Misschien kun je je eigen advies opvolgen bellen en het voorleggen zodat de assistente kan besluiten wat er gaat gebeuren. Heb je al wel wat in huis? Ik vond fluimicil zuig tabletten altijd goed helpen tegen slijm. Beterschap!
Hahaha ja heb je waarschijnlijk gelijk in, net als @Madam-Mikmak , dankjulliewel! Heb niks tegen slijm, zal zo m’n vriend eens op pad sturen
gewoon een kleine reminder voor iedereen die twijfelt. vooral de huisartenpost heeft een grote drempel. Dat je daar alleen in geval van nood naar mag bellen.
Mijn dochtertje was eens goed ziek, ze bleef huilen in bed, behalve als we haar vast hielden en rond liepen. Stomen in de badkamer, etc. alles geprobeerd.
toch maar huisartsenpost bellen, daar zat een heel aardige mevrouw die ons aanhoorde en de geweldige tip gaf om haar in de wandelwagen te laten slapen (was al een stoeltje) en haar schuin/liggend te laten slapen. zo sliep ze wat rechtop.
en het werkte! ze zei ook , hier zijn wij ook voor hoor! je mag altijd bellen, voor vragen of tips.
en dat neem ik nu altijd mee, voor vragen of bij twijfel gewoon bellen.
Ik deed dit altijd heel erg in mijn slaap. Toen heb ik een keer een kaakslot gehad, heel naar, kon mijn mond toen niet meer verder openen dan een centimeter of zoiets. Kreeg toen oefeningen, en heb toen een speciaal beugeltje gekregen bij de kaakchirurg die ik ‘s nachts moest dragen (hield mijn kaken van elkaar). Echt al 10 jaar geleden kwijtgeraakt ofzo, maar heb het idee dat het destijds wel echt geholpen heeft en dat ik nu amper nog ‘klem’.
Afblijven
En deppen i.p.v. vegen
schimmelcreme…
sinds ze mij op het consultatiebureau vertelde dat luieruitslag 9 van de 10 keer schimmel is en je gewoon schimmelcreme moet smeren heeft mijn dochter nooit meer luieruitslag gehad.
waarom begin je nu over luieruitslag?? nou omdat ik me bedacht dat het daar beneden ook altijd vochtig is en ik wel eens rode pijnlijke plekjes heb daar.
ik heb er toen schimmelcreme opgesmeerd en dat werkt nu ook altijd, en snel
ja hoor kruidvat heeft het ook. canesten is een bekend merk voor de vagina, er staat voor inwendig maar ik smeer het gewoon aan de buitenkant.
Weet iemand een goed huis-tuin-keukenmiddel tegen oorpijn? Het begon vanmiddag met af en toe een steek in mijn oor, maar inmiddels begint het goed zeer te doen. Heb net 2 paracetamol genomen en geloof wel dat dat een beetje begint te werken. Is er iets wat ik kan doen zodat het niet verder doorzet? Heb in het verleden vaak oorontstekingen gehad, ik vind het zo naar. En ik heb er deze week echt geen tijd voor
Druppeltjes slaolie toch?
Een oorontsteking zit achter je trommelvlies, sla-olie komt alleen voor je trommelvlies, dus dat heeft niet zoveel zin. Je oor moet dat zelf opruimen, je kan xylometazoline neusspray gebruiken om te zorgen dat de opening tussen je middenoor en je neusholte zo open mogelijk blijft (geen wetenschappelijk bewijs voor, maar het geeft je in ieder geval het gevoel dat je iets doet :p), paracetamol is altijd een goed idee, 90% is binnen 3 dagen over.
Heeft iemand ervaring met hyperventilatie?
Iemand op mn werk heeft zich ziek gemeld omdat ze gister 30 minuten voor het einde van haar dienst een hyperventilatie aanval had. Ze is tijdens die aanval gewoon blijven werken.
Ik heb de camerabeelden gezien en ik zie haar lachen, praten en werken… maar geen paniek of moeilijke ademhaling.
Haar arts zei dat deze aanval al een tijdje in haar zat en nu er uit kwam en haar lichaam daar een klap van heeft gekregen…
Deze collega is vaak ziek en dan meteen voor een week of 2.
Wat ze dan heeft weten de artsen nooit maar moet wel altijd rustig aan doen en 2 weken thuis blijven …
Vroeg me af of bovenstaande kan wat betreft de hyperventilatie of dat het een verzinsel is.
Ja, kan … ze is erg emotioneel maar gaat mij er meer om dat ze tijdens die aanval gewoon aan het werk is.
Ik heb zelf ooit ook aanvallen gehad en ik raakte totaal in paniek.
Zij zit lachend achter de kassa kinderen paaseitjes te geven.
Vind het een beetje raar ofzo
Ah wat fijn om te lezen! Mijn vorige huisarts was vorig jaar ook de eerste in jaaaaren die me serieus nam hiermee en het niet afdeed als “hoort er bij”. Heb toen met haar nog wat geprobeerd, maar toen dat niet werkte heeft ze me ook doorverwezen naar de gynaecoloog en daar ben ik wel uiteindelijk op een pil gekomen die me goed helpt (so far althasn, ik ben pas vijf weken bezig haha). Wat een opluchting zeg! Ik had vaak klachten van m’n ovulatie tot m’n menstruatie en dacht oprecht dat dat normaal was of dat ik me aanstelde omdat die stomme artsen van eerder me dat gevoel gaven.
Ik ging ze bekijken omdat collega’s naar me toe kwamen dat ze een aanval had gehad waarop ik zei ; heeft niemand haar geholpen?
En zij kwamen met het antwoord dat ze het niet hadden gezien terwijl ze wel steeds langs haar liepen.
En ja om eerlijk te zijn twijfel ik weleens aan het feit of ze wel echt ziek is als ze zich ziekmeld.
Dus vandaar mijn vraag.
Dankje, dit is een helder verhaal.
Ze komt in de loop van volgende week weer halve dagen werken dus hoop dat dat goed gaat.
Dank voor je tip, het werkt!
Precies dit wilde ik net typen. Ik dacht toen dat ik last had van mijn luchtwegen ofzo omdat ik slecht lucht kreeg en er moe van was. Maar bleef toen werken want dat kon ook gewoon.
Bleek toen hyperventilatie door verkeerd ademhalen. Heb ook wel eens in paniek flink gehyperventileerd en dat was even eng omdat je echt denkt dat je stikt. Maar zo ver ik weet houd je daar niets aan over. Misschien wil de arts het op stress/burn out gooien? @ontherun
Ik heb geen idee wat de arts verder heeft gezegd. Ze heeft zich ziek gemeld met dit verhaal en houdt ons op de hoogte van hoe het met haar is.
Als de diagnose stress is is dat prima en hebben we dat zwart op wit en kunnen we daar mee verder.
Maar wettelijk gezien is ze niet verplicht om te melden wat ze heeft he?
Edit; bedoel je zegt iets over een diagnose zwart op wit. Dat krijgt een werkgever nooit, gaat je (lullig gezegd) geen flikker an. https://www.juridischloket.nl/werk-en-inkomen/ziekte-en-zwangerschap/ziekteverzuim/
Ze houdt ons zelf op de hoogte. Wij vragen niet aan haar om dit te doen dit doet ze uit zichzelf.