Het grote medische vragen-topic

Ojee, wat zou het dan nog meer kunnen zijn allemaal? Of misschien wil ik dat niet weten. Ik heb al een grote medische geschiedenis daarom is naar een arts gaan inmiddels een drempel voor mij. Maar het moet maar even, hopelijk valt het allemaal mee.

@yuna Ik zou t even een paar dagen niet nemen en kijken hoe dat gaat. En dan t supplement met yoghurt ofzo innemen. En als je er last van blijft houden ermee stoppen.

Ik heb al een paar dagen een soort knobbeltje aan de achterkant van mijn hals, schuin onder mijn oor. Ik voel me verder helemaal niet verkouden of ziek, dus ik weet niet of het dan nog een lymfeklier kan zijn? Het bultje doet verder ook geen pijn en het is er opeens gekomen. Als je gaat googelen kom je natuurlijk de ergste dingen tegen. Iemand enige idee wat het alternatief is op gelijk een tumor etc?

Kan best een lymfeklier zijn. Ik heb er ook eentje die opgezwollen is en dat ook al zeker drie jaar lang is (en groter wordt als ik bijvoorbeeld last heb van hooikoorts of ziekig ben): Bij mij bleek er niets aan de hand te zijn en mijn huisarts vertelde ook dat lymfeklieren over het algemeen sowieso snel reageren/opzwellen, ook bij lichte verkoudheden etc. Er hoeft dus echt niet meteen iets ernstigs aan de hand te zijn, maar je kan altijd een afspraak maken als je er geen fijn gevoel bij hebt! Mij werd toen overigens wel verteld dat ze lymfeklieren liever niet weghalen omdat ze belangrijk zijn voor je afweersysteem, dus als je er geen last van hebt dan gewoon lekker laten zitten.

1 like

Viooltjes mag ik je een prive berichtje sturen?

Ja ik heb nu toevallig al 2,5 dag geen last meer van bloedverlies, ik kijk nog wel even aan hoe het gaat en mocht het weer terugkomen voor een lange tijd laat ik hem eruit halen.

Ik heb zelf, zoals ik al eerder zei, ook gehad dat het bleef doorgaan en ik heb in die tijd ook af en toe een paar dagen gehad dat het was gestopt maar daarna ging het weer wekenlang door. Ik wil je niet bang maken hoor verder maar ik vind het zelf echt een rotding. :sweat_smile:

1 like

Je maakt mij niet bang hoor haha, maar ik wil het gewoon nog even aankijken want hij zit er nog niet zo lang in ook omdat viooltjes zei om het 3 tot 6 maanden te proberen. En anders moet ik hem er weer uithalen en weer aan de pil maar dat werkte ook niet goed voor mij en een spiraaltje durf ik niet. Dus ik hoop nog even op een ‘wonder’ ook al is de kans klein haha maar ik ken ook mensen die na een poosje helemaal geen bloedingen meer hadden .

Ik hoop voor je dat het overgaat. :crossed_fingers:t2: Misschien heb ik hem er ook wel te vroeg uitgehaald hoor…

1 like

Haha dankje! Ja misschien, misschien ook niet het is per persoon ook zo verschillend. Ik vind het maar een gedoe al die anticonceptiemiddelen haha

Dank! Ik denk meer dat ik ervan schrok omdat ik nog nooit zoiets eerder heb gehad. Ik heb het idee dat het ook kleiner aan het worden is. Ik ga denk ik voor de zekerheid langs de huisarts als het over een week nog niet weg is

Iemand ervaring met het wegsnijden van een moedervlek? Hoe gaat dat in zijn werking en doet het veel pijn?
Ik heb er eentje die uitsteekt waar regelmatig mijn bh overheen zit.

1 like

Ik heb er afgelopen jaar 2 laten weghalen. Voel je helemaal niks van. Je mag alleen met die plekken iets van 6 weken niet in de zon

1 like

Ja ik heb op mijn rug één laten weghalen, viel allemaal reuze mee.

1 like

Als je je opeens uit het niks als een complete dweil voelt, er vanuitgaande dat he gewoon goed gegeten en gedronken hebt, wat kan dat dan zijn? Normaal word ik altijd met een aanloopje ziek, vandaar dat ik het niet weet

Griep?

Dat is toch nooit uit het niets? Vanochtend nog volle bak gesport en niks aan de hand

Kan vrij snel optreden.

2 likes

Ik een net boven mijn borst. Het deed helemaal geen pijn omdat ze het plekje ook verdoofd had. Daarna hechtingen en die mochten er na een week of wat weer uit. Helaas wel een litteken aan over gehouden maar dat ligt meer aan mijn huid denk ik.

1 like

Ik ben gisterochtend, heel onhandig, van de trap gevallen. Ik kan sindsdien niet meer zitten omdat Mn stuitje zo’n pijn doet. Liggen en lopen gaat. Denk dat Mn stuitje is gekneusd. Is t nodig om hiermee naar de dokter te gaan? Want dokter kan er verder volgens mij niets aan doen of is t toch handig om het even te laten checken morgen?

Nee, mijn vriend heeft toevallig wel colitis maar ik heb zelf ook nog nooit slijm of bloed bij ontlasting gehad. Ik ben wel lactose intolerant en heb gemerkt dat ik tegen veel noten niet kan, vandaar dat ik zelf aan een allergie dacht. Heb ‘gewoon’ al jaren snel diarree ook. Denk daarom zelf ook meer aan iets anders, maar ja bij mijn vriend hadden we natuurlijk ook echt niet gedacht dat hij echt een darmziekte zou hebben.