Dit vind ik nou juist iets om voor naar de huisartsenpost te gaan. Je weet niet wat het is en het kan zomaar een teken van iets ernstigs zijn.
Je kan vragen om meer per dag te slikken.
Of voor de nacht een sederende antihistaminica zoals nedeltran of hydroxicine.
Ik slik twee of drie cetirizine per dag, of voor het slapen een nedeltran ipv cetirizine als het erg is.
Dit kun je aan je arts voorstellen.
Hoe gaat het met je? Heb je nog gebeld?
Ik had dat ook en was toch een blaasontsteking. Jaar later, leef nogsteeds
Ik wil graag extra vitaminen slikken, maar zie de bomen door het bos niet meer. Iemand tips?
Ja denk het wel! Sowieso kan de huisarts een aantal testen doen om dingen uit te sluiten. Om echt in de knie te kunnen kijken zal je dan waarschijnlijk doorverwezen worden naar de orthopeed voor bv. een MRI.
Ik slik er nu 2 per dag. Het gekke is dat het soms prima werkt en ik soms weer wakker wordt met een gezwollen hoofd. Dus ik wil ook niet altijd wat heftigers slikken voor de nacht, ik ga maar eens overleggen met ze, thanks.
nedeltran of hydroxicine voor de nacht is niet veel heftiger of zwaarder. het zijn medicijnen uit de eerste generatie en die waren sederend. je slaapt er dus makkelijker door (vooral als ik echt veel jeuk heb)
maar ik vind deze ook iets beter werken, maar kunnen dus niet overdag. (of liever niet)
in het AMC waren ze ook verbaasd dat ik nooit nedeltran had gekregen.
Ik heb dit ook sinds een tijdje, en ik was pas met m’n vriend mee naar de opticien en toen heb ik het even gevraagd. Ze hebben toen m’n oogdruk gemeten en die was goed. Ik heb oogdruppels gekregen en die helpen wel heb ik het idee. Ik vond het vooral fijn om te weten dat die oogdruk goed was, soort geruststelling dat ik niet direct blind word :’) Maar die man wist sowieso wel veel van ogen dus ik zou misschien gewoon eens een opticien binnen lopen en het vragen als je niet perse naar de huisarts wil ermee.
Stuur je straks even een berichtje.
Ah wel goed dat je gebeld hebt in ieder geval! Hopelijk had je vanmorgen niet weer helder rood bloed zonder slijn en is het snel helemaal voorbij!
Ik heb dit ook best vaak, maar bij mij komt het vaak door weersveranderingen (denk ik). Doe er niks aan en verdwijnt in een paar dagen weer. Sorry eigenlijk heb je aan deze reactie niks hahaha
Ik bel altijd (LOL, altijd, ga echt 1x in de zoveel jaar naar de dokter) even of het hen nodig lijkt dat ik langskom. Soms zeggen ze: kijk het even aan of dat het een symptoom van is. Ben ik gerustgesteld en hoef ik niet onnodig op pad.
In principe zal de huisarts meer iets (proberen) uit te sluiten. Als iemand flauwvalt zou dat kunnen komen door een te lage bloeddruk, of een bloeddruk die niet snel genoeg stijgt als iemand bijvoorbeeld opstaat, het zou iets neurologisch kunnen zijn in principe (bijvoorbeeld epilepsie) of hartritmestoornissen en als iemand trauma op het hoofd heeft gehad, is dat ook iets om naar te kijken. Maar vaak wordt er ook niks gevonden en is het inderdaad vooral geruststelling. Bloed prikken wordt ook niet standaard gedaan bij flauwvallen, alleen bij indicatie. Vaak is het niet nodig, vooral als iemand al grieperig is ed, dan denk ik dat dat een logische verklaring is, vooral als er verder geen andere specifieke klachten of voorgeschiedenis is.
Van thuisarts:
Oja, en van thuisarts:
Neem contact op met de huisarts als een wegraking samengaat met:
- pijn op de borst of hartkloppingen vlak voordat u weg bent geraakt
- schokkende bewegingen
- verlies van urine
- bijten op de tong
Of als iemand:
- liggend flauwvalt
- plots wegraakt zonder dit aan te voelen komen
- tijdens inspanning flauwvalt
- herhaaldelijk plots flauwvalt
- langer dan 1 tot 3 minuten buiten bewustzijn is
- flauwvalt en bij het ontwaken verward is
Was meer bedoeld als luchtig grapje als tegenhanger van alle nare info op google, sorry als je het anders hebt ervaren. Succes met de onderzoeken, hoop dat het snel goed komt
Over flauwvallen: ben dit jaar al meerdere keren flauwgevallen in een drukke trein (warmte/benauwdheid) en weet van mezelf dat ik een erg lage bloeddruk heb (gemeten). Maar durf nu niet altijd meer in de ochtendspits de trein te nemen omdat ik bang ben dat het weer gebeurt.
Handig om toch een keer een bezoekje te doen of maar accepteren?
Ik had deze vraag ook in het kinderwens topic geplaatst, maar:
k heb een beetje rare vraag en misschien moet ik naar het TMI topic. Maar ik hoop dat iemand hier er een antwoord op heeft. Misschien een dokter in de zaal hier? Ik ben vannacht ongesteld geworden en zag in de ochtend een soort hard bolletje met slijm eromheen in m’n ondergoed. Ik heb het even opgepakt (goor i know) maar het voelde een beetje als een soort badparel structuur. Kan dit een berucht eitje zijn geweest? Bij mn vorige miskraam was ik al wat verder dus was het veel duidelijker. Sorry alvast als je dit verhaal heel vies vond!
Super vervelend, maar er is niet zo veel aan te doen. Je zou kunnen proberen ok je benen te kruisen en je been- en bilspieren actief aan te spannen. Het idee erachter is dat je door die spanning zorgt dat het bloed niet zo ‘wegzakt’ in je benen.
Was je ongesteld op je normale tijdstip? Dan zou het embryo maximaal 2 weken oud kunnen zijn en grofweg zo groot als een speldenknop. Ik weet niet precies wat je gezien/gevoeld hebt, het zou natuurlijk kunnen, maar het zou denk ik net zo goed een stolsel of stuk slijmvlies kunnen zijn, een embryo heeft op dat moment nog niet echt veel meer vorm of stevigheid dan het omliggende slijmvlies.
Wat is precies je vraag? Je kan altijd seks hebben, wil je weten wanneer de klachten van de infectie afnemen? Wil je weten of je elkaar weer kan besmetten? Zijn condooms je enige voorbehoedsmiddel en wil je niet zwanger worden (ohnee je gebruikt ook de pil)?
Is je vriend ook naar een dokter geweest? Krijgt hij een behandeling? Heb jij zelf klachten? Heb je dat ei van de huisarts of zelf gekocht?
Schimmels en bacteriën zijn altijd aanwezig op je huid en in je vagina, en ze houden elkaar in balans. Soms raakt dat evenwicht verstoord door een invloed van buitenaf (kan vanalles zijn, antibiotica, warmte, ander ondergoed, seks, condooms, het weer, zeep, je menstruatie, etc, etc), en krijgen de schimmels de overhand (met witte brokkelige afscheiding, jeuk en branderigheid als klachten), een andere keer krijgen de bacteriën de overhand (met klachten als vieze geur, veranderde afscheiding etc). Dat evenwicht herstelt zichzelf vaak weer na verloop van tijd, en schommelt in de tijd wat heen en weer, dat is allemaal normaal. Als je veel last hebt van de overgroei van schimmels kun je zo’n canesten-ei gebruiken, voor de overgroei van bacteriën kun je antibiotica krijgen, maar je kan je voorstellen dat door het uitroeien van de ene helft van het evenwicht de andere helft weer de overhand kan krijgen en je dus door kan schieten naar de andere kant.
Bacteriële vaginose en een vaginale schimmelinfectie zijn dus ook geen SOA’s, want ze waren altijd al in je vagina aanwezig, alleen de hoeveelheid/verhouding geeft nu problemen. Je vriend heeft een schimmelinfectie dus ook niet van jou ‘opgelopen’, hij had die schimmels al en om een bepaalde reden is er nu overgroei, ik kan helemaal niet bedenken wat gescheurde mondhoeken ermee te maken hebben (je kan schimmel in je mond hebben, maar dan heb je wit beslag op alle slijmvliezen, geen wondjes).
Even een quote van een eerder antwoord:
In theorie is het exact hetzelfde, of de verschillende bijwerkingen in de praktijk door andere vulstoffen veroorzaakt worden of placebo-effect zijn zul je nooit te weten komen denk ik.
Nee, het is dus geen besmettelijke ziekte, die schimmels zijn altijd op zijn penis en in jouw vagina aanwezig, en bij overgroei kun je daar klachten van krijgen. Dat is niet schadelijk of gevaarlijk, alleen vervelend, behandelen is dus meestal een keuze, geen noodzaak.
Als je de pil goed gebruikt kun je niet zwanger worden (of nouja, 99,9% niet), dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.
Een schimmelinfectie is geen SOA, dus daarvoor hoef je geen SOA-test te doen, maar als je het idee hebt dat het misschien iets anders is (maar dat zal niet, als de huisarts jouw klachten al beoordeeld heeft), of dat je vriend misschien iets anders heeft, en jullie lopen risico op een SOA zou je je misschien kunnen laten testen op chlamydia, dat is de meest voorkomende en minst opvallende SOA, als je die niet hebt heb je waarschijnlijk ook geen andere.