al, door veel te lopen met stevige schoenen aan met steunzolen erin!
Thanks voor ervaring&advies!
Kun je eigenlijk nog een keelabces krijgen wanneer je geen amandelen hebt? Na die twee x te hebben gehad ben ik telkens als de dood ervoor dus sorry voor alle vragen!
Ik heb vannacht in bed een antibioticapil liggend ingenomen zonder water. Blijkbaar niet zo’n goed idee want ik werd wakker met hele erge pijn aan wat ik dacht mijn hart. Dacht echt dat ik doodging en de ambulance moest bellen. Nadat ik een beetje gekalmeerd was kwam ik tot de conclusie dat het wss mijn slokdarm is die pijn doet. Nu nog steeds pijn bij slikken. Gaat dit vanzelf over, of is het verstandig hierover te bellen met de huisarts?
Ik word gek van m’n netelroos! Desloratadine helpt niet genoeg, hebben de huisartsen hier in de zaal of een andere antihistamine beter zou kunnen werken?
Vorig jaar ben ik ook echt heel vaak niet lekker geweest en zo verkouden met de ene keer keelpijn erbij, dan weer oorpijn, pijn in mijn holtes etc.
Nu slik ik dit jaar d.avitamon compleet en moet zeggen dat het dit jaar echt goed gaat. Wel af en toe een snotneus maar niet zo extreem. Weet niet of het echt aan die tabletten ligt of dat mijn weerstand na vorig jaar een stuk verbeterd is maar misschien wel het proberen waard.