Het grote medische vragen-topic

Ja ik heb dit ook soms op mijn vingers, vooral de zijkant van mijn wijsvinger… Gaat inderdaad vanzelf weg!

3 likes

Kan geen kwaad, zijn oplosbare hechtingen en met een week hebben ze hun werk wel gedaan.

1 like

Een hap hete sambal nemen. Alles schiet dan spontaan weer open(bij mij helpt het iig vaak )

1 like

Ik vermoed dat ik een blaasontsteking heb, dus ik wil morgen mijn urine wegbrengen naar de huisarts. Ik heb alleen geen speciaal potje daarvoor. Kan ik ook wat anders gebruiken? Op internet lees ik dat het niks mag zijn waar eten in gezeten heeft.

Bij de huisarts kun je ook een potje krijgen en dan daar er in plassen

1 like

Huisarts zei tegen mij dat het beste is om je eerste ochtendurine op te vangen. Ik mocht om die reden niet op de praktijk in een potje plassen.

Hmm…
een Tupperware bakje? Eentje die je niet meer gebruikt. Gewoon in de vaatwasser moet toch kunnen? Dan is het eten er wel uit

Ik heb het laatst in een potje gedaan die nog had waar ik mijn zoontje zijn groentehapjes in deed dat hij klein was, daar heeft ook ooit eten in gezeten.

Niks van gehoord bij de ha

Elk goed afgewassen potje is prima, als je een vunzig jampotje gebruikt met een laagje schimmel wordt de uitslag niet zo betrouwbaar :stuck_out_tongue:

2 likes

Je kan gewoon een glazen potje uitkoken zei de huisarts toen tegen mij.

Ja lijkt mij ook idd… kan me niet voorstellen dat er dan nog iets inzet wat de uitslag beïnvloed

1 like

Ligt eraan, groeit hij? Jeukt hij? Veranderd hij van kleur en/of vorm? Pijn? Bloed?

Maak anders even een foto in een spoiler
Mijn moeder is dermatoloog, stuur ik ze even door

Ik ben voor laten checken, altijd!

1 like

Ik laat me 1x per jaar volledig door de dermatoloog controleren en als ik tussentijds twijfel mag ik altijd bellen of kan ik naar de huisarts.
Ik heb een melanoom laten weghalen, en dan sta je bepaald aantal jaren onder nacontrole bij dermatoloog en daarna terug naar huisarts. Ik heb bij mijn dermatoloog aangegeven dat ik dat niet zo fijn vind dus blijf nu bij haar onder jaarlijkse controle.

Voor mij deze:

https://d10qoa1dy3vloz.cloudfront.net/resized/680x854/media/catalog/product/n/u/nux003_nuxe_revedemiel_2_780x980.jpg

Ook bij koortslippen btw.

2 likes

Ik zweer ook bij die @Blauwra aanraad! Mijn lippen scheuren in de winter altijd op 3 plekken, behalve wanneer ik dit iedere dag gebruik. Nergens meer last van. Kost wel wat, maar is het helemaal waard.

1 like

Ja echt vervelend! Daarnaast ziet het ook gewoon super vreemd uit omdat het verdeeld over mijn onderlip zit. Meestal als mensen me raar aanstaren weet ik dat ik weer aan het bloeden ben daar haha

1 like

Ik las dit gisteren en dacht wow heb het al een tijdje niet meer. Guess what vandaag… :broken_heart:

1 like

Iemand verstand van vitamine supplementen en het combineren ervan?

Ik slik een mulitvitamine, maar mijn vitb1 en vitb6 was te hoog dus moet daarmee stoppen. Maar nu weet ik niet of mijn ijzer en vitd bijvoorbeeld juist ok was dóór die mulittablet. Assistente zei dat ik ijzer sowieso niet hoef te slikken. Maar dat klopt toch niet? Ik eet geen vlees en bijna geen dierlijke producten dus dan is bijslikken toch handig?
Ik vroeg aan de assistente of ik ijzer en vitd wel los kan combineren en toen zei ze (heel verwijtend, stom mens) ‘ja dat doe je toch al???’, maar even daarvoor zei ze juist dat ik ermee moet stoppen, dus ehhh?

Ik heb wel eens gezocht of ik een calculator kon vinden waar je alles invoert wat je nuttigt en dat er dan uitkomt of je genoeg vitamines/mineralen binnenkrijgt, maar ik kan dat nergens vinden :S (Misschien kreeg ik die te hoge vitb6 juist omdat ik te veel noten eet ofzo? kan ook nog)

Iemand een idee? Wat wordt er aangeraden door artsen?

Zinkzalf, dan droogt het in. Ziet er niet uit, maar 's nachts een laagje doen helpt wel!

1 like

Cronometer, de app kost geld. De website is in de basis versie gratis.

Vitamine d is voor iedereen, vooral in de winter wel aan te raden.

Ijzer is wat lastiger in te schatten, aangezien het ook in veel plantaardige producten voorkomt. Hoeveel supplementeer je daar nu mee per dag?

1 like