Mijn vader heeft dat ook voor Raynaud. Ook liet hij eerst jaarlijks een zenuw blokkeren (? sorry weet niet alle medische bewoordingen). Bij hem is het wel zo erg dat zijn hand bijna dubbel zo dik is in de winter en iedere aanraking pijn doet. Ik weet alleen dat het hem helpt, maar verder ben ik dus totaal niet medisch en heb ik geen idee wanneer het wordt voorgeschreven. Wel echt een hele vervelende ziekte, hopelijk vind je dingen en manieren om er minder last van te hebben
Dit! Ik heb al tandenknarsklachten sinds ik tanden heb… Vorig jaar zag ik iemand die ik op insta volg vertellen dat ze hier botox voor gebruikte. Ze was doorverwezen door haar tandarts. Ik ben vier maanden geleden voor het eerst geweest na overleg met mijn tandarts. Het is werkelijk bizar welke klachten ik ineens kwijt ben? En dus, achteraf, toch te wijten waren aan het tandenknarsen!
Mijn vriend ligt al vanaf de middag op bed met heftige migraine (spanningshoofdpijn) en overgeven. Begin van de avond de hap gebeld, heb zetpillen gekregen tegen misselijkheid zodat daarna ook de migrainemedicatie binnenblijft. Alleen lijkt die zetpil na anderhalf uur nog niet echt te werken, water komt er nog steeds uit…
Zou dat het ook kunnen zijn zonder dat er gebitsschade is?
Ik ben geen tandarts maar ik heb zelf 1,5 jaar geklemt zonder “bescherming” en toen ik het bij mijn tandartscontrole melde zei ze dat beschadiging niet altijd zichtbaar zijn. Ik heb nu zo’n speciale opbeetplaat omdat ik het risico niet wil nemen. Ze zei ook dat er verder niet zoveel aan te doen. Is behalve idd die botox die hierboven al gesuggereerd wordt en speciale kaakspieroefeningen
Ik knars ook en ik ben wel benieuwd van welke klachten je nu af bent?
nog maar even bellen met de hap?
Heeft ie dit vaker gehad?
De pijn onder mijn oor die ik regelmatig had, nekpijn wat doortrok naar mijn schouders, veel hoofdpijn, en niet meer van die ‘randen’ aan de binnenkant van mijn wangen. Als laatste voel ik me gewoon uitgeruster, omdat ik echt beter slaap. Nu ben ik een extreme knarser hoor en heb ik de afgelopen 20 jaar zo’n beetje alles geprobeerd. Ik ben dus heel er opgelucht nu (ook omdat ik al wat kronen heb door het knarsen en die dingen zijn gewoon heel duur)
Ah, nog bedankt voor je reactie! Toch heel fijn dat iemand dit herkent. Ik begon echt een beetje aan mezelf te twijfelen omdat ik het dus zo lang zonder bijwerkingen heb kunnen gebruiken. Ik heb een afspraak gemaakt om het te bespreken en te kijken wat mogelijke andere opties zouden kunnen zijn.
Ibuprofen kan je maag wel beschadigen! Toen mijn moeder regelmatig ibuprofen moest nemen voor haar schouder moest ze ook maagbeschermers innemen
Ik heb er ook last van en ben benieuwd welke medicatie jij hebt gehad als je dat wil zeggen. Ik ben begonnen met Desloratadine en dar hielpt niet genoeg dus toen Prednison kuur erbij en Cetirizine(of Levo, weet het even niet meer). Dat hielp wel tot een week geleden alles terug kwam inclusief opgezwollen lip. Ging dagen erna wel oké met alleen bultjes en nu weer een dikke lip en mega veel bulten en jeuk, niet te doen. Moet donderdag weer terug naar de dermatoloog, ze had het over Tavegil maar liever niet omdat je daar slaperig van wordt.
paracetamol is niet zo slecht voor je maag dus dat kan je wel innemen zonder maagbeschermer!
Moet je zelf spuiten? Ik moest ook een tijdje B12 prikken maar dat deed de doktersassistente in mijn bil haha. Maar dat deed verder geen pijn.
Ja was ook in een spier, mij werd toen verteld dat het in je bil het effectiefst was maar geen idee of dat klopt hoor. Maar ik vond het echt geen pijn doen, heb er nooit last van gehad.
Ik kreeg dit ook, in m’n bil. Het doet geen pijn maar vond het de dagen erna wel eens vervelend, kreeg dan een soort hard stuk wat niet fijn zat zonder kussen.
Beetje laat en ook niet medisch: ik heb ook vaak rug/nek klachten waardoor ik veel hoofdpijn krijg en biv veel spanning op mijn kaken. Het enige wat voor mij helpt is om me 1x in de 3/4 weken te laten masseren. Een hoofd/schouder massage of een hoofdpijn massage. Wellicht het proberen waard!
Ik heb zelf nog nooit een B12-injectie gehad, maar wel een aantal maal gegeven. Hoorde eigenlijk altijd dat het even vervelend is, maar nooit echt pijnlijk. Ik injecteer altijd in de bilspier, maar het kan ook in bovenbeen of -arm. Het lijkt enger dan het is!
Ik zit mezelf helemaal gek te maken met dat ik een soa heb. Vorige week had ik een aantal bultjes. Ik dacht dat het ingegroeide haartjes waren en ze zijn inmiddels ook weg. Maar ik heb nu ook opgezwollen lymfeklieren in mijn lies
Maarja ik ben al best lang samen met mijn vriend dus ik denk dat ik het van hem heb. Maar nu ben ik dus bang dat ik er al heel lang mee loop en ging er zelfs de gedachten door mijn hoofd dat hij seks heeft gehad met iemand anders.
Ik denk dat niemand van ons je hier gerust kan stellen dus doe ik het maar zo
LAAT JE TESTEN!!!
En probeer jezelf niet gek te maken met gedachtes. Ik ben ook een doemdenker dus altijd komen de ergste scenario’s voorbij. Maar je weet nog helemaal niks, dus alleen een test kan uitsluitsel (of niet) bieden!
Ja is ook zo… Bah en kan pas over een week dan gaan. Maar zie er nu al tegen op. Ook als het wel zo is dat ik het dan mijn vriend moet vertellen.