Het grote medische vragen-topic

Ik heb ook zoiets gehad, ik kreeg van de huisarts uiteindelijk een zware antibiotica in poedervorm die alles zou moeten killen, dus geen doorverwijzing gehad. Maar ik weet hoe je je voelt! Ik blijf ook vaak emmeren met blaasontstekingen. Ik hoop dat de uroloog meer voor je kan betekenen.

1 like

https://www.thuisarts.nl/anticonceptiepil/ik-ben-pil-vergeten

Het eerste filmpje even kijken.

1 like

Ik heb sinds gisteren allemaal hele kleine bultjes op mijn handpalm, die onwijs jeuken. Via google kwam ik niet echt tegen wat het kon zijn. Hebben jullie een idee? En hoe kan ik er vanaf komen? Foto in spoiler!

Handpalm

Eczeem, er zijn zoveel soorten! Deze heb ik ook.
De bultjes drogen uit en dan gaat het vervellen.
Kan contacteczeem zijn.
Ik weet ook niet waardoor het komt. Maar ik smeer drie dagen hormoonzalf en het is weer weg. (Tig allergietesten gehad)

1 like

Ohh oke! Voor hormoonzalf moet je naar de huisarts gaan, of is dat niet nodig?

Ohh goeie om met ijsblokjes te koelen! Heb nog wel zo’n icepack liggen :blush:

1 like

Ja hiervoor toch even langs de huisarts als dit vaker voorkomt.
Zou ook weer zo weg kunnen gaan hoor!

1 like

Ja ik heb dit ook soms op mijn vingers, vooral de zijkant van mijn wijsvinger… Gaat inderdaad vanzelf weg!

3 likes

Kan geen kwaad, zijn oplosbare hechtingen en met een week hebben ze hun werk wel gedaan.

1 like

Een hap hete sambal nemen. Alles schiet dan spontaan weer open(bij mij helpt het iig vaak )

1 like

Ik vermoed dat ik een blaasontsteking heb, dus ik wil morgen mijn urine wegbrengen naar de huisarts. Ik heb alleen geen speciaal potje daarvoor. Kan ik ook wat anders gebruiken? Op internet lees ik dat het niks mag zijn waar eten in gezeten heeft.

Bij de huisarts kun je ook een potje krijgen en dan daar er in plassen

1 like

Huisarts zei tegen mij dat het beste is om je eerste ochtendurine op te vangen. Ik mocht om die reden niet op de praktijk in een potje plassen.

Hmm…
een Tupperware bakje? Eentje die je niet meer gebruikt. Gewoon in de vaatwasser moet toch kunnen? Dan is het eten er wel uit

Ik heb het laatst in een potje gedaan die nog had waar ik mijn zoontje zijn groentehapjes in deed dat hij klein was, daar heeft ook ooit eten in gezeten.

Niks van gehoord bij de ha

Elk goed afgewassen potje is prima, als je een vunzig jampotje gebruikt met een laagje schimmel wordt de uitslag niet zo betrouwbaar :stuck_out_tongue:

2 likes

Je kan gewoon een glazen potje uitkoken zei de huisarts toen tegen mij.

Ja lijkt mij ook idd… kan me niet voorstellen dat er dan nog iets inzet wat de uitslag beïnvloed

1 like

Ligt eraan, groeit hij? Jeukt hij? Veranderd hij van kleur en/of vorm? Pijn? Bloed?

Maak anders even een foto in een spoiler
Mijn moeder is dermatoloog, stuur ik ze even door

Ik ben voor laten checken, altijd!

1 like

Ik laat me 1x per jaar volledig door de dermatoloog controleren en als ik tussentijds twijfel mag ik altijd bellen of kan ik naar de huisarts.
Ik heb een melanoom laten weghalen, en dan sta je bepaald aantal jaren onder nacontrole bij dermatoloog en daarna terug naar huisarts. Ik heb bij mijn dermatoloog aangegeven dat ik dat niet zo fijn vind dus blijf nu bij haar onder jaarlijkse controle.