Ik was te voorbarig zie ik. Dank voor je reactie!(Vitb12 is wel op bloedwaarde bepaald trouwens)
Hielspoor? Dat voel je als je tijdje niet hebt gelopen. Misschien herken je het als je googlet.
Ik heb wat in mijn oog. Ik gok een pluisje van de trui die ik aan had. Is niet de eerste keer… maar ik zie het niet . Nu een dag later begint mijn oog toch wel aardig te gaan irriteren.
Iemand nog tips met wat ik kan doen?
Ja ik heb al gekeken maar zie niks helaas. Ik heb het gevoel dat het onder mijn bovenste ooglid zit. Als ik knipper voel ik het meer. Ga zo jouw trucje wel proberen!
Ik ben op sterk aanraden van de dokter na anderhalf jaar gestopt met het hormonale anticonceptie, omdat ik erdoor steeds vaker last van (oog)migraine kreeg (en daarbij ook heel veel last had van spotting en redelijk vaak ook van pijnlijke borsten). Ik slikte de pil en ga ervan uit dat deze klachten voornamelijk oestrogeengerelateerd zijn, maar ik ben natuurlijk geen dokter en vraag me af: zou het een goed idee zijn om mijn dokter om een hormoonspiraaltje te vragen, of is dat heel dom na alle klachten die de pil mij gegeven heeft?
Ik vind het trouwens echt bizar aardig dat hier zo uitgebreid, vriendelijk en vaak ook heel snel advies wordt gegeven. Echt top!
@Huismus @Krabsalade @Tsundoku dankjewel voo jullie reacties! Ik kan me niet herinneren dat ik in het verleden reageerde op cetirizine, maar hield er vooral rekening mee omdat bijna iedereen in mijn omgeving erover begon als ik het noemde. Misschien heb ik me gewoon ‘bang’ laten maken Ik ga het gewoon in de ochtend slikken (is voor mij ook het makkelijkst) en dan merk ik het wel (maar wss niet dus) als ik er last van krijg.
Ik ben zwanger en bang dat ik een aambei heb. Heb sinds vanmiddag na ontlasting veel pijn en denk een soort uitstulping te voelen. M’n ontlasting was overigens helemaal niet hard en hoefde er ook niet voor te persen ofzo.
Nu ga ik morgen denk ik maar naar de huisarts maar lijkt me zo awkward als ze willen kijken. Doen ze dat of schrijven ze wat voor op basis van de klachten? Of kan ik ook gewoon zalf bij de drogisterij halen?
Sperti aambeienzalf hebben ze gewoon bij de etos en kruidvat enzo
Ik kreeg oogmigraine van een specifieke pil, toen ik was overgestapt heb ik er geen last meer van gehad! Kan dus ook aan de hulpstoffen liggen.
@jahoor ik heb meerdere malen op het forum gelezen dat neusspray werkt!
Las het ook, alleen mag je helaas geen neusspray als je zwanger bent
Buikpijn update!
Net naar een MDL arts geweest voor mijn buikklachten. Weer bloedprikken en ontlastingsonderzoek vooral om dingen uit te sluiten. En aanbevelingen gehad voor diëtisten voor fodmap dieet, daar ook maar meteen een afspraak voor gemaakt. Voelt allemaal lekker actueel vandaag want ben al vier keer naar de wc geweest en mijn buik voelt alsof die straks uit elkaar gaat knallen
Kun je een schimmelinfectie krijgen door antibiotica? Gelukkig kan ik vanmiddag langs de apotheek zodat ik er weer snel vanaf ben maar ik vraag me wel af hoe ik er aan ben gekomen dit keer.
Ja dat kan!
Bonus info: https://www.thuisarts.nl/vaginale-afscheiding/ik-heb-vaginale-schimmelinfectie
Dan weet ik nu waar het vandaan komt. Thanks.
Hier in het topic zijn er al een paar berichten over, oa iemand die botox heeft laten doen. als je “klem” intikt bij de zoek functie en dan in dit topic zoeken aanvinkt vindt je ze.
Heb er zelf ook last van en heb zon speciale opbeetplaat/bitje laten maken
Maar het is toch wel bepalend (samen met calcium) voor de dichtheid van je botten en daarom belangrijk om een tekort te signaleren?
Nav bloedbeeld leek het eerst alsof ik geen vitb12 tekort had (goed hb, mcv kwam er niet mee overeen etc) maar ben juist blij dat ik toen specifiek heb gevraagd om op vitb12 te prikken omdat anders dat toch forse tekort niet was gezien (10 jaar terug werd er niet zo snel op vitb geprikt)
En met die dingen is het natuurlijk lastig. Je weet nooit of je klachten daadwerkelijk met een eventueel tekort samenhangen. Maar uitsluiting daarvan, of anders de waarde “normaal” krijgen lijkt me in ieder geval een eerste stap die je kan nemen om je beter te voelen.
De huisarts kan niet zoveel doen aan aambeien. Alleen afbinden als het ernstig is en dat geeft ook geen garantie dat pijn weggaat of die aambei wegblijft. Er zijn pas in dit topic nog tips genoemd, even terugzoeken?
Lyrica staat daarom bekend, lees het heel veel binnen de fibro groepen.
oh dat zou ik niet weten. sorry
Dit had ik ook. Ik had veel pijn eigenlijk in al mijn grwrichten/lichaamsdelen, erg moe (ik kon twintig minuten wandelen, verder staarde ik voor me uit de hele dag zittend/liggend op de bank) en verwarde het ook met somberheid. Mijn vit D is geprikt, was erg laag… heb een stootkuur gekregen en slik nu dagelijks Divisun en ik heb wel echt meer energie. Fitter, minder pijn (over het algemeen) en weer meer mezelf geworden.
(Ik kan het niet goed onderscheiden omdat ik ook intensieve therapie heb, maar ik denk zelf dat het ‘aanvullen’ van vit D zeker meegespeeld heeft!)