@Krabsalade @Acquiesce
Thanks voor het bijspijkeren van de kennis!
Mijn oude team zat toen in een heel heftig proces met die cliënt van afbouwen van het ene middel en behoorlijke bijwerkingen ervan.
Was toen een hele onhoudbare situatie met agressie (fysiek en verbaal) waarbij uiteindelijk zelfs een crisis team is opgezet.
Uiteindelijk is dit voor mij toen de druppel geweest om ook weg te gaan. Zijn wel meer dingen gebeurt hoor, maar dit was wel mijn eindpunt.
@anon50122296 Volgens mij kan de apotheker een capsule van 2.5mg maken maar dat weet ik niet helemaal zeker. En snap dat stoppen veel spanning oproept dus zou het zeker niet doen als je het (nog) niet vertrouwt. Wat jij omschrijft ken ik echter niet, en serotonine syndroom is iets heel anders. Maar je zou altijd waar je bang voor bent eens kunnen bespreken met je arts en kijken hoe die erover denkt!
@Hectometer Die is er voor zover ik weet helaas niet! Deze infographic kwam ik wel laatst tegen en geeft ook wel een redelijk aardig overzicht: https://antidepressiva.nl/images/INFOGRAPHIC_3.jpg
@Flopsyunicorn Jeetje wat een verhaal! Snap helemaal dat als je zoiets meemaakt bij een patient dat je dan nare associaties hebt bij dit middel. Hoop dat je inmiddels een fijnere werkplek hebt gevonden!
O oeps… dopamine syndroom bedoel ik
Dopamine supersensitiviteits syndroom heet het geloof ik …
Staat ook op psychosenet
Iets te veel medicijnen gezien vanavond, begin het door elkaar te halen
SSRI’s (de groep medicijnen waartoe citalopram toe behoort) kunnen allerlei bijwerkingen geven. Wat jij omschrijft kan daar allemaal wel bij passen. De bijwerkingen zijn vaak de eerste weken na het starten het ergst en worden daarna meestal minder.
10mg is inderdaad een wat lage dosering maar het is helemaal prima dat je hiermee begint en dat je langzaam aan doet met ophogen. En voor sommige mensen is 10mg wel genoeg. Werking op depressieve klachten kun je verwachten na 4-6 weken, dus hoe je verder gaat zou ik vooral daarop baseren: vind je de symptomen waarvoor je antidepressiva bent gaan slikken dermate verminderd dat je er tevreden genoeg mee bent? Dat enorme piekeren klinkt nog wel heel erg vervelend en het zou kunnen dat een hogere dosering daar net iets meer steun in geeft.
Als je besluit nog wel te verhogen zou ik wel proberen dit in ieder geval 4-6 weken vol te houden, omdat je dan pas echt kan zeggen of dit middel voor je werkt of niet. En de start is vaak het ergst, verhogingen worden vaak beter verdragen qua bijwerkingen, mogelijk stelt dat iets gerust Succes!
@Milkyway Is 85-90 qua hartslag sowieso niet redelijk hoog vergeleken met het gemiddelde? Mijn hartslag was nog wat hoger dan dat, maar dat vond mijn arts wel te hoog iig. Nadat ik ben gestart met escitalopram, is mijn hartslag gedaald naar 65 en daar is ze tevreden mee. Ze zei dat de medicijnen dus in ieder geval lichamelijk iets voor me doen door mijn stressniveau te verlagen.
Ik woon niet bepaald om de hoek, jammer haha. Ik denk wel dat ik er ook aan moet geloven. Ik zit de laatste tijd meer en merk echt dat dat.de boosdoener is. Is de pijn helemaal weg nu bij je?
Dat laatste bestaat naar mijn weten niet. Wel een baarmoederverzakking, maar dat is niet zozeer te zien aan de schede.
Dat stukje huid (dat jij mini schaamlippen noemt) verschilt per persoon hoe groot dat is, een soort huidflapje is dat en dat kan variëren in grootte.
Heb je verder klachten, dat je aan een verzakking denkt?
De wanden van de vagina kunnen volgens mij wel verzakken!
In dit artikel zijn foto’s te zien van een verzakking. Bij mij lijkt het een beetje op de ‘mild prolapse’ foto.
Maar ik vind het lastig te zeggen. Ik heb eigenlijk al best lang dat ik niet helemaal goed uit kan plassen. Niet dat ik heel vaak moet plassen (ik denk zo’n vier keer per dag), maar ik moet dan wel een beetje persen om de laatste druppen eruit te krijgen. Of ik ga plassen, veeg af, en ga dan weer zitten om nog een beetje te plassen. Ook heb ik soms het gevoel dat ik mij vagina moet ‘terugduwen’ als ik bijvoorbeeld hard heb gehoest of geniest. Ik heb nooit last gehad bij penetratie of met tampons.
Ja, maar het is nu ook 5 jaar geleden.
Het bleef wel lang gevoelig. In het dagelijks leven niet meer maar als je net verkeerd op je stuitje leunde dan schoot het er even in.
Maar nu helemaal niks
Dus het komt goed! Het duurt alleen verrekte lang
Ik heb een vraag over cranberry-pillen. Elk merk en elk potje heeft net andere ingrediënten maar waar kun je nu het beste op letten als het gaat om het voorkomen van een blaasontsteking met die pillen?
Ik gebruikte blasecare in combinatie met cranberrysap en dat heeft voor mij prima gewerkt, maar nu was lucovitaal in de aanbieding en begon ik toch weer te twijfelen. Alhoewel die samenstelling dus heel anders is.
Kan ook bronchitis zijn, zou even langs de ha gaan…
Beter te vaak dan dat je er erge last van hebt
Het is de cranberry die het doet, of je nou pure cranberry’s eet of sap van cranberry’s drinkt,
Dat moet niet uitmaken…
Het is inderdaad de D-mannose waarom ik voor blasecare koos. Ik heb dit nog niet in andere pillen gezien
@Krabsalade geen idee of je het nog weet of boeiend vind maar die bult op mn voet blijkt een atheroomcyste te zijn, de oplossing is nog meer antibiotica
Ik slik al jaren, zeker al 10+ jaar, dezelfde medicatie tegen ADHD (concerta). Beviel altijd prima maar de laatste tijd merk ik dat ik steeds vaker last krijg van stemmingswisselingen op de dagen dat ik medicatie slik, eigenlijk altijd aan het einde van de dag. Ik kan dan echt bloedchagrijnig/opgefokt worden om helemaal niks en ben me daar dan heel bewust van, maar kan er op zo’n moment ook niet echt iets tegen doen. Zelf heb ik sterk het gevoel dat dit door mijn medicatie komt omdat ik het dus alleen op die dagen heb. Herkent iemand dat? En zou andere medicatie mogelijk verschil maken, of heeft dat bij zoiets als dit niet zoveel zin?
Kort vraagje: ik heb voor overmorgen een afspraak staan om een verstandskies te laten weghalen bij de kaakchirurg, maar ben nu al voor de tweede dag ‘ziek/grieperig’ (hoofdpijn, spierpijn, verhoging, hoestje, etc). Kan ik mijn afspraak beter verzetten of kan het geen kwaad? (buiten dat het natuurlijk voor mezelf niet comfortabel is, maar de afspraak werd al een keer verzet door het ziekenhuis en ik wil er liever vanaf zijn)
Ik gebruik die van kruidvat huismerk, werkt prima en goedkoop. De precieze ingrediënten weet ik niet.
Ik zou even bellen naar de poli. Maar ik denk dat ze de afspraak, zeker bij verhoging, willen verzetten.
Ik heb een vagina schimmelinfectie waar ik zalf voor heb. Ik slik vanavond mijn laatste pil. Kan ik beter doorslikken of is ongesteld worden geen probleem?
Ik heb een paar x gehad dat de infectie weg ging op het moment dat ik ongesteld werd. Dus ik zou gewoon stoppen met de pil en lekker ingesteld worden! Volgens mij kan dat doordat de balans van je vagina veranderd tijdens je menstruatie ofzo?