Het grote medische vragen-topic

Ja zoiets dacht ik ook een beetje, maar ik twijfelde. Thanks, ga het gewoon lekker laten vloeien haha

Heeft iemand hier ervaring met een osteopaat en zou je dat aanraden?

Ik heb allemaal rare klachten vanwege spierspanning in mijn rug/nek dat is gaan doorstralen en heb bijna alles al geprobeerd. Fysiotherapie, manuele therapie, acupunctuur, mensendieck, en alles helpt maar heel even (denk zelf dat ik uiteindelijk toch aan een operatie moet ivm borstverkleining maar wil eerst echt alles uitgesloten hebben).

Ik weet het gewoon even niet meer en toen begon iemand over osteopathie, maar ik ken dat helemaal niet en vind er vooral veel sceptische reacties over. Is het het proberen waard?

Heb ik wel gedaan. Heb toen een antibiotica zalfje gekregen en was snel weer over

Ik had dit en toen bleek het griep te zijn. Bij mij was het na een week weg

Ik had een redelijk grote cyste down under, wilde het even aankijken en misschien nog naar de dokter gaan. Nu is ie net gebarsten… :nauseated_face: Heb ze wel vaker gehad maar nog nooit zo groot. Ik wil graag zorgen dat ie niet ontsteekt, wat kan ik nu het beste doen? Is kleding er overheen (ondergoed) een probleem?

1 like

Ik heb daar ervaring mee! Ik ben redelijk nuchter en had mijn twijfels,maar ik liep al bijna een jaar met pijnklachten aan mijn schouder na een aanrijding. Fysio, manueel niks hielp echt voor langere tijd. Mijn osteopaat is een beetje een aparte vogel, maar ik sta echt versteld van het resultaat, met (in vergelijking met fysio) minimale handelingen. Osteopaat kijkt gewoon naar je hele lichaam en hoe alle met elkaar in verbinding staat. Hoe nuchter ik ook ben, ben hier echt heel positief over. Ik zou zeggen, baat het niet, dan schaadt het niet.

2 likes

Kijk, dit was wat ik nodig had haha. Ben er idd ook heel nuchter in en het klonk nogal vaag (en kon me niet zo goed voorstellen wat ze doen?), maar dit klinkt veelbelovend! Fijn dat je er veel aan gehad hebt. Denk dat ik maar ga zoeken in de buurt, thanks!

1 like

Ik denk dat t miss ook beetje per osteopaat en per klacht verschilt maar het enige wat hij eigenlijk bij mij deed was druk uitoefenen op bepaalde punten. Soort van dryneedling maar dan zonder naalden. Voor Mn gevoel deed ie amper wat, toch had ik vaak een partij spierpijn daarna haha😂 en uiteindelijk is alle spanning en pijn uit Mn schouder gegaan. Wat ik wel interessant (en eigenlijk ook logisch) vond, was dat hij bv ook naar Mn houding en stand van Mn voeten keek, i.p.v. alleen Mn schouder. Als daar als iets “scheef” zit, zo beredeneerde hij, dan kan je schouder ook niet goed herstellen. Misschien denken de dokteren in dit topic er wat anders over, nu het volgens mij allemaal niet per se wetenschappelijk bewezen is, maar ik kan het iedereen adviseren. Zeker als “reguliere” fysio niet helpt.

1 like

Ik heb een week na het zetten van m’n koperspiraal een beetje een zeurend gevoel in m’n baarmoeder maar dat is verder niet storend, alleen straalt dus die pijn uit naar m’n kont?? Het voelt serieus alsof ik anuskramp heb ofzo? Heeft iemand hier ervaring mee?

Het kwam tegelijk met de pijn in m’n baarmoeder en het is echt een heel naar gevoel :flushed:

Schoon houden is het belangrijkste…
Op een andere plek zou ik zeggen; ontsmetten met alcohol maar dat kun je op die plek beter niet doen.

Met 2 tissues tussen je vingers alles er voorzichtig helemaal uitknijpen, vervolgens schoonmaken met water.

Elke dag schoonmaken en idd geen ondergoed waarbij je gaat zweten maar misschien katoen?

Je kunt er verder niet zo veel mee doen denk ik

1 like

Even contact opnemen met de instantie die hem gezet heeft… navragen kan geen kwaad

Super bedankt! Dat dacht ik al ja.

1 like

Toevallig foamrollen al geprobeerd? Vind ik altijd heel fijn voor mijn rug.

1 like

Ik heb sinds een aantal jaar eens in de paar weken hoofdpijn aan de linkerkant van mijn hoofd. Het lijkt in/ter hoogte van mijn oor te beginnen, en straalt een beetje tintelend uit naar mijn slaap en kaak. Er is soms wel een relatie met stress/vermoeidheid maar meestal niet. Het begint meestal 's avonds en houdt dan 1/1,5e dag aan. Met paracetamol is het geheel te onderdrukken maar ik wil natuurlijk graag weten wat het zou kunnen zijn.
Ik heb geen overgevoeligheid voor licht en geen uitvalsverschijnselen ofzo. Verder heb ik wel een beetje gedoe met m’n oren, die reageren niet lekker als er water in komt, heb al een aantal keer gehoorgangontsteking gehad, en het is eigenlijk altijd wel een beetje geirriteerd. Zou oorpijn echt ook uitstralende pijn kunnen veroorzaken?

tandenknarsen/klemmen kan ook voor zo’n hoofdpijn zorgen, heb er zelf ook last van

Ik heb dit ook sinds 3 weken en ben vorige week naar de dokter geweest om er naar te laten kijken. Hij zei dat heel veel mensen rugpijn hebben en het allerlei oorzaken kunnen zijn. Hij drukte op m’n spieren en dat deed pijn, als hij drukte op m’n ruggegraat deed het geen pijn en dat was dus een teken dat het in de spieren zat en dus niet iets met beknelde zenuwen te maken had. Zijn advies was: rust nemen (dus in een positie zitten/liggen dat het geen pijn doet) en tegelijkertijd elke dag even blijven bewegen zodat het niet te stijf wordt. Ik smeer er zelf ook tijgerbalsem op en laat het masseren door m’n vriend haha. Tot nu toe is het nog niet veel beter geworden helaas, maar hij zei: als het over 2 maanden nog steeds aanhoudt dan kunnen we kijken naar een fysiotherapeut voor je houding.

1 like

Zelf gebruik ik geen concerta maar mijn zusje met ADD wel. Ik herken wat je verteld over stemmingswisselingen van haar. Ze was soms écht niet genieten, kwam van haar kamer om ruzie te maken en ging dan weer boos terug.
Ze heeft het met haar psychiater er over gehad en toen is de dosis volgens mij iets aangepast. Het werd toen weer beter en ze werd haar leuke zelf weer.

Ze slikt nu zelf geen concerta meer omdat ze er zelf wel last van bleef houden. Het extreme was er vanaf maar ze had er zelf nog wel last van. Ze had best veel last van haar ADD maar besloot dat ze geen concerta meer wilde slikken ondanks dat ze er ook heel lang wel baat van had. Na heel veel zoeken op internet en ervaringsverhalen lezen heeft ze een modus gevonden die voor haar werkt. Heel af en toe als het niet goed gaat slikt ze een klein beetje ritalin maar dat is heel enkel.

Als je behoefte hebt om er over te praten met haar vind ik het geen probleem als je een PB stuurt. Dan breng ik jullie met elkaar in contact. :slight_smile: succes!

2 likes

Als jullie de dokter bellen voor een afspraak, zeggen jullie dan tegen de assistent: ik wil een afspraak, want ik heb last van m’n buik of vertel je gelijk het hele verhaal?
En ik wil morgen bellen, omdat ik een foto wil laten maken van mijn voet, maar moet ik dat aan de telefoon al aangeven of bij de dokter pas?

Word vanzelf gevraagd als je voor een afspraak belt.

1 like

Oooo nou snap ik wat er is veranderd aan het nacht topic

1 like