Het grote medische vragen-topic

Aaah en dan reageer ik nu zo laat, sorry! Ik zou het morgen even aankijken, het kan best pijn doen (ik liep ook een dag flink mank te wandelen) en anders voor de zekerheid even de huisarts bellen. Aan de andere kant kunnen ze een teen ook lastig spalken, dus als hij gewoon recht staat is rust alsnog de beste remedie geloof ik!

Ik lees dit toevallig… Ik heb hem een half jaar gehad en ben zo’n beetje al die tijd ongesteld geweest. Herkenbaar wel dus. Was voor mij de reden om hem te laten verwijderen na zes maanden.

Als ik m’n tenen naar mij toe buig doet dit in m’n wreef zeer… iemand enig idee? :thinking:

1 like

Ik heb wel eens bij de ehbo gezeten omdat ik dacht dat het blindedarmontsteking was… Duurt bij mij altijd een dag :cold_sweat:

Mijn vriend maakt zich een beetje zorgen om deze plekjes op zijn huid. Hij heeft er nu 4 voor zo ver ik gezien heb: 3 op zijn armen en 1 in zijn nek. We zijn net in nieuw-zeeland geweest dus ik vraag me af of het door de zon komt ofzo. Kan misschien ook gewoon eczeem zijn? Ik weet het niet…

ik doe de foto’s maar even in een spoiler

Samenvatting

dit zijn de twee op zijn armen, die in zijn nek ziet er zo uit als de 1e en de andere op zijn arm ook, maar die 2e ziet er dus wel wat minder heftig uit

Ringworm?

Ik heb de laatste tijd steeds soort van puistjes/talg bultjes/ rode plekjes op mijn borsten. (Ik denk talg bultjes, want heel soms kan ik het niet laten om te knijpen en dan komt er zo’n piepklein wit sliertje uit :see_no_evil:) Het zit op beide borsten, maar niet op mijn tepels/tepelhof. Na een weekje of iets trekt het weer weg.
Ik voel mij echt een kneus, maar is dit normaal? Of moet ik hiermee naar de huisarts. Verder voel ik geen veranderingen in mijn borst of iets.

Doet een huisarts allergietesten of moet je dan eerst doorverwezen worden? Ik heb al een paar weken 2-3 nachten per week dat ik maar een par uur kan slapen omdat ik zo last van mijn buik heb (buikpijn, rommelen, opgeblazen, diarree). Ik durf nu gewoon haast niks meer te eten omdat ik dan al denk ojee het zal toch niet weer misgaan. En nu ook nog een grote blaar in mijn mond :woman_shrugging:t3:

Sinds een paar dagen slik ik een supplement en sindsdien heb ik maagpijn. Nu slik ik het supplement in de ochtend en heb ik de avond nog pijn, kan dat door een supplement? Of is dit toeval? Want het lijkt me zo raar dat ik in de avond er nog pijn door heb…

Ojee, wat zou het dan nog meer kunnen zijn allemaal? Of misschien wil ik dat niet weten. Ik heb al een grote medische geschiedenis daarom is naar een arts gaan inmiddels een drempel voor mij. Maar het moet maar even, hopelijk valt het allemaal mee.

@yuna Ik zou t even een paar dagen niet nemen en kijken hoe dat gaat. En dan t supplement met yoghurt ofzo innemen. En als je er last van blijft houden ermee stoppen.

Ik heb al een paar dagen een soort knobbeltje aan de achterkant van mijn hals, schuin onder mijn oor. Ik voel me verder helemaal niet verkouden of ziek, dus ik weet niet of het dan nog een lymfeklier kan zijn? Het bultje doet verder ook geen pijn en het is er opeens gekomen. Als je gaat googelen kom je natuurlijk de ergste dingen tegen. Iemand enige idee wat het alternatief is op gelijk een tumor etc?

Kan best een lymfeklier zijn. Ik heb er ook eentje die opgezwollen is en dat ook al zeker drie jaar lang is (en groter wordt als ik bijvoorbeeld last heb van hooikoorts of ziekig ben): Bij mij bleek er niets aan de hand te zijn en mijn huisarts vertelde ook dat lymfeklieren over het algemeen sowieso snel reageren/opzwellen, ook bij lichte verkoudheden etc. Er hoeft dus echt niet meteen iets ernstigs aan de hand te zijn, maar je kan altijd een afspraak maken als je er geen fijn gevoel bij hebt! Mij werd toen overigens wel verteld dat ze lymfeklieren liever niet weghalen omdat ze belangrijk zijn voor je afweersysteem, dus als je er geen last van hebt dan gewoon lekker laten zitten.

1 like

Viooltjes mag ik je een prive berichtje sturen?

Ja ik heb nu toevallig al 2,5 dag geen last meer van bloedverlies, ik kijk nog wel even aan hoe het gaat en mocht het weer terugkomen voor een lange tijd laat ik hem eruit halen.

Ik heb zelf, zoals ik al eerder zei, ook gehad dat het bleef doorgaan en ik heb in die tijd ook af en toe een paar dagen gehad dat het was gestopt maar daarna ging het weer wekenlang door. Ik wil je niet bang maken hoor verder maar ik vind het zelf echt een rotding. :sweat_smile:

1 like

Je maakt mij niet bang hoor haha, maar ik wil het gewoon nog even aankijken want hij zit er nog niet zo lang in ook omdat viooltjes zei om het 3 tot 6 maanden te proberen. En anders moet ik hem er weer uithalen en weer aan de pil maar dat werkte ook niet goed voor mij en een spiraaltje durf ik niet. Dus ik hoop nog even op een ‘wonder’ ook al is de kans klein haha maar ik ken ook mensen die na een poosje helemaal geen bloedingen meer hadden .

Ik hoop voor je dat het overgaat. :crossed_fingers:t2: Misschien heb ik hem er ook wel te vroeg uitgehaald hoor…

1 like

Haha dankje! Ja misschien, misschien ook niet het is per persoon ook zo verschillend. Ik vind het maar een gedoe al die anticonceptiemiddelen haha

Dank! Ik denk meer dat ik ervan schrok omdat ik nog nooit zoiets eerder heb gehad. Ik heb het idee dat het ook kleiner aan het worden is. Ik ga denk ik voor de zekerheid langs de huisarts als het over een week nog niet weg is

Iemand ervaring met het wegsnijden van een moedervlek? Hoe gaat dat in zijn werking en doet het veel pijn?
Ik heb er eentje die uitsteekt waar regelmatig mijn bh overheen zit.

1 like